Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Jeg svarte i den andre tråden om hva som irriterer meg at butikkansatte gjør, og svarte at det er å bli spurt om å viser posene mine, som om jeg er en tyv. Dette fordi det skjer meg temmelig ofte. Jeg ser tydeligvis ut som en tyv, oppfører meg som en tyv, ikke vet jeg. Har som sagt aldri nasket i en butikk, har en gang fått med meg et plagg ut av en butikk med en feil, den var innimellom alle posene mine, når jeg merket dette fortet jeg meg tilbake og levert inn igjen fordi om jeg hadde forlatt senteret jeg var på. Men kanskje DiB har noen tanker om hvorfor jeg til stadighet blir pekt ut som en mulig tyv? Jeg er i midten av 30 årene, og ser på meg selv som temmelig vanlig. Jeg har verken tattoveringer, eller rosa hår med rasta fletter. Hva gjør jeg feil? Hva får deg som butikkansatt til å spørre om å få se i kunder sine poser? Og synest du det er flaut om kunden faktisk ikke har nasket til seg noe? Anonymous poster hash: bbc4e...cfb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 Jeg svarte i den andre tråden om hva som irriterer meg at butikkansatte gjør, og svarte at det er å bli spurt om å viser posene mine, som om jeg er en tyv. Dette fordi det skjer meg temmelig ofte. Jeg ser tydeligvis ut som en tyv, oppfører meg som en tyv, ikke vet jeg. Har som sagt aldri nasket i en butikk, har en gang fått med meg et plagg ut av en butikk med en feil, den var innimellom alle posene mine, når jeg merket dette fortet jeg meg tilbake og levert inn igjen fordi om jeg hadde forlatt senteret jeg var på. Men kanskje DiB har noen tanker om hvorfor jeg til stadighet blir pekt ut som en mulig tyv? Jeg er i midten av 30 årene, og ser på meg selv som temmelig vanlig. Jeg har verken tattoveringer, eller rosa hår med rasta fletter. Hva gjør jeg feil? Hva får deg som butikkansatt til å spørre om å få se i kunder sine poser? Og synest du det er flaut om kunden faktisk ikke har nasket til seg noe? Anonymous poster hash: bbc4e...cfb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Har kun spurt en kunde en gang om å få se i posene, og da hadde h*n faktisk stjelt noe. Jeg ble obs på personen pga oppførsel, nervøse blikk og kikket stadig bort på meg og begynte å stresse når jeg spurte om h*n trengte noe hjelp. Anonymous poster hash: 78f09...ce5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Kunder som går i STORE klær (svære jakker inne selv om det er veldig varmt) og dunker borti mange, tilbringer laaang tid i butikken og går ut tomhendt. Anonymous poster hash: 626f6...567
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 12-15'åringer som kommer 2 eller 3 sammen, der en av dem kommer å spør om hjelp til å finne helt merkelige ting. Er ikke vanskelig å forstå at dette er avledning for at de andre skal stjele. Anonymous poster hash: 78fd0...aac
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Ja, kanskje det er oppførselen min, mulig jeg fremstår som nervøs. Jeg kan gå med stor jakke, og jeg kan bruke lang tid på å kikke, og jeg tar gjerne med meg mange plagg i prøverommet. Jeg liker ikke å få hjelp av de ansatte, jeg liker å klare meg selv, er ikke så glad i å handle, ser på det som et nødvendig onde. Blir særlig stressa over ansatte som henger på meg. De henger vel på meg for at jeg ikke skal stjele, og jo mer unnvikende blir jeg. Aner ikke. Men det er ikke bare på kles butikker det skjer, også på butikker som selger andre ting, og også mat butikker. Nå snart er det jo jul, og da skal jeg ut i butikkene. Grøss og gru! HI Anonymous poster hash: bbc4e...cfb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Østeuropeere! Ops, men det er min fordom dessverre. Ser du ut som det? 😂 Anonymous poster hash: fc6a2...612
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Østeuropeere! Ops, men det er min fordom dessverre. Ser du ut som det? Anonymous poster hash: fc6a2...612 Hehe, jeg er russisk og har to russiske venninner, ingen av oss har noen gang blitt plukket til sjekk. Så bra at ikke alle er som deg med fordommer. Anonymous poster hash: 626f6...567
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 Det viktigste med fordommer er at man er klar over dem selv og kan jobbe med dem😃 har jeg hvertfall blitt fortalt! Og tenker mest rumenere, har vært mange raid her de siste årene. Hilsen hun fordomsfulle over igjen 😊 Anonymous poster hash: fc6a2...612
Elsker livet Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 Om det ikke er noe med utseende ditt så må det være fremferden din, eller så har du bare vært uheldig. Om du flakker med blikket, virker anspent, prøver å gjøre deg usynlig, bruker veldig lang tid på et sted osv. kan du skille deg ut fra andre kunder.
the amazing spidermamma Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 De som går rundt, litt uten mål og mening, kikker på mange ting uten å egentlig virke interessert i det de ser på. OG! Butikkdetektiver! De oppfører seg ofte likt som butikktyvene. Har 'fersket' et par butikkdetektiver som jeg trodde var tyver. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #12 Skrevet 20. november 2014 Jeg er nok også fordomsfull når det gjelder rumenere. Kanskje ikke så rart, hvis man ser nyheter innimellom. De eneste jeg faktisk selv har sett stjele noe er eldre damer. Anonymous poster hash: ed1a1...35f
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 Folk som enten er sjuskete kledd eller de ekstremt pynta. Men ikke fint pynta, litt billig og horete. Når det gjelder kroppsspråk så er man obs på de som ikke svarer når man ønsker de velkommen eller ikke vil ha blikkontakt. Noen er bare gliiiiiiir rundt i butikken og venter på at de ansatte snur seg. Anonymous poster hash: eb1c5...83e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 "Fine" damer over 60. Anonymous poster hash: abdab...9c2
3 i april Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 Jeg jobber selv i butikk og tro meg, det finnes butikktyver blandt alle typer mennesker fra gamle damer til de narkomane.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #16 Skrevet 20. november 2014 Jeg synest jo det er flaut! ikke bare ovenfor de ansatte som av og til og blir litt flaue, men ovenfor andre kunder. Fordi om de fleste ganger har vært diskret, så er det jo ikke slik at det ikke får noe oppmerksomhet. En gang så bare rev damen i butikken til seg posene mine, følte det ble litt av en scene. Det er så pinlig! Men nå har jeg fått litt tips. Få blikkontakt og prate litt med de ansatte. Ikke være for lenge i en butikk, og heller være litt mer målrettet i min gjennomgang av butikken. Er det bukse jeg skal ha så bare se på buksene, eller i alle fall systematisk, se på buksene først. Jeg tror ikke det er mitt utseende, jeg er ikke kledd i bare svart med tattoveringer og rosa hår. Er en helt vanlig husmor, litt kjip, men ikke av de verste. Jeg har litt kort hår, jeg går til frisøren en gang i måneden for å se sånn nogenlunde velstelt ut, pleier å få klærene mine på vaske om de får flekk. Jeg tviler på jeg ser østeuropeisk ut, det har jeg i alle fall aldri fått kommentarer på. Jeg er lokal til vår by og snakker dialekt. Anonymous poster hash: bbc4e...cfb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #17 Skrevet 20. november 2014 Jeg er også mye stressa og nervøs i butikker, unngår blikkontakt og går ofte tomhendt ut igjen. Det er fordi jeg har sosial angst og er i tillegg veldig ubesluttsom. Jeg går også i store klær fordi jeg er overvektig. Jeg vet jeg ser nervøs ut, og tenker alltid at det lyser butikktyv av meg når jeg går ut av butikken uten å kjøpe noe. Dette fører til at jeg går ekstra fort og ser alle andre veier enn mot de som jobber der. Bare venter på å bli stoppa, men det har faktisk aldri skjedd. Anonymous poster hash: dab80...ed5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #18 Skrevet 20. november 2014 De kundene som er mye i ølavdelingen etter at ølsalget er stengt. Kunder som spør om rare spm, kunder som splitter seg der den ene holder seg i nærheten av meg. Kunder som ser mye på meg. Kunder som unngår meg. Kunder jeg får en dårlig magefølelse av osv. Er jeg usikker på en kunde følger jeg de på kamera, og jeg spør kun om å få se bag når jeg vet de har stjelt! Anonymous poster hash: d1c84...154
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #19 Skrevet 20. november 2014 I vår butikk er vi obs på østeuropeere, de fra asylmottaket og unge jenter som kommer 2-4 stk sammen. Anonymous poster hash: 9ed8e...2f5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #20 Skrevet 20. november 2014 Jeg har aldri stjelt i butikk, men siden temaet er stjeling skal jeg fortelle noe som skjedde da jeg var ca. 12 år. Jeg hadde fått litt penger og gikk og kikket på et kjøpesenter, var innom flere butikker. Hadde vært og sett på sminke/håravdelingen på h&m, og da jeg gikk ut ringte butikkalarmen. Det hadde aldri skjedd meg før, jeg skjønte ikke hva som skjedde og gikk bare videre. Så kom et en sivil vakt etter meg, stoppet meg og ba meg bli med inn på et rom i butikken. Der måtte jeg strippe, ble befølt av flere ansatte (kvinnelig), gikk gjennom hele veska mi. Det var ganske ekkelt. Til slutt, da de hadde saumfart meg og ikke funnet noe fikk jeg gå gjennom alarmen en gang til Den peip igjen. Ny sjekk, inni BH og greier. Til slutt prøvde vi å gå gjennom alarmen flere ganger, den pep og pep hver gang. Folk kikket , de ansatte pusha og hånte meg og det var så ydmykende. Så etter det som føltes som flere timer fant vi ut hva det var - jeg hadde kjøpt en ny pengebok på en annen butikk tidligere på dagen. Og inne i denne lå en "tyveri-lapp" som utløste alarmen. Hadde kvitto på pengeboka og alt. Moralen er - ting er ikke alltid som man tror, og dette burde butikkansatte vite om at kan skje! Jeg som kunde visste ikke om disse lappene. Fikk bare en kort sur unnskyldning, og beskjed om at "vi ringer foreldrene dine uansett." Anonymous poster hash: 3f847...640
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #21 Skrevet 20. november 2014 Utlendinger med barnevogn! Var en dag på H&M butikken å når en utlending med barnevogn skulle gå ut av butikken så gikk alarmen. Det viste deg at hun hadde stjålet klær oppi barnevognen! Anonymous poster hash: 52f31...0ed
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #22 Skrevet 20. november 2014 Det kommer veldig an på, vi har mange faste kunder siden vi er en spesialbutikk med dyre varer, og tyveri skjer som regel i litt større skala enn at noen bare nasker med seg noe. Det meste hos oss er låst inn, er kun de "billige" varene som står lettere tilgjengelig. Anonymous poster hash: 88a9c...1a6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #23 Skrevet 20. november 2014 Utlendinger med barnevogn! Var en dag på H&M butikken å når en utlending med barnevogn skulle gå ut av butikken så gikk alarmen. Det viste deg at hun hadde stjålet klær oppi barnevognen! Anonymous poster hash: 52f31...0ed Hvordan klarer du å se at noen er utlending? Står det "jeg er tysk/svensk/engelsk" på panna til vedkommende? Anonymous poster hash: 626f6...567
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #24 Skrevet 20. november 2014 Det viktigste er å huske på at alle kan stjele. "Anledning gjør tyv" 😉👍 Anonymous poster hash: 3ddc7...022
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #25 Skrevet 20. november 2014 Jeg har faktisk hatt rosa hår, ti piercinger i ansiktet og jeg har godt over tyve tatoveringer. Aldri har noen bedt om å få se i mine poser Anonymous poster hash: 5708c...395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå