Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Lurer litt, siden jeg ofte ser tråder om syke damer og deres (syke) menn. Er det vanlig å ha omgangssyke i voksen alder? Hvis du ikke jobber i barnehage ol? Anonymous poster hash: f4ca9...e62
Gjest Julia1984 Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Sjelden syk. Selvfølgelig er det vanlig å ha omgangssyke i voksen alder
Honningmelon Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Jeg har omgangssyke ca. en gang i året hvert år. Utenom det er jeg ikke så ofte syk. Mest forkjølelser.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Jeg er kronisk syk og dårlig immunforsvar/immunsvikt er en del av sykdomsbildet, så da sier det seg selv, jeg har ofte en eller annen infeksjon... Omgangssyke har jeg av og til, men det kan gå mange år mellom hver gang. Er ihvertfall 3-4 år siden sist nå. Anonymous poster hash: 7c2d5...414
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Sånn bortsett fra at jeg nå er langtidssykemeldt og tydeligvis har vært kronisk syk i mange år (mulig hele livet viser det seg) og har redusert immunforsvar... så er jeg egentlig veldig lite syk. Magesjau hadde jeg en gang for fem år siden, og en gang for 11 år siden, fire år før det... og så ca 20 år før det igjen. Så sjeldent. Influensa hadde jeg i år, maaaange år siden sist. Kan bli litt forkjølet, men ikke noe som holder meg borte fra jobb normalt sett. Hadde to-tre dager fravær med en nyrebekkenbetennelse for noen år siden, men ingen fraværsdager da jeg fikk det igjen rett etterpå. Anonymous poster hash: a7e8d...12b
MammantilNurket Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 I dag, faktisk, og i går. Sist jeg var syk var halsbetennelse i januar.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Lurer litt, siden jeg ofte ser tråder om syke damer og deres (syke) menn. Er det vanlig å ha omgangssyke i voksen alder? Hvis du ikke jobber i barnehage ol? Anonymous poster hash: f4ca9...e62 Jeg regner med at det ikke er den samme personen som lager alle de ulike trådene om syke damer og (syke) menn.... Så tror nok ikke det er noen sammenheng mellom antall tråder og antall ganger man er syk. Jeg har hatt omgangssyke en gang som voksen, og det var etter besøk fra nevøen min... Anonymous poster hash: 17363...8e7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Omgangssyke 1-2 ganger i året. 2-3 runder sengeliggende med feber. Anonymous poster hash: 01547...ca4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Hadde min første egenmelding på 4 år nylig. Sjelden syk, og føler meg heldig Anonymous poster hash: e3259...876
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Er syk nå. Borte 2 dager fra jobb. Husker ikke sist jeg var syk. Omgangssyke for 4 år siden. Anonymous poster hash: f69c2...648
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Hver dag😉, har en kronisk tilstand som jeg må holde i sjakk de gangene jeg ikke klarer det så svekkes immunforsvaret og da får jeg stort sett det som er i luften om det er magesjau (3ganger forrige vinter), forkjølelse(7ganger forrige vinter) eller influensa (1 gang forrige vinter) i tillegg blir jeg så svekket at andre ting som ørebetennelse, bronkitt, bihulebetennelse mm også forekommer. Anonymous poster hash: 3a168...3d0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Ofte. Flere ganger i måneden. Anonymous poster hash: f5e7b...bc9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Omgangssyken har jeg vel i snitt hvert 2-3 år. Men jeg kan ha sterke magesmerter innimellom som fører til egenmeldingsdager (hver 5 måned kanskje). Ellers er jeg vel som oftest kraftig forkjølet en gang i året, og får da som oftest bihulebetennelse. Det er ikke alltid jeg tar egenmelding av den grunn. Om jeg ellers er borte fra jobb, så er det pga migrene (ca 2 ganger i året). Anonymous poster hash: 8a47a...781
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Etter 2009 da vi begynte med influensavaksine, har jeg ikke vært syk. Jeg er jo forkjølet så godt som hvert år, men ikke slakk med feber ol. Anonymous poster hash: 3475c...8e7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Sånn syk som du snakker om er jeg svært sjelden. Jeg har en skade som gjør at jeg av og til må melde pass. Sist var for 11 mnd siden i en dag. Anonymous poster hash: d1c80...1bd
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Jeg har omgangssyken nesten hvert år, også før jeg fikk barn, men i fjor slapp jeg unna. (For 2 år siden hadde vi det til gjengjeld 3 ganger. ) Men føles som jeg er konstant forkjølet i vinterhalvåret... i alle fall halvparten av tiden. Anonymous poster hash: 100c3...52d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Jeg har omgangssyken nesten hvert år, også før jeg fikk barn, men i fjor slapp jeg unna. (For 2 år siden hadde vi det til gjengjeld 3 ganger. ) Men føles som jeg er konstant forkjølet i vinterhalvåret... i alle fall halvparten av tiden. Anonymous poster hash: 100c3...52d Jobber forresten ikke i barnehage, men har en mor som gjør det, kanskje det er hennes skyld. Anonymous poster hash: 100c3...52d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Var syk med omgangssyken 3 dager i høstferien. Måtte dra hjem fra jobb en dag for 3 uker siden med magesmerter og dårlig mage, var da borte en dag til grunnet det samme uke. Så måtte jeg dra hjem en dag forrige uke grunnet intens hodepine, og var hjemme dagen etter grunnet høy feber. Alle gangene har også barna vært syke. Er itilegg kronisk syk med fibromyalgi. Anonymous poster hash: 851a7...3db
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 18. november 2014 #19 Skrevet 18. november 2014 Jeg hadde omgangssyken for 3 år siden, ellers er det leeenge siden jeg hadde noen slik sykdom (feber ol). Men jeg er konstant sliten, må få jern intravenøst 2 ganger i året ca, og blir fryktelig dårlig når jeg har menstruasjon, men det er jo ingen sykdom
MTF Skrevet 18. november 2014 #20 Skrevet 18. november 2014 Ikke ofte vil jeg si, kanskje forkjølelse/hoste/feber et par ganger i året. Har også noe magegreier som jeg sliter med, som kan dukke opp enten med flere års mellomrom eller plutselig annenhver uke. Sliter med svimmelhet og er endel kvalm og sliten pga dette, men er 20% ufør pga det da, så er ikke noe vekke fra jobb pga det. Omgangssyken har jeg heldigvis ikke hatt selv siden ungene var mye mindre, eldstemann var 3 år og minsta 6 mnd, da fikk vi alle tre herligheten (mannen min slapp unna). Etter det har begge ungene (særlig minsta) hatt omgangssyken årlig, og ofte flere ganger i løpet av en "sesong" uten at vi voksne har fått det (heldigvis )
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #21 Skrevet 18. november 2014 Min mann hadde omgangssyke tidligere i høst, da barnet vårt fikk det. Jeg ble ekstremt forkjølet et par uker senere (ikke sånn at jeg tok fri fra jobb, til tross for at jeg ikke klarte spise med lukket munn pga jeg var så tett, og hodet og kroppen verket og dundret). Før det, er det åååårevis siden jeg har vært forkjølet, og det er årevis siden jeg var syk type influensa. Omgangssyke har jeg ikke hatt siden barneskolen. Jeg har derimot kronisk migrene, og er en del syk sånn sett. Anonymous poster hash: 44b44...791
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #22 Skrevet 18. november 2014 Har ei venninne som går rundt med sånne anti bac servietter og sprayer, og er i overkant ivrig på dette med håndhygiene. Og gud forby om ungene hennes deler en flaske med andre barn, eller at et annet barn driker av deres glass. aldri vært borti en familie som har oftere omgangsyke enn den familien. Vi er ikke spesielt renslige, vi er egentlig temmelig skitne. Vi har aldri noe omgangssyke, og influensa etc. Det er så skjeldent at vi snakker årevis siden sist. Sist var i 2009, det skal visst skje med ulike intervaller ca 7 år, har noe med hvordan virusene utvikler seg muterer eller hva det nå enn heter, og hvordan imunsystemet reagerer på virus som er like/ulike den infeksjonen man hadde sist. Så antar det ikke kommer noe tull her i huset før i 2016. Anonymous poster hash: 1367e...847
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #23 Skrevet 18. november 2014 Nå er det faktisk over 1 år siden sist jeg var hjemme fra jobb, men jeg hadde omgangssyken i julen i fjor (heldige meg!). Jeg jobber i skolen, men det ser ikke ut for å gjøre noe til eller fra for min del. Jeg kan gå i 2 år uten å være borte fra jobb en eneste dag pga egen sykdom, til å plutselig måtte være hjemme 4-5 ganger på et halvår fordi jeg får det ene etter det andre. Anonymous poster hash: fae4a...2e2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #24 Skrevet 18. november 2014 Har ei venninne som går rundt med sånne anti bac servietter og sprayer, og er i overkant ivrig på dette med håndhygiene. Og gud forby om ungene hennes deler en flaske med andre barn, eller at et annet barn driker av deres glass. aldri vært borti en familie som har oftere omgangsyke enn den familien. Vi er ikke spesielt renslige, vi er egentlig temmelig skitne. Vi har aldri noe omgangssyke, og influensa etc. Det er så skjeldent at vi snakker årevis siden sist. Sist var i 2009, det skal visst skje med ulike intervaller ca 7 år, har noe med hvordan virusene utvikler seg muterer eller hva det nå enn heter, og hvordan imunsystemet reagerer på virus som er like/ulike den infeksjonen man hadde sist. Så antar det ikke kommer noe tull her i huset før i 2016. Anonymous poster hash: 1367e...847 Mens vi er sånn som dere, og er syke hele tiden. De gangene vi har vært ekstra nøye med hygiene fordi vi har visst at det går omgangssyke f.eks., så har vi fått det uansett, så det virker ikke som det gjør noen forskjell hva vi gjør på det området. Jeg tror det har mer med immunforsvar å gjøre enn renslighet, og at det beste man kan gjøre for å påvirke selv er å ha et optimalt kosthold. Der har vi absolutt forbedringspotensiale. Anonymous poster hash: 100c3...52d
Superdolly Skrevet 18. november 2014 #25 Skrevet 18. november 2014 Jeg blir som regel kraftig forkjølet høst og vår, og får omgangssyke minst en gang hver vinter. Har tre barn, og de drar med seg det som finnes av smitte. Jeg er nøye med håndhygiene, men får det likevel. I dag er jeg forresten hjemme fra jobb med sykt barn, og nå kjenner jeg kvalmen komme... Så kanskje er det klart for en ny runde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå