Gå til innhold

Juletre nå?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jul i butikkene startet nå i november her....ikke for 2 måneder siden i september.

 

Lurer på om der er noe veldig urnorsk å legge seg oppi hvordan naboen gjør ting??

 

Anonymous poster hash: a5f2c...e6c

De har solgt julevarer, julebrus og julegodteri i noen måneder allerede. 

Denne bloggeren er ikke naboen min, så hva naboen gjør bryr jeg meg overhodet ikke om . Skriver man sånne ting på bloggen sin, må man bare regne med å bli pratet om. 

 

Anonymous poster hash: 963dd...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer myye mindre på de som setter opp juletre 1 desember enn de som har juletre og julepynt langt uti januar. Da er det ikke jul mer selv om gamle tradisjoner forteller om 13 og 20 dag jul

 

Da er du nok en av dem som gremmes over meg. Jula begynner julaftens ettermiddag og den varer til 20. dag hos oss. Ja takk til jul i jula, ikke lenge før! 😉

 

 

Anonymous poster hash: 21783...072

Gjest Julia1984
Skrevet

 

Jeg reagerer myye mindre på de som setter opp juletre 1 desember enn de som har juletre og julepynt langt uti januar. Da er det ikke jul mer selv om gamle tradisjoner forteller om 13 og 20 dag jul

Da er du nok en av dem som gremmes over meg. Jula begynner julaftens ettermiddag og den varer til 20. dag hos oss. Ja takk til jul i jula, ikke lenge før! 😉

 

 

Anonymous poster hash: 21783...072

gremmes ikke....men for meg er det helt unaturlig. Når nyttår er over og vi begynner på jobb igjen er det nytt år.

Skrevet

De færreste med kommende termin er jo ikke alenemødre..

 

Jeg venter (vårt første) barn i begynnelsen av desember, og her skal mannen ordne tre og alt sammen :) Jeg synes det er helt uaktuelt med juletre før siste halvdel av desember, og det skal ikke pyntes før 23. Jeg skjønner heller ikke poenget med å stappe i seg julebrus og pepperkaker fra oktober til februar, jeg synes tidligst tidligst for sånt er 1. desember, og ikke seinere enn 15. januar.

 

Men hver sin smak. Folk må gjerne feire jul i juli for min del :P

 

Anonymous poster hash: ebb65...268

Skrevet

 

Skjønner godt at folk pynter juletreet tidlig. Når man først skal hugge et tre, er det greit å ha litt ekstra nytte av det før det ryker ut. Har aldri hatt juletre selv, men hvis jeg skulle hatt, ville jeg nok pynta det tidlig for å få mest mulig ut av det. Eventuelt kunne jeg hatt et i plast.

Problemet er bare at om du pynter treet så tidlig som nå og plasserer det inne så vil det Sansynligvis miste de fleste av målene før julaften. Det blir nesten som å kjøpe inn avskårene juleblomster og lage ferdig julemiddagen nå. Det holder seg ikke så lenge.

 

Anonymous poster hash: cb2e2...461

Da får man kjøpe en edelgran eller juletre i plast.

Skrevet

Jeg har lovet guttungen på 4 at vi setter opp juletreet og pynter det nå når vi flytter til uka. Vi har plast tre, vel å merke.



Anonymous poster hash: 790bb...1da
Skrevet

 

 

 

 

 

 

Om du hadde lest hele bloggen så hadde du skjønt at det er fordi ho har termin midt i desember og syntes det er godt å være ferdig med det til termin så ho kan slappe av mer i desember.

 

Anonymous poster hash: 390d0...e02

Man klarer fint å pynte et juletre i desember selv om man har termin! :P Man pynter ikke et juletre i november for å få slappe av i desember, dumeste jeg har hørt!

 

Anonymous poster hash: 963dd...295

Hva vet du hva hun klarer???
Det er akkurat det samme for meg hva hun gjør eller klarer. Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan pynte et juletre når det ikke er jul. Blir jo det samme som om jeg skulle pyntet juletreet i sommer. Er ikke noe mer jul nå!

 

Anonymous poster hash: 963dd...295

Seriøst? ?? Butikkene er fulle av julevarer, gatene i byen er gjort klart for julelys og mange har for lengst begynt med julegaver. Litt mer "jul" nå enn i juli for d3m aller fleste mennesker

 

 

 

Anonymous poster hash: a5f2c...e6c

jul i butikkene startet for to måneder siden! Det er langt ifra jul nå!

 

Anonymous poster hash: 963dd...295

Ikke jeg som svarte over her.

For å være pirkete, det er ikke langt fra jul nå. Det er litt over en måned til.

I sommer var det langt fra jul.

 

Skjønner at noen synes det er tidlig å pynte nå, me skjønner ærlig talt ikke hvorfor dere gidder å bry dere så mye med det at det fortjener er eget innlegg her.

 

 

Anonymous poster hash: db56e...662

Skrevet

Dem om det!

Jeg synest det er temmelig psykt. Har hørt at noen har litt psyke forhold til jul, at det skal ha jula til å vare evig fordi det kun var i jula de hadde det godt i sin barndom og sånne ting, at det gir dem en trygghet. 

Det kan man jo bare gi etter for å feire jul nesten hele året, eller man kan jobbe med sine issues, og prøve å komme videre, og ikke dyrke det. 

 

Akkurat hva som er beste tilnærmingsmetode aner jeg ikke, jeg er ikke psykolog, men tenker det er litt sånn små nevrotisk å begynne  feire jul i november. 



Anonymous poster hash: c8831...5b1
Skrevet

 

Dem om det!

Jeg synest det er temmelig psykt. Har hørt at noen har litt psyke forhold til jul, at det skal ha jula til å vare evig fordi det kun var i jula de hadde det godt i sin barndom og sånne ting, at det gir dem en trygghet. 

Det kan man jo bare gi etter for å feire jul nesten hele året, eller man kan jobbe med sine issues, og prøve å komme videre, og ikke dyrke det. 

 

Akkurat hva som er beste tilnærmingsmetode aner jeg ikke, jeg er ikke psykolog, men tenker det er litt sånn små nevrotisk å begynne  feire jul i november. 

 

Anonymous poster hash: c8831...5b1

 

 

Jeg skal sette opp juletre i starten av desember. Og jeg elsker julen. Vet du hva mitt desidert beste minne fra jul som barn er. Det året jeg og min søster gikk gatelengs i Oslo i mange timer. For da var vi to, og vi slapp våres fulle mor og min fulle far. Jeg slapp å bli trakassert, slått og voldtatt. Men jeg skaper nye, gode minner for familien og barna mine nå.

 

Anonymous poster hash: 65c46...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...