Gå til innhold

Har spiral, tok en test.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser veldig veldig svaaaaakt, kom en tydlig strek, men etter tidsfristen. Er jeg gravid med spiral ?

Anonymous poster hash: c609d...36a

post-42-133005_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en ny om et par dager.

Når streken kom etter tidsfristen kan du ikke stole helt på den for den kan bare skinne gjennom fordi testen har ligget kliss blaut en stund.

Men det er klart du kan være gravid, spiral og da særlig hormonspiral er et veldig sikkert prevensjonsmiddel, men ikke 100% sikkert. Det er noen som blir gravid på spiral hvert eneste år.

Ta en ny test i morgen, og er den positiv må du ringe legen med en gang, det er ikke bra å ha spiralen i livmoren sammen med en voksende baby.

Anonymous poster hash: ca904...b1a
Skrevet

Takk for svar, då får jeg se om eg får tak i en ny test. Merkelig at streken sku bli så synlig etter tidsfristen. Har tatt test før som har vært blenda hvit , aldri komt noe strek etter tiden. Skjønner ikke hvorfor det kom noe strek der om jeg ikke er gravid?

Skrevet

Har du sjekket jevnlig at spiralen sitter slik den skal?

Om den ikke sitter rett kan du bli gravid. Er anbefalt å sjekke jevnlig selv og hos legen en gang i året.

Du får ta en ny test over helgen.

Anonymous poster hash: 9dc35...b2b
Skrevet

Di gangene jeg har fått no som helst strek har jeg vert gravid... har selv tatt spiral for en liten stund siden. Høre om folk som muligens er eller er gravid skremmer meg! Heldigvis veldig sjeldent...

Anonymous poster hash: 53d01...7ba

Skrevet

Var å sjekket for 6 måner siden, har hatt spiralen i snart 5 år.

Skrevet

Sånn såg testen etter tidsfristen, kanskje halvtime etterpå.

post-42-12132_thumb.jpg

Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke bare en digital? Da står det jo på displayet om du er gravid eller ikke..... Merker jeg undrer meg over alle de som legger tester ut til tyding her inne i stedet for å bare ta en digital.... da slipper du jo å tyde noe som helst....

Anonymous poster hash: f65d7...7fa
Skrevet

Bor på landet, da det ikke fines slike tester. Derfor ble det en sånn test.

Skrevet

Vel, det som er med disse testene er at de er avhengige av hCG for å kunne slå ut. Uavhengig av hvor lenge denne testen har ligget vått i urin så må det være hCG inne i bildet for at de skal kunne slå ut såpass. Med mindre det er en skyggestrek såklart. Noe det ikke ser ut til å være. Har selv 3 slike tester bak meg og alle stemte. Vil tro du ligger akkurat i grensesonen for å ha testet for tidlig. Kan jeg spørre om når du skulle ha hatt mensen?

Anonymous poster hash: d4fc7...76d

Skrevet

Varer ikke en hormonsoiral bare i 5 år? Hvis du har hatt din i snart 5 år er det vel lite hormoner eller kobber igjen muligens, så da er jo muligheten tilstede. Ser i allefall ut som en svak strek der. Jeg har hatt slik å vært gravid, men jeg kjenner også de som har hatt det og ikke vært gravid.

Skrevet

Takk for svar, skal ha mensen om 2 dager, men tok testen fordi jeg har følt meg kvalm, å magesmerter.

Skrevet

En litt forsiktig gratulasjon fra meg :)

Hadde vært gøy om du kunne holdt oss oppdatert :)

Anonymous poster hash: d4fc7...76d

Skrevet

Det kan jeg gjøre, kjøpe ny test i mårra eller tirsdag hvis ikke mensen kommer.

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Det er rødt i streken din, så du er nok gravid tror jeg :) Mine egne tester var like svake og jeg er nå 13+2 på vei :)

Skrevet

Ok, jeg skjønner ingenting :-p røde streken kom jo etter tidsfristen. Men jeg håper:)

Skrevet

Spennende :) Men hvorfor har du ikke bare tatt ut spiralen hvis du har lyst til å bli gravid? Eller var det sånn at du kanskje ikke hadde tenkt på hvor hyggelig det ville vært før det nå var en mulighet for at du var gravid?

Skrevet

Eg har bestilt time for å ta den ut:) men er lang vente tid:-/

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Ok, jeg skjønner ingenting :-p røde streken kom jo etter tidsfristen. Men jeg håper:)

Hvis du ser i galleriet mitt så ser du hvor innmari svak min første var :)

Det jeg gjorde var at jeg tok en test til samme dag (ok, mange da) for å sjekke om det kom strek på den også. Kjøpte en annen type enn den første. Dette for å sjekke om det var ekte strek eller skyggestrek. Om streken var ekte ville jeg ikke fått strek på alle.

Er du en mer tålmodig sjel enn meg kan du jo bare ta ny i morgen :)

Skrevet

Skal kjøpe en ny i mårra og så får eg se hva den viser. Har veldig lyst at den skal vise positiv.

Skrevet

Men er det slik at det blir rosa strek usnsett etter tidsfristen? Eller betyr det at en er gravid men testet for tidlig? Eller er det feil med testen?

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Men er det slik at det blir rosa strek usnsett etter tidsfristen? Eller betyr det at en er gravid men testet for tidlig? Eller er det feil med testen?

Mitt inntrykk er at det er fordi man tester tidlig og har såpass lite hcg at det tar tid før streken kommer.

Skrevet

Okay. Har 1 barn fra før, den gangen hadde eg mensen de 3 første månane og ingen symptomer, tok en test fordi jeg gikk opp i vekt, var da 3 måneder. Hadde testa noen uker før, som var negativ. Kan vær jeg produserer lite hcg? Om jeg tester i mårra, blir streken tydligere? Om jeg er gravid.

Skrevet

Tok ny test i dag, jeg syns eg ser noe, men tror det er ønske tenking. Ser dere streken ?

post-42-618426_thumb.jpg

Skrevet

Mnjææææ. Tror ikke du er gravid.

Anonymous poster hash: fac5c...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...