Gå til innhold

Urolig.. Please svar fort!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dette er første gang du er gravid, så er det ikke uvanlig med veldig liten mage. Har selv veldig liten mage og ingen som så at eg var gravid i uke 27, er nå 31+6 og ingen som tror på at det er under 2mnd til termin. Alt er sikkert fint med den lille :-) mange som føder friske barn uten at de en gang hvet at de er gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

 

Om skadene ikke er forenelig med liv kan du søke om senabort.

 

Men jeg er litt bekymret for at du skriver du tar medisiner for magesår, magesår behandles ikke hos gravide fordi medisinene er skadelig for fosteret! Man må bare leve med plagene og vente med behandling til barnet er født....

 

Anonymous poster hash: 2abae...3ff

 

Rettelse, om man ved hjelp av gastro påviser magesår vil man få behandling, men bare med visse typer medisiner som ikke er skadelig for fosteret. Det finnes noen typer på markedet som ikke er skadelig for foster, men du vet vel ikke om du har rett type? Ikke ta medisiner før du har fått påvist magesår ved gastro ihvertfall.

 

Anonymous poster hash: 2abae...3ff

 

Det er medisiner jeg har fått utskrevet av legen, er ganske milde medisiner jeg får :) Er for å ikke utvikle mavesår jeg får det. 

Skrevet

Hvordan gikk det på sykehuset?

Skrevet

Gratulerer!

Ser du spør om du kan ha påført babyen din skader som ikke er forenelig med liv. Det tror jeg ikke, er det ikke bare alkohol og sigaretter du har inntatt, pluss spist for lite?

For dårlig mat og røyk kan føre til at banet får lav fødselsvekt. Røyking øker i tillegg risikoen for at barnet skal utvikle astma. Ville vært mer bekymra for alkohol, da barnet kan få en utviklingshemming(føtalt alkoholsyndrom). Dette er imidlertid ikke dødelig. Råder deg selvfølgelig til å slutte, men utover det er det lite du kan gjøre. Mest sannsynlig bekymrer du deg unødig, og barnet blir født friskt og fint. Babyer er tøffe. Et råd til: vær helt åpen med helsepersonell. Dette er ikke din skyld, du visste ikke om graviditeten. Legg alle korta på bordet, slik at du kan få best mulig veiledning. Vi her inne er tross alt ikke leger. På den måten kan du sørge for at barnet får best mulig hjelp. Og at helsepersonell kan være obs på ting som kan komme av den litt uheldige starten.

Lykke til, krysser fingre for at akt går bra med deg og babyen :)

Skrevet

Hvordan har det gått med deg?

 

Anonymous poster hash: 2c8e4...b43

Skrevet

Har du vært på UL?

Har tenkt mye på deg siden Mandag. Håper alt ordner seg for deg og babyen din.



Anonymous poster hash: 60982...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...