Gå til innhold

Syntes dere dette er mye barnefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig syns jeg det er helt normalt, men jeg hører fra alle kanter at "du har jo ALDRI fri" osv. 
Så tok jeg en liten telling istad, og kom frem til at jeg har hatt barnefri 9 ganger på 2 år... 

Første gangen var da barnet var 11 mnd, så vi kan jo også si 8 ganger på 1 år.

De to første gangene var bursdagen til bestevenninna, og min egen bursdag.
Så har det vært et bryllup. 
Så det har altså vært 6 "frivillige" byturer, hvor 3 var invitasjoner, og 3 var mitt initiativ. 
Ikke at bursdager og bryllup ikke er frivillige, men jeg antar at dere forstår hva jeg mener.

Jeg bryr meg ikke stort om hva andre mener, og eneste grunnen til at jeg spør, er alle disse "du har jo aldri noe fri" kommentarene, da jeg selv ikke føler jeg har så lite fri som de skal ha det til.. 

Jeg er 100% alenemor, da far er ikke i bildet. Har barn i bhg ca 60-70%, og disse 9 gangene har vært overnatting på én natt pr gang. Har aldri hatt noe barnepass utenom disse nettene. 

Hva mener dere? Lite, normalt, eller mye fri?

Anonymous poster hash: 785c6...707
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har mye mer barnepass enn vi har. ;)

Skrevet

normalt vil jeg si..... ikke lite hvertfall!

Anonymous poster hash: d4b1d...ae9
Skrevet

Jeg synes det virker helt normalt jeg da. Man får jo ikke barn for å sette de bort til barnevakt hver helg. Selv har vi mye mindre barnevakt, 2-3 ganger i året. Er det bryllup eller noe ekstra påvirker det barnevakt muligheter til å gjøre andre ting. Nå regner jeg ikke med de gangene mamma sitter her noen få timer på ettermiddag/ kveld fordi jeg jobber kveld og mannen er på reise jobb.

Anonymous poster hash: 87f20...7f4
Skrevet

Ikke mye i hele tatt. min har vert mye mer borte, og er 2 i februar

Anonymous poster hash: aff09...220
Skrevet

mye, vi har hatt barnefri 3 ganger de siste 4 årene.

Anonymous poster hash: 01bdd...73f
Skrevet

Til å være helt alene om omsorgen syns jeg ikke det var mye barnefri ihvertfall.

Vi har kun hatt en natt uten mini på to år, men vi er to og kan avlaste hverandre og være borte over natten uten å trenge barnevakt.

Skrevet

Jeg må jo registrere at nesten alle som har svart her skriver "vi".
VI, er ikke det samme som å være 100% alenemor..

Er man "vi", så har man generelt mye mer fri enn en alenemor i hverdagen. Så jeg tenker egentlig i forhold til andre 100% alenemødre. Ikke i forhold til par.. Hadde jeg hatt en samboer hadde det 9'tallet vært et 2'tall tror jeg :)

Skrevet

Til å være helt alene om omsorgen syns jeg ikke det var mye barnefri ihvertfall.

Vi har kun hatt en natt uten mini på to år, men vi er to og kan avlaste hverandre og være borte over natten uten å trenge barnevakt.

Godt å se at noen forstod innlegget, hehe

Skrevet

mye, vi har hatt barnefri 3 ganger de siste 4 årene.

Anonymous poster hash: 01bdd...73f

Ok, for å omgjøre spørsmålet da. 

Har aldri du eller mannen din vært ute av huset en kveld på 4 år? 

Skrevet

Hvis du er alene om omsorgen så synes jeg ikke at det var mye.

Anonymous poster hash: 37a83...bc8

Skrevet

Er man "vi", så har man generelt mye mer fri enn en alenemor i hverdagen. Så jeg tenker egentlig i forhold til andre 100% alenemødre. Ikke i forhold til par.. Hadde jeg hatt en samboer hadde det 9'tallet vært et 2'tall tror jeg :)

Er ikke alle som er ett "vi" som er ute å farter mens den andre parten sitter hjemme med barne. Her er vi aldri ute på byen alene, har heller ingen å reise på venninne / gutte kvelder fordi våre venner er opptatt med sine familier. Så er vi noe sted er vi sammen med barna. Og jeg regner fortsatt ikke det å være på jobb som å ha barnefri

Skrevet

Mannen min ukependler, så jeg er alene i ukene.

Vi er 2 i helgene, har jo sånn sett mulighet til å finne på ting alene, men prioriterer jo å være sammen siden han er borte hele uka.

Vi har hatt barnevakt .... tenke... hm.. 2 ganger kanskje de siste 4 årene.

Jeg synes det er tungt!

All respekt til dere som er 100% alene. Skjønner veldig godt at dere "tar fri" innimellom :)

Anonymous poster hash: 5b1bc...c1d

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på to år. Han har overnattet borte 2 netter. Ellers kun barnevakt ved stengt bhg og sykt barn (vi er da på jobb). Vil ikke være foruten han :)

Anonymous poster hash: c5a15...0c6

Skrevet

Mtp at du er helt alene med barnet vil jeg si at du har lite/middels med  barnevakt.

Har du aldri barnevakt noen timer en kveld for å dra på kino e.l?

Skrevet

Er ikke alle som er ett "vi" som er ute å farter mens den andre parten sitter hjemme med barne. Her er vi aldri ute på byen alene, har heller ingen å reise på venninne / gutte kvelder fordi våre venner er opptatt med sine familier. Så er vi noe sted er vi sammen med barna. Og jeg regner fortsatt ikke det å være på jobb som å ha barnefri

Men så må du også tenke på at de som er 100% alene ikke har noen å tilbringe helgene sammen med fast. (Ikke alle som har gode venner med barn på samme alder)

Det er ikke så mye man kan finne på med et barn på 0-2 år. Eller jo, det er jo det, men det er alltid hyggeligere å kunne gjøre det sammen med noen. Et barn på 1,5 forstår svært lite av aktivitetene det blir tatt med på. (Å leke med gråstein kan være like gøy) Så da er det jo som oftes en "familieaktivitet" der man finner på ting også sammen med partneren, evt andre barn.. 

Når man har en partner, så har man en annen voksenperson tilstede hele tiden. Når man er alene, er man faktisk ALENE. Den eneste man tilbringer dagene sammen med barn. Da har man naturlig et større behov for å treffe voksne mennesker enn de som har partnere tilstede hele tiden

Skrevet

Synes du fint kunne tatt deg noen flere kvelder med god samvittighet jeg HI :) Jeg har barnet mitt nesten 100% alene, faren har samvær kanskje en gang i mnd, kanskje mindre. Da har jeg helgene mine for meg selv med god samvittighet. Og det er enda det dobbelte av det du har. Om ikke det er for å leve partylivet, så bare for å ha litt tid bare til seg selv.

Anonymous poster hash: d3ccd...2dc

Skrevet

Jeg er alene 100% med mitt barn. Måtte tenke meg godt om når jeg var på noe sist. I oktober var jeg på en venninnekveld , utenom det har jeg ikke vært på noe på kveldstid uten barn.

Så oppsummert - du er nok ute ganske ofte - jeg burde kommet meg ut litt oftere ;)

Anonymous poster hash: 3f2fe...ddf

Skrevet

Mtp at du er helt alene med barnet vil jeg si at du har lite/middels med  barnevakt.

Nei har aldri hatt barnevakt utenom de 9 nettene :)

Skrevet

100% alene her også, ungen på snart 4 har sovet borte 2 ganger. Ellers bare blitt passet noen timer på kveldstid. Jeg er ikke flink til å be om barnevakt, så vil si jeg har hatt lite fri, du har vel hatt akkurat passe fri. Noen ville kanskje hatt mer, andre mindre. Det er jo helt opp til hver enkelt. Er lov å unne seg litt fritid, og ungene har heller ikke vondt av å være sammen med andre voksne enn bare mamma hele tiden.

Anonymous poster hash: 9d51f...235
Skrevet

Nei har aldri hatt barnevakt utenom de 9 nettene :)

Har du ikke barnet i barnehage? Tenker på foreldremøte du må stille opp på..

Anonymous poster hash: 1924f...486

Skrevet

Jeg syns ikke det er mye med tanke på at du er alene, men hadde dere vært et par syns jeg det er bra.

Skrevet

Jeg syns er lite.

Jeg er alenemamma å er mye mer vekke enn det.

På ett helt år har jeg nok hvertfall hatt barnevakt 20 ganger,men er som regel etter han har lagt seg.

Da har jeg vært på besøk hos venniner,vært på jentekveld,vært på flere standup show og kino med venner.

Liker å ha litt voksentid også,der jeg faktisk kommer meg ut fra huset :P

Har jo mye voksentid etter småen legger seg men det blir ikke det samme ettersom jeg likevel må være hjemme.

Anonymous poster hash: e7ed0...a59
Skrevet (endret)

Du har mer alenetid enn det VI har med tanke på at du har nattefri, er en av oss ute med venner en kveld så er barna hjemme når man kommer hjem, og vi må opp med dem uansett hvor lenge man er på byen el.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Det er mer enn vi har hatt på 13 år.

Anonymous poster hash: 81eae...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...