Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Er det ikke litt vell tidlig å pynte juletre i november? Kjenner jeg ble ganske sjokkert når jeg leste en blogg, der de har planer om å pynte juletreet neste helg, kanskje tideligere! Det er ikke jul nå! Jeg syntes det er helt drøyt! hva syntes dere? Anonymous poster hash: 963dd...295
Mamma_til_2 Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Naboen hengte opp julelysene for en uke siden, fine blå, rød, gule og grønne lys på verandaen 😊
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Naboen hengte opp julelysene for en uke siden, fine blå, rød, gule og grønne lys på verandaen Syntes det er litt tidlig å men. Noe helt annet enn å pynte juletreet inne i stua Anonymous poster hash: 963dd...295
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Juletreet skal inn i stua og pyntes på lillejulaften. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: 35bf0...fc8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Helst ikke før julaftens formiddag, men til nød på sent lille julaften. Anonymous poster hash: 21783...072
Plutselig_gravid Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Jeg synes det er drøyt å pynte til jul før det er jul. Vi pleier å skille mellom advent og jul. Normalt sett pynter vi til advent 1. søndag i advent (eventuelt 1. des) og så tar vi frem julepynten og pynter til jul lillejulaften. Det inkluderer juletreet. I år skal vi derimot være borte fra midten av desember til begynnelsen av januar. Vi kommer nok derfor til å pynte til jul og sette opp juletre i begynnelsen av desember. Vi vil ha litt julestemning hjemme også. Men jeg vil tro at mange synes jeg er drøy som nekter å høre julemusikk eller smake på julekaker, julemiddager, klementinere, julebrus, julemarsipan, nissesjokolader og juleøl før 1.desember
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Eeeelsker jul, og gor meg selv lov til de uskyldige tingene som litt julemusikk, kjøpepeppekaker, klementiner og planlegging fra 1. november. Det pyntes til jul ca 1 desember, men juletre skal ikke opp før 2-3-4 dager før julaften. Anonymous poster hash: 8be54...876
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #8 Skrevet 16. november 2014 Om du hadde lest hele bloggen så hadde du skjønt at det er fordi ho har termin midt i desember og syntes det er godt å være ferdig med det til termin så ho kan slappe av mer i desember. Anonymous poster hash: 390d0...e02
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Jeg fant akkurat ut at jeg ikke hadde tatt ned julepynten fra i fjor jeg. Trenger bare vaske over gulvet og ta inn nytt juletre så er stua klar til jul. Røde lys, nisser, krybbe osv står klart. Regnes det for å være tidlig eller sent ute? Anonymous poster hash: cb2e2...461
Gjest Julia1984 Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 At dere gidder å bry dere?? Her pyntes det 20-21 desember. Men om naboen velger å pynte nå er sikkert riktig for dem
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #11 Skrevet 16. november 2014 Søstera mi har termin 23. Des.. Men hun pynter IKKE juletre før 20.des selv om. muligens det blir 23. Også.. Jeg hadde ikke pynta juletre i slutten av november bare for å slippe "styr" fordi jeg hadde hatt termin halvveis inn i desember...? Nei! det går jo Seff ann å forberede seg litt, men pynting av tre er en så koselig, avslappende og hyggelig ting at det skulle jeg fått til med baby på arma, med mindre jeg lå å pressa selvfølgelig, men så lenge ligger man som regel ikke å føder, så man rekker d vel, en av dagene...eller så har man vel en far som kan fint like bra pynte tre med barna.. Anonymous poster hash: 5afae...770
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #12 Skrevet 16. november 2014 Så fint at du hadde klart det. Men hvis ho ønsker å løse ting på en annen måte så må ho vel få lov til det uten at ho skal bli hengt ut her? Anonymous poster hash: 390d0...e02
Tjofsen Skrevet 16. november 2014 #13 Skrevet 16. november 2014 Skjønner godt at folk pynter juletreet tidlig. Når man først skal hugge et tre, er det greit å ha litt ekstra nytte av det før det ryker ut. Har aldri hatt juletre selv, men hvis jeg skulle hatt, ville jeg nok pynta det tidlig for å få mest mulig ut av det. Eventuelt kunne jeg hatt et i plast.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #14 Skrevet 16. november 2014 Skjønner godt at folk pynter juletreet tidlig. Når man først skal hugge et tre, er det greit å ha litt ekstra nytte av det før det ryker ut. Har aldri hatt juletre selv, men hvis jeg skulle hatt, ville jeg nok pynta det tidlig for å få mest mulig ut av det. Eventuelt kunne jeg hatt et i plast.Problemet er bare at om du pynter treet så tidlig som nå og plasserer det inne så vil det Sansynligvis miste de fleste av målene før julaften. Det blir nesten som å kjøpe inn avskårene juleblomster og lage ferdig julemiddagen nå. Det holder seg ikke så lenge. Anonymous poster hash: cb2e2...461
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #15 Skrevet 16. november 2014 Jeg pynter 1.des hvert år, og i år gleder jeg meg så utrolig at jeg (nesten) kunne gjort det i morgen. Store stjerner i vinduene, et lite (sånn i potte) juletre med full pynt og lys! I år drar vi avgårde midten av desember og da vil jeg i allefall nyte førjulstiden. (Kjøpte gløgg i går også, men har greid å ikke åpne den....enda Anonymous poster hash: 671e1...6a2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #16 Skrevet 16. november 2014 Om du hadde lest hele bloggen så hadde du skjønt at det er fordi ho har termin midt i desember og syntes det er godt å være ferdig med det til termin så ho kan slappe av mer i desember. Anonymous poster hash: 390d0...e02 Man klarer fint å pynte et juletre i desember selv om man har termin! Man pynter ikke et juletre i november for å få slappe av i desember, dumeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 963dd...295
Gjest Julia1984 Skrevet 16. november 2014 #17 Skrevet 16. november 2014 Om du hadde lest hele bloggen så hadde du skjønt at det er fordi ho har termin midt i desember og syntes det er godt å være ferdig med det til termin så ho kan slappe av mer i desember. Anonymous poster hash: 390d0...e02 Man klarer fint å pynte et juletre i desember selv om man har termin! Man pynter ikke et juletre i november for å få slappe av i desember, dumeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 963dd...295 Hva vet du hva hun klarer???
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #18 Skrevet 16. november 2014 Om du hadde lest hele bloggen så hadde du skjønt at det er fordi ho har termin midt i desember og syntes det er godt å være ferdig med det til termin så ho kan slappe av mer i desember. Anonymous poster hash: 390d0...e02 Man klarer fint å pynte et juletre i desember selv om man har termin! Man pynter ikke et juletre i november for å få slappe av i desember, dumeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 963dd...295 Hva vet du hva hun klarer??? Det er akkurat det samme for meg hva hun gjør eller klarer. Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan pynte et juletre når det ikke er jul. Blir jo det samme som om jeg skulle pyntet juletreet i sommer. Er ikke noe mer jul nå! Anonymous poster hash: 963dd...295
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #19 Skrevet 16. november 2014 Om du hadde lest hele bloggen så hadde du skjønt at det er fordi ho har termin midt i desember og syntes det er godt å være ferdig med det til termin så ho kan slappe av mer i desember. Anonymous poster hash: 390d0...e02 Man klarer fint å pynte et juletre i desember selv om man har termin! Man pynter ikke et juletre i november for å få slappe av i desember, dumeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 963dd...295 Hva vet du hva hun klarer???Det er akkurat det samme for meg hva hun gjør eller klarer. Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan pynte et juletre når det ikke er jul. Blir jo det samme som om jeg skulle pyntet juletreet i sommer. Er ikke noe mer jul nå! Anonymous poster hash: 963dd...295 Seriøst? ?? Butikkene er fulle av julevarer, gatene i byen er gjort klart for julelys og mange har for lengst begynt med julegaver. Litt mer "jul" nå enn i juli for d3m aller fleste mennesker Anonymous poster hash: a5f2c...e6c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #20 Skrevet 16. november 2014 Om du hadde lest hele bloggen så hadde du skjønt at det er fordi ho har termin midt i desember og syntes det er godt å være ferdig med det til termin så ho kan slappe av mer i desember. Anonymous poster hash: 390d0...e02 Man klarer fint å pynte et juletre i desember selv om man har termin! Man pynter ikke et juletre i november for å få slappe av i desember, dumeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 963dd...295 Hva vet du hva hun klarer???Det er akkurat det samme for meg hva hun gjør eller klarer. Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan pynte et juletre når det ikke er jul. Blir jo det samme som om jeg skulle pyntet juletreet i sommer. Er ikke noe mer jul nå! Anonymous poster hash: 963dd...295 Seriøst? ?? Butikkene er fulle av julevarer, gatene i byen er gjort klart for julelys og mange har for lengst begynt med julegaver. Litt mer "jul" nå enn i juli for d3m aller fleste mennesker Anonymous poster hash: a5f2c...e6c jul i butikkene startet for to måneder siden! Det er langt ifra jul nå! Anonymous poster hash: 963dd...295
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #21 Skrevet 16. november 2014 Har juletreet oppe hele året jeg. Jeg har fire barn og det er så stress å pynte det treet med ungene i huset. Pyntet det en mnd før termin med første, og siden har det stått der. Skal ta det ned når alle er på ungdomsskolen, for da er de vel ikke så slitsomme lenger...tror jeg da. Anonymous poster hash: 997a0...3d1
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #22 Skrevet 16. november 2014 Jul i butikkene startet nå i november her....ikke for 2 måneder siden i september. Lurer på om der er noe veldig urnorsk å legge seg oppi hvordan naboen gjør ting?? Anonymous poster hash: a5f2c...e6c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #23 Skrevet 16. november 2014 Jeg har en jobb som medfører jobbing nesten døgnet rundt i desember. Jeg vurderer derfor å henge opp julestjernene i vinduene og sette opp juletreet snart for å i det hele tatt få tid til å gjøre det. Anonymous poster hash: 79a25...878
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #24 Skrevet 16. november 2014 Jeg har en jobb som medfører jobbing nesten døgnet rundt i desember. Jeg vurderer derfor å henge opp julestjernene i vinduene og sette opp juletreet snart for å i det hele tatt få tid til å gjøre det. Anonymous poster hash: 79a25...878 får håpe du ikke har noen dibbere i nabolaget for da leser vi raskt om deg her inne 😄😄 helt ok, gjør deg klar til jul når du vil Anonymous poster hash: a5f2c...e6c
Gjest Julia1984 Skrevet 16. november 2014 #25 Skrevet 16. november 2014 Jeg reagerer myye mindre på de som setter opp juletre 1 desember enn de som har juletre og julepynt langt uti januar. Da er det ikke jul mer selv om gamle tradisjoner forteller om 13 og 20 dag jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå