Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Jeg gjør vel egentlig det, ikke så mye at jeg borttar i vinningshensikt, men ofte jeg ikke legger ting tilbake. Eller at jeg trenger noe hjemme og ikke har tid til å dra å handle. Jobber på kontor, og jeg bruker frankeringsmaskinen, jeg har en kalkulator, et tastatur, tegneblokker, penner og tusjer, whiteboard tusjer, post it lapper, en pakke printer papir etc. Litt frynsegoder må man jo ha Anonymous poster hash: 7f4df...f89
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Nei! Kanskje blitt med noen penner i veska, men Thats it! Anonymous poster hash: 085e1...d9b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Kunne ikke falt meg inn! Jobber i det off (på kontor). Jeg har avklart med sjefen at det er greit jeg bruker kopimaskinen av og til. Jeg for min del har til og med tatt med meg noe utstyr hjemmefra som jeg bruker i jobb fordi jeg synes det er praktisk. Anonymous poster hash: b76dd...225
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Njei, det er vel ikke å stjele når det er lov? Vi får bruke kopimaskinen så mye vi bare vil. Lamineringsmaskinen også. Også får vi bruke bil og henger ved behov. At kulepenner kommer ned i veska og havner hjemme er ikke noe hemmelighet, men jeg er nok ikke den eneste som synder der Det er jo ikke gjort med overlegg, så jeg tenker ikke så mye på akkurat det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Ikke har tid til å dra å handle?? Godt du finner unnskyldninger for deg selv, din lille nasker Anonymous poster hash: 82c15...e81
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Njei, det er vel ikke å stjele når det er lov? Vi får bruke kopimaskinen så mye vi bare vil. Lamineringsmaskinen også. Også får vi bruke bil og henger ved behov. At kulepenner kommer ned i veska og havner hjemme er ikke noe hemmelighet, men jeg er nok ikke den eneste som synder der Det er jo ikke gjort med overlegg, så jeg tenker ikke så mye på akkurat det. Vi får også bruke lamineringsmaskinen så mye vi vil. Arbeidsgiver gikk for noen år siden til anskaffelse av maskinen, for så å finne ut at det ikke var bruk for den, men det var for sent å returnere den og plasten som hørte til. Så her er de bare glade hvis noen bruker maskinen av og til. Jeg stjeler ikke noe, men det er vedtatt her at ting som kulepenner, Post-it og tusjer er forbruksting og kan tas med hjem. Så da er det ikke tyveri, når ledelsen har sagt at det er lov. Anonymous poster hash: 8d29d...042
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Jeg stjal for flere år siden, da jeg jobbet i butikk. Mest smykker (slike som koster 150-200kr) Anonymous poster hash: 468f8...c9a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Det som koster mer for arbeidsgiver enn penner o.l., er tapt arbeidstid. Mange er hjemme med barn som ikke egentlig er syke eller når man egentlig er frisk nok til å være på jobb men tar en egenmelding. Anonymous poster hash: 2c3f8...de3
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 Det hender jeg bruker printer og kopimaskin till private ting, og kulepenner er forbruksvarer som er med i sekken frem og tilbake. Jeg bruker også jobb-pc-en privat. Ellers intet. Det er ikke så mye jeg "har brukt for" på skolen, gitt... Dessuten er jeg ingen tyv. Anonymous poster hash: 3d5b3...0c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 Jeg jobber på sykehjem, så nei. Det hender jeg glemmer ubrukte hansker i lomma, men de går i søpla i garderoben. Anonymous poster hash: fe21c...dcd
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #12 Skrevet 20. november 2014 Jeg stjal for flere år siden, da jeg jobbet i butikk. Mest smykker (slike som koster 150-200kr) Anonymous poster hash: 468f8...c9a Da hadde jeg følt meg som en skikkeilg tyv! Men kanskje det ikke er så stor forskjell på oss allikevel. HI Anonymous poster hash: 7f4df...f89
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 Nei, men det hender at penner og notisblokker som ender opp i vesken ikke kommer tilbake.. Anonymous poster hash: 4cd33...0a8
Himmel og hav Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 Det hender at jeg printer et ark eller to, og jeg kommer stadig hjem med en kulepenn festet i genseren, tar de som regel med tilbake igjen, da, men jeg tar like ofte med meg ting til jobb som brukes der. Jeg tror ikke du skal tenke at det ikke er å stjele når du tar med deg tastatur og kontormateriell hjem, HI. Ville sjefen sagt "Bare ta!" om du spurte? Hvis ikke, så stjeler du, og den som stjeler er en tyv.
Tante Gustava Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 I utgangspunktet så vil jeg si nei, men om vi skal være helt korrekte så gjør jeg vel det av og til. Jobber som sykepleier, så er jo ikke så mye som er verdt å stjele Men det hender jeg har tatt litt mat hvis jeg har glemt matpakken, og en gang minstegutten var operert tok jeg med meg noen bandasjer hjem til skift fremfor å gå på apoteket. Så da er vel jeg også egentlig en tyv
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #16 Skrevet 20. november 2014 Jeg er lærer, og tar med meg penner hjem for å rette prøver. Men glemmer som regel å ta de med tilbake igjen. Jobbdataen brukes også til private ting, men ser ikke for meg at det bidrar til så mye slitasje på maskinen. Bortsett fra kulepenner er det lite svinn med meg som ansatt. :-) så noen stortyv er jeg ikke, men kan ikke nekte for stjeling. Anonymous poster hash: 27fdc...255
the amazing spidermamma Skrevet 20. november 2014 #17 Skrevet 20. november 2014 Jeg kunne sikkert tatt med meg både det ene og det andre fra jobben uten at noen hadde merket det, men jeg gjør det ikke. Synes Hi forsyner seg ganske grovt, jeg! En penn eller to ved et uhell er en ting, men blokker og tastatur og kalkulator, synes det er drøyt!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #18 Skrevet 20. november 2014 Jeg kunne sikkert tatt med meg både det ene og det andre fra jobben uten at noen hadde merket det, men jeg gjør det ikke. Synes Hi forsyner seg ganske grovt, jeg! En penn eller to ved et uhell er en ting, men blokker og tastatur og kalkulator, synes det er drøyt! Tastaturet skal tilbake, vel det er intensjonen min, jeg bruker det ikke, men det har lagt i boden min i 2 år Men jeg er enig med deg! Jeg er en tyv! HI Anonymous poster hash: 7f4df...f89
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #19 Skrevet 20. november 2014 Jeg har noen sett med penner hjemme (har alltid en blå og en rød tilgjengelig når jeg jobber og/eller er på møter), når de har havnet i vesken ifbm møter. I tillegg har jeg nå noen ringpermer og skriveblokker hjemme som kommer fra jobb. Det er fordi jeg ryddet kontoret mitt før jeg gikk ut i svangerskapspermisjon, og da bl.a. rev ut alle brukte sider i notisblokker og ryddet opp i "arkivet" mitt av ringpermer, slik at det skulle bli lettere å finne frem i ting for min vikar. Både de brukte notisblokkene og de brukte ringpermene ble med hjem, fordi de var såpass godt brukte at om jeg hadde lagt de på lageret ville ingen uansett ha brukt dem. Ellers er det hjelt lov å bruke kopimaskinen på jobb, og folk gjør det for å printe et kart, billetter eller oppskrifter fra nett. Men ellers er folk edruelige på slikt. Stjeling fra jobb, som feks porto, synes jeg er forkastelig ut over slik bruk jeg nevner over. Anonymous poster hash: dddcc...0ad
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #20 Skrevet 20. november 2014 Eneste jeg er usikker på er om jeg har under eller overbetalt for kopier. Har faste takster og bøker vi skriver opp etter hver som vi bruker slikt som frankeringsmaskin og laminering. Penner blir ikke med hjem og notisbøker får også ligge på jobb. Anonymous poster hash: 84527...f73
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #21 Skrevet 20. november 2014 Jobbet på sykehjem, og det har blitt en paracet eller tre, noen brødskiver også om jeg har glemt matpakken. Men til gjengjeld har jeg nå gått 5 og 10 minutter både på overtid og har kommet tidligere, så skulle jeg ført opp alt nekter jeg å tro at de går i minus. Anonymous poster hash: abb28...779
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #22 Skrevet 20. november 2014 Jobber på sykehjem, det er blitt noen urinprøveglss og brødskiver, men det har jeg virkelig betalt tilbake ved 5-10 minutter overtid, jobbet i pausen osv. Anonymous poster hash: 645e5...6ae
Von Hertelhofen Skrevet 20. november 2014 #23 Skrevet 20. november 2014 Jobber på sykehjem, det er blitt noen urinprøveglss og brødskiver, men det har jeg virkelig betalt tilbake ved 5-10 minutter overtid, jobbet i pausen osv. Anonymous poster hash: 645e5...6ae Haha!! Urinprøveglass her også
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #24 Skrevet 20. november 2014 Hmmm.... Urinprøveglass... Og jeg stixer som regel urinen på jobb, så noen strimler med urinstix har det blitt... Dersom ungene er med meg litt på jobb blir det som regel hver sin engangssprøyte (uten spiss) og et gasbind, så er de opptatt en stund mens jeg jobber... Noen paracet har det vel blitt... Og noen brødskiver... Kremt... Anonymous poster hash: 20e4f...ffd
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #25 Skrevet 20. november 2014 Ikke noe mer enn et par sider jeg skriver ut til privatbruk. Ca 10 sider i året kanskje? Anonymous poster hash: 9bea0...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå