Gå til innhold

Mødre i guttegarderoben

Anbefalte innlegg

Skrevet

01.04.2014

01.04.2014

01.04.2014

1 april 2014.

Ringer det en bjelle?

Anonymous poster hash: cda12...246

:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da.. Godt å være anonym :flau:

Anonymous poster hash: fbd33...a91
Skrevet

Her går mammaer med jenter i jentegarderoben, fedre med sønner i guttegarderoben.

Mammaer med sønner i skolegarderoben for gutter og fedre med jenter i skolegarderoben for jenter. (Da skal selvsagt ikke foreldrene skifte og ut i badet)

Anonymous poster hash: be5b9...b7e

Skrevet

Jeg ser poenget, men synest det er trist at vi er så opptatt av kropp. Tror nok ikke noen barn tar skade av at et mor henter ut barnet sitt. Vil tro barna hadde reagert mer om en jevngammel jente hadde vært sammen med sin far i guttegarderoben. Uansett så tror jeg  denne blygselen er tillært Og vi foreldre er jo ofte føre var når det gjelder voksne som og nakne barn, spesielt med tanke på alt en kan lese om pedofili osv. Men noen ganger føler jeg vi drar det litt vel langt.

Jeg er ikke så enig i det du skriver. Vi har fire helt ulike gutter. Eldstemann har siden han var to år vært veldig blyg og privat. Nr to kunne fint løpe rundt naken i hagen som seksåring. Vi har alle ulike personligheter. Fra skolealder bør barn kunne klare seg selv i garderoben, selv min veldig umodne desembergutt klarte det med litt øving hjemme først. Jenter og kvinner har rett til å være alene i sin garderobe, akkurat som gutter og menn har det i sin. Selv om du har et avslappet forhold til kropp (flott for deg!), kan du ikke automatisk gå ut fra at andre har det, selv om du skulle ønske det, og deres ønske om privatliv må kunne respekteres. Det kan ikke være slik at de uten blygsel som med største selvfølgelighet vandrer mellom garderobene presser ut de som ikke er det.

Anonymous poster hash: 50e7a...3d9

Du har nok et poeng med at vi er forskjellige, men uansett tror jeg mye av blygselen er tillært. tenk feks. på de i afrika.

Man ser jo hva trenden i badeland er. Syns du det er en bedre løsning?

http://atle.sorlandsbadet.no/blogg/2014/04/unisex-garderober/

http://atle.sorlandsbadet.no/media/331843/Pressemelding_Badelandene-gaar-for-unisex-garderober.pdf

I enkelte land i Afrika har de betydelig mye mer forekomst av kjønnssykdommer, blant annet AIDS, sex med mindreårige osv. Skal man sammenligne seg med disse landene der seksualmoral ikke eksisterer? Virkelig?

Anonymous poster hash: 728d7...35f

Skrevet

Dette går ikke på tanker om kropp og selvbilde. Dette går på faren for at menn og kvinner skal utnytte situasjonen med "fullt av tilgjengelige barn" i en garderobe, under det påskudd og hjelpe sin sønn/datter. Hva om de tar bilder av barna, legger det ut på nett til andre pedofiles tilfredsstillelse? Eller de "forelsker" seg i et av barna, hvor de deretter går inn for og komme i en situasjon de kan misbruke barnet . (Altså, pedofile misbruker ikke barn, de mener barn har følelser og seksualitet som oss voksen, og at ethvert forhold er gjensidig......)

Om vi begynner og godta voksne mennesker går i "feil garderobe", under påskudd av at "kropp er naturlig" åpner vi FLERE dører til mange potensielt farlige hendelser. Det er nok tilfeller der kvinner/menn drar alene i svømmehall under offentlig svømming,- i "riktig" garderobe, for og tilfredsstille seg selv og/eller finne en "partner"/offer eller hva de velger og kalle det. Da må vi ikke gjøre det dobbelt så enkelt, med at de etter hvert skal kunne gå i garderober til BEGGE kjønn, bare de "låner" med seg et "passe gammelt" barn de må "hjelpe".....

Slik tenker nå jeg..

Anonymous poster hash: c47f8...927
Skrevet

Dette går ikke på tanker om kropp og selvbilde. Dette går på faren for at menn og kvinner skal utnytte situasjonen med "fullt av tilgjengelige barn" i en garderobe, under det påskudd og hjelpe sin sønn/datter. Hva om de tar bilder av barna, legger det ut på nett til andre pedofiles tilfredsstillelse? Eller de "forelsker" seg i et av barna, hvor de deretter går inn for og komme i en situasjon de kan misbruke barnet . (Altså, pedofile misbruker ikke barn, de mener barn har følelser og seksualitet som oss voksen, og at ethvert forhold er gjensidig......)

Om vi begynner og godta voksne mennesker går i "feil garderobe", under påskudd av at "kropp er naturlig" åpner vi FLERE dører til mange potensielt farlige hendelser. Det er nok tilfeller der kvinner/menn drar alene i svømmehall under offentlig svømming,- i "riktig" garderobe, for og tilfredsstille seg selv og/eller finne en "partner"/offer eller hva de velger og kalle det. Da må vi ikke gjøre det dobbelt så enkelt, med at de etter hvert skal kunne gå i garderober til BEGGE kjønn, bare de "låner" med seg et "passe gammelt" barn de må "hjelpe".....

Slik tenker nå jeg..

Har opplevd at en far har gått inn i DAMEGARDEROBE fullt av nakne jenter og damer for å hjelpe sin datter, og måtte fysisk jages ut. Han mente at datteren hans fikk problemer med dusjingen (hun ringte ham fra garderoben) og han måtte ut av bassenget og hjelpe henne. Yeah right.

Skrevet

Slik tenker nå jeg..

Nå vet ikke jeg så mye om pedofile, men slik jeg har forstått det så virker det ikke som de er så nøye på at barna er motsatt kjønn. Menn misbruker feks. små guttet. Og så må vi ikke glemme at det også finnes pedofile kvinner.

Skrevet

nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober.verken jeg eller noen av de andre har problemer med det.om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben?hvorfor er dette så feil?Anonymous poster hash: 4a014...034

Hadde du synes det var greit hvis en mannlig lærer kom inn i jentegarderoben hvor din 9 år gamle datter dusjet? Anonymous poster hash: bdafb...98f
Det er ingen 9 åringer i 3. Klasse. Det er ingen gutter i 2-3. Klasse som er i nærheten av fysiske endringer i forbindelse med pubertet.

4. Klasse jenter er i større fysisisk utvikling, og det fordrer større behov for privatliv.

Barneskole er et langt spenn i alder. Synest det er helt OK med en mannliglærer i jentegarderoben etter svømming i 1. Klasse, men synes ikke det er greit i 7. Klasse. På et eller annet tidspunkt går det et skille, og det skillet er ikke nødvendigvis likt for gutter og jenter.

For mitt vedkommende tenker jeg at dette bør fint gå an i 3. Klasse. I alle fall med gutter og før jul!

Anonymous poster hash: 4a014...034

Ingen 9-åringer i 3. klasse? Det kan det da fint være.

Anonymous poster hash: 32ad6...b62

Tenker jeg feil? Jeg trodde heller ikke det var noen 9 åringer i 3. klasse før jul.

Men noen er nærmere 9 år enn 8 år. Bonusbarnet her er 9 år rett etter nyttår - så han er 9 i alder vil jeg si (for å gi riktig bilde av alder). Han derimot er ikke selvstendig i det hele tatt, mtp dusjing. Moren hans vasker han (jepp!!), så når han er hos oss blir han sur fordi vi forsøker å lære han å vaske seg selv. Så alle er ikke like selvstendige i den aldere. Personlig synes jeg at barn skal lære ganske tidlig å ta vare på hygienen. Og jeg hadde ikke likt at en mann kom inn i jentegarderoben til min datter...

Anonymous poster hash: 1bdec...854

Skrevet

nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober.verken jeg eller noen av de andre har problemer med det.om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben?hvorfor er dette så feil?Anonymous poster hash: 4a014...034

Hadde du synes det var greit hvis en mannlig lærer kom inn i jentegarderoben hvor din 9 år gamle datter dusjet? Anonymous poster hash: bdafb...98f
Det er ingen 9 åringer i 3. Klasse. Det er ingen gutter i 2-3. Klasse som er i nærheten av fysiske endringer i forbindelse med pubertet.

4. Klasse jenter er i større fysisisk utvikling, og det fordrer større behov for privatliv.

Barneskole er et langt spenn i alder. Synest det er helt OK med en mannliglærer i jentegarderoben etter svømming i 1. Klasse, men synes ikke det er greit i 7. Klasse. På et eller annet tidspunkt går det et skille, og det skillet er ikke nødvendigvis likt for gutter og jenter.

For mitt vedkommende tenker jeg at dette bør fint gå an i 3. Klasse. I alle fall med gutter og før jul!

Ingen 9-åringer i 3. klasse? Det kan det da fint være.

Anonymous poster hash: 32ad6...b62

Tenker jeg feil? Jeg trodde heller ikke det var noen 9 åringer i 3. klasse før jul.

Men noen er nærmere 9 år enn 8 år. Bonusbarnet her er 9 år rett etter nyttår - så han er 9 i alder vil jeg si (for å gi riktig bilde av alder). Han derimot er ikke selvstendig i det hele tatt, mtp dusjing. Moren hans vasker han (jepp!!), så når han er hos oss blir han sur fordi vi forsøker å lære han å vaske seg selv. Så alle er ikke like selvstendige i den aldere. Personlig synes jeg at barn skal lære ganske tidlig å ta vare på hygienen. Og jeg hadde ikke likt at en mann kom inn i jentegarderoben til min datter...

Anonymous poster hash: 1bdec...854

Men det er ikke de andre foreldres problem - da må barnet bli hjemme til barnet kan klare seg i garderoben. Hvis et barn er friskt uten diagnose så er det overhode ikke noe problem å lære barnet å vaske seg i dusjen når barnet er NI (!) år. Hensynet til dem som skal i riktig garderobe burde telle mer enn hensynet til guttens mor som ønsker å behandle en niåring som en baby.

Skrevet

Dere er noen prippne høner hele gjengen.

Anonymous poster hash: 45c97...5d3
Skrevet

Jeg med 3. Klasse gutten som ikke ser problemet her.

Jeg ser på det som en større potensiell fare for at gutten min skal bli utsatt for pedofile om han er alene i herre garderoben ved ordinær åpningstid, enn om han var på bading kun med klassen/svømmeklubben og det kun var gjevnaldrende gutter der, og en av de andre guttene sin mamma kom inn for å hjelpe sin sønn.

Statistisk sett er det flere pedofile menn, enn kvinner.

Når det gjelder blygsel og rett til privatliv eksisterer ikke det i en åpen garderobe, blygsel kan like gjerne gjelde ovenfor de av samme kjønn, og gjevnaldrende som mora til en kompis. Jeg er forøvrig ikke særlig for denne felles naken dusjingen som bedrives i Norge, har bodd lenge i utlandet. Der hadde de sett rart på meg om jeg dusja uten badedrakt før svømming.

Skrevet

Jeg ser poenget, men synest det er trist at vi er så opptatt av kropp. Tror nok ikke noen barn tar skade av at et mor henter ut barnet sitt. Vil tro barna hadde reagert mer om en jevngammel jente hadde vært sammen med sin far i guttegarderoben. Uansett så tror jeg  denne blygselen er tillært Og vi foreldre er jo ofte føre var når det gjelder voksne som og nakne barn, spesielt med tanke på alt en kan lese om pedofili osv. Men noen ganger føler jeg vi drar det litt vel langt.Anonymous poster hash: fbd33...a91

Jeg er ikke så enig i det du skriver. Vi har fire helt ulike gutter. Eldstemann har siden han var to år vært veldig blyg og privat. Nr to kunne fint løpe rundt naken i hagen som seksåring. Vi har alle ulike personligheter. Fra skolealder bør barn kunne klare seg selv i garderoben, selv min veldig umodne desembergutt klarte det med litt øving hjemme først. Jenter og kvinner har rett til å være alene i sin garderobe, akkurat som gutter og menn har det i sin. Selv om du har et avslappet forhold til kropp (flott for deg!), kan du ikke automatisk gå ut fra at andre har det, selv om du skulle ønske det, og deres ønske om privatliv må kunne respekteres. Det kan ikke være slik at de uten blygsel som med største selvfølgelighet vandrer mellom garderobene presser ut de som ikke er det.Anonymous poster hash: 50e7a...3d9

Du har nok et poeng med at vi er forskjellige, men uansett tror jeg mye av blygselen er tillært. tenk feks. på de i afrika. Man ser jo hva trenden i badeland er. Syns du det er en bedre løsning? http://atle.sorlandsbadet.no/blogg/2014/04/unisex-garderober/http://atle.sorlandsbadet.no/media/331843/Pressemelding_Badelandene-gaar-for-unisex-garderober.pdf Anonymous poster hash: fbd33...a91

I enkelte land i Afrika har de betydelig mye mer forekomst av kjønnssykdommer, blant annet AIDS, sex med mindreårige osv. Skal man sammenligne seg med disse landene der seksualmoral ikke eksisterer? Virkelig? Anonymous poster hash: 728d7...35f

Tror du virkelig det har sammenheng med hvorvidt barn er nakne i garderober sammen med voksne før svømming? Virkelig?

Skrevet

Ikke greit.

Gutten min går også på svømmekurs, og jeg pleier å følge. Det er alltid noen pappaer "tilgjengelig" ved garderobene som jeg kan be gå inn å se etter ham om jeg f.eks. lurer på hvor ham blir av. Jeg har selv gått inn i damegarderoben og sett etter ei jente på forespørsel fra en pappa som ventet utenfor. Slikt må vi hjelpe hverandre med.

Jeg ville selvsagt aldri gått inn i guttegarderoben, selv om det ikke er voksne menn som skifter og dusjer der på det tidspunktet. Men jeg har faktisk sett voksne folk nærmest stikke hodet inn i garderoben til det motsatte kjønn der, for å se etter barnet sitt. Type åpne døra, stikke hodet halvveis, forsiktig inn, rope... Ikke greit det heller - de ser faktisk inn i garderoben.

Anonymous poster hash: 25aee...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...