Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #26 Skrevet 11. november 2014 Masse god spekemat med masse godt tilbehør. Anonymous poster hash: d7135...8ee
overlord Skrevet 11. november 2014 #27 Skrevet 11. november 2014 Vi har julekvelds med rundstykker og masse godt pålegg. I tillegg til julekaker og godter. Så kommer venner og familie innom og utveksler gaver. Elsker jul!
Modesty Blaise. Skrevet 11. november 2014 #28 Skrevet 11. november 2014 (endret) For ei surmaga kjærring jeg er, men forstår meg ikke på at dere gidder! Jeg synest jula er mer enn lang nok, jeg liker jul, og koser meg i jula, men å utvide hele ritualet med enda en dag, det er litt overkill! Det er faktisk mer enn nok jule styr med de dagene det faktisk er jul. Men selvsagt hver siin lyst, og hver sine behov, men forstår meg på det, det gjør jeg ikke! Anonymous poster hash: eb38e...584 Godt vi er forskjellige, for meg er lille julaften den fineste dagen i hele jula 😊 Man går rundt å pusler, pynter litt, vasker det siste og koser seg med å pakke inn gaver. I tillegg ramler venner og familie inn som det passer. Og mellom 21:00 og 22:00 er det pinnekjøttspising for de som har lyst. Også må radioen stå på, og de faste julesangene kommer på de samme tidspunktene. Det er da julestemningen virkelig kommer snikende for meg 😊 Endret 11. november 2014 av Modesty Blaise.
☆☆☆ Skrevet 11. november 2014 #29 Skrevet 11. november 2014 Graut og spekemat. Helst rømmegraut, då det er spiselig. Blir sikkert risgraut etterkvart som ungane blir vranglærte til å tru at det er julegrauten.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #30 Skrevet 11. november 2014 Rømmegrøt med spekemat, og selvfølgelig mandel. Personlig savner jeg noe salt senere, så det blir nok en tradisjon med litt eggerøre feks, så får vi spist opp spekemat som alltid blir til overs også :-) Anonymous poster hash: 2c227...330
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #31 Skrevet 11. november 2014 Her er lille julaften ettermiddag utetid. Huset er ryddig og gjort istand til jul, vi kler oss og går ut. Dette er fast tradisjon, uansett vær. Det tennes bål, lykter og lommelykter, vi griller pølser på spyd og drikker varm gløgg. Stjerneskudd, mørkesisten osv, veldig koselig. Så går vi inn til leggetid, med friske roser i kinnene og bållukt i håret. Ungene dusjes og legges, og sover som stein til julaften morgen Så her er da middagen på lille julaften grillpølser. Anonymous poster hash: 662af...386
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #32 Skrevet 11. november 2014 Her har vi faktisk ikke noen tradisjon på hva vi spiser den dagen. Sikkert fordi vi har full norsk jul den 24. med pinnekjøtt, svineribbe, svinemør og alt annet, og full engelsk jul 25. med kalkun, og alt som hører med her (mannen er engelsk). Er nok med to faste matdager på rad synes jeg, så tar vi menyen den 23. som det passer seg. Anonymous poster hash: 566db...260
ms.Pond Skrevet 11. november 2014 #33 Skrevet 11. november 2014 I tradisjonstro spiser vi ribbe som serveres på skjærefjøla. Tallerken er en serviett og vi spiser med fingrene. Kun ribba, null tilbehør. Det er lettest og enklest for alt av juleforberedelser gjøres lillejulaften. Lite tid til matlaging. Akkurat det samme gjør vi! Det er faktisk utrolig koselig, og noe alle gleder seg til For vår del er ribba en del av julelunsjen på første juledag, men den prøvesmakes alltid på lille julaften. Og har man ikke fått julestemning før, så kommer den i alle fall da, når lukten av ribbe sprer seg i huset! På kvelden er det rakfisk til de voksne, med godt tilbehør (flatbrød, lefse, rømme og rødløk)
Himmel og hav Skrevet 11. november 2014 #34 Skrevet 11. november 2014 Vi har ikke middag på lillejulaften, men serverer god kveldsmat etter at treet er pyntet og alt annet er unnagjort. Da starter vi på julematen og spiser hjemmebakt brød, lefse, sylteflesk, sild, lune medisterkaker, og annet godt julepålegg. Kanskje en ribbebit eller to inntil for de som ønsker det. Veldig koselig, og starten på jula.
ms.Pond Skrevet 11. november 2014 #35 Skrevet 11. november 2014 For ei surmaga kjærring jeg er, men forstår meg ikke på at dere gidder! Jeg synest jula er mer enn lang nok, jeg liker jul, og koser meg i jula, men å utvide hele ritualet med enda en dag, det er litt overkill! Det er faktisk mer enn nok jule styr med de dagene det faktisk er jul. Men selvsagt hver siin lyst, og hver sine behov, men forstår meg på det, det gjør jeg ikke! Anonymous poster hash: eb38e...584 Lille julaften er bortimot den beste dagen i jula etter min mening. Litt "stille før stormen" kan man si. Det er rolig stemning, alt er ferdig planlagt og kjøpt inn, treet er pyntet, huset er i orden, og man er enda ikke lei julemat og julesanger. Det er bare de siste små tingene som står igjen, som pakking av julestrømper, men det er bare kos. Man kan sette seg ned med et godt glass vin eller en liten øl og akevitt, og bare nyte det første av mange gode måltider. Ha forventningen klart foran seg om flere gode dager sammen med familien, litt stress og kaos ja, men også mange, mange gode stunder. Og vitenen om at når man legger seg så kan man sove godt i noen timer, og så bli vekket av blide og ivrige barn som vil ned og se om nissen har vært på besøk. Og fra da av går det mer eller mindre i ett. Nei, jeg tror jammen lille julaften er den beste dagen i jula
hilde og gutta Skrevet 11. november 2014 #36 Skrevet 11. november 2014 Vi bruker å ha rakfisk med tilbeh r.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #37 Skrevet 11. november 2014 Rakfisk, er det beste som finnes på lille julaften😊 sammen med grevinnen og hovmesteren😉 Anonymous poster hash: b03b6...040
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #39 Skrevet 11. november 2014 Så koselig å lese om deres tradisjoner. Takk for at dere deler 😊 Anonymous poster hash: 0dedc...74c
Mrs. Kaizer Skrevet 11. november 2014 #40 Skrevet 11. november 2014 Rømmegrøt og spekemat. Mye bedre enn risengrynsgrøt!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #41 Skrevet 11. november 2014 Ingen spesiell tradisjon til middag, men som regel så blir det spekemat og rømme (og chips, gjerne mexican fiesta, av alle ting) til Grevinnen og Hovmesteren. Det er julens kickoff for oss Anonymous poster hash: 39619...541
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #42 Skrevet 11. november 2014 Grøt med mandel på dagen. Lefse med sylte på kvelden mens surkålen koker og julefreden senker seg. Anonymous poster hash: 3a3e9...eb6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #43 Skrevet 11. november 2014 Risengrynsgrøt med rømmegrøt over Og spekekjøtt. Anonymous poster hash: a72cf...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå