Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Svømmekurset har en helt ok regel om at barn går i egen garderobe fra skolestart. 1 klassingen min klarer dette helt fint, og jeg venter på utsiden. Men i dag kom det jaggu en mamma ut fra guttegarderoben med største selvfølgelighet. Sønnen gikk i 2-3 klasse. Det er vel ikke helt meningen eller? Kan jo se for meg ramaskrik om en pappa hadde gått i jentegarderoben. Anonymous poster hash: 87b4c...a5a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Evneveik mor med et evneveikt barn. Anonymous poster hash: 526ff...053
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Ikke greit!! Anonymous poster hash: 98086...40c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Er hun engstelig for gutten må hun ta ham med i damegarderoben, men d får da være grenser... Anonymous poster hash: 98086...40c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Er hun engstelig for gutten må hun ta ham med i damegarderoben, men d får da være grenser...Anonymous poster hash: 98086...40c Er hun engstelig så får hun og gutten bli hjemme! En jevnaldrene gutt i jentegarderoben et ikke en bedre løsning enn en mor i guttegarderoben. De får øve på dusjing og selvstendighet. Så besøke svømmehallen. Anonymous poster hash: 526ff...053
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Godt det ikke kun er jeg som synes det var skikkelig rart. HI Anonymous poster hash: 87b4c...a5a
QueeenBeee Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Var ikke bare skikkelig rart. Det var bare feil, like feil som om en far skulle valset inn i en jentegarderobe.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober. verken jeg eller noen av de andre har problemer med det. om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben? hvorfor er dette så feil? Anonymous poster hash: 4a014...034
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober. verken jeg eller noen av de andre har problemer med det. om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben? hvorfor er dette så feil? Anonymous poster hash: 4a014...034 Fordi de nakne mennene og guttene der har krav på privatliv.. Anonymous poster hash: 32ad6...b62
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober. verken jeg eller noen av de andre har problemer med det. om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben? hvorfor er dette så feil? Anonymous poster hash: 4a014...034 Det er feil fordi gutter som ikke vil at damer/jenter skal se dem nakne, skal ha mulighet for å gå i guttegarderoben uten å måtte oppleve det. Hvis gutten din har problemer i garderoben, så må du sende med faren eller så må dere holde dere hjemme. Det at en kvinnelig lærer kommer inn i guttegarderoben syns jeg er helt forkastelig og hvis det hadde skjedd med noen av barna mine, så hadde jeg gitt klar beskjed om at det ikke er greit. Selv om du som mor syns det er greit, er det ikke sikkert alle guttene syns det er greit. Jeg har heldigvis ikke opplevd mannlige lærere som kom inn i garderoben da jeg gikk på skolen, men vet om noen venninner som opplevde det og de syns fortsatt ikke det var greit. Anonymous poster hash: a9a73...646
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #12 Skrevet 20. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober. verken jeg eller noen av de andre har problemer med det. om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben? hvorfor er dette så feil? Anonymous poster hash: 4a014...034 For å snu det: Du står i damegarderoben naken, på vei inn i dusjen. I dusjen står en mann. Komfortabelt? Anonymous poster hash: 23423...821
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #14 Skrevet 21. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober. verken jeg eller noen av de andre har problemer med det. om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben? hvorfor er dette så feil? Anonymous poster hash: 4a014...034 Hadde du synes det var greit hvis en mannlig lærer kom inn i jentegarderoben hvor din 9 år gamle datter dusjet? Anonymous poster hash: bdafb...98f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #15 Skrevet 21. november 2014 Jeg så på det som helt uaktuelt om hun hadde gått inn i herregarderoben under ordinær åpningstid. Jeg fikk derfor inntrykk av at det kun var åpent for barna som hadde vært i svømmeklubben/svømmekurset, og at det bare var barn der, om ikke kan hun jo ikke gjøre det. Å ta han med i jentegarderoben i et sånt tilfelle er jo heller ikke mulig, der bare gjevngamle jenter dusjer. Ser ikke problemet om en voksen dame ser nakne gutter i småskolealder. Ser heller ikke problemet om en voksen mann ser nakne jenter i småskolealder. Det er små barn som i visse sammenhenger fint kan trenge litt voksen hjelp/tilsyn i garderoben. Det er for tidlig for blygsel og "sexifisering" var de ikke 6-8 år? Anonymous poster hash: 4a014...034
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober.verken jeg eller noen av de andre har problemer med det.om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben?hvorfor er dette så feil?Anonymous poster hash: 4a014...034 Hadde du synes det var greit hvis en mannlig lærer kom inn i jentegarderoben hvor din 9 år gamle datter dusjet? Anonymous poster hash: bdafb...98f Det er ingen 9 åringer i 3. Klasse. Det er ingen gutter i 2-3. Klasse som er i nærheten av fysiske endringer i forbindelse med pubertet. 4. Klasse jenter er i større fysisisk utvikling, og det fordrer større behov for privatliv. Barneskole er et langt spenn i alder. Synest det er helt OK med en mannliglærer i jentegarderoben etter svømming i 1. Klasse, men synes ikke det er greit i 7. Klasse. På et eller annet tidspunkt går det et skille, og det skillet er ikke nødvendigvis likt for gutter og jenter. For mitt vedkommende tenker jeg at dette bør fint gå an i 3. Klasse. I alle fall med gutter og før jul! Anonymous poster hash: 4a014...034
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #17 Skrevet 21. november 2014 Hi her. Dette er kveldskurs for barn og ikke vanlig åpent basseng. Men kurslederne bruker de samme garderobene, og de er jo voksne. Uansett bør så store barn (både jenter og gutter) klare seg selv i garderoben, og det står også tydelig i reglene. Anonymous poster hash: 87b4c...a5a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #18 Skrevet 21. november 2014 Jeg ser poenget, men synest det er trist at vi er så opptatt av kropp. Tror nok ikke noen barn tar skade av at et mor henter ut barnet sitt. Vil tro barna hadde reagert mer om en jevngammel jente hadde vært sammen med sin far i guttegarderoben. Uansett så tror jeg denne blygselen er tillært Og vi foreldre er jo ofte føre var når det gjelder voksne som og nakne barn, spesielt med tanke på alt en kan lese om pedofili osv. Men noen ganger føler jeg vi drar det litt vel langt. Anonymous poster hash: fbd33...a91
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #19 Skrevet 21. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober.verken jeg eller noen av de andre har problemer med det.om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben?hvorfor er dette så feil?Anonymous poster hash: 4a014...034 Hadde du synes det var greit hvis en mannlig lærer kom inn i jentegarderoben hvor din 9 år gamle datter dusjet? Anonymous poster hash: bdafb...98f Det er ingen 9 åringer i 3. Klasse. Det er ingen gutter i 2-3. Klasse som er i nærheten av fysiske endringer i forbindelse med pubertet. 4. Klasse jenter er i større fysisisk utvikling, og det fordrer større behov for privatliv. Barneskole er et langt spenn i alder. Synest det er helt OK med en mannliglærer i jentegarderoben etter svømming i 1. Klasse, men synes ikke det er greit i 7. Klasse. På et eller annet tidspunkt går det et skille, og det skillet er ikke nødvendigvis likt for gutter og jenter. For mitt vedkommende tenker jeg at dette bør fint gå an i 3. Klasse. I alle fall med gutter og før jul! Anonymous poster hash: 4a014...034 Ingen 9-åringer i 3. klasse? Det kan det da fint være. Anonymous poster hash: 32ad6...b62
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #20 Skrevet 21. november 2014 nei det er ikkw krise! ikke er det helt feil heller. min gutt går i 3. klasse, de dusjer etter gym. de har en dame til lrer. hun går inn i begge garderober.verken jeg eller noen av de andre har problemer med det.om jeg gikk inn i garderoben til gutten min så hadde det ko vært for en grunn. kanskje han ble plaget i garderoben?hvorfor er dette så feil?Anonymous poster hash: 4a014...034 Hadde du synes det var greit hvis en mannlig lærer kom inn i jentegarderoben hvor din 9 år gamle datter dusjet? Anonymous poster hash: bdafb...98f Det er ingen 9 åringer i 3. Klasse. Det er ingen gutter i 2-3. Klasse som er i nærheten av fysiske endringer i forbindelse med pubertet.4. Klasse jenter er i større fysisisk utvikling, og det fordrer større behov for privatliv. Barneskole er et langt spenn i alder. Synest det er helt OK med en mannliglærer i jentegarderoben etter svømming i 1. Klasse, men synes ikke det er greit i 7. Klasse. På et eller annet tidspunkt går det et skille, og det skillet er ikke nødvendigvis likt for gutter og jenter. For mitt vedkommende tenker jeg at dette bør fint gå an i 3. Klasse. I alle fall med gutter og før jul! Anonymous poster hash: 4a014...034 Ingen 9-åringer i 3. klasse? Det kan det da fint være. Anonymous poster hash: 32ad6...b62 Tenker jeg feil? Jeg trodde heller ikke det var noen 9 åringer i 3. klasse før jul. Anonymous poster hash: fbd33...a91
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #21 Skrevet 21. november 2014 Jeg ser poenget, men synest det er trist at vi er så opptatt av kropp. Tror nok ikke noen barn tar skade av at et mor henter ut barnet sitt. Vil tro barna hadde reagert mer om en jevngammel jente hadde vært sammen med sin far i guttegarderoben. Uansett så tror jeg denne blygselen er tillært Og vi foreldre er jo ofte føre var når det gjelder voksne som og nakne barn, spesielt med tanke på alt en kan lese om pedofili osv. Men noen ganger føler jeg vi drar det litt vel langt. Anonymous poster hash: fbd33...a91 Jeg er ikke så enig i det du skriver. Vi har fire helt ulike gutter. Eldstemann har siden han var to år vært veldig blyg og privat. Nr to kunne fint løpe rundt naken i hagen som seksåring. Vi har alle ulike personligheter. Fra skolealder bør barn kunne klare seg selv i garderoben, selv min veldig umodne desembergutt klarte det med litt øving hjemme først. Jenter og kvinner har rett til å være alene i sin garderobe, akkurat som gutter og menn har det i sin. Selv om du har et avslappet forhold til kropp (flott for deg!), kan du ikke automatisk gå ut fra at andre har det, selv om du skulle ønske det, og deres ønske om privatliv må kunne respekteres. Det kan ikke være slik at de uten blygsel som med største selvfølgelighet vandrer mellom garderobene presser ut de som ikke er det. Anonymous poster hash: 50e7a...3d9
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #22 Skrevet 21. november 2014 Jeg ser poenget, men synest det er trist at vi er så opptatt av kropp. Tror nok ikke noen barn tar skade av at et mor henter ut barnet sitt. Vil tro barna hadde reagert mer om en jevngammel jente hadde vært sammen med sin far i guttegarderoben. Uansett så tror jeg denne blygselen er tillært Og vi foreldre er jo ofte føre var når det gjelder voksne som og nakne barn, spesielt med tanke på alt en kan lese om pedofili osv. Men noen ganger føler jeg vi drar det litt vel langt. Anonymous poster hash: fbd33...a91 Jeg er ikke så enig i det du skriver. Vi har fire helt ulike gutter. Eldstemann har siden han var to år vært veldig blyg og privat. Nr to kunne fint løpe rundt naken i hagen som seksåring. Vi har alle ulike personligheter. Fra skolealder bør barn kunne klare seg selv i garderoben, selv min veldig umodne desembergutt klarte det med litt øving hjemme først. Jenter og kvinner har rett til å være alene i sin garderobe, akkurat som gutter og menn har det i sin. Selv om du har et avslappet forhold til kropp (flott for deg!), kan du ikke automatisk gå ut fra at andre har det, selv om du skulle ønske det, og deres ønske om privatliv må kunne respekteres. Det kan ikke være slik at de uten blygsel som med største selvfølgelighet vandrer mellom garderobene presser ut de som ikke er det. Anonymous poster hash: 50e7a...3d9 Du har nok et poeng med at vi er forskjellige, men uansett tror jeg mye av blygselen er tillært. tenk feks. på de i afrika. Man ser jo hva trenden i badeland er. Syns du det er en bedre løsning? http://atle.sorlandsbadet.no/blogg/2014/04/unisex-garderober/ http://atle.sorlandsbadet.no/media/331843/Pressemelding_Badelandene-gaar-for-unisex-garderober.pdf Anonymous poster hash: fbd33...a91
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #23 Skrevet 21. november 2014 Jeg ser poenget, men synest det er trist at vi er så opptatt av kropp. Tror nok ikke noen barn tar skade av at et mor henter ut barnet sitt. Vil tro barna hadde reagert mer om en jevngammel jente hadde vært sammen med sin far i guttegarderoben. Uansett så tror jeg denne blygselen er tillært Og vi foreldre er jo ofte føre var når det gjelder voksne som og nakne barn, spesielt med tanke på alt en kan lese om pedofili osv. Men noen ganger føler jeg vi drar det litt vel langt. Anonymous poster hash: fbd33...a91 Jeg er ikke så enig i det du skriver. Vi har fire helt ulike gutter. Eldstemann har siden han var to år vært veldig blyg og privat. Nr to kunne fint løpe rundt naken i hagen som seksåring. Vi har alle ulike personligheter. Fra skolealder bør barn kunne klare seg selv i garderoben, selv min veldig umodne desembergutt klarte det med litt øving hjemme først. Jenter og kvinner har rett til å være alene i sin garderobe, akkurat som gutter og menn har det i sin. Selv om du har et avslappet forhold til kropp (flott for deg!), kan du ikke automatisk gå ut fra at andre har det, selv om du skulle ønske det, og deres ønske om privatliv må kunne respekteres. Det kan ikke være slik at de uten blygsel som med største selvfølgelighet vandrer mellom garderobene presser ut de som ikke er det. Anonymous poster hash: 50e7a...3d9 Du har nok et poeng med at vi er forskjellige, men uansett tror jeg mye av blygselen er tillært. tenk feks. på de i afrika. Man ser jo hva trenden i badeland er. Syns du det er en bedre løsning? http://atle.sorlandsbadet.no/blogg/2014/04/unisex-garderober/ http://atle.sorlandsbadet.no/media/331843/Pressemelding_Badelandene-gaar-for-unisex-garderober.pdf Anonymous poster hash: fbd33...a91 Litt vanskelig når kun den ene av linkene viser datoen.... Anonymous poster hash: 75bcf...ad9
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #24 Skrevet 21. november 2014 Jeg ser poenget, men synest det er trist at vi er så opptatt av kropp. Tror nok ikke noen barn tar skade av at et mor henter ut barnet sitt. Vil tro barna hadde reagert mer om en jevngammel jente hadde vært sammen med sin far i guttegarderoben. Uansett så tror jeg denne blygselen er tillært Og vi foreldre er jo ofte føre var når det gjelder voksne som og nakne barn, spesielt med tanke på alt en kan lese om pedofili osv. Men noen ganger føler jeg vi drar det litt vel langt. Anonymous poster hash: fbd33...a91 Jeg er ikke så enig i det du skriver. Vi har fire helt ulike gutter. Eldstemann har siden han var to år vært veldig blyg og privat. Nr to kunne fint løpe rundt naken i hagen som seksåring. Vi har alle ulike personligheter. Fra skolealder bør barn kunne klare seg selv i garderoben, selv min veldig umodne desembergutt klarte det med litt øving hjemme først. Jenter og kvinner har rett til å være alene i sin garderobe, akkurat som gutter og menn har det i sin. Selv om du har et avslappet forhold til kropp (flott for deg!), kan du ikke automatisk gå ut fra at andre har det, selv om du skulle ønske det, og deres ønske om privatliv må kunne respekteres. Det kan ikke være slik at de uten blygsel som med største selvfølgelighet vandrer mellom garderobene presser ut de som ikke er det. Anonymous poster hash: 50e7a...3d9 Du har nok et poeng med at vi er forskjellige, men uansett tror jeg mye av blygselen er tillært. tenk feks. på de i afrika. Man ser jo hva trenden i badeland er. Syns du det er en bedre løsning? http://atle.sorlandsbadet.no/blogg/2014/04/unisex-garderober/ http://atle.sorlandsbadet.no/media/331843/Pressemelding_Badelandene-gaar-for-unisex-garderober.pdf Anonymous poster hash: fbd33...a91 Litt vanskelig når kun den ene av linkene viser datoen.... Anonymous poster hash: 75bcf...ad9 Ser ikke helt hva du skal med datoen.. 01.04.14 står det i artikkelen og det er den som linker til pdf filen. Anonymous poster hash: fbd33...a91
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #25 Skrevet 21. november 2014 01.04.2014 01.04.2014 01.04.2014 1 april 2014. Ringer det en bjelle? Anonymous poster hash: cda12...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå