Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 på fire år kjører taxi i 4 km (50-sone) uten barnesete? Anonymous poster hash: f3313...2e4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 På ingen måte. Anonymous poster hash: ebbfc...3d4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 på fire år kjører taxi i 4 km (50-sone) uten barnesete? Anonymous poster hash: f3313...2e4 Nei! Anonymous poster hash: 4ad18...ede
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Det er ikke bare ugreit, men det er ulovlig også. Anonymous poster hash: 0be3c...8f1
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Det er jo overhodet ikke lov, blir dere stoppet av politiet får dere bot. Så det er selvfølgelig ikke greit. Anonymous poster hash: 3cb29...972
me_87 Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Er aldri greit å kjøre uten bilbelte uansett hvor kort strekningen er eller alderen til personen.
Gjest mphs Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Selvfølgelig ikke. Ikke for 1 meter en gang. Ungen skal sitte rett sikret når bilen startes.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Overhodet ikke! Anonymous poster hash: bbcbc...a62
Januaris Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Men de skal på tur i barnehagen i morgen. Og da jeg spurte idag om de skulle ha med barnesete så var svaret: "nei, ideelt sett burde vi nok hatt det, men vi pleier ikke det" Har tankene barneseter nok i bilen?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 Det er ikke noe mer greit i taxi enn i en annen bil..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 Høres rar ut at de bruker taxi istedenfor buss/privat bil. Anonymous poster hash: 8c4e1...d37
Frida79 Skrevet 12. november 2014 #14 Skrevet 12. november 2014 Er da vel ingen oppegående taxisjåfør som vil ta ansvaret for så små, usikrede barn..? Eller seriøse taxi-selskap som godtar at deres sjåfører kjører med usikrede barn..?
Januaris Skrevet 12. november 2014 #15 Skrevet 12. november 2014 Det er derfor jeg tenker at maxitaxien sannsynligvis har med barneseter. Jeg kan ikke tenke meg at en taxisjåfør tørr å reise ut med en gjeng barnehagebarn uten sikring. Jeg skal be om å få en bekreftelse på det i morgen, og hvis de ikke kan bekrefte det vil jeg dra og hente han og kjøre han dit selv.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #16 Skrevet 12. november 2014 Er du sikker på at de ikke skal kjøre taxibuss? Da er det topunktssele og de har lov å sitte slik, heller ikke tryggere med sete. Anonymous poster hash: 5fbb2...d54
Mamma_til_2 Skrevet 12. november 2014 #17 Skrevet 12. november 2014 I bhg til jenta mi så bruker barn under fylle 3 år barnesete, over 3 år så sikres de med bilens 3 punktssele, de bruker taxibuss når de skal på tur i nærområdet skal de langt så tar de kollektivt, vet at denne taxibussen har 3 barneseter tilgjengelig om noen over 3 behøver.
Januaris Skrevet 12. november 2014 #18 Skrevet 12. november 2014 Hva er forskjellen på taxibuss og maxitaxi?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #19 Skrevet 12. november 2014 Vi også hadde taxibuss i Bhg da 5-åringene skulle avgårde på Trygg i vann i 5 dager etterhverandre. Kjørte taxibuss (maxitaxi), det var 2-punkts seler og sjåføren sa at det ikke gikk med slike barneteater likevel. Det var påbudt. Anonymous poster hash: f8190...f05
Mamma_til_2 Skrevet 12. november 2014 #20 Skrevet 12. november 2014 Det de bruker er en bil/ buss med 16 sitteplasser bak sjåfør, det er lasterom bak eller under ( som på en vanlig buss)
Januaris Skrevet 12. november 2014 #21 Skrevet 12. november 2014 Så det vil si at hvis det er 16 seter så er det ingen minstekrav for sikring? Er det kjempe-sært å velge å kjøre barnet selv? Det er sikkert kjipt å ikke få dra med de andre.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #22 Skrevet 12. november 2014 Det er andre krav for sikring i buss enn i bil. I minibuss (maxitaxi) er kravene som i buss, dvs sele skal være på hvis det er, men ingen krav til bilsete. Jeg har latt mine kjøre i vanlig buss kun med belte med barnehagen. En gang skulle de kjøre maxitaxi, da endte det opp med at jeg pga helt andre ting, kjørte selv. Hvis du har mulighet, så ville jeg vurdert å kjøre selv. Anonymous poster hash: b1e18...495
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #23 Skrevet 12. november 2014 De kjører jo kollektiv buss.. Uten noe sikring i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 8e00b...6b2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #24 Skrevet 12. november 2014 Når mine unger var små bodde vi i London! Jeg bussa og tuba og kjørte taxi! Trilla, med babyen sto i black cab, mens poden på nesten 2 satt i sete! Jeg hadde jo han i band, helt uansvarlig var jeg da ikke Litt perspektiv her, barnehagen skal kjøre buss 4 km, og dommedagsvisjonene, worse case scenario er alt dere ser? Anonymous poster hash: b27ad...09b
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #25 Skrevet 12. november 2014 De kjører jo kollektiv buss.. Uten noe sikring i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 8e00b...6b2 Nettopp derfor tar ikke vi buss. Kjører man privat bil er det krise om man har en 3-åring forovervendt, i godkjent sete, om man så bare skal kjøre en kilometer i 30-sone. Men så fort man kommer over i buss så er det liksom helt greit å ikke sikre dem i det hele tatt. Anonymous poster hash: ebbfc...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå