Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #26 Skrevet 12. november 2014 Du har mer alenetid enn det VI har med tanke på at du har nattefri, er en av oss ute med venner en kveld så er barna hjemme når man kommer hjem, og vi må opp med dem uansett hvor lenge man er på byen el. 4 av gangene har jeg sovet på samme sted som barnet Men generelt i hverdagen har man mer fri som par. Anonymous poster hash: 785c6...707
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #27 Skrevet 12. november 2014 Mtp at du er helt alene med barnet vil jeg si at du har lite/middels med barnevakt. Har du aldri barnevakt noen timer en kveld for å dra på kino e.l? Nei har aldri hatt barnevakt utenom de 9 nettene Anonymous poster hash: 785c6...707 Har du ikke barnet i barnehage? Tenker på foreldremøte du må stille opp på.. Anonymous poster hash: 1924f...486 100% plass men er ca 60-70% i bhg. Gått glipp av ett foreldremøte nettopp fordi jeg er alene. Anonymous poster hash: 785c6...707
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #28 Skrevet 12. november 2014 Det er mer enn vi har hatt på 13 år. Anonymous poster hash: 81eae...121 Det hørtes litt begredelig ut! Men dere vil kanskje ha det sånn? :-) Ikke HI. Anonymous poster hash: 133ef...ca4
Chl85 Skrevet 12. november 2014 #29 Skrevet 12. november 2014 Absolutt ikke unormalt, men mindre enn oss. Her bor besteforeldrene i en gate nedenfor oss, så vi har naturligvis mye med dem å gjøre. Har nok overnattet der i gjennomsnitt 1 gang i mnd? Ikke fordi vi har behøvd barnepass, men fordi vesla og besteforeldrene vil. Ikke alltid vi sier ja selv om vesla gjerne vil altså, he he. I tillegg henter henne i barnehagen 1 gang i uken og tar hun med hjem til seg(de slutter tidligere). Ser på det som en fin ting at hun har et så nært forhold til sine besteforeldre, da jeg hadde det selv som barn og den dag i dag. Jeg og bestemor er utrolig gode venner og snakker med hverandre flere ganger i uken. Har vel egentlig kun behøvd barnepass 2 ganger i år, der vi begge skulle noe. Vi er utrolig heldige som har engasjerte besteforeldre og det blir ikke tatt for gitt. Synes at du har "normalt" med barnevakt, vi har jo de så tett på at vi nærmest blir storfamilie, he he.
*Miss Marple* Skrevet 12. november 2014 #30 Skrevet 12. november 2014 Du har mer alenetid enn det VI har med tanke på at du har nattefri, er en av oss ute med venner en kveld så er barna hjemme når man kommer hjem, og vi må opp med dem uansett hvor lenge man er på byen el. Men da står vel den som ikke har vært ute opp med barna? Når man er alene om alt har man ikke den muligheten.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #31 Skrevet 12. november 2014 Barnet mitt er hos faren sin annehver helg. Ellers kan det hende min mor eller guttens bestemor har han en og annen lørdag. Det blir litt mer barnevakt i eksamensperiodene da. Anonymous poster hash: 8a956...e8b
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #32 Skrevet 12. november 2014 Vi har barnefri over natten 2-3 ganger i måneden, og det har vi hatt siden barnet var ca 1 år. Selv om vi er to. Så jeg syntes det var litt lite. Anonymous poster hash: 400db...b5b
Honningmelon Skrevet 12. november 2014 #33 Skrevet 12. november 2014 Vi har mye fri, men det er fordi barna er så store at de selv ber om å få overnatte hos besteforeldre. Besteforeldrene ber de også på overnatting.
Parallellogrammet Skrevet 12. november 2014 #34 Skrevet 12. november 2014 Har hatt barnefri 4 ganger på 6,5 år. Så jeg synes du har mye fri.
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. november 2014 #35 Skrevet 12. november 2014 Jeg synes det var lite mtp at du er alene. Jeg har vært alene og vet at det er slitsomt. Å huske når man ikke fikk gå på do i fred er liksom bare barnemat i forhold Mannen pendler og jeg er alene fra 5 - 12 dager i slengen. Det går helt fint for de er store (7 og 9 1/2) så de klarer seg 1/2 time mens jeg er på butikken, de er ute og leker, hos venner både på dagtid og på kveldstid og overnatting. Jeg kan få barnevakt på kveldstid og reise til venninner, eller 'lempe' barna med mannen en kveld i helga. Men jeg orker ikke. Vi har masse hjelp fra familie også, men benytter oss av barnevakt sjelden. Vi har søsken som også trenger barnevakt og vi ønsker å være med barna. Mannen ser dem jo bare i helgene også. Hvis tanken er om du bør ha dårlig samvittighet så er det nei
*flux* Skrevet 12. november 2014 #36 Skrevet 12. november 2014 Jeg tenker det kommer an på om man har familie i nærheten eller ikke. Vi har ofte barnefri. Noen ganger når begge er på reise. En sjelden gang fordi vi skal noe, men det skjer en til to ganger i året og så har vi ofte pass fordi besteforeldre ber om det. Så får vi Slappet av og sove litt eller pusse litt opp. Jeg syns det er helt fantastisk å ha foreldre som ber om å få ha barnet mitt. Som tilbyr seg å hente i barnehage. Ta med på badeland eller ha han på overnatting midt i uka fordi mamma har fri på torsdag osv Det gjør at jeg føler at de virkelig "elsker" ungen min
Øyne som ser!! Skrevet 13. november 2014 #37 Skrevet 13. november 2014 Vi har barnavakt ofte ca 5 ganger i mnd. Ikke for vi trenger det, men besteforeldrene, tanter og onkler ønsker å ha han på overnatting.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #38 Skrevet 13. november 2014 Lite når man er alenemor, mye(ikke MYE) når man er 2. (8-9 ganger på 1 år er jo nesten 1 gang i mnd) Anonymous poster hash: c8c27...be1
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #39 Skrevet 13. november 2014 Lite til å være alene om omsorgen. Mye/gjennomsnittlig til å være et foreldrepar. Vi har en på 1,5 år og har ikke hatt pass med overnatting enda, men noen har lånt henne et par timer kanskje 5 gangr, og vi har hatt 4 kvelder med barnevakt hele kvelden grunnet brylluper alle gangene faktisk. Men jeg har vært bort, mens pappaen har vært hjemme, men det regnes jo ikke for barnevakt for min del. Anonymous poster hash: a2ca0...406
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #40 Skrevet 13. november 2014 Lite siden du er helt alene om omsorgen. Og kjenner jeg faktisk blir irritert på de som bor med barnefaren, og skal klage over at de har mindre tid alene. Dere vet virkelig ikke hvor heldige dere er som er 2. Og kan overhodet ikke sammenlignes med å være alene. Jeg har vært enslig mor i 6 år nå. Barnefar er veldig lite tilstede. Kan gå 6 mnd, hvor vi ikke hører noe fra han. Jeg har ikke familie. Jeg er alene om alt. Hver eneste avgjørelse som gjelder barna må jeg ta alene, alt av sorg og glede sitter jeg helt alene med. Jeg er alene hver eneste dag. Venner mister jeg, siden jeg aldri har barnefri. Jeg har ikke noe liv. Jeg skal love deg, at det er virkelig ikke gøy å være enslig mor, da man ikke har en far som stiller opp. Anonymous poster hash: f542a...fdd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #41 Skrevet 13. november 2014 Det er mye. Har ikke hatt en eneste natt uten barn på de 18 månedene som har gått siden fødsel.Nå er ikke jeg alene heller, så behovet er nok ikke like stort. MEN synes likevel at det er ganske mye, fordi det krever jo at noen tar seg av barnet såpass mye også og det kan man ikke forvente så ofte som 8 ganger per år (jeg mener at et så lite barn ikke bør flytte rundt fra sted til sted for hver overnatting). Anonymous poster hash: daf25...ceb
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #42 Skrevet 13. november 2014 Vi har barnefri over natten 2-3 ganger i måneden, og det har vi hatt siden barnet var ca 1 år. Selv om vi er to. Så jeg syntes det var litt lite. Anonymous poster hash: 400db...b5b Hvorfor har dere det? Anonymous poster hash: daf25...ceb
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #43 Skrevet 13. november 2014 Personlig syns jeg det er helt normalt, men jeg hører fra alle kanter at "du har jo ALDRI fri" osv. Så tok jeg en liten telling istad, og kom frem til at jeg har hatt barnefri 9 ganger på 2 år... Første gangen var da barnet var 11 mnd, så vi kan jo også si 8 ganger på 1 år. De to første gangene var bursdagen til bestevenninna, og min egen bursdag. Så har det vært et bryllup. Så det har altså vært 6 "frivillige" byturer, hvor 3 var invitasjoner, og 3 var mitt initiativ. Ikke at bursdager og bryllup ikke er frivillige, men jeg antar at dere forstår hva jeg mener. Jeg bryr meg ikke stort om hva andre mener, og eneste grunnen til at jeg spør, er alle disse "du har jo aldri noe fri" kommentarene, da jeg selv ikke føler jeg har så lite fri som de skal ha det til.. Jeg er 100% alenemor, da far er ikke i bildet. Har barn i bhg ca 60-70%, og disse 9 gangene har vært overnatting på én natt pr gang. Har aldri hatt noe barnepass utenom disse nettene. Hva mener dere? Lite, normalt, eller mye fri? Anonymous poster hash: 785c6...707 Tja, lite? Nå har jeg vært alenemor med "fri" to dager annenhver helg, så det blir ganske mange dager i året det. Nå er jeg samboer og vi avlaster selvsagt hverandre. Anonymous poster hash: 9e5ff...63c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #44 Skrevet 13. november 2014 Lite siden du er helt alene om omsorgen. Og kjenner jeg faktisk blir irritert på de som bor med barnefaren, og skal klage over at de har mindre tid alene. Dere vet virkelig ikke hvor heldige dere er som er 2. Og kan overhodet ikke sammenlignes med å være alene. Jeg har vært enslig mor i 6 år nå. Barnefar er veldig lite tilstede. Kan gå 6 mnd, hvor vi ikke hører noe fra han. Jeg har ikke familie. Jeg er alene om alt. Hver eneste avgjørelse som gjelder barna må jeg ta alene, alt av sorg og glede sitter jeg helt alene med. Jeg er alene hver eneste dag. Venner mister jeg, siden jeg aldri har barnefri. Jeg har ikke noe liv. Jeg skal love deg, at det er virkelig ikke gøy å være enslig mor, da man ikke har en far som stiller opp. Anonymous poster hash: f542a...fdd Virker som om mange tror at å ha barnefri kun handler om å ha fri fra barna. Det er jo ikke tilfellet. For som du sier, er man faktisk alene om alt. Ikke bare med barna. Man har ofte ikke et sosialliv utenom de få gangene man har fri. Anonymous poster hash: 785c6...707
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #45 Skrevet 13. november 2014 Det er mye. Har ikke hatt en eneste natt uten barn på de 18 månedene som har gått siden fødsel.Nå er ikke jeg alene heller, så behovet er nok ikke like stort. MEN synes likevel at det er ganske mye, fordi det krever jo at noen tar seg av barnet såpass mye også og det kan man ikke forvente så ofte som 8 ganger per år (jeg mener at et så lite barn ikke bør flytte rundt fra sted til sted for hver overnatting). Anonymous poster hash: daf25...ceb Hadde aldri trodd noen faktisk skulle svare at det var mye men.. Hvorfor er det mye å ha 8 netter fri av 365? Barnet er hos de samme hver gang, så det blir ikke sendt rundt til fremmede. Jeg blir til ca én time før leggetid, så henter jeg barnet neste morgen. Det gjelder ikke bare å ha fri fra barnet, det gjelder å unne være sosial. Rett og slett snakket med andre voksne mennesker. Noe jeg ikke har mulighet til ellers. Anonymous poster hash: 785c6...707
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #46 Skrevet 13. november 2014 Ikke mye barnefri for å være 100% alene, men stusser over at all barnefri blir brukt på fyll. Anonymous poster hash: 0ddd7...610
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #47 Skrevet 13. november 2014 Ikke mye barnefri for å være 100% alene, men stusser over at all barnefri blir brukt på fyll. Anonymous poster hash: 0ddd7...610 Har jeg noen gang nevnt fyll? Hva vet du om jeg har drukket alkohol eller ikke? Anonymous poster hash: 785c6...707
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #48 Skrevet 13. november 2014 Vi har barnefri over natten 2-3 ganger i måneden, og det har vi hatt siden barnet var ca 1 år. Selv om vi er to. Så jeg syntes det var litt lite. Anonymous poster hash: 400db...b5b Hvorfor har dere det? Anonymous poster hash: daf25...ceb I starten var det fordi sønnen vår våknet i 4-5 tiden hver morgen i tillegg til mange ganger om natten. Mannen min er ubrukelig på natt/tidlig morgen, så for at jeg skulle få sove ut en gang i blant så begynte gutten å overnatte hos moren min av og til. Han sover ganske bra nå, men siden de begge trives med ordningen og koser seg sammen, så har vi bare fortsatt med det. Anonymous poster hash: 400db...b5b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #49 Skrevet 13. november 2014 Lite vil jeg si, med mindre du også har hatt barnevakt mer et par timer på kveldstid utenom? For regner med de 9 gangene er overnattinger? Jeg har hatt mye mer, og hadde nok godt på veggene om jeg skulle hatt barnefri ca 4 ganger i året, men det er meg da.... Spørs vel helt hvor mye du jobber, hvor krevende barna er også..og dine egne interesser Anonymous poster hash: a3075...6b3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #50 Skrevet 13. november 2014 Det er mye. Har ikke hatt en eneste natt uten barn på de 18 månedene som har gått siden fødsel.Nå er ikke jeg alene heller, så behovet er nok ikke like stort. MEN synes likevel at det er ganske mye, fordi det krever jo at noen tar seg av barnet såpass mye også og det kan man ikke forvente så ofte som 8 ganger per år (jeg mener at et så lite barn ikke bør flytte rundt fra sted til sted for hver overnatting). Anonymous poster hash: daf25...ceb Hadde aldri trodd noen faktisk skulle svare at det var mye men.. Hvorfor er det mye å ha 8 netter fri av 365? Barnet er hos de samme hver gang, så det blir ikke sendt rundt til fremmede. Jeg blir til ca én time før leggetid, så henter jeg barnet neste morgen. Det gjelder ikke bare å ha fri fra barnet, det gjelder å unne være sosial. Rett og slett snakket med andre voksne mennesker. Noe jeg ikke har mulighet til ellers. Anonymous poster hash: 785c6...707 Du er jo ikke ALENE en gang så at du svarer med å si det er mye er jo bare helt løk. Anonymous poster hash: a3075...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå