Gå til innhold

Spiser du MUK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en del som legger ut på andre sosiale media nå at de nekter å spise det. Her spiser vi det. Og kan ikke se at det skulle være så ille som mange skal ha det til. Det smaker godt, og i følge mattilsynet er det ernæringsmessig et fullt brukbart råstoff.

Anonymous poster hash: 85346...c8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja da!

Anonymous poster hash: 36425...af1

Skrevet

Ja, det gjør vi. Jeg er stor tilhenger av å bruke hele dyret og ikke kaste god mat selv om noen har fått det for seg at det er "ekkelt".

Anonymous poster hash: 9af8c...e71
Skrevet

Blir faktisk kvalm bare av å se/høre ordet, så nei. Spiser så lite kjøtt som mulig, og så godt som aldri fabrikkbearbeidet. Kverner deiger selv hvis vi må ha. Ikke meningen å være sær, men har sikkert lav terskel for hva som er kvalmende.

Skrevet

Ja, helt klart.

Allerede som det er nå er kjøttspisingen vår en stor belastning for miljøet og vi kan rett og slett ikke bli så kresne at vi må kaste halve dyret fordi vi bare skal spise rene fileter.

Jeg er veldig for at vi skal bruke hele dyret når vi først slakter, og selv om muk ser ekkelt ut er det et helt greit produkt å spise om man først er kjøtteter.

Anonymous poster hash: 6ce59...b95
Skrevet

Nei spiser ikke kjøtt

Anonymous poster hash: e0d32...d90

Skrevet

Spiser "fiskemuk" type ferdig fiskekaker, Gratenger ol. Men ikke kjøtt nei.

Anonymous poster hash: e1ffb...0b0

Skrevet

Ja, spiser f.eks kyllingkjøttdeig, det er vel muk?

Skrevet

Nei.

Jeg er også tilhenger av å bruke hele dyret. Kjøper fortrinnsvis hele dyr og laget kjøttdeigen selv, og koker kraft av beina.

Anonymous poster hash: 0e7b6...3e4

Skrevet

Før orket jeg ikke tanken på å spise MUK (mekanisk utbenet kjøtt), men nå kan jeg fint spise det noen ganger. Det er sunt å bruke hele dyret, spørsmålet er vel heller hvordan dyret har hatt det før det døde. Vi spiser både muskler, blodårer og sener i kjøtt, så hva er problemet med å spise MUK?

Anonymous poster hash: 9445f...69d
Skrevet

Nei.

Jeg er også tilhenger av å bruke hele dyret. Kjøper fortrinnsvis hele dyr og laget kjøttdeigen selv, og koker kraft av beina.

Anonymous poster hash: 0e7b6...3e4

Det er flott og næringsmessig optimalt å bruke hele dyret. Vi koker også kraft av bena, nydelig og næringsrikt. Kraft er en av naturens skatter. Bra for huden f.eks.

Anonymous poster hash: 9445f...69d

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Unngår "kjøttdeiger", spiser nesten bare fiskefileer. Ungene får noen ganger pølser, men kjøper da grove pølser med stort kjøttinnhold.

Anonymous poster hash: a04e5...681

Skrevet

Ja, av og til. Jeg synes det er bra å kunne bruke hele dyret, men fysj, muk er virkelig kvalmende likevel...

Anonymous poster hash: c7d55...ff5
Skrevet

Helt sikkert ;-)

Anonymous poster hash: da28a...969

Skrevet

Ja, spiser f.eks kyllingkjøttdeig, det er vel muk?

Nei, er ikke lov med muk i kjøtt som selges rått.

Anonymous poster hash: 0a11b...ae8

Skrevet

Spiser pølser en sjelden gang

Anonymous poster hash: d2536...b39
Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt, men lurer likevel på hva som er problemet med MUK? Høyt saltnivå? tilsetningsstoffer? Dette finnes jo i de aller fleste ferdigprodukter. Hva er det som gjør MUK ekstra ille?

Rent prinsipielt tenker jeg at det er bra å bruke hele dyret...

Skrevet

Nei, spiser ikke kjøtt.

Anonymous poster hash: fdd0f...502
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Unngår "kjøttdeiger", spiser nesten bare fiskefileer. Ungene får noen ganger pølser, men kjøper da grove pølser med stort kjøttinnhold.

Anonymous poster hash: a04e5...681

Så du spiser biffen og fiske fileen og gidder ikke spise resten? Snakk om lav respekt for det dyret du livnærer deg på! Dø må det uansett, men så spises bare de fine delene, hva med resten??! Veldig miljøvennlig og dyrevennlig.

Anonymous poster hash: 105a4...c54

Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt, men lurer likevel på hva som er problemet med MUK? Høyt saltnivå? tilsetningsstoffer? Dette finnes jo i de aller fleste ferdigprodukter. Hva er det som gjør MUK ekstra ille?

Rent prinsipielt tenker jeg at det er bra å bruke hele dyret...

Det er ikke noe galt med det i det hele tatt. Noen har bare funnet ut at det er kvalmende, ekkelt og ikke verdig menneskeføde å utnytte det man kan på dyr man tar livet av.

Anonymous poster hash: 105a4...c54

Skrevet

Helt sikkert. Kjøper aldri kyllingkjøttdeig, men mye annet muk mat som jeg ikke vet er.

Prøver å spise mest mulig ren mat, minimalt med toro produkter. Men blir nok endel muk fordi.

Helt ok.

Anonymous poster hash: 34c6f...164

Skrevet

Helt sikkert. Kjøper aldri kyllingkjøttdeig, men mye annet muk mat som jeg ikke vet er.

Prøver å spise mest mulig ren mat, minimalt med toro produkter. Men blir nok endel muk fordi.

Helt ok.

Anonymous poster hash: 34c6f...164

Det er ikke muk i hverken kyllingkjøttdeig eller toro-poser.

Men pølser derimot ;)

Det er bare muk i farseprodukter som du kjøper ferdig kokt/stekt, aldri i rå produkter.

Anonymous poster hash: 6ce59...b95

Skrevet

Klart.

Her brukes hele dyret ved slakting. Lager vi sildekaker så brukes alt av fisken.

Sånn våre besteforeldre vokste opp.

Kastes alt for mye mat! Er bare å se hvor sære vi nordmenn er når det kommer til POTETER.

Anonymous poster hash: cbf9b...df8

Skrevet

Koser meg med masse muk jeg, men synes av og til de kunne malt det mer opp så jeg ikke merket det så godt. ;) Er ekkelt å komme over biter som ikke lar seg tygge i karbonadene f.eks. Men pølser går helt fint. :)

Anonymous poster hash: 59a45...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...