Gå til innhold

Friskt blod, uke 14+3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jenter <3 Jeg ble helt overveldet av alle de gode meld dere sendte meg igår.

Det hjalp meg utrolig mye gjennom hele prossesen til jeg kom meg på legevakten og sykehuset.

Tusen takk igjen ❤️

Jeg kom på legevakten kl ni i går men ble ikke tatt inn før nesten ti.

Legen var helt forferdelig, snakket dårlig norsk og jeg forstå så vidt hva han sa.

Jeg forklarte hva som hadde skjedd, han målte blodtrykket på meg som var helt ok, så sa han dessverre jeg må nok fortelle deg at det er spontantabort.

Jeg gråt med stemme, min mor satt utenfor å ventet og kom inn å trøstet meg. de hadde ikke ultralyd utstyr der, ikke sjekket meg han heller på noen andre vis, ikke brukte han dopler heller!!

Jeg sa vi må ringe på sykehuset, og sykehuset ba meg om å komme med en gang.

Der møtte jeg på verdens beste dame, gynokolog fra Nord Norge!

Jeg sa hvor mye jeg blødde osv, jeg la meg på benken gråtende fordi jeg var redd for å se hva som kom på skjermen.

Der var lille og lå å sprellet som bare det ❤️❤️ Jeg begynte igjen å gråte, "hun sa trodde du toget va gått"? Hehe, ja sa jeg.. Så tok hun innvendig UL osv, hun visste meg også hvorfor jeg blør og at jeg kom til å blø mest sannsynlig flere dager.

Sånn som jeg forstå så ligger morkaken bak livmoråpningen? Altså morkaken ligger i alle fall der barnet skal ut.

Og hun sa derfor jeg blør fordi den irriterer. Og hun sa om ikke jeg sluttet å blø til fredag så måtte jeg komme på kontroll direkte på sykehuset.

Og dette var ikke farlig for barnet.

Men måtte ha oppf.

Også sa hun at den kan flytte på seg med tiden, men om ikke så blir det keisersnitt når barnet kommer! I tillegg så hentet hun mamma for å visse lille ❤️ Hun var god på jobben sin!

Jeg føler meg utrolig lettet men samtidig så føler jeg har en stor bekymring bak meg framover i tid. Ble litt langt dette gitt.

Men lettet er jeg i alle fall.

PS; noen som har opplevd dette?

Klem til alle dere ❤️

Endret av Lionel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ingen smerter, og hadde ikke avføring.. Det var rett og slett urin med friskt blod! Og har ikke hatt sex heller på en stund så det kan ikke være pga sex..

Men hva betyr det da hvis morkaken ligger foran livmorhalsen? Er det farlig? Hvorfor blør man eventuelt hvis man har den foran??? Tusen takk for du tok deg tid til å svare!!!

Sender med en link så kan du lese litt om det 😊. Altså det KAN være farlig men i de fleste tilfeller er det ikke det. Blør man får man gjerne beskjed om å avstå fra sex, stress og løft. forliggende morkake blokkerer fødselskanalen så hvis den ikke flytter seg må barnet forløses med keisersnitt. Som regel flytter morkaken seg når barnet og livmoren vokser. Håper det kan være noe lignende for deg også. Uansett må du få ultralyd så du får bekreftet det ene eller det andre.

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/forliggende-morkake-placenta-previa-2650.html?page=1

I mitt tilfelle så stemte dette med det du skrev i går..

Har du forresten opplevd dette selv?

Skrevet

Så godt at det endte bra, har tenkt på deg! Men fysj for en legevaktslege, kunne vridd han!!!

Anonymous poster hash: ec0ce...4d0

Skrevet (endret)

Åh - så hyggelig å høre Annonym ❤️ Varmer hjertet mitt. ☺️

Tror kanskje han legen hadde trengt ett par skoleår til på skolebenken 👍

Men alt i alt så var jeg bare lykkelig når jeg kom på sykehuset og fikk se lille sprelle ❤️

Endret av Lionel
Skrevet

Åh - så hyggelig å høre Annonym ❤ Varmer hjertet mitt. ☺

Tror kanskje han legen hadde trengt ett par skoleår til på skolebenken

Men alt i alt så var jeg bare lykkelig når jeg kom på sykehuset og fikk se lille sprelle ❤

klart det, fikk frysninger av innlegget ditt i går og krysset fingrene for deg! Er selv gravid igjen etter en MA tidligere i år, men bare knappe 8 uker på vei! min største frykt er å få en slik blødning som det der, hvertfall så sent når man er over den trygge grensen på 12 uker! Jeg hadde vært helt knust hadde jeg møtt en slik lege, og jeg hadde nok tatt denne hendelsen videre til fylkeslegen! Ganske utrolig at han konkluderte med en sa uten å undersøke deg! Nei fysj, enkelte skulle ikke vet i helsevesenet! Men så godt at alt er bra med den lille, det varmer mitt hjerte <3 masse lykke til videre :)

Anonymous poster hash: ec0ce...4d0

Skrevet

HURRA!! :)

Men du, den der første legen MÅ du klage inn til kommunelegen OG fylkeslegen!! Seriøst! Er d mulig..?.. :(

Anonymous poster hash: 7b8b3...e8a

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Så glad på dine vegne for at den lille lever og har det bra ! :D <3

Skrevet

Såååå godt å høre fra deg, lionel! Du skal vite at jeg har tenkt på deg i hele dag. Takk og pris for at den lille i magen har det bra! *Lettelse!

Skrevet

Så godt å lese om at alt var bra, lykke til videre ❤ Opplevde at morkaken lå slik i mitt andre svangerskap, var innom på flere ultralydkontroller, i uke 33 hadde den flyttet på seg så slapp flere kontroller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...