Gå til innhold

Er det greit at barnehagebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mine unger var små bodde vi i London!

Jeg bussa og tuba og kjørte taxi!

Trilla, med babyen sto i black cab, mens poden på nesten 2 satt i sete! Jeg hadde jo han i band, helt uansvarlig var jeg da ikke :P

Litt perspektiv her, barnehagen skal kjøre buss 4 km, og dommedagsvisjonene, worse case scenario er alt dere ser?

Anonymous poster hash: b27ad...09b

Du vet at man kan kræsje selv om man bare kjører 4 km?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fremstår jeg som svært sær og vanskelig forelder hvis jeg henter han i barnehagen og kjører han til biblioteket selv?

Anonymous poster hash: f3313...2e4

Skrevet

Fremstår jeg som svært sær og vanskelig forelder hvis jeg henter han i barnehagen og kjører han til biblioteket selv?

Anonymous poster hash: f3313...2e4

Noen vil sikkert synes det, men det ville jeg ikke bekymret meg for. Sikkerheten til barnet er viktigere enn hva andre mener!

Anonymous poster hash: ebbfc...3d4

Skrevet

Jeg tenkte det var greit å gi dere en tilbakemelding på hva det ble til. Mange kommer sikkert til å bli irriterte på meg nå, men av og til blir ikke alt perfekt.

Som dere da sikkert hsr skjønnet, så lot jeg barnet få kjøre maxitaxi med de andre barna. For min del ble beslutningen enkel da jeg hadde lest meg opp på lovverket og sett at dette var lovlig. Jeg trodde først at maxitaxi ble regnet som personbil, og da var det overhode ikke greit for meg å sende han avgårde uten sikring.

Men nå innser jeg at hverken barnehagen eller taxiselskapet har gjort noe galt. Det er lovverket det er noe galt med! Jeg skulle gjerne sett en regelendring her, men sånn er det ikke. Og så lenge myndighetene sier at dette er greit, så kan vel ikke jeg heve meg over dem?

En annen faktor som var med i mitt regnestykke var hønemorfaktoren.

Stakkars lille gutten om han skal vokse opp med et slikt stempel. Han er gutten som ikke får være med på noe gøy fordi moren er hønemor. Når de andre får kjøre buss må han kjøre med moren sin.

Han gledet seg enormt mye til utflukten med barnehagen.

Det er faktisk bare 1,5 år til han skal begynne på skolen. De kjører også buss uten barnesete. Og det er hver dag! Her var det snakk om en gang, en vei!

Det jeg kanskje prøver å si er at jeg i dette tilfellet valgte å legge min egen bekymring på hylla, og la gutten få bli med på noe som det er helt normalt at andre får være med på. For meg var det ingen perfekt løsning. Jeg var ikke komfertabel med det.

Selvsagt ville jeg følt det forjævli om bussen kolliderte og han ble skadd. Men fakta er at det hadde vært jævli om Jeg kolliderte med gutten i bilen også, mens bussen hadde kommet helskinnet frem.

Men av og til er det kanskje riktig å ta valg uten å krisemaksimere enhver situasjon.

Skrevet

Jeg tenkte det var greit å gi dere en tilbakemelding på hva det ble til. Mange kommer sikkert til å bli irriterte på meg nå, men av og til blir ikke alt perfekt.

Som dere da sikkert hsr skjønnet, så lot jeg barnet få kjøre maxitaxi med de andre barna. For min del ble beslutningen enkel da jeg hadde lest meg opp på lovverket og sett at dette var lovlig. Jeg trodde først at maxitaxi ble regnet som personbil, og da var det overhode ikke greit for meg å sende han avgårde uten sikring.

Men nå innser jeg at hverken barnehagen eller taxiselskapet har gjort noe galt. Det er lovverket det er noe galt med! Jeg skulle gjerne sett en regelendring her, men sånn er det ikke. Og så lenge myndighetene sier at dette er greit, så kan vel ikke jeg heve meg over dem?

En annen faktor som var med i mitt regnestykke var hønemorfaktoren.

Stakkars lille gutten om han skal vokse opp med et slikt stempel. Han er gutten som ikke får være med på noe gøy fordi moren er hønemor. Når de andre får kjøre buss må han kjøre med moren sin.

Han gledet seg enormt mye til utflukten med barnehagen.

Det er faktisk bare 1,5 år til han skal begynne på skolen. De kjører også buss uten barnesete. Og det er hver dag! Her var det snakk om en gang, en vei!

Det jeg kanskje prøver å si er at jeg i dette tilfellet valgte å legge min egen bekymring på hylla, og la gutten få bli med på noe som det er helt normalt at andre får være med på. For meg var det ingen perfekt løsning. Jeg var ikke komfertabel med det.

Selvsagt ville jeg følt det forjævli om bussen kolliderte og han ble skadd. Men fakta er at det hadde vært jævli om Jeg kolliderte med gutten i bilen også, mens bussen hadde kommet helskinnet frem.

Men av og til er det kanskje riktig å ta valg uten å krisemaksimere enhver situasjon.

Synes du gjorde det helt rette! Veloverveid beslutning og du skriver mye det samme som jeg tenkte

Anonymous poster hash: bbcbc...a62

Skrevet

Jeg er ikke enig i at det var riktig avgjørelse, ingen av grunnene du oppgir er gode nok grunner til å oppgi sikkerheten for barnet i mine øyne.

Men ja, det er lovlig, så det er (var) jo helt opp til deg. Jeg kommer ikke til å gjøre det samme.

Anonymous poster hash: ebbfc...3d4
Skrevet

Jeg er klar over at mange her inne vil påstå at jeg gjorde feil valg.

Men jeg tørr også påstå at mange her inne kan være litt overbeskyttende. Det er jo ikke bra det heller i det lange løp.

Skrevet

Noen ganger må man bare være litt pragmatisk :)

Anonymous poster hash: 8e00b...6b2

Skrevet

Synes du tok helt riktig valg. Her kjører 7 åringen og 5 åring skulebussen hver dag til skolen og barnehagen. Det er 1,6 mil hver vei og de har ikke barnesete i bussen. Hva skulle vi liksom ha gjort da? Kjørt og henta de hver dag? Nei det går ikke gitt.

Anonymous poster hash: 298f6...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...