mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Her i huset er joggebukse forbeholdt gym
Mamalarma Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Tenker du på det jeg svarte om hva som var påkledning på skolen i dag? For du skriver at joggebukse er forbeholdt gym. Og siden guttungen skal ha gym i dag og de ikke skifter til treningstøy, så tar jeg på joggeklær. Hva har din gutt på seg på skolen den dagen han har gym?
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Hva er joggebukse da? Bomullsbukse med hengeræv? For i såfall er det noe guttungen elsker å gå i, om han får lov Gymtøy er noe annet. I min verden
**snuskeluska** Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Vår sønn går aldri på skolen i joggebukse. Han bruker alltid jeans el chinos e.l. Joggetøy brukes kun hjemme.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Skifter ikke barna for gym lengre?! Jeg gikk med joggebukse på skolen ut ungdomsskolen, jeg fikk lov å være meg selv og velge klærne mine selv. Barn er barn, de elsker å bevege seg, leke og gå med komfortable klær. Jeg ser ingen grunn til å tvinge på andre klær hvis ungene liker joggebukse best. Anonymous poster hash: f879b...27f
Mamalarma Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Skifter ikke barna for gym lengre?! Jeg gikk med joggebukse på skolen ut ungdomsskolen, jeg fikk lov å være meg selv og velge klærne mine selv. Barn er barn, de elsker å bevege seg, leke og gå med komfortable klær. Jeg ser ingen grunn til å tvinge på andre klær hvis ungene liker joggebukse best. Anonymous poster hash: f879b...27f De skifter i alle fall ikke på guttungen sin skole. Så den dagen han har gym, bruker han joggebukse. Og jeg er helt enig med deg. Barn er barn og elsker å bevege seg og leke. Guttungen går med komfortable klær - type hel og pen joggedress eller baggy bukser og genser. Han liker ikke å gå i chinos eller vanlige rette bukser og det synes jeg at jeg kan respektere. Jeg liker også best å gå i komfortable klær, selv om jeg ikke beveger meg halvparten av det guttungen gjør. I dag har han på seg en joggedress, hel og pen, ikke hengerumpe eller knær i den.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2014 Nå i første bruker de vanlige klær i gym😊 i 3 klasse skifter de😊 ingen av klærne er så stive at de ikke beveger seg fint i dem.
sug lut Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Joggebukse er greit skoletøy fra bhg og ut mastergraden.
SeverineSuveren Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Ungene kan gå i hva de vil, så lenge klærne er hel og ren, og tilpasset vær og årstid.
Elsker livet Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 Litt penere joggebukser syns jeg er greit. I grunnen slike ensfargede mindre pene fra f.eks Kappahl også.
Optatium Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Nei, det syns jeg ikke. Finnes masse behagelig og fint tøy man kan ha på så man ser nogen lunde all right ut.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 sendte 2 klassingen på skolen i dag i grå joggebukse... med smurfer på.. det var det HAN ville ha på seg
Superdolly Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 Helt greit for ungene. De vil gjerne gå i slike blanke fra Adidas eller Umbro, ikke sånne i collegestoff. Det får de lov til. Det er noe bortimot skoleuniformen her det.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Synes at joggebukser er litt småstygt, MEN 12åringen min 'bor' i ballbingen i alle friminutt... Så jeg foretrekker at han bruker d, fremfor å ødelegge de 'vanlige' buksene sine Anonymous poster hash: bd5b5...f2c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Ja, det synes jeg er greit, og i hvert fall mine barn har (så langt) sluttet å ville gå med joggebukse på skolen etter at de bikket 10-11 år og ble opptatt av å se "ordentlig" ut Jeg har hele tiden vektlagt at joggebukse ikke er greit til besøk, byturer, når vi skal ut for å spise osv, men at de ellers kan velge selv. Jeg går aldri med joggebukse selv på jobb, ikke mannen heller, og barna mine vet at det er fordi jeg vil se "ordentlig" ut på jobb. Når de da er blitt store, har de selv tatt etter dette. Så lenge de er små, plager det meg overhode ikke at de går i joggeklær. Anonymous poster hash: 1b1eb...aaa
Villbringebringebær Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Det vil jeg nok si er greit. Jeg velger mine fighter.. Er nok lettere å få ungen inn i pent tøy ved spesielle anledninger om kompromisset er at hun kan gå med hva hun vil i verdager. Nå er jenta mi en skikkelig dolle da så får se om det varer eller går over til skolealder.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 Så lenge de ikke er fargen GRÅ !!! Svart er ok Anonymous poster hash: c4cfb...9dd
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Definitivt! Som en over her sier; jeg velger mine kamper med omhu! Jeg er glad til bare jeg får på Jr klær, så hvis det er joggebukse han vil ha, vel, da blir det joggebukse. Anonymous poster hash: 8ed41...c80
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Her velger alle fire barna klærne sine selv om morgenen, og er ønsket for dagen joggebukse og collegegenser ser jeg overhodet ikke noe galt i det altså. Det er sjelden de velger det da, guttene går stort sett i dongeri og jentene stort sett i sånne jeggings eller hva de nå heter disse litt tykke strechy tightsene med påsydde lommer og knapp i livet med en tunika eller topp over. 2.klassingen har to joggebukser liggende på hyllen sin på skolen da, så har hun blitt blaut eller møkkete i friminuttet blir det joggebukse resten av dagen (og det skjer rett som det er). Om du synes det er mer akseptabelt om det er dyre joggebukser kan jeg fortelle at de to som ligger på skolen er av merket Chill of Norway (eller noe sånt), arvet etter et rikt par vi kjenner som bor oppe i Holmenkollåsen Jøss, så slitsomt det må være å være så fin på det at barna ikke kan få gå i joggebukse om de en dag føler for noe komfortabelt og mykt. Anonymous poster hash: 9881d...154
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Ja, det synes jeg er helt greit. Barnet mitt får lov til å kle seg i de klærne vi har. Joggeklær er altså helt greit. Anonymous poster hash: 3f2c4...c96
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #21 Skrevet 11. november 2014 Har en gutt i småskolen og han bruker mye joggebukse! Men er nøye på at det er joggebukser som sitter fint på ham, og som ikke er hullete og utvasket. Helst ensfargede mørke. I kombinasjon med en matchende genser er det mer enn bra nok skoletøy! Anonymous poster hash: 15b56...c0b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #22 Skrevet 11. november 2014 Liker dere selv å løpe, klatre i trær, hoppe strikk og spille fotball i chinos og trange dongeribukser? Anonymous poster hash: e6952...f8c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #23 Skrevet 11. november 2014 Selvsagt Gikk da selv med joggebukse på skolen, og tenk! Jeg kan fremdeles finne på å møte i joggebukse nå når jeg går på høyskole Anonymous poster hash: 82a5e...72a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #24 Skrevet 11. november 2014 Har ei jente på 8 her som er veldig opptatt av hvahun har på seg. Inntil nylig ville hun knapt nok bruke joggebukse til trening/gym/aktivitetsdager ett engang. Men nå har hun en joggebukse hun har valgt ut selv i butikken, som hun stadig ønsker å gå med på skolen. Og det får hun selvsagt lov til. Anonymous poster hash: 730af...06d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #25 Skrevet 11. november 2014 Om ungene vil gå i joggebukse på skolen er det helt greit for meg. De styrer klærne selv, eneste jeg har noe å si noe på er om de har lite eller mye på seg, noe jeg sjeldent må si noe på. Og om vi skal i noe spessielt som jeg vil de skal ha penere klær på seg. Det er igrunn bare nå jeg har sett de har gått med joggebukse på skolen. Er vist det eneste som duger når de spillr fotball med gutta. Vanlige jentebukser er vist ikke like praktiske også føler de at de kan være mr uforsiktige med joggebukse (hu ene gir seg helt henn på fotballbanen, så å se henne fly gjennom lufta mens hun prøvde å takle de største gutta er ikke unormalt. Liten spire som ikke gir seg om hun spiller med noen store. Helt greit for meg om jeg må lappe klær innimellom, så lenge jeg vet hun gjør det når hun er sktiv. Ikke bare ødlegger for å ødlegge, og lapper er helt greit for hun. Hun krever ikke ny selv om det er hul, grønske eller noe annet galt) Anonymous poster hash: 7a03f...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå