Gå til innhold

Vil lage tradisjon med hva vi spiser lillejulaften...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ingen tradisjon ang hva vi spiser lillejulaften. Det kan egentlig være "hva som helst"... Helst ikke noe veldig tungt. Hva spiser dere på lillejulaften?

Anonymous poster hash: 0dedc...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser alltid risgrøt med mandel på lille julaften, etter at treet er pyntet. :) Lager riskrem av restene på julaften.

Skrevet

Vi spiser alltid grøt på lillejulaften, for å finne mandelen. Hverken jeg eller mannen liker grøt så godt, men det er tradisjon da :)

Noen venner av oss har taco-gilde på lillejulaften :) De lager hjemmelaget guacamole og salsa, forskjellige typer kjøtt og god salat etc. Ungene deres elsker det :)

Anonymous poster hash: 39453...09d
Skrevet

Vi spiser risengrynsgrøt på lillejulaften. Restene lager vi riskrem av, som er desserten julaften :) Vi har mandel i riskremen, men jeg vet at mange har mandel (og premiering) i risgrøten på lillejulaften. Ellers pynter og ordner vi til jul på lillejulaften så det blir ikke så mye mat den dagen ;)

Anonymous poster hash: 0718c...2eb
Gjest flykræsj
Skrevet

Vi spiser alltid lutefisk. Det er noe av det beste jeg vet :) kommer alltid i julestemning :) På julaften spiser vi ribbe.

Skrevet

Vi inviterer våre søsken med familier til kveldsmat, koldtbord med godt brød, varme karbonader, laks, reker, rekesalat, waldorfsalat osv

Frokostrester hele jula! :-)

Anonymous poster hash: 28a17...725

Skrevet

Vi 'smaker' på ribba..

Spiser lefse med sylte, kald ribbe og julepølse! Akevitt og øl!

Hos oss begynner jula på lille juleaften!! :)

Skrevet

Grøt med mandel etter juletrepynting 😊

Skrevet

Spekemat :)

Anonymous poster hash: 9e106...c8d
Skrevet

Vi har spekemat med tilbehør

Anonymous poster hash: 45faf...3dd

Skrevet

Vi spiser alltid pinnekjøtt. Også tar vi ribba på julaften 😊

Skrevet

Her er det grøt på dagen, og rakfisk på kvelden! Nam:-)

Skrevet

Vi spiser mølje 😊 barna spiser karbonader

Anonymous poster hash: 1d227...e92

Skrevet

Vi har faktisk kylling i karrygryte, servert med ris og salat. Deilig kontrast til all julematen (som jeg elsker!)

Skrevet

Vi spiser grøt sammen med grevinnen og hovmesteren.

Skrevet

Risgrøt med mandel.

Veldig koselig med mandel og marsipangris :-)

Dessuten er det en smart middag siden dagen ofte er noe travel med baking, pynting, vask etc - så middagen bør "lage seg selv".

Skrevet

Vi spiser alltid lutefisk. Det er noe av det beste jeg vet :) kommer alltid i julestemning :) På julaften spiser vi ribbe.

Samme her, bortsett fra at jeg ikke liker lutefisk. Men spiser det likevel på lillejulaften, siden det er tradisjon.

Grøt med mandel, som flere her nevner er lunsjen på julaften hos oss.

Anonymous poster hash: 3181c...2f6

Skrevet

Vi har ingen tradisjon med hva vi spiser til middag, men vi pleier alltid å lage til ekstra god kvelds. Etter treet er pynta er det nybakte rundstykker, julepålegg, eggerøre, kakao osv. Grøt har vi til lunsj på julaften.

Anonymous poster hash: 23cff...a9e
Skrevet

Vi inviterer til pinnekjøtt den dagen. Åpent hus for venner/familie.

Skrevet

Lille julaften starter vi på sylta. Mmmm... Med hjemmebakt lefse og hjemmebrygget øl. Det er godt, det!

Anonymous poster hash: 1fd21...d25

Skrevet

I tradisjonstro spiser vi ribbe som serveres på skjærefjøla. Tallerken er en serviett og vi spiser med fingrene.

Kun ribba, null tilbehør.

Det er lettest og enklest for alt av juleforberedelser gjøres lillejulaften. Lite tid til matlaging.

Skrevet

Vi spiser fersk hvetekake med sylte, ribberull, okserull, egg, oster osv :)

Skrevet

Vi har pleid å ha grøt med mandel på julaften på dagen. Men lurer på om det skal være vår tradisjon da på lillejulaften.... 🎄🎅

Anonymous poster hash: 0dedc...74c

Skrevet

For ei surmaga kjærring jeg er, men forstår meg ikke på at dere gidder! 

Jeg synest jula er mer enn lang nok, jeg liker jul, og koser meg i jula, men å utvide hele ritualet med enda en dag, det er litt overkill! Det er faktisk mer enn nok jule styr med de dagene det faktisk er jul. 

Men selvsagt hver siin lyst, og hver sine behov, men forstår meg på det, det gjør jeg ikke!

Anonymous poster hash: eb38e...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...