januarsurprise Skrevet 10. november 2014 #26 Skrevet 10. november 2014 Jeg synes det er like trist hver gang denne diskusjonen handler om mors/fars integritet og rett til ditt og datt. Hva med barnet? Sett fra et barneperspektiv er det vel viktigst å få god oppfølging? En steforelder er jo i de fleste tilfeller ikke hvem som helst som reker innom, men heller en person barnet har en relasjon til som omsorgsperson. Javel, kanskje får egoet til oss som foreldre seg en trøkk fra tid til annen, og kanskje svir det skikkelig å se poden ha en nær relasjon til en annen omsorgsperson enn biologiske foreldre, men er det virkelig så ille at barna våre får god oppfølging fra en stemor eller stefar som bryr seg og ønsker å være tilstede? Jeg syns det må være mulig å forvente mer refleksjon enn som så fra foreldre som faktisk velger å gå fra hverandre og således åpner opp for flere omsorgspersoner i barns liv. Det er noe som heter "å se seg selv utenfra og barnet innenfra", det kan jo være verdt og stoppe litt opp ved i denne diskusjonen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #27 Skrevet 10. november 2014 Nå har du nok lest ting som IKKE står. Jeg valgte å gå etter hans utroskap, jeg tok med meg ungene, jeg har hovedomsorgen, de står folkeregistrert hos meg!!!! Men du vet man kan bestille time hos tannlege uten innkalling? Du vet man ikke får brev fra legevakt om barn har vært der? Han har barna noe ekstra av og til, fordi de selv har lyst å være der noen dager ekstra. Men har skjønnt at jeg som mor bare må la stemor kjøre på, og la meg overkjøre så til de grader. Men da trenger ikke jeg heller å blande inn far på ting, så kan min samboer være pappa her. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Unnskyld at jeg sier det, HI, men du virker bitter mtp. bf og stemor og du virker tafatt når det kommer til samhandling med bf/stemor om barna. Ikke misforstå, jeg mener du som mor selvfølgelig skal informeres om det som skjer med barna! Ingen tvil om det, så der er jeg enig med deg og forstår at du blir lei deg fordi du føler deg forbigått som mor. Men ærlig talt, dette er det DU som må ta tak i! Som flere har nevnt - be skolen om at all informasjon sendes til dere begge to, både deg og bf. Samme gjør du med lege osv. Så kontakter du fvk og ber om samtale med mannen der. Få klare, skriftlige avtaler slik at begge to vet hva dere har å forholde dere til - også at hver av dere forplikter dere å opplyse deres nye partnere om den nye avtalen. Det hjelper ikke å sette opp masse - fjes og være tafatt og komme med syrlige kommentarer at du bare får finne deg i dette. Du må tenke og handle konstruktivt, ikke bare synke sammen og synes synd i deg selv. Du har rett på å bli informert om ting, så sørg for at alt blir lagt til rette slik at du får den informasjonen du skal. Slik du argumenterer i denne tråden så er det tydelig at kommunikasjonen mellom deg og bf ikke fungerer. Det er ditt og hans ansvar å få kommunikasjonen til å fungere - så sett i gang og gjør det som må til! Anonymous poster hash: 9f852...395
nasse nøffen Skrevet 10. november 2014 #28 Skrevet 10. november 2014 Jeg synes først og fremst at du skal være veldig glad for at hun er involvert. Men, jeg kan også forstå at du synes det er vanskelig. Hvorfor TAR du ikke rollen din? Hvorfor visste ikke du at ungen trengte tannlege, hvis en tann skulle trekkes? Hvorfor var du ikke med i innkalling til synslege? Det virker som far og stemor er mer engasjert og involvert enn deg ( ikke stygt ment) . Du må ta tilbake din plass....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #29 Skrevet 11. november 2014 Har ei sånn stemor til sønnen min jeg også, men nå er den stakkars dama/jenta bare 6 år eldre enn min sønn som er 13, så jeg ler mer av det verre for sønnen min som synes det er fryktelig flaut da :/ Anonymous poster hash: e1475...69e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #30 Skrevet 11. november 2014 Fint at stefar / stemor bryr seg og er inkludert, men det betyr da ikke at mor skal bli ekskludert. Det er den / de som har foreldreansvar for barna som fortsatt bestemmet. Virker på meg som om HI ikke er oppgitt fordi stemor bryr seg, men fordi hun som barnas mamma blir utelatt og ekskludert. Hvem her inne ville likt å ikke bli inkludert i avgjørelsert når det gjelder barna sine? Anonymous poster hash: 632b5...a60
Hjertefru Skrevet 11. november 2014 #31 Skrevet 11. november 2014 Hun er med over alt. Ene forelderen i klassen ringte hun før meg når ene barnet skada seg, jeg fikk ikke beskjed før de var på vei hjem fra sykehus. Men da kan vel jeg gjøre det samme da? Ikke gi beskjed til faren med en gang det er noe, og heller blande min samboer inn? Det er nemlig ikke godtatt av bf.. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Men var det BF sin samværsdag eller din? De ringer vel først den forelderen/den husstanden der barnet oppholder seg den dagen, og ikke til begge foreldrene samtidig? Her må du jo legge skylda på faren som ikke har fortalt noe til deg, ikke denne forelderen som prøvde å få tak i pårørende fortest mulig. Mener du at hun burde ringe dere begge da? De fleste forventer at foreldrene samarbeider og bringer videre beskjeder om barna til den andre forelderen. Anonymous poster hash: beea1...374 Skjønner hi godt jeg. Men reagerte litt på svaret her. Forventes det virkelig at personale på skole og barnehage har oversikt over til hvem av foreldrene barnet har opphold den aktuelle dagen? Det er jo håpløst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå