Gå til innhold

Jeg er så LEI!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det årlig juletradisjon at mannen blir så syk at han er sengeliggende før jul. Har skjedd fire år på rad! Det dreier seg om den livsfarlige og alvorlige tilstanden løs mage! Og den ekstremt alvorlige sykdommen "kanskje et migreneannfall",som da fører til at mannen ikke står opp av sengen før i 18-19 tiden på kvelden.

Mannen min er så sint når han er syk at jeg nesten er litt redd han! Han er fullstendig uimottagelig for omsorg,han knurrer! Og når jeg da lar han være i fred,mener han at jeg ikke bryr meg om han.. Skal ikke være lett..

Anonymous poster hash: 281ab...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann er Engelsk, så skal ta det på engelsk hva jeg hadde sagt til han. 

Oh, SHUT UP! Im more poorly than you! Get us a cup of tea, please! 

Kan dere ikke snakke sammen? Dette er jo ikke noe stor sak. Spør han hvorfor han alltid skal toppe dine lidesler? Det er jo patetisk, og et uttrykk for latskap. Om han så har litt vondt i halsen er ikke det en grunn til å ikke gjøre noe. 

Anonymous poster hash: 43b4c...d70
Skrevet

He blir mannen faktisk sykere enn meg hver bidig gang. Grådig kjedelig, for jeg ser at han er syk, han overdriver ikke, og det ender opp med at jeg aldri får hvilt meg og det tar evigheter før jeg blir helt frisk. Hver gang jeg blir dårlig, håper jeg i det stille at jeg rekker å bli frisk før han blir syk.

Han sover godt og spiser sunt, men har nok svak immunsforsvar, mens jeg er typen som sjeldent blir skikkelig syk (er ofte forkølet). Han kan finne på å få ting som selve gutten slipper unna: han var den eneste som fikk hånd munn og fot sykdom for 3 år siden (og var VELDIG dårlig), forrige Jul fikk han mageinfeksjon mens vi to andre var friske hele veien, nå nylig fikk han 3 streptokokk infeksjoner på rad uten at gutten og jeg fikk noe verre enn tett nese. Gutten ser heldigvis ut til å ha tatt etter sin mor og er sjeldent syk, for ellers ville det vært skikkelig slitsomt. Er han først syk, er det meg som tar seg mest av han så mannen har mindre risiko for å bli smittet.

For å gjøre det hele mer slitsomt trenger mannen mer søvn enn meg (og sover tungt som en stein), jeg er den som våkner tidlig hver lørdag og søndag. Han er virkelig trøtt og kan ingenting imot det. Vanskelig å "straffe" noen for at personen trenger mer søvn og lettere blir syk...må nesten bare leve med den og håpe at han ikke blir enda sykeligere med alderen.

Anonymous poster hash: 02ba2...b2c

Skrevet

Mannen min blir syk av å høre om at noen er syke. :P I forrige uke fikk min søster (på andre kanten av landet) influensa, og dagen etter kunne han jammen fortelle at det hadde begynt å verke litt i kroppen. ;)

Anonymous poster hash: 209eb...5fe
Skrevet

Hehe :P morsomt å høre andres historier om syke menn. :P godt å vite at jeg ikke er alene! Men det er fortsatt like slitsomt når det pågår! Spesielt når han konstant er så trøtt og sliten, da blir det mer jobb på meg med hunder, hus og barn. :(

Anonymous poster hash: 46dcf...aa5
Skrevet

HI! Du beskriver mannen min på en prikk! :) Heldigvis er jeg sjelden syk! 

Han er vel egentlig aldri syk heller, bortsett fra manfluen som han kjenner er i anmarsj når jeg ligger nede for telling eller når han leser overskrifter som "nå er årets influensa kommet for fullt". Men det blir liksom med det. Jeg har opplevd han syk en gang og da sov han i 3 døgn og var så medtatt (som man er når man er syk) at han ikke orket å klage ;)

Det irriterer meg noe j...... for å si det sånn, men det er ikke et problem i hverdagen. 

Jeg har svake sider jeg også. 

Skrevet

HI! Du beskriver mannen min på en prikk! :) Heldigvis er jeg sjelden syk! 

Han er vel egentlig aldri syk heller, bortsett fra manfluen som han kjenner er i anmarsj når jeg ligger nede for telling eller når han leser overskrifter som "nå er årets influensa kommet for fullt". Men det blir liksom med det. Jeg har opplevd han syk en gang og da sov han i 3 døgn og var så medtatt (som man er når man er syk) at han ikke orket å klage ;)

Det irriterer meg noe j...... for å si det sånn, men det er ikke et problem i hverdagen. 

Jeg har svake sider jeg også. 

ja, heldigvis er jeg sjelden syk, men uheldigvis er det ikke bare når jeg er syk som han kjenner symptomer, det er også når barnet, venner eller familie er syke, så det blir en del ganger pr år. Det er egentlig veldig sjelden han er sengeliggende-syk, og da offer han seg veldig...

Anonymous poster hash: 46dcf...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...