Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #26 Skrevet 18. november 2014 Nei, det er ikke noe galt med deg. Men du er deprimert nå og tenker tanker som ikke stemmer overens med virkeligheten (negative og destruktive tanker om deg selv). Jeg er deprimert nå jeg også. Det er tøft... Går du til psykolog? Får du noe hjelp? Hvis du ikke gjør det, så må du dra til legen din asap og be om henvisning. Vet ikke hva mer jeg skal skrive jeg. Jeg jobber ca 35 % nå, sykemeldt resten. Jeg syns det er kjempevanskelig å komme meg til jobben, men ser at det er godt for meg å komme meg ut og sosialiseres de dagene der. Kanskje du kunne funnet en jobb eller noe der du kan være en dag i uka eller to? Et sted du kan øve deg opp sosialt? Man ender opp med å føle seg sosialt amputert ved lang ledighet. Eller ved å studere hjemme og ikke få impulser fra andre steder, slik du gjør. Anonymous poster hash: 7a8a4...bda
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. november 2014 #27 Skrevet 18. november 2014 For det første, du er verdifull!!! Du er mammaen til de fantastiske barna dine, du kjemper for de og det i seg selv er en stor bragd. Du må ikke måle din verdi i hva du ikke får til, jeg er 100% sikker på at du gjør masse masse som er bra!! En ting jeg har lært og erfart er at "alle" disse du ser på som vellykket har like mange spøkelser i skapet. Det skjuler seg noe hos alle. Meg f.eks, har vel det en kan kalle "alt på stell", likevel har jeg også perioder hvor jeg føler jeg ikke er bra nok, at jeg er i veien, at sønnen min fortjener en bedre mamma, at jeg er usikker på om det jeg gjør er tilstrekkelig nok, and the list goes on. Alle mennesker har selvransakende tanker. Det jeg råder deg til, er rett og slett å gi mere faen! Jeg måler ikke menneskelig verdi utifra hvordan de fremstår utad. Jeg liker mennesker som tør å være mennesker, på godt og vondt. Og jeg vet at de som utgir seg for å være noe annet, enten lyver for seg selv, eller meg! Nå må du rette opp haken og si til deg selv hver dag i speilet: Jeg er bra nok!! Si det så mye at du til slutt gjør det til en sannhet. Gå tur eller tren, det gjør underverker for din psykiske helse! En særdeles undertapportert godtfungerende medisin. Si til deg selv når du ser andre mennesker: Hvorfor skal noen av disse her være bedre enn meg?? Jeg har venner som har GODE jobber og lange utdannelser som har mer spøkelser i skapet enn du kunne talt! Spøkelser ingen andre vet om. Jeg har venner som er uføretrygdet som er fantastiske mennesker. Ytre fasade har null verdi om du er en ræv, pardon my french! Gå til speilet og si til deg selv at jeg er nok og jeg er bra!!!! Sett deg små små mål, så gjennomfører du dette, mestringsfølelse gjør underverker. Til sist vil jeg sende deg en god og varm klem, jeg er heeelt sikker på at du er en flott dame<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå