Gå til innhold

Hjemmelagde gaver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at ikke alle har råd til å kjøpe julegaver, men alvorlig talt! Man gir ikke vekk hjemmelagde ting når man er over ti år?

Da er der faktisk bedre å droppe det.

Fikk brente mandler i fjor, trodde ikke mine egne øyne..

Nei da er det virkelig bedre å la vær å gi gave.

Anonymous poster hash: dc762...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du om det!

Brente mandler er helt topp!

Hjemmelagde gaver setter jeg veldig høyt.

Anonymous poster hash: 1af78...f29

Skrevet

Jeg hekler kjøkkenkluter i spreke farger og gir til venninner og naboer til jul. Merker de med "håndlaget av xxx".

Hadde du synes det og var en unødvendig og ikke voksen gave?

Anonymous poster hash: 55338...13a

Skrevet

Heller hjemmelagd enn det aller meste andre tullet folk får seg til å kjøpe. Dyre vaser og serveringsfat med mosaikkmønster og desigduker og ræl. Nei takke meg til et godt brød eller en krydderolje eller en pose salte mandler, evt lester eller tennbriketter. Det ønsker jeg meg. 

Skrevet

En venninne strikker gaver. Det er jo en fabelaktig gave; ullsokker, luer, vanter.

Et familiemedlem lager krydderblandinger og saft. Vi gleder oss hele året til ny forsyning!

Hjemmelaget er flott!

Anonymous poster hash: f7b31...423

Skrevet

Elsker hjemmelagde presanger.. Ja takk til brente mandler, karameller, hermetiserte pærer, strikkavotter, likør etc.. Bring it on!

Men pga folk som deg Hi, tør jeg ikke gi det til andre selv..

Skrevet

Jeg setter mer pris på hjemmelagde gaver enn på mye annet jeg har fått oppgjennom årene...

Skrevet

Hæ? Hvorfor aldersgrense? Strikkede gaver og matgaver er jo fantastiske 😊 Og fra barna elsker jeg å få hjemmelaget, uansett alder på dem.

Anonymous poster hash: 031a4...68c

Skrevet

De fleste hjemmelagede gaver er stas :)

Bare av nysgjerrighet - hvor gammel er du, HI?

Anonymous poster hash: c7e6b...a1f
Skrevet

Mye hjemmelaget som nødvendigvis ikke ser så hjemmelaget ut, har ei veninne. Hu er helt rå på å

Lage ting. Alt fra interiør, puter å pledd. Tøffler å lyslykter. Hu lager ting man fint kunne kjøpt i butikk.

Men også mye flott spiselig man kan pakke inn pent å gi vekk. Laget akkuratt til deg å med et drøss av kjærligheten og omtanke.

Trist at du ikke har evne til å glede deg over slike ting. Det kan ligge mye jobb,omtanke og kjærlighet i hjemmelagede gaver. Å virkelig, det er den tanken som teller.

Jeg eeeelsker hjemmelagede ting , en ting laget til meg , for å glede meg :-) fantastisk!

Skrevet

Ja takk til hjemmelagde gaver! Det beste er et par ullsokker eller ullvotter.

Dessverre har de gamle som kunne strikke, etterhvert gått bort. Elsker også å få hjemmelagd syltetøy, brente mandler, kjeks etc. Mye heller det en en krem jeg hverken liker lukten eller konsistensen på.

Skrevet

Halvparten av gavene vi gir bort til jul og resten av året er hjemmelaget :) Vi koser oss med å lage det, og mottakerne koser seg med gavene. Vi lager likører, kaker, strikker gensere, kjoler, kjøreposer, lager bleiekaker, kokebøker, lyker, snop, skap, påskeegg, rammer, sokker, luer... listen er lang. Har alltid gjort dette, og har aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det.

Skrevet

Jeg elsker hjemmelagde gaver! Dem er det jo ekte kjærlighet bak!

Lurer på alder på deg HI, du virker ung og umoden, og ikke minst utrolig utakknemlig.

Skrevet

Hjemmelagede gaver er det kosligste å få, jeg har en familie som er veldig flinke med å gi gaver og får masse hjemmelaget. Tovede tøffler står alltid øverst på ønskelista mi hver jul, og det får jeg. Ikke noe som er bedre enn å ta de på seg på julaften, samt å åpne en flaske med hjemmelaget vin som også pleier å ligge under juletreet.

Mamma syr duker, lager tøffe puter (for øyeblikket ligger jeg på en av de, en julegave ett år) og lager veldig mye forskjellig.

Selv min søster som egentlig lager så mye har jeg fått litt av. Ulljakka jeg fikk for endel år siden er fortsatt i bruk, og oike god og fin enda.

Og det koslige er at ungene liker hjmmelagede gaver. De er ganske kreative når det kommer til ønsker, og de vet hvem de skal sende ønskene til. Mamma holder på med en spidermann lue nå vet jeg. Ungne. Fant ett bilde på nettet, skrev ut bilde og sendte mormor bilde i posten. Så den halvferdig herr omdagen, den blir kjempetøff og jeg vet det blir noen fornøyde barn,

Selv gir jeg hjemmelagede gaver innimellom. Ikke noe fast, men når jeg lager noe jeg mener passer til en person gir jeg det. Ifjor fikk tantebarnet ett sydd veske, og den var jeg litt usikker på. Men hun ringte på kvelden og takket, neste år ønsket hun seg noe hjemmelaget igjen, men hva ville hun ikke vite. Planen begynner å palle på plass..

Anonymous poster hash: 1445e...7dc

Skrevet

Jeg tenkte å lage dorull-nisser til alle i år. Blir vel en 20-30 stk, tenker jeg.

Skrevet

Jeg tenkte å lage dorull-nisser til alle i år. Blir vel en 20-30 stk, tenker jeg.

:fnise:

Anonymous poster hash: 49ec3...a07

Skrevet

Her er den første, soul-nissen.

Lager du for salg og? Jeg tar 50

Himla greit, da var julegaver til slekta i boks

:fnise:

Anonymous poster hash: 49ec3...a07

Skrevet

Jeg frynser tørkler som tilbehør til samekofte, til markedsverdi på ca. 2500,- kroner per stykk. Men siden det er hjemmelaga så bør jeg sikkert holde meg for godt til å gi det til mine samiske venninner og slektninger i julegave, det er jo flaut å dukke opp med hjemmelagede gaver :D :D

Anonymous poster hash: 65b7d...94d
Skrevet

Heller hjemmelagd enn det aller meste andre tullet folk får seg til å kjøpe. Dyre vaser og serveringsfat med mosaikkmønster og desigduker og ræl. Nei takke meg til et godt brød eller en krydderolje eller en pose salte mandler, evt lester eller tennbriketter. Det ønsker jeg meg. 

For å ikke snakke om uberstygge lysholdere fra Nille til 10 kroner... Hva skal man med knallgule påskefargede lysholdere i et hus der man har hvitt, grått, brunt og rødt som farger egentlig? Så har man dem som kjøper telys til 15 kr for 50 stykker, også på Nille, og pakker dem inn i flere pakker på 10 stk. Usj.

Skrevet

Herrefred! det handler da ikke om gaven men tanken bak den! Folk har blitt så utakknemlige!

Skrevet

For å ikke snakke om uberstygge lysholdere fra Nille til 10 kroner... Hva skal man med knallgule påskefargede lysholdere i et hus der man har hvitt, grått, brunt og rødt som farger egentlig? Så har man dem som kjøper telys til 15 kr for 50 stykker, også på Nille, og pakker dem inn i flere pakker på 10 stk. Usj.

Hvilken omgangskrets er det du har?

Jeg kjenner ingen som gir eller har mottatt så kjassne gaver..

Skrevet

Jeg frynser tørkler som tilbehør til samekofte, til markedsverdi på ca. 2500,- kroner per stykk. Men siden det er hjemmelaga så bør jeg sikkert holde meg for godt til å gi det til mine samiske venninner og slektninger i julegave, det er jo flaut å dukke opp med hjemmelagede gaver :D :D

Anonymous poster hash: 65b7d...94d

Vel, jeg hadde hvertfall begynt å gråte av den gaven.. 👎

Skrevet

Noen hjemmelagde gaver blir jeg veldig glad for. For eksempel strikkede plagg til babyen min - fantastisk! Men raggsokker til meg selv eller hjemmelaget godteri - nei takk! Da vil jeg heller ha en melkesjokolade. Hadde blitt flau over å gi bort sånne gaver.

Anonymous poster hash: 9397d...fd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...