Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #26 Skrevet 18. november 2014 Har ei venninne som går rundt med sånne anti bac servietter og sprayer, og er i overkant ivrig på dette med håndhygiene. Og gud forby om ungene hennes deler en flaske med andre barn, eller at et annet barn driker av deres glass. aldri vært borti en familie som har oftere omgangsyke enn den familien. Vi er ikke spesielt renslige, vi er egentlig temmelig skitne. Vi har aldri noe omgangssyke, og influensa etc. Det er så skjeldent at vi snakker årevis siden sist. Sist var i 2009, det skal visst skje med ulike intervaller ca 7 år, har noe med hvordan virusene utvikler seg muterer eller hva det nå enn heter, og hvordan imunsystemet reagerer på virus som er like/ulike den infeksjonen man hadde sist. Så antar det ikke kommer noe tull her i huset før i 2016. Anonymous poster hash: 1367e...847 Ha ha, det hjelper veldig lite med antibac servietter når det gjelder omgangssyke kan du si til henne. Norovirus er resistent mot sprit. Såpe og vann! Da de to største barna mine begynte i barnehage var jeg masse syk, sikkert 5 forkjølelser i året og i tillegg en runde med omgangssyke. Ikke så mye syk nå som minstemann har begynt i barnehage, virker som immunforsvaret fikk trent seg de årene de to eldste gikk i barnehagen. Anonymous poster hash: fe318...293
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #27 Skrevet 18. november 2014 Når en har små barn så er det nesten umulig å ikke bli disponert for smitte. Tror ikke du kan gjøre så mye mer en å være nøye med håndvask og eventuelt ta vaksine mot influensa. Anonymous poster hash: 3475c...8e7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #28 Skrevet 18. november 2014 Jeg er ofte småforkjølet, er disponert for det pga allergier. Verst var det når jeg bodde i Bergen som student, tvilsom inneklima i leiligeten + fuktig kaldt vær førte til mange bihulebetennelser, lungebetennelser og bronkit. Har "vokst det av meg" når jeg fikk råd til bedre boforhold. Men ellers er jeg sjeldent såpass syk at jeg må bli i sengen. Maks én gang i året for 1-2 dager. Hadde alvorlig halsbetennelse i fjor høst, svineinfluensa i 2009, influensa (mye verre enn i 2009) i 2005, det er liksom det verste jeg har hatt. Omgangssyke har jeg ikke hatt siden jeg var 5 år, gutten har heller aldri fått det. Mannen er mye oftere syk, litt sykelig slekt viser det seg. Heldigvis en snill pasient. Anonymous poster hash: 6fb5b...9fc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #29 Skrevet 18. november 2014 Jeg hadde spysyken i ca 12 timer en gang i fjor ellers vært frisk i flere år. Ungen har vært litt snørrete nå, har ikke hatt feber siden våren. (bank i bordet) Anonymous poster hash: 644c2...610
Mamma_til_2 Skrevet 18. november 2014 #30 Skrevet 18. november 2014 Et faktisk forkjølelse akkurat nå feber snørr hoste urk!!! Men vet 8g at dette er min sykdom for året så er ca 1 år til neste gang ☺
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #31 Skrevet 18. november 2014 Hver bidige dag. Kronisk syk. Venner meg til mye, men ikke til trøttheten og kognitive vansker. Anonymous poster hash: 6ab01...02b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #32 Skrevet 18. november 2014 Har ettåring i barnehage. Taler for seg selv? Anonymous poster hash: 7f5b4...42d
Kanutten83 Skrevet 18. november 2014 #33 Skrevet 18. november 2014 Jeg får vel omgangsyken ca annenhvert år, er småforkjøla høst og vår, muligens en litt kraftig forskjølelse enten på høsten eller senvinteren. Jobber ikke i barnehage, men har barn i barnehage og skole som drar med seg det de finner av basillusker Går stort sett greit, og det er vel snart 2 år siden sist jeg var så syk at jeg måtte holde senga
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #34 Skrevet 18. november 2014 Jeg har omgangssyke ca. en gang i året hvert år. Utenom det er jeg ikke så ofte syk. Mest forkjølelser. en gang i året OG hvert år?? wow.. ;-) sorry, kunne ikke dy meg.. Anonymous poster hash: 07261...784
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #35 Skrevet 18. november 2014 Får omgangssyk hver gang småen får det. Blir syk hver gang småen blir syk dessverre.. Anonymous poster hash: 1efb8...a23
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #36 Skrevet 18. november 2014 Ongangssyke siste gang i 2011. Skikkelig influensa sist i fjor. Har noen runder med halsbetennelse hvert år, men pleier å gå på jobb da. Har et barn som aldri er syk, hun hadde vel influensa sist i 2012 og hun har aldri hatt omgangssyke. Anonymous poster hash: 1551d...8d4
Honningmelon Skrevet 18. november 2014 #37 Skrevet 18. november 2014 Jeg har omgangssyke ca. en gang i året hvert år. Utenom det er jeg ikke så ofte syk. Mest forkjølelser. en gang i året OG hvert år?? wow.. ;-) sorry, kunne ikke dy meg.. Anonymous poster hash: 07261...784 Måtte bare understreke det veldig
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. november 2014 #38 Skrevet 18. november 2014 Det er antageligvis enklere å liste opp de gangene jeg er frisk...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #39 Skrevet 18. november 2014 Er syk en gang i året kanskje. Omgangssyke hadde jeg en gang i året da datteren min var liten. Dvs fra 1-7 år. Etter det har hun knapt vært syk. Samme gjelder meg. Untatt vinter i år hvor jeg lå rett ut i 3 uker med influensa. Anonymous poster hash: beaba...360
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #40 Skrevet 18. november 2014 Hva er poenget med å dra på jobb når en er syk? Snakk om egoisme, ja, du smitter de andre og skaper problemer. Anonymous poster hash: 3475c...8e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå