Gå til innhold

Jeg har d ikke bra..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiske problemer siden jeg var bitteliten, kamp mot systemet og NAV. Har hele veien prøvd alt jeg kan for å ikke bli uføretrygded og få meg en utdannelse of en dag jobb etter at eg ble alene med 2 små barn. Men alt blir problemer.. For NAV er aldri det jeg gjør godtok.. For kjæresten sier jeg eller gjør jeg aldri det rette.. Jeg forsøker ofte og unngå sosiale sammenkomster, da jeg rett og slett føler meg i veien😔

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeilene. Skriver fra mobil og det var visst ikke så lett 😜

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Hva gjør du i hverdagen for å ha det bra med deg selv? For å få en god selvfølelse? 

 

For å få det bra i hverdagen må du først få det bra med deg selv. Så vil mye følge etter. 

 

Stor klem. 



Anonymous poster hash: 8143c...86b
Skrevet

 

Hva gjør du i hverdagen for å ha det bra med deg selv? For å få en god selvfølelse?

 

For å få det bra i hverdagen må du først få det bra med deg selv. Så vil mye følge etter.

 

Stor klem.

 

Anonymous poster hash: 8143c...86b

 

Uff.. Jeg vet ikke.. Gjør nok altfor lite 😔

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

*Gir en god klem*
Ikke tenk så vondt om deg selv! Du er verdifull! Prøv å utsett deg selv for situasjoner du syns er vanskelige, begynn med noe smått og kjenn på gleden over å meste det!



Anonymous poster hash: cf24c...975
Skrevet

Men jeg tenker til tider at alle vil ga et bedre liv uten meg.. (Inklidert ungene). Men jeg VET at de elsker og trenger meg.! Å jeg vil se dem vokse opp og være der for dem! Så jeg holder ut...

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Men jeg tenker til tider at alle vil ga et bedre liv uten meg.. (Inklidert ungene). Men jeg VET at de elsker og trenger meg.! Å jeg vil se dem vokse opp og være der for dem! Så jeg holder ut...

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

 

Fra Hi forresten😔

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

 

*Gir en god klem*

Ikke tenk så vondt om deg selv! Du er verdifull! Prøv å utsett deg selv for situasjoner du syns er vanskelige, begynn med noe smått og kjenn på gleden over å meste det!

 

Anonymous poster hash: cf24c...975

 

Tusen takk for "glad " svar.det betyr faktisk mye

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

 

*Gir en god klem*

Ikke tenk så vondt om deg selv! Du er verdifull! Prøv å utsett deg selv for situasjoner du syns er vanskelige, begynn med noe smått og kjenn på gleden over å meste det!

 

Anonymous poster hash: cf24c...975

 

Tusen takk for "glad " svar.det betyr faktisk mye

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

 

 

Du høres deprimert ut. Ingen ville hatt det bedre uten deg.

Kanskje du bør be om henvisning til psykolog?

 

Anonymous poster hash: cf24c...975

Skrevet

De tankene kan du legge fra deg. Barna har det IKKE bedre uten deg. Men hvis du vil det beste for barna dine MÅ du få det bra med deg selv!! For de merker at du ikke har det bra, og de trenger deg sterk. 

 

Du må finne tilbake til hva som gjør deg glad! Hva gjorde du før du ble mamma som gjorde deg glad? Koser du deg når du er med venniner, evt har du noen venniner med barn som du OG barna kan dra å leke/skravle med? 

 

Har du noen hobbyer? Er det noen jobb du kan tenke deg å jobbe med, om så bare littegrann? Det er ofte veldig positivt med den sosiale delen av å være i jobb. Jeg jobbet i barnehage før, og har aldri hatt det så bra. Var såå koselig å komme til både barn og voksne som var glade hver dag. Der fikk jeg virkelig brukt kreativiteten min også. 

 

Hva er dine gode sider, og hva er du takknemlig for her i livet? 

 

Høres ut som du har ramlet ned i negativ-fella. Vært der lenge selv, og for meg trengtes det litt drahjelp for å komme meg ut. Den første øvelsen jeg fikk var at jeg skulle skrive ned HVER morgen, 3 ting jeg gledet meg til den dagen. Og det kan være hva som helst. Skal du ikke noe? Gled deg til å klemme barnet ditt, spise noe du liker godt, kjøpe deg et blad eller en brus du liker. Hva som helst. 

 

På kvelden, skriver du 3 ting du er takknemlig for. Tak over hodet er like relevant som friske barn eller at venstre og høyre pupp er like store (selvom de sjeldent er det.) ;) Det som får DEG til å føle deg takknemlig. 

 

Vær så snill. SLUTT å tenke på at ting blir bedre hvis du blir borte.. jeg forstår veldig veldig godt følelsen, for jeg har tenkt tanken og gjorde det lenge. MEN du kommer deg ikke ut av det før du begynner å glede deg over livet! Finn ting å glede deg til! Finn tilbake til det positive, og til et DEG som du trives med. For selvfølelse er det viktigste vi har, uansett- det avgjør hvor godt vi håndterer nederlag også. Men selvfølelse må jobbes med! Og jobb med deg selv først, kanskje forholdet kommer etter. Vær litt ego akkurat nå, men forklar til kjæresten din at du har det vanskelig og at du kanskje trenger hans hjelp til å komme deg ut av det. 

 

Hvis han elsker deg, er det ikke noe problem for han å hjelpe deg. 

Skrevet

 

*Gir en god klem*

Ikke tenk så vondt om deg selv! Du er verdifull! Prøv å utsett deg selv for situasjoner du syns er vanskelige, begynn med noe smått og kjenn på gleden over å meste det!

 

Anonymous poster hash: cf24c...975

 

Dette er hode råd! Takk 😊. Men jeg gjør allerede disse tingene. Jeg bruker alle kreftene mine på lekser, skole, fotballtrening og deretter "små prating" med foreldre. Noe jeg haaaater! Men jeg gjør alt for ungene mine 😌. Jeg studerer nå hjemme.. Så kommer meg jo ikkje ut blant folk u hverdagen no. Men dette er noe NAV har bestemt. Da jeg ligger litt avsigende til 😔. Men eg sliter med psyken og jeg sliter med å prøve å "bli normal"z. Det tar knekken på meg snart...

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

 

 

*Gir en god klem*

Ikke tenk så vondt om deg selv! Du er verdifull! Prøv å utsett deg selv for situasjoner du syns er vanskelige, begynn med noe smått og kjenn på gleden over å meste det!

 

Anonymous poster hash: cf24c...975

Dette er hode råd! Takk 😊. Men jeg gjør allerede disse tingene. Jeg bruker alle kreftene mine på lekser, skole, fotballtrening og deretter "små prating" med foreldre. Noe jeg haaaater! Men jeg gjør alt for ungene mine 😌. Jeg studerer nå hjemme.. Så kommer meg jo ikkje ut blant folk u hverdagen no. Men dette er noe NAV har bestemt. Da jeg ligger litt avsigende til 😔. Men eg sliter med psyken og jeg sliter med å prøve å "bli normal"z. Det tar knekken på meg snart...

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

 

 

Vennligst hilsen Hi forresten ☺️

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

De tankene kan du legge fra deg. Barna har det IKKE bedre uten deg. Men hvis du vil det beste for barna dine MÅ du få det bra med deg selv!! For de merker at du ikke har det bra, og de trenger deg sterk.

 

Du må finne tilbake til hva som gjør deg glad! Hva gjorde du før du ble mamma som gjorde deg glad? Koser du deg når du er med venniner, evt har du noen venniner med barn som du OG barna kan dra å leke/skravle med?

 

Har du noen hobbyer? Er det noen jobb du kan tenke deg å jobbe med, om så bare littegrann? Det er ofte veldig positivt med den sosiale delen av å være i jobb. Jeg jobbet i barnehage før, og har aldri hatt det så bra. Var såå koselig å komme til både barn og voksne som var glade hver dag. Der fikk jeg virkelig brukt kreativiteten min også.

 

Hva er dine gode sider, og hva er du takknemlig for her i livet?

 

Høres ut som du har ramlet ned i negativ-fella. Vært der lenge selv, og for meg trengtes det litt drahjelp for å komme meg ut. Den første øvelsen jeg fikk var at jeg skulle skrive ned HVER morgen, 3 ting jeg gledet meg til den dagen. Og det kan være hva som helst. Skal du ikke noe? Gled deg til å klemme barnet ditt, spise noe du liker godt, kjøpe deg et blad eller en brus du liker. Hva som helst.

 

På kvelden, skriver du 3 ting du er takknemlig for. Tak over hodet er like relevant som friske barn eller at venstre og høyre pupp er like store (selvom de sjeldent er det.) ;) Det som får DEG til å føle deg takknemlig.

 

Vær så snill. SLUTT å tenke på at ting blir bedre hvis du blir borte.. jeg forstår veldig veldig godt følelsen, for jeg har tenkt tanken og gjorde det lenge. MEN du kommer deg ikke ut av det før du begynner å glede deg over livet! Finn ting å glede deg til! Finn tilbake til det positive, og til et DEG som du trives med. For selvfølelse er det viktigste vi har, uansett- det avgjør hvor godt vi håndterer nederlag også. Men selvfølelse må jobbes med! Og jobb med deg selv først, kanskje forholdet kommer etter. Vær litt ego akkurat nå, men forklar til kjæresten din at du har det vanskelig og at du kanskje trenger hans hjelp til å komme deg ut av det.

 

Hvis han elsker deg, er det ikke noe problem for han å hjelpe deg.

 

Tusen takk for et godt og utfyllende svar 😊. Du har så veldig rett. Men er nok meg so alltid har hatt en tendens til å bli deprimert. Har slete med dette pluss kraftig angst fra jeg var rundt tre år. Vet ikke lenger hvordan jeg skal komme meg ut av det😔...

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Er det noen son har det som meg?😞

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Er det noen son har det som meg?

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

 

Jeg har det som deg jeg. 

Har ekstrem angst/depresjon og er faktisk uføretrygdet.

Du er ikke alene :) 

 

Anonymous poster hash: cf24c...975

Skrevet

Er det noen son har det som meg?😞

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

 

 

Er det noen son har det som meg?

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Jeg har det som deg jeg.

Har ekstrem angst/depresjon og er faktisk uføretrygdet.

Du er ikke alene :)

 

Anonymous poster hash: cf24c...975

Det føles faktisk på en måte "godt". Uff 😔. Et du interessert i å "chatte" med meg med nick? ☺️

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Hæ?

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Hæ?

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Hæ?

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Ingen andre som er våken? Og har råd? 😔

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

Slapp av litt da. Du kan ikke forvente hundrevis av svar på en time. Du har fått et kjempebra svar over her..



Anonymous poster hash: 04b65...2ad
Skrevet

 

Slapp av litt da. Du kan ikke forvente hundrevis av svar på en time. Du har fått et kjempebra svar over her..

 

Anonymous poster hash: 04b65...2ad

Ja, du har helt rett 😔. Jeg har bare en spesielt dårlig kveld ...

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Skrevet

 

Slapp av litt da. Du kan ikke forvente hundrevis av svar på en time. Du har fått et kjempebra svar over her..

 

Anonymous poster hash: 04b65...2ad

Ja, du har helt rett . Jeg har bare en spesielt dårlig kveld ...

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

 

 

Og det er helt greit. Har mange av de selv. Problemet er vel at de fleste som har det dårlig selv ikke alltid orker å gi lange, utfyllende svar. 

shewolf har skrevet et kjempebra og motiverende svar jeg selv skal bruke for å prøve å ha en så bra kveld som mulig. Og det håper jeg du får også :)

 

Anonymous poster hash: 04b65...2ad

Skrevet

Jeg har angst og alvorlig depresjon.

Jeg kan ikke gi et langt og utfylle de svar, men jeg kan si hva mine erfaringer og råd gjennom dette er og har vært.

Først og fremst må jeg komme meg ut. Være fysisk aktiv.

Jeg må sove nok, og spise nok og riktig mat.

Jeg kan IKKE sitte hjemme dagen lang, da blir jeg tullerusk. Jeg må være på jobb/skole på dagtid om hverdagene.

Jeg skal komme meg gjennom dette, slik som sist gang, men det føles håpløst når man er langt nede.

 

Ikke gi opp, barna har det best om du får det bra igjen.

Hvis du har en kjæreste som ikke behandler deg bra, bør du revurdere det forholdet raskt.

Kjenn på hva DU trenger for å ha det bra, og gi det du har for å oppnå det.

 

mine barn kommer alltid først, men det gagner oss alle at jeg blir flinkere til å prioritere meg også.

Jeg har "dessverre" den erfaringen at det ikke er noen som kommer og "redder" deg. Der finnes ggd støtte og hjelp i psykiatrien og blant de nærmeste, men den tøffeste jobben må du være innstilt på å gjøre selv.

Vet det ikke er lett,

Lykke til

 

Anonymous poster hash: cff36...32d

Skrevet

Jeg har angst og alvorlig depresjon.

Jeg kan ikke gi et langt og utfylle de svar, men jeg kan si hva mine erfaringer og råd gjennom dette er og har vært.

Først og fremst må jeg komme meg ut. Være fysisk aktiv.

Jeg må sove nok, og spise nok og riktig mat.

Jeg kan IKKE sitte hjemme dagen lang, da blir jeg tullerusk. Jeg må være på jobb/skole på dagtid om hverdagene.

Jeg skal komme meg gjennom dette, slik som sist gang, men det føles håpløst når man er langt nede.

 

Ikke gi opp, barna har det best om du får det bra igjen.

Hvis du har en kjæreste som ikke behandler deg bra, bør du revurdere det forholdet raskt.

Kjenn på hva DU trenger for å ha det bra, og gi det du har for å oppnå det.

 

mine barn kommer alltid først, men det gagner oss alle at jeg blir flinkere til å prioritere meg også.

Jeg har "dessverre" den erfaringen at det ikke er noen som kommer og "redder" deg. Der finnes ggd støtte og hjelp i psykiatrien og blant de nærmeste, men den tøffeste jobben må du være innstilt på å gjøre selv.

Vet det ikke er lett,

Lykke til

 

Anonymous poster hash: cff36...32d

Tiden takk for svar☺️Kjøresten min er fantastisk. Er meg d er noe galt med 😔

 

 

 

Anonymous poster hash: 88c18...049

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...