Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Jeg vil så gjerne ned i vekt, hvert fall 20 kg. Så jeg kan bli mer fornøyd.(blir vel aldri helt fornøyd) Min svakhet er sukker. Nå har jeg klart meg uten godis, kaker ect i over 1 uke. Det går veldig bra. men har vel ikke gått ned noe. Må sette opp et måltidsprogram og virkelig prøve og følge det. Har ingen motivasjon når det gjelder trening og har heller ikke råd til å trene på senter. Så da får jeg ta en ting av gangen, først godis og kostholdet. GODE TIPS MOTTAS MED TAKKNEMLIGHET.. Anonymous poster hash: 84d79...6f9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Trening er ikke det mest vesentlige for vektnedgang så du kan trygt starte med kosten. Mitt beste tips er å veie og måle ALT du spiser og drikker for å regne ut kalorier og hold sirlig kontroll.. legg opp til et gitt antall kcal pr døgn, feks 1600, og spar noen kalorier hver ukedag slik at du har til noen gram sjokolade, et glass vin e.l. på lørdager.. drikk masse vann, dropp kaffelatte og slikt med ryssevis med "skjult" sukker.. Anonymous poster hash: cc87a...5a0
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Trening er ikke det mest vesentlige for vektnedgang så du kan trygt starte med kosten. Mitt beste tips er å veie og måle ALT du spiser og drikker for å regne ut kalorier og hold sirlig kontroll.. legg opp til et gitt antall kcal pr døgn, feks 1600, og spar noen kalorier hver ukedag slik at du har til noen gram sjokolade, et glass vin e.l. på lørdager.. drikk masse vann, dropp kaffelatte og slikt med ryssevis med "skjult" sukker.. Anonymous poster hash: cc87a...5a0 Tusen takk. Men er ikke 1500-1600 kalorier mye om jeg ikke trener? Jeg er så utålmodig at jeg skulle gått ned 10kg i går. Men vet jo at det burde gå sakte. men vil gjerne at de første 5-10 skal gå fort. Bare for å få opp motivasjonen. Og se at det jeg gjør gir resultater. Anonymous poster hash: 84d79...6f9
C&M&H Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Jeg har gått ned nå, 5 kilo på 4 uker med å spise 1400 kalorier hver dag. Hatt noen dager der det har blitt mer (bla ribbemiddag... den er vel på 1400 kalorier bare den...). Lastet ned appen Lifesum og registrert alt jeg har spist. Har spist lettprodukter, grove knekkebrød og 1 posjon middag. Har gått overraskende bra - ikke vært sulten. Har vært nøye med å ikke drikke annet enn vann, kaffe og te - dvs ikke drukket noen kalorier. Da har det vært relativt lett å holde planen. Har ikke trent ett sekund bortsett fra noen gåturer her og der. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Mitt råd er å aldeles ikke telle kalorier!!!Kaloritelling gjør at du vil bli så oppslukt i det og da er det lettere å falle utenfor. Lag god sunn mat som du blir mett av. Drikk mye vann, sett kasserollene igjen på kjøkkenet slik at du ikke ser maten når du har spist det som er igjen på tallerkenen. Du skal ikke slanke deg, du skal gjøre en livsstilsendring! Jeg selv gikk 20 kg ned ved hjelp av lavkarbo og trening. Trening trenger heller aldeles ikke være dyrt, den beste er gratis F.eks gå en 20 + min hver dag, ta deg en fjelltur i helgene, velg trappa framfor heis og rulletrapp. Det er de små tingene som gjør store forandringer!Og sist, men ikke minst - kast badevekta de!! Lykke til! Anonymous poster hash: 5751c...65f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 punkt nummer 1: Du må bestemme deg! Uansett hvilken metode du velger, kaloritelling, lavkarbo o.l. Du må aktivt velge at du vil heller ofre snop og brus for å gå den de 20 kg. OG SÅ MÅ DU HOLDE DEG TIL DET!!!! Altså, når du står i butikken med en 200 g sjokoladeplate, så må du si strengt til deg selv at det er ikke et alternativ å spise den, for du har tatt et valg! Hva med å begynne med å ta valget om vektnedgang i for f.eks 4 uker og se hvor langt ned du kommer på det? Jeg har tro på å veie seg ofte, rett og slett fordi terskelen for en real binge er mye høyere om du VET at du skal på vekta hver morgen Personlig har jeg gått ned 10 kg. Jeg spiser vanlig middag med familien, mn ellers har jeg modifisert kostholdet endel. Jeg har droppet kvelds, spiser stort sett kun lavfett høyprotein lunsj som skyr, ren kyllingfilet og til frokost spiser jeg havrekli med yoghurt naturell. Mellommåltider er frukt eller grønnsaker. det er mange veier til rom her, du må finne din. Det viktigste er å ta valget og stå ved det. Lykke til Anonymous poster hash: c6337...4d7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Tusen takk for svarene. Jeg har begynt å drikke hjemmelaget smoothie til frokosten. Tror den hjelper på sukker suget. Jeg tenkte å spise knekkebrød til lunsj med noe grønnsaker ved siden. 2 knekkebrød med pålegg. evt liten posjon middag eller salat. yoghurt til mellommåltidet, og nøtter og en mindre posjon middag. og mindre pasta,potet og ris. mer grønnsaker. evt knekkebrød til kvelds Noen synspunkter? Anonymous poster hash: 84d79...6f9
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Du bør droppe smoothie, yoghurt og nøtter hvis du skal ned i vekt. Anonymous poster hash: eb07c...e72
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Du bør droppe smoothie, yoghurt og nøtter hvis du skal ned i vekt. Anonymous poster hash: eb07c...e72 Signerer denne - bortsett fra nøtter som gjør deg mett, og som jeg syns du kan spise i moderate mengder. Det er mye sukker i yoghurt og fruktsukkker i juice, banan osv i smoothien. Anonymous poster hash: d7373...8cb
C&M&H Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Hadde droppet smoodi, yoghurt og nøtter ja. Bedre å spise knekkebrød til frokost også. det metter mer. Og yoghurt og nøtter har alt for mange kalorier. Bytt ut til skyr og spis masse grønsaker. Gulrot, selleri og brokkoli og blomkål. Og får du lyst på noe - drikk en stor kopp med te. Har kjøpt fruktte uten koffein. Den kan også drikkes på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Dette spiser jeg hver dag, normalvektig. Frokost: 1 brødskive med varierende pålegg, 1 glass vann, 1 kopp kaffe Lunsj: 2 brødskiver med pålegg, 1 frukt, vann og te Middag: 1 porsjon, ofte fisk, alltid mye grønnsaker Kveldsmat: ingen ting eller litt frukt, yoghurt, havregryn med melk, bær Anonymous poster hash: e2232...e2c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #12 Skrevet 17. november 2014 Jeg vil anbefale deg å kjøpe/ leie bøker av Berit Nordstrand. Jeg har leid 2 bøker på biblioteket og kjøpt ei.(12 uker til en smalere midje) Hun beskriver så godt hva kroppen trenger. Ren mat, mye grønnsaker, frukt, bær, nøtter og frø. Det er ingen kur, men en livsstilforandring som alle klarer. En får spise brød, men et grovt et. En får spise det meste, men ikke sukker, eller minimalt. Erstattet sukker med honning. Jeg vil også ned 20 kg. Og jeg håper at dette vil lære meg å nyte mat på en helt annerledes måte. Bytter hvit ris med fullkorn og byggris. Utrolig mye god mat. Anbefaler deg veldig å lese bøkene. De inneholder også mange gode tips og oppskrifter. Jeg er hekta! Anonymous poster hash: e592f...985
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #13 Skrevet 17. november 2014 Du bør droppe smoothie, yoghurt og nøtter hvis du skal ned i vekt. Anonymous poster hash: eb07c...e72 Jeg er veldig uenig i dette. Smoothie er sunt med masse antioksidanter og vitaminer. Nøtter er full av de sunne fettsurene vi trenger, samt mineraler. Anonymous poster hash: e592f...985
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #14 Skrevet 17. november 2014 Du bør droppe smoothie, yoghurt og nøtter hvis du skal ned i vekt. Anonymous poster hash: eb07c...e72 Ikke enig. Joghurt kan du droppe, men smoothie og litt nøtter skader ikke. Med mindre du skal gå for lavkarbo har det lite å si om du får i deg litt frukt/bær/juice i løpet av en dag. Anonymous poster hash: 5649e...848
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #15 Skrevet 17. november 2014 HI: her inne får du like mange ulike råd om enkeltdetaljer på hva du skal/ikke skal spise som innlegg. Du må finne ut hvordan du vil leve - hva du liker å spise og hva du fint klarer deg uten, og om det er kaloritelling, lavkarbo, paleo, osv osv du vil følge. Når dubhar bestet deg for det - Google dette. Anonymous poster hash: d7373...8cb
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #16 Skrevet 17. november 2014 100 gram nøtter har like mye kalorier som en hel middag. Og tren...det går ikke hvis ikke. Har gått ned førti kilo ved sunn mat og trening. Mye trening. Anonymous poster hash: 9b120...9c1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Sjekk ut periodisk faste. Er uvant i to-tre dager, så går det over. Jeg spiser middag som frokost, er ikke sulten før. Går ned raskt og mye. Trener ikke. Anonymous poster hash: 74875...320
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Jeg har nettopp gått ned 18 kg. Har brukt 6 mnd da. Jeg spiser alt jeg vil, men redusere mengden. Spesielt mengden av frukt. Jeg spiste ofte 3-4 frukter, bare på jobb. Frukt er sundt, men inneholder en del kalorier. Jeg drikker en del farris. Den demper mye sultfølelse. Egentlig "sluttet" jeg å slanke meg når jeg hadde gått ned 15 kg, men kiloene har bare fortsatt å forsvinne. Jeg tror nøkkelen er å ikke gjøre større endringer an at du kan leve med de for alltid. Anonymous poster hash: c2b39...47f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #19 Skrevet 18. november 2014 100 gram nøtter har like mye kalorier som en hel middag. Og tren...det går ikke hvis ikke. Har gått ned førti kilo ved sunn mat og trening. Mye trening. Anonymous poster hash: 9b120...9c1 Og jeg har gått ned 35kg ved hjelp av kostholdsendring. Og ytterligere 10 ved hjelp av trening i tillegg. Så selvsagt kan man gå ned i vekt uten å trene. Drakk smoothie enten til frokost eller kvelds, og spiste til og med nøtter. Men ikke snakk om store mengdene. 100g er temmelig mye. Anonymous poster hash: 5649e...848
Monica Skrevet 18. november 2014 #20 Skrevet 18. november 2014 Jeg ville ikke ha kuttet ut smoothie eller nøtter. For 7 år siden, veide lave meg hele 90 kg etter svangerskapet. Og jeg var syk, så mesteparten av tiden ble tilbragt i seng/sofa. Jeg spiste vanlig sunn mat. De første månedene telte jeg kalorier. Etter det visste jeg ca hva jeg kunne spise. Og jeg gikk ned 32 kg på 1 år på denne måten. Var mett hver eneste dag. Jeg lå på ca 1400 kalorier om dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #21 Skrevet 18. november 2014 Vil bare si at jeg trener kun hjemme. Har lagt om kosthold og trener hjemme fire dager i uken og hat gått ned 10 kg på 5 mnd. Målet er å gå ned 8 kg til. Jeg har verken råd, tid eller lyst til å bruke treningsstenter. Men jeg hadde nok blitt slapp i fisken om jeg ikke hadde strammet opp samtidig med vektnedgangen Anonymous poster hash: f147e...e4f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #22 Skrevet 18. november 2014 HI her. Jeg dropper ikke smoothie. Yoghurten jeg bruker er biola naturell. Det sukkere jeg får i meg da trenger jeg tenker jeg. yoghurt og juice er ikke usunt. Jeg drikker ikke melk, så da får jeg i meg kalsium gjennom det lille i smoothien. Har begynt å tilsette linfrø. Om jeg bruker juice i smoothien dekker dette opp for litt av frukten man burde få i seg. Tusen takk for mange svar. Jeg vet jo hva jeg MÅ gjøre. men er greit å høre hva andre har gjort og ta med meg det jeg vil og tror jeg kan klare. Det er jo mange måter å gjøre dette på. Men jeg må finne en måte jeg kan klare meg på. Nå er det snart jul og da blir det jo litt vanskelig igjen. Klarer meg overraskende bra. Tenker ikke så mye over at jeg ikke kan spise godis eller ikke det eller det. tenker mer på hva jeg KAN spise. Jeg svinger i vekten ofte 3-4 kg fra en dag til en annen. men jeg veide meg i dag og tror jeg har gått ned 1kg i løpet av helgen. Anonymous poster hash: 84d79...6f9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #23 Skrevet 18. november 2014 HI her. Jeg dropper ikke smoothie. Yoghurten jeg bruker er biola naturell. Det sukkere jeg får i meg da trenger jeg tenker jeg. yoghurt og juice er ikke usunt. Jeg drikker ikke melk, så da får jeg i meg kalsium gjennom det lille i smoothien. Har begynt å tilsette linfrø. Om jeg bruker juice i smoothien dekker dette opp for litt av frukten man burde få i seg. Tusen takk for mange svar. Jeg vet jo hva jeg MÅ gjøre. men er greit å høre hva andre har gjort og ta med meg det jeg vil og tror jeg kan klare. Det er jo mange måter å gjøre dette på. Men jeg må finne en måte jeg kan klare meg på. Nå er det snart jul og da blir det jo litt vanskelig igjen. Klarer meg overraskende bra. Tenker ikke så mye over at jeg ikke kan spise godis eller ikke det eller det. tenker mer på hva jeg KAN spise. Jeg svinger i vekten ofte 3-4 kg fra en dag til en annen. men jeg veide meg i dag og tror jeg har gått ned 1kg i løpet av helgen. Anonymous poster hash: 84d79...6f9 Det er lurt å ikke ha mer enn en veiedag pr uke. Og på et fast tidspunkt. Ellers kan man fort bli motløs. Vekten min varierer fra dag til dag, men ser at det går nedover når jeg kun veier meg en dag i uken. Anonymous poster hash: 5649e...848
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #24 Skrevet 18. november 2014 Som andre sier over; det er ikke så viktig hvilken metode du velger, men at du bestemmer deg for én strategi, og holder deg til den. For meg f.eks. hadde det aldri gått å leve på lavkarbo eller å faste. Jeg spiser de fleste matvarer (men ikke brus, snacks eller smågodt) og teller kalorier (veier maten/regner ut). Har gått ned 31 kg siden nyttår. Har bare gått tur når det kommer til trim, men en del lange turer da. Funker fint for meg. Anonymous poster hash: e8a3c...438
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #25 Skrevet 18. november 2014 Last ned app'en Lifesum (gratis), der legger du inn vekt og ønsket vekt. Så får du forslag til kaloriinntak pr dag. Legg inn d du spiser,så har du full oversikt! Lærerikt! Anonymous poster hash: f1337...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå