Gjest Lionel Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Jeg tror jeg holder på å dø av redsel her, er i uke 14+3 og lå å sov ett par timer så våknet jeg og gikk på do og når jeg var ferdig med å tisse var do skålen med blod.. Jeg ringte legevakten og de sa jeg kunne komme kl 2100, men jeg forstår ikke hvorfor jeg blør! Det var friskt blod, og jeg er så utrolig redd... Og jeg forstår ikke hva de skal sjekke på legevakten, her jeg bor er det ett lite tettsted de har ikke ultralyd eller noe, de sa vi må gjøre en vurdering så sende deg videre på sykehus Jeg vil ikke miste barnet mitt! ((
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Huff Krysser fingrene for at alt går bra! Klem Anonymous poster hash: cf215...e83
Gjest Lionel Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Tusen takk. Jeg håper virkelig jeg også dette går bra! Hvis ikke så kommer jeg til å bli så deprimert
FrkKværner Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 (endret) Først, vet du hvor blodet kommer fra? Sjekket du fysisk om det var foran eller bak? Hva gjorde du, hvis du hadde avføring kan det være hemoride. Har hatt det selv å det førte til masse blod i do (sorry detaljer). Nr 2 har du smerter? Hvis ikke kan det være at du har forliggende morkake. Da ligger den ikke foran på magen som mange tror, men forliggende morkake da ligger den foran livmorhalsen din noe som kan føre til blødninger. Veldig vanlig og ufarlig. Du trenger ikke å ha hatt sex heller, de blødningene kan bare komme uten forvarsel. Kjennetegnet er ofte at det ikke er smerter involvert. Forstår engstelsen din godt. Lykke til, krysser fingrene for deg. Endret 11. november 2014 av FrkKværner
Gjest Lionel Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 (endret) Hei, jeg har ingen smerter, og hadde ikke avføring.. Det var rett og slett urin med friskt blod! Og har ikke hatt sex heller på en stund så det kan ikke være pga sex.. Men hva betyr det da hvis morkaken ligger foran livmorhalsen? Er det farlig? Hvorfor blør man eventuelt hvis man har den foran??? Tusen takk for du tok deg tid til å svare!!! Endret 11. november 2014 av Lionel
Ladybugg Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Du må henvises til sykehuset, og på denne tiden av døgnet må du igjennom legevakta
Gjest Lionel Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 Også var det bittesmå klomper også ((
Gjest Lionel Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Du må henvises til sykehuset, og på denne tiden av døgnet må du igjennom legevakta Men hva er sannsynligheten for at de sender meg på sykehuset!? Kan de nekte meg?
Lessismore Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Å, Lionel! Jeg har ikke så mange trøstende ord å komme med, men du skal vite at jeg tenker på deg og krysser alt jeg har av fingre og tær! Håper alt er bra med deg og den lille i magen. Stor klem.
FrkKværner Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 (endret) Hei, jeg har ingen smerter, og hadde ikke avføring.. Det var rett og slett urin med friskt blod! Og har ikke hatt sex heller på en stund så det kan ikke være pga sex.. Men hva betyr det da hvis morkaken ligger foran livmorhalsen? Er det farlig? Hvorfor blør man eventuelt hvis man har den foran??? Tusen takk for du tok deg tid til å svare!!! Sender med en link så kan du lese litt om det 😊. Altså det KAN være farlig men i de fleste tilfeller er det ikke det. Blør man får man gjerne beskjed om å avstå fra sex, stress og løft. forliggende morkake blokkerer fødselskanalen så hvis den ikke flytter seg må barnet forløses med keisersnitt. Som regel flytter morkaken seg når barnet og livmoren vokser. Håper det kan være noe lignende for deg også. Uansett må du få ultralyd så du får bekreftet det ene eller det andre. http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/forliggende-morkake-placenta-previa-2650.html?page=1 Endret 11. november 2014 av FrkKværner
Lessismore Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Forresten, kan du prøve med en finger å sjekke hvor blodet kommer fra? Kommer det fra urinen, eller kommer det fra skjeden? Håper ikke du synes jeg er ekkel nå...
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Uff jeg håper det viser seg at det er noe ufarlig. Ufattelig trist om du mister. Når man er såpass på vei har man virkelig begynt å glede seg og føle seg litt trygg, så urettferdig om det går galt Har lest om mange som har blødd i graviditet og likevel født friske barn måneder senere. Håper du er en av de Skal krysse alt jeg har for at det går bra Klem <3
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Ikke ta sorgene på forhånd!! En venninne av meg var innlagt på sykehus omtrent en gang pr mnd hele svangerskapet pga store blødninger. Gutten er idag 12 år Men skjønner at d er grusomt skummelt!! Har mistet to ganger selv (MA), så satser på du slipper d Anonymous poster hash: 7b8b3...e8a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Det er på ingen måte sikkert at det er noe galt selv om det er kjempeskummelt! Jeg skjønner uroen din. Jeg har blødd flere ganger i uken siden uke 4. Jeg blør fortsatt og er nå 13 uker. Babyen her har det bra og jeg går hyppig til undersøkelse bare for å roe meg ned og fungere i hverdagen. Sender deg en klem og krysser fingrene for at alt er.bra! Krev å bli undersøkt ordentlig! De har sikkert doppler så du får høre hjertelyd Anonymous poster hash: 3c501...54f
Ladybugg Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 De pleier vel å henvise til gynekolog, som tar en gu og ultralyd.
Spire nr3 i magen=) Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Lykke til! Krysser fingrene for at du kommer tilbake med en positiv oppdatering!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 Det KAN være spontanabort, men det kan også gå bra. Søsteren min blødde alle gangene og har tre friske unger idag. Hun blødde både tidlig og sent i svangerskapene. Lykke til! Anonymous poster hash: ed966...c88
Appelsindyret Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 lykke til :* krysser fingrer og tær for at alt er bra
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Det kan være urinveisinfeksjon- Jeg tisser blod hver eneste gang, og når du er gravid er det ikke alltid du kjenner smerter. Jeg har også hatt blødninger i begge mine svangerskap, uten st de har funnet ut hvorfor.. Begge er friske og raske Masse lykke til Anonymous poster hash: c8bd5...b9b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Jeg blødde de første tre månedene med minstejenta, og trodde aldri det skulle gå bra. Bra gikk det, og frøken fryd har bikket et år. Kjenner så veldig godt følelsen du har nå og krysser fingrene for deg og babyen. Jeg tror forresten det er mest vanlig å ha til dels kraftige smerter hvis du mister, så jeg ville roet ned etter beste evne og ventet til du får sjekket. Anonymous poster hash: d6ab1...9d6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #21 Skrevet 11. november 2014 Jeg hadde også blødninger uten at jeg vet hvorfor og uten at det gikk galt. Så det kan gå helt fint. Lykke til! Anonymous poster hash: 950c1...8a6
skjotta Skrevet 11. november 2014 #22 Skrevet 11. november 2014 Jeg hadde relativt store blødninger gjennom hele graviditeten. Første gangen var jeg rundt 10 uker og sikker på at jeg mistet. En ul på akutte viste frisk og fin baby og morkake over livmormunnen. Jeg ble sykemeldt hele svangerskapet pga blødningene og under fødsel viste det seg at det var riktig avgjørelse. Morkaken min var dårlig festet og løsnet tidlig i fødselen pga anstrengelser. Lillemann er 1,5 år og helt perfekt 😀
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #24 Skrevet 12. november 2014 Dytter Anonymous poster hash: 8f0b8...b76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå