Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Noen som vet hvor man starter, hvem man kan kontakte? Evt nettsteder? Tar også gjerne imot tips fra andre modellmammaer, vet jo at bransjen ikke er barebare... Anonymous poster hash: a64f9...80e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Hun er 12 år. HI Anonymous poster hash: a64f9...80e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Du ønsker dette for din datter? Hadde mange drømmer som liten jeg også,men man må være realistisk! Anonymous poster hash: 1caa3...a21
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Ønsker absolutt ikke dette for henne, jeg ønsker at hun skal få prøve siden hun har så lyst, men håper hun skjønner det selv etterhvert. PS, dette er ikke snakk om fulltidsmodell, droppeutavskolen... Det er grunnen til at jeg spør her, for å sjekke om noen har noen tips om selve bransjen og hvordan finne seriøse aktører... Anonymous poster hash: a64f9...80e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Hun er 12 år!! Dette bør hun IKKE få lov til å prøve! Skjønner ikke hvordan du kan støtte inntreden i en rotten, overflatisk bransje i så ung alder. Anonymous poster hash: 2009c...676
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Du ønsker dette for din datter? Hadde mange drømmer som liten jeg også,men man må være realistisk! Anonymous poster hash: 1caa3...a21 Ta deg en bolle! Hi, jeg aner dessverre ikke men håper at du får svar på det du har spurt om. Anonymous poster hash: 780aa...8de
Villbringebringebær Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Først må du prøve å være objektiv, har hun en sjanse? Altså er hun over 170cm (minimum) og tynn? Eller vil hun bli barne modell for type katalog? Ta kontakt med modell byrået Pholk eller everybody, fame og heartbreak finnes vel også enda? Jeg er med i Pholk de er dog ganske strenge noe jeg syntes er bra for å ikke gi falske forhåpninger, men kan være hardt for en 12 åring. Har datteren din tenkt igjennom dette? Eller tror huk det kun er fame and glory? Det er hardt arbeid! Mange unge jenter spiser knapt, og det er mye bitching innad. Jeg kan spise hva eg bil uten å legge på meg et gram det var hardt husker jeg og jeg hadde dårlig samvittighet for de andre jentene som sultet seg. Jeg begynte ikke som modell før je var 15. Eller hadde vel et oppdrag som 11 åring også for noe barneklær. Hva tenker du som mor om dette?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Har hun fysiske forutsetninger for å bli modell? Det hjelper ikke å være 164 cm og søt. Ta kontakt med et seriøst modellbyrå for veiledning og vurdering. Hadde jeg vært deg hadde jeg IKKE utsatt min 12-åring for dette. Hilsen ex-modellen Anonymous poster hash: ad57c...064
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Takker for de seriøse svarene! Hun er over 170 cm høy og naturlig slank. Hun er av den fornuftige typen, og ønsker å bli modell på siden for kanskje å slippe studielån når den tid kommer. Ikke noe fame and glory motiver. Jeg sliter litt med det å ville det beste for min datter, vil jo ikke at hun skal oppleve vonde ting, samtidig som jeg ønsker å være en støtte, la henne prøve seg med en mamma som trygghet i ryggen. Dette er ikke noe som trenger å skje med en gang, hun kan godt vente noen år. HI Anonymous poster hash: a64f9...80e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #10 Skrevet 21. november 2014 Jeg ville vært ganske skeptisk til at min 12åring skulle bli modell. Er hun 170 høy?? Og 12 år?? Det var jo ekstremt. Anonymous poster hash: 280f3...4f5
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Omg? 12 år og 170? Har dere sjekket hvor høy hun blir så hun ikke blir helt freakish høy? Anonymous poster hash: edb1e...9b1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #12 Skrevet 21. november 2014 Jeg er helt for å støtte barna i deres drømmer så lenge de er realistiske Med hard jobbing kan man nå langt selv om ikke alle kan nå toppen. Det er viktig å ha drømmer å strekke seg mot Eneste problemet jeg ser her er det enorme kroppsfokuset det er i denne bransjen. Om å gjøre å være tynnest, man kan liksom aldri være tynn nok. Tynne jenter må slanke seg så det nesten bare er skinn og bein igjen og det er ikke akkurat en hemmelighet at MAAANGE jenter/kvinner sliter med spiseforstyrrelser i modellbransjen. Og presset/fokuset på å alltid være tynnest og penest er fryktelig usunt! Ikke noe jeg ville utsatt min 12åring for. Jeg ville oppfordret henne til å fullføre ungdomsskolen før dere begynner å jobbe aktivt mot en modellkarrier. Da er hun over den verste hormonelle tiden og bedre rustet til å entre denne tøffe (kyniske) bransjen. For veldig få 12-13 åringer er rustet til å ta imot kritikken/avvisningen man ofte opplever i denne bransjen. For det er mange vakre kvinner og jenter og konkurransen er veldig hard. Anonymous poster hash: 58bea...d9d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #13 Skrevet 21. november 2014 Omg? 12 år og 170? Har dere sjekket hvor høy hun blir så hun ikke blir helt freakish høy? Anonymous poster hash: edb1e...9b1 Jeg var 170 cm som 12 åring. Fikk også mensen da. Og endte opp på 178 cm. Mm vokser maks 10 cm etter at man får mensen. Anonymous poster hash: 3b4fa...b3d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #14 Skrevet 21. november 2014 Jeg synes dere er strenge.. jeg jobber med styling og hår til shooter.. vi bruker ett modellbyrå hvor de har forskjellige kategorier.. barn, ungdom og voksen.. aktøren kan gå til hjemmesiden å plukk hvilken person de vil ha ut i fra hvilken shoot som gjøres.. dette kan være alt i fra reklame, blar , konkuranser ol. Hun jeg jobbet med var 13 år.. kjempemorro.. ikke noe press, i tilegg får hun alle blider som blir brukt av henne:) Anonymous poster hash: 02bc4...fcc
Villbringebringebær Skrevet 21. november 2014 #15 Skrevet 21. november 2014 Jeg synes dere er strenge.. jeg jobber med styling og hår til shooter.. vi bruker ett modellbyrå hvor de har forskjellige kategorier.. barn, ungdom og voksen.. aktøren kan gå til hjemmesiden å plukk hvilken person de vil ha ut i fra hvilken shoot som gjøres.. dette kan være alt i fra reklame, blar , konkuranser ol. Hun jeg jobbet med var 13 år.. kjempemorro.. ikke noe press, i tilegg får hun alle blider som blir brukt av henne:) Anonymous poster hash: 02bc4...fcc Hårmodell er jo noe ganske annet enn fashion modell. Syntes det kan være enfinnopplevelse å prøve seg som modell. Men hun er 12 år mulig hun får mer hofter og lår nå snart, det er ikke populært i modellbransjen. Naturlig slank eller tynn? Hun må være tynn slank holder dessverre ikke. Hvordan er hennes benstruktur i ansikt? Har hun lange ben? Og en ting til, for å måle skjønnhet (objektiv måling av skjønnhet) måles symmetrien i ansiktet. Jeg syntes asymmetiske ansikt er penest blir fort kjedelig ellers, men i modellbransjen er symmetrien gull for da er ansiktet som et lerret som kan males etter ønske fra arbeidsgiveren. Mitt ansikt er som de fleste andre sine asymmetisk, det gjorde at jeg ble totalt utelukket fra noen byråer og jobber. Og hadde noen faste som likte meg som Diesel for eksempel, men det er tøft å høre når i er 12 år og har vært igjennom en skjønnhets-test at du ikle er pen nok. Skjønnhet er ikke subjektivt i mange byråer, særegenhet er, men ikke skjønnhet. Men jeg likte å være modell jeg er veldig selvsikker og hardhudet. Er datteren din det? I såfall la henne prøve, dog vanskelig å tjene gode penger på dette så hun må senke forventningene mtp lønn sånn før hun har et byrå i ryggen og en portefølje.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 Jeg synes dere er strenge.. jeg jobber med styling og hår til shooter.. vi bruker ett modellbyrå hvor de har forskjellige kategorier.. barn, ungdom og voksen.. aktøren kan gå til hjemmesiden å plukk hvilken person de vil ha ut i fra hvilken shoot som gjøres.. dette kan være alt i fra reklame, blar , konkuranser ol. Hun jeg jobbet med var 13 år.. kjempemorro.. ikke noe press, i tilegg får hun alle blider som blir brukt av henne:) Anonymous poster hash: 02bc4...fcc Hårmodell er jo noe ganske annet enn fashion modell. Syntes det kan være enfinnopplevelse å prøve seg som modell. Men hun er 12 år mulig hun får mer hofter og lår nå snart, det er ikke populært i modellbransjen. Naturlig slank eller tynn? Hun må være tynn slank holder dessverre ikke. Hvordan er hennes benstruktur i ansikt? Har hun lange ben? Og en ting til, for å måle skjønnhet (objektiv måling av skjønnhet) måles symmetrien i ansiktet. Jeg syntes asymmetiske ansikt er penest blir fort kjedelig ellers, men i modellbransjen er symmetrien gull for da er ansiktet som et lerret som kan males etter ønske fra arbeidsgiveren. Mitt ansikt er som de fleste andre sine asymmetisk, det gjorde at jeg ble totalt utelukket fra noen byråer og jobber. Og hadde noen faste som likte meg som Diesel for eksempel, men det er tøft å høre når i er 12 år og har vært igjennom en skjønnhets-test at du ikle er pen nok. Skjønnhet er ikke subjektivt i mange byråer, særegenhet er, men ikke skjønnhet. Men jeg likte å være modell jeg er veldig selvsikker og hardhudet. Er datteren din det? I såfall la henne prøve, dog vanskelig å tjene gode penger på dette så hun må senke forventningene mtp lønn sånn før hun har et byrå i ryggen og en portefølje. Nå er vel ikke de fleste modeller pene? De er som du sier symetriske og et lerret. Mange er jo direkte stygge, kantete og særegne. Det er "supermodeller" og glam som er "pene"... Anonymous poster hash: edb1e...9b1
Blondzilla Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 Jeg jobbet som modell i inn og utland fra jeg var 16-28 år. jeg har lært mye av denne bransjen, både på godt og vondt. Det er gøy å jobbe som modell, men kan til tider være beintøft. Man må kunne takle å bli avvist og kravene til vekt og utseende er skyhøye. I tillegg florerer det med dop i denne bransjen, også i Oslo. I kretsen jeg hang i som besto av modeller, fotografer og andre fashionfolk er kokain like vanlig som alkohol. Hun bør med andre ord følges tett opp om hun skal begynne så tidlig. Hadde jeg vært dere, ville jeg ventet et par år. Av byråer som er verdt å kontakte har du Team, Pholk og Everybody. Selv er jeg i Team, men alle disse er ok. De fleste byråer har en åpen registreringsdag i uken, står sikkert info på nettsidene. Og, har datteren din de fysiske forutsetningene for å bli modell. Hun må være tynn og langlemmet. Hasymmetriske ansiktstrekk, ren hud og pent hår.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #18 Skrevet 21. november 2014 Jeg synes dere er strenge.. jeg jobber med styling og hår til shooter.. vi bruker ett modellbyrå hvor de har forskjellige kategorier.. barn, ungdom og voksen.. aktøren kan gå til hjemmesiden å plukk hvilken person de vil ha ut i fra hvilken shoot som gjøres.. dette kan være alt i fra reklame, blar , konkuranser ol. Hun jeg jobbet med var 13 år.. kjempemorro.. ikke noe press, i tilegg får hun alle blider som blir brukt av henne:) Anonymous poster hash: 02bc4...fcc Hårmodell er jo noe ganske annet enn fashion modell. Syntes det kan være enfinnopplevelse å prøve seg som modell. Men hun er 12 år mulig hun får mer hofter og lår nå snart, det er ikke populært i modellbransjen. Naturlig slank eller tynn? Hun må være tynn slank holder dessverre ikke. Hvordan er hennes benstruktur i ansikt? Har hun lange ben? Og en ting til, for å måle skjønnhet (objektiv måling av skjønnhet) måles symmetrien i ansiktet. Jeg syntes asymmetiske ansikt er penest blir fort kjedelig ellers, men i modellbransjen er symmetrien gull for da er ansiktet som et lerret som kan males etter ønske fra arbeidsgiveren. Mitt ansikt er som de fleste andre sine asymmetisk, det gjorde at jeg ble totalt utelukket fra noen byråer og jobber. Og hadde noen faste som likte meg som Diesel for eksempel, men det er tøft å høre når i er 12 år og har vært igjennom en skjønnhets-test at du ikle er pen nok. Skjønnhet er ikke subjektivt i mange byråer, særegenhet er, men ikke skjønnhet. Men jeg likte å være modell jeg er veldig selvsikker og hardhudet. Er datteren din det? I såfall la henne prøve, dog vanskelig å tjene gode penger på dette så hun må senke forventningene mtp lønn sånn før hun har et byrå i ryggen og en portefølje. Snakker ikke om hårmodeller... men om at jeg jobber med styling på modeller! Anonymous poster hash: 02bc4...fcc
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #19 Skrevet 21. november 2014 Jeg ville vært ganske skeptisk til at min 12åring skulle bli modell. Er hun 170 høy?? Og 12 år?? Det var jo ekstremt. Anonymous poster hash: 280f3...4f5 Haha.... Jeg var 170 høy jeg også da jeg var 12 år. Nå som voksen er jeg 176. Det går nok bra. Anonymous poster hash: f1736...b84
Villbringebringebær Skrevet 21. november 2014 #20 Skrevet 21. november 2014 Jeg synes dere er strenge.. jeg jobber med styling og hår til shooter.. vi bruker ett modellbyrå hvor de har forskjellige kategorier.. barn, ungdom og voksen.. aktøren kan gå til hjemmesiden å plukk hvilken person de vil ha ut i fra hvilken shoot som gjøres.. dette kan være alt i fra reklame, blar , konkuranser ol. Hun jeg jobbet med var 13 år.. kjempemorro.. ikke noe press, i tilegg får hun alle blider som blir brukt av henne:) Anonymous poster hash: 02bc4...fcc Hårmodell er jo noe ganske annet enn fashion modell.Syntes det kan være enfinnopplevelse å prøve seg som modell. Men hun er 12 år mulig hun får mer hofter og lår nå snart, det er ikke populært i modellbransjen. Naturlig slank eller tynn? Hun må være tynn slank holder dessverre ikke. Hvordan er hennes benstruktur i ansikt? Har hun lange ben? Og en ting til, for å måle skjønnhet (objektiv måling av skjønnhet) måles symmetrien i ansiktet. Jeg syntes asymmetiske ansikt er penest blir fort kjedelig ellers, men i modellbransjen er symmetrien gull for da er ansiktet som et lerret som kan males etter ønske fra arbeidsgiveren. Mitt ansikt er som de fleste andre sine asymmetisk, det gjorde at jeg ble totalt utelukket fra noen byråer og jobber. Og hadde noen faste som likte meg som Diesel for eksempel, men det er tøft å høre når i er 12 år og har vært igjennom en skjønnhets-test at du ikle er pen nok. Skjønnhet er ikke subjektivt i mange byråer, særegenhet er, men ikke skjønnhet. Men jeg likte å være modell jeg er veldig selvsikker og hardhudet. Er datteren din det? I såfall la henne prøve, dog vanskelig å tjene gode penger på dette så hun må senke forventningene mtp lønn sånn før hun har et byrå i ryggen og en portefølje. Nå er vel ikke de fleste modeller pene? De er som du sier symetriske og et lerret. Mange er jo direkte stygge, kantete og særegne. Det er "supermodeller" og glam som er "pene"... Anonymous poster hash: edb1e...9b1 Ja enig. Men skjønnhet måles i symmetri. Så selvom jenta er kjempe pen er det ikke sikkert hun er modell materiale er det jeg mente.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #21 Skrevet 21. november 2014 Jøss, her var det mange sure svar;-)) Det fins mange typer modeller- og en trenger slettes ikke være anorektisk og 180 for å få oppdrag! Ta kontakt med et modellbyrå, f.eks heartbreak og få tips derfra. Det viktigste er at du har styringen og at avtaler ol går gjennom en voksen! Anonymous poster hash: 59eb9...608
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #22 Skrevet 21. november 2014 Takker for svar, jeg er enig i at det er lurt å vente litt. Godt å høre at dere som var like lange som 12 åringer ikke har blitt "freaks" som den velartikulerte damen skrev over her ... Anonymous poster hash: a64f9...80e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #23 Skrevet 21. november 2014 Takker for svar, jeg er enig i at det er lurt å vente litt. Godt å høre at dere som var like lange som 12 åringer ikke har blitt "freaks" som den velartikulerte damen skrev over her ...Anonymous poster hash: a64f9...80e Det er jo sånn det er. Har selv en venninne på i er 1.80, og hun var ikke slank heller. Hun så jobbing ser jo fortsatt litt freaky stor ut. Er du mager som modellene ser du ikke så stor ut. Men jenter på 1.80 er jo litt vel høyt, om de ikke vil bli modeller da... Anonymous poster hash: edb1e...9b1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #24 Skrevet 21. november 2014 Takker for svar, jeg er enig i at det er lurt å vente litt. Godt å høre at dere som var like lange som 12 åringer ikke har blitt "freaks" som den velartikulerte damen skrev over her ...Anonymous poster hash: a64f9...80e Det er jo sånn det er. Har selv en venninne på i er 1.80, og hun var ikke slank heller. Hun så jobbing ser jo fortsatt litt freaky stor ut. Er du mager som modellene ser du ikke så stor ut. Men jenter på 1.80 er jo litt vel høyt, om de ikke vil bli modeller da...Anonymous poster hash: edb1e...9b1 Jeez.. Autokorrektur... Anonymous poster hash: edb1e...9b1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #25 Skrevet 21. november 2014 Datteren min er 8 og har hatt flere modelloppdrag. Hun har vært på mange prøveshoots og auditioner der hun har fått avslag og hun tar dette bra hver eneste gang! Livet er fylt med avslag og skuffelser så det er absolutt ikke dumt å lære de dette tidlig. Hun blir desto gladere når hun blir med, til nå har hun vært med på 5 photoshoot for reklamer og kataloger, gått 7 catwalker, vært med i 2 tv-reklamer og 3 oppsetninger på teateret. Hun har fått avslag på iallefall 3 ganger så mye:) tror ikke det skader barna med slike ting så tidlig, derimot læret de mye. Men det krever mye av oss foreldre, å lære barna sunne verdier, passe på at de klarer å fokusere på skole og veilede til rette valg. Anonymous poster hash: 5dd38...240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå