Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Barna mine har ei stemor som blander seg mer enn jeg liker. Hun får beskjeder om ting ang mine barn før meg, er med de på undersøkelser, styrter inn på legevakt når en av de har skada seg FØR jeg får beskjed. Syns det er litt sårt hun har selv en sønn med stemor, og jeg vet hun ikke liker at stemor der blander seg for mye. Nytter ikke si noe til faren jeg er ikke sjalu, var jeg som valgte å gå og jeg har ny samboer. Anonymous poster hash: 05c5e...4da
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Dette høres veldig rart ut. Hvis stemor skal få taushetsbelagt info, f.eks fra skole eller lege, så skal begge foreldre ha signert på at det er greit. Anonymous poster hash: 36ef8...614
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Barna mine har ei stemor som blander seg mer enn jeg liker. Hun får beskjeder om ting ang mine barn før meg, er med de på undersøkelser, styrter inn på legevakt når en av de har skada seg FØR jeg får beskjed. Syns det er litt sårt hun har selv en sønn med stemor, og jeg vet hun ikke liker at stemor der blander seg for mye. Nytter ikke si noe til faren jeg er ikke sjalu, var jeg som valgte å gå og jeg har ny samboer. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Enkelte ting er over grensa her, enig. Men seriøst, "styrter inn på legevakt når en av de har skadet seg FØR jeg får beskjed" - mener du virkelig at hun, i stedet for å fokusere på barnet som er skadet og få ham/henne fortest mulig til lege, må først prøve å få tak i deg, og la det skadede barnet vente i mellomtiden? Snakk om selvsentrert ego. Anonymous poster hash: beea1...374
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Det har jeg ikke skrevet under på allefall.. syns det er utrolig sårt Avgjørelser ang mine barn blir tatt over huet på meg av stemor. Nå skal ene barnet ha briller, hun fikk da all info FØR jeg fikk det. Og da regner jeg med at hun kommer til å blande seg når innfatning skal velges.. er bare masse sånn småting men det er så sårt for meg som mor. Anonymous poster hash: 05c5e...4da
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Det har jeg ikke skrevet under på allefall.. syns det er utrolig sårt Avgjørelser ang mine barn blir tatt over huet på meg av stemor. Nå skal ene barnet ha briller, hun fikk da all info FØR jeg fikk det. Og da regner jeg med at hun kommer til å blande seg når innfatning skal velges.. er bare masse sånn småting men det er så sårt for meg som mor. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Hvem gir henne infoen om at barnet trenger briller og ikke deg? Det er ikke noe rart i at hun får med seg behovet om det er hun og far som har vært hos øyelegen med barnet for eksempel og det er ikke rart at far forteller ting til henne før deg, men det er rart om konfedensielle papirer sendes henne og ikke far og deg. Anonymous poster hash: eb91c...d9a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Hun er med over alt. Ene forelderen i klassen ringte hun før meg når ene barnet skada seg, jeg fikk ikke beskjed før de var på vei hjem fra sykehus. Men da kan vel jeg gjøre det samme da? Ikke gi beskjed til faren med en gang det er noe, og heller blande min samboer inn? Det er nemlig ikke godtatt av bf.. Anonymous poster hash: 05c5e...4da
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Hun er med over alt. Ene forelderen i klassen ringte hun før meg når ene barnet skada seg, jeg fikk ikke beskjed før de var på vei hjem fra sykehus. Men da kan vel jeg gjøre det samme da? Ikke gi beskjed til faren med en gang det er noe, og heller blande min samboer inn? Det er nemlig ikke godtatt av bf.. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Men var det BF sin samværsdag eller din? De ringer vel først den forelderen/den husstanden der barnet oppholder seg den dagen, og ikke til begge foreldrene samtidig? Her må du jo legge skylda på faren som ikke har fortalt noe til deg, ikke denne forelderen som prøvde å få tak i pårørende fortest mulig. Mener du at hun burde ringe dere begge da? De fleste forventer at foreldrene samarbeider og bringer videre beskjeder om barna til den andre forelderen. Anonymous poster hash: beea1...374
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Hun er med over alt. Ene forelderen i klassen ringte hun før meg når ene barnet skada seg, jeg fikk ikke beskjed før de var på vei hjem fra sykehus. Men da kan vel jeg gjøre det samme da? Ikke gi beskjed til faren med en gang det er noe, og heller blande min samboer inn? Det er nemlig ikke godtatt av bf.. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Hvis far ikke forstår at du må få all infoen rundt barnet så fort som mulig, og at stemor er andreprioritet i forhold til info hadde jeg gjort som du forslår. Hvis da far klager på dette forteller du kun at du følger hans eksempel, og hvis han ønsker det annerledes får det gå begge veier. Det gjorde jeg til barnefaren da jeg opplevde noe tilnærmet likt deg, det gikk ikke lang tid før barnefar hadde tatt hintet og både samarbeidet og infoflyten ble veldig mye bedre. Anonymous poster hash: d5de0...1fb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 At hun tar med barnet til legevakten synes jeg bare er fint av henne og ikke alltid noe man kan ringe om først, men at hun får info før deg osv. er da verken greit eller lov? Så sant det da ikke er fordi hun er med barnefaren på ting og hører det på den måten eller at folk ringer hjem til far og hun svarer ol? Når det gjelder andre ting som ikke går under info om viktige ting så er det vel helt vanlig at stemødre "blander" seg en del.. skulle bare mangle når man er en familie med dine-mine-våre osv. Men da gjerne når barnet er hos far da, og ikke ellers Anonymous poster hash: ac077...465
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Hun er med over alt. Ene forelderen i klassen ringte hun før meg når ene barnet skada seg, jeg fikk ikke beskjed før de var på vei hjem fra sykehus. Men da kan vel jeg gjøre det samme da? Ikke gi beskjed til faren med en gang det er noe, og heller blande min samboer inn? Det er nemlig ikke godtatt av bf.. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Hvis far ikke forstår at du må få all infoen rundt barnet så fort som mulig, og at stemor er andreprioritet i forhold til info hadde jeg gjort som du forslår. Hvis da far klager på dette forteller du kun at du følger hans eksempel, og hvis han ønsker det annerledes får det gå begge veier. Det gjorde jeg til barnefaren da jeg opplevde noe tilnærmet likt deg, det gikk ikke lang tid før barnefar hadde tatt hintet og både samarbeidet og infoflyten ble veldig mye bedre. Anonymous poster hash: d5de0...1fb Han 'ser' ikke problemet, jeg fikk ikke info om konferansetime før dagen før sist. Hadde null sjans til å komme Her er det tannlege, lege, sykehus osv uten at jeg får beskjed. Og det er vondt... Anonymous poster hash: 05c5e...4da
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Jeg hadde innkalt til møte på Familievernkontoret. Det er hadde jeg rett og slett ikke funnet meg i. Og om skole eller lege gir info om barnet som de ikke skal uten å ha fått tillatelse fra deg (f.eks lar stemor delta på foreldresamtaler), så hadde jeg trua med å saksøke neste gang det skjedde. Anonymous poster hash: 36ef8...614
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Storm i vannglass! Vær glad barna dine har en stemir som involverer seg! ...og som nevnt over; dersom d var faren (og kanskje stemoren) som var til øyenlegen så er d jo naturlig at de fikk info først. Skal hun holde for ørene/ikke snakke med mannen sin da? Rart... Og ved skader må jo barnet prioriteres først, ikke mors følelser. Anonymous poster hash: 8defe...a23
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Hun er med over alt. Ene forelderen i klassen ringte hun før meg når ene barnet skada seg, jeg fikk ikke beskjed før de var på vei hjem fra sykehus. Men da kan vel jeg gjøre det samme da? Ikke gi beskjed til faren med en gang det er noe, og heller blande min samboer inn? Det er nemlig ikke godtatt av bf..Anonymous poster hash: 05c5e...4da Hvis far ikke forstår at du må få all infoen rundt barnet så fort som mulig, og at stemor er andreprioritet i forhold til info hadde jeg gjort som du forslår. Hvis da far klager på dette forteller du kun at du følger hans eksempel, og hvis han ønsker det annerledes får det gå begge veier. Det gjorde jeg til barnefaren da jeg opplevde noe tilnærmet likt deg, det gikk ikke lang tid før barnefar hadde tatt hintet og både samarbeidet og infoflyten ble veldig mye bedre.Anonymous poster hash: d5de0...1fb Han 'ser' ikke problemet, jeg fikk ikke info om konferansetime før dagen før sist. Hadde null sjans til å komme Her er det tannlege, lege, sykehus osv uten at jeg får beskjed. Og det er vondt...Anonymous poster hash: 05c5e...4da Har barnet folkeregistrert adresse hos faren?? D forklarer jo i så fall mye... Har dere delt omsorg? Konferansetime skal begge foreldre ha beskjed om. Kontakt skolen/kontaktlærer, her er d nok en misforståelse ute og går... Du kan også ta kontakt med fastlegen. Forøvrig bør du ta en prat med eksmannen din, eventuelt med begge parters nye partnere til stede. Dersom d kan holdes saklig!! D er vel ønskelig at steforeldrene involverer seg, men uten å 'ta over' Anonymous poster hash: 8defe...a23
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 At hun tar med barnet til legevakten synes jeg bare er fint av henne og ikke alltid noe man kan ringe om først, men at hun får info før deg osv. er da verken greit eller lov? Så sant det da ikke er fordi hun er med barnefaren på ting og hører det på den måten eller at folk ringer hjem til far og hun svarer ol? Når det gjelder andre ting som ikke går under info om viktige ting så er det vel helt vanlig at stemødre "blander" seg en del.. skulle bare mangle når man er en familie med dine-mine-våre osv. Men da gjerne når barnet er hos far da, og ikke ellers Anonymous poster hash: ac077...465 Hun hadde kommet etter bf på legevakt..så..ja Jeg føler meg rett og slett overkjørt som mor. Tipper det ikke er greit om stemor til hennes sønn(ei jeg kjenner) tar hennes sønn med til optiker for å teste syn(og da sitte på infoen) til tannlegen for å trekke tenner.. vil tro helsikke hadde brytt ut da Anonymous poster hash: 05c5e...4da
Plutselig_gravid Skrevet 10. november 2014 #15 Skrevet 10. november 2014 Det kommer vel litt an på. Her er det jeg som har hovedomsorgen. I hverdagen stiller stefar opp på lik linje som meg. Dvs hvis jeg f.eks er opptatt med andre ting, så er det stefar som følger til lege/tannlege, fotballkamper, foreldremøter og slike ting. Med andre ord får han da informasjon før exen min. Ting som skjer i hverdagen snakker jeg og samboer stort sett om før jeg eventuelt snakker med exen. Når barnet mitt er hos sin far er det han og stemor som styrer. Det er like gjerne hun som tar han til legen eller finner på ting med han som faren. Det er jo klart at vi informerer hverandre om hva som skjer med og rundt gutten vår, men det er ikke alt som er akutt. Hvis gutten vår må til legen fordi han har halsbetennelse kaster jeg meg ikke over telefonen for å informere far om at han har fått en penicillinkur eller omvendt, men jeg nevner det i en oppsummering om hvordan uken har vært når vi har den ukentlige telefonsamtalen vår
Roheryn Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 Hvis skole, lege osv gir info til stemor og ikke til deg bør du ta det opp. De har i utgangspunktet ikke lov til å gi taushetsbelagte opplysninger til stemor så lenge du har foreldreansvar og ikke har signert samtykke. Her har vi levert en samtykkeerklæring signert av meg og far til skole/SFO, sånn at min mann også kan delta på foreldresamtaler eller få viktig info i hentesituasjoner dersom det er han som henter. Om det med informasjon så skal det være så enkelt som at du ber om at all informasjon sendes dobbelt. Her går det egen info til far om foreldresamtaler og foreldremøter og annen relevant info. Jeg informerer som regel også, men det er greit at han får egne papirer så jeg slipper å være ansvarlig dersom han ikke får beskjed. Helt klart ikke bra at skolen ikke inviterer deg til foreldresamtale! Når det er sagt så synes jeg det er høyst relevant hvor barnet har fast bosted. I vår situasjon bor barnet hos meg og har samvær litt under "normen" med sin far, og det faller seg helt naturlig at stefar får endel info før far. Det med synstest for eksempel - det har faktisk skjedd at jeg har sendt mannen min og datteren til øyelegen alene når jeg ikke hadde mulighet til å bli med og det var forholdsvis akutt (knuste briller og veldig dårlig syn, så det passa ikke så veldig bra å vente ei uke eller to på ny time), og da er det klart at stefar fikk jo infoen før både meg og faren (i dette tilfellet hadde jeg selvsagt avklart med øyelegen på forhånd). Skulle hun bli akutt syk/måtte på legevakt, så er ikke min første innskytelse å ringe far - han får uansett ikke gjort noe og han dør ikke av å få infoen når ting har roet seg. Men at jeg for min egen del nok ville varslet mannen min, det kan godt hende. Om ikke annet så av praktiske hensyn, så han ikke skal sitte og lure på hvor i all verden vi har blitt av. Det blir selvfølgelig noe annet om det er så ille at det er et poeng at far også skal komme på sykehuset og være sammen med barnet, men som regel når det er snakk om legevakt så holder det jo i massevis at den ene forelderen er der. Og hadde det vært min mann som var sammen med barnet når noe skjedde, så er det klart at jeg forventer at han drar på legevakta. Dernest forventer jeg at han kontakter meg så snart som mulig - og så kan jeg kontakte far. Jeg skjønner godt at det er sårt, men det kan faktisk være så enkelt som logistikkmessige hensyn som har gjort at det bare har blitt sånn. Et bra sted å starte er kommunikasjon - og ikke minst å kontakte skole/lege sånn at det blir notert at all info skal sendes til både deg og far.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #17 Skrevet 10. november 2014 Jeg må bare spørre deg hvordan du trodde det skulle bli? Du flytter fra far til dine barn, du gir han hovedomsorgen, da får han og har han ansvaret for hverdagen. Det er naturlig at han er ansvarlig for å få ungene til helsesøster, tannlege, optiker etc. Han trenger ikke konsultere deg om barna skal gå på fotball eller ballett, han kan bare gjøre det. Om ungene får et rusk i øyet og må på legevakten å skrape, så gjør han selvfølgelig bare det, og det er helt naturlig at hans kone får dette med seg før deg. Hun bor der, du bor et annet sted. Du har valgt å flytte vek fra dine barn, klart du ikke er like involvert i hverdagen deres da, du er faktisk ikke fysisk til stede. Anonymous poster hash: ec7f9...f49
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #18 Skrevet 10. november 2014 Hun er med over alt. Ene forelderen i klassen ringte hun før meg når ene barnet skada seg, jeg fikk ikke beskjed før de var på vei hjem fra sykehus. Men da kan vel jeg gjøre det samme da? Ikke gi beskjed til faren med en gang det er noe, og heller blande min samboer inn? Det er nemlig ikke godtatt av bf.. Anonymous poster hash: 05c5e...4da Hvis far ikke forstår at du må få all infoen rundt barnet så fort som mulig, og at stemor er andreprioritet i forhold til info hadde jeg gjort som du forslår. Hvis da far klager på dette forteller du kun at du følger hans eksempel, og hvis han ønsker det annerledes får det gå begge veier. Det gjorde jeg til barnefaren da jeg opplevde noe tilnærmet likt deg, det gikk ikke lang tid før barnefar hadde tatt hintet og både samarbeidet og infoflyten ble veldig mye bedre. Anonymous poster hash: d5de0...1fb Han 'ser' ikke problemet, jeg fikk ikke info om konferansetime før dagen før sist. Hadde null sjans til å komme Her er det tannlege, lege, sykehus osv uten at jeg får beskjed. Og det er vondt... Anonymous poster hash: 05c5e...4da Beskjed om konferansetimer er det jo skolen som sender ut. Gi dem beskjed om å sende det til dere begge så slipper dere å irritere dere over at den andre ikke gir beskjed. Beskjeder fra foreldrene til barnas venner om skader ol tror jeg bare dere må godta at kommer til den man kjenner best. Jeg har ingen kontroll på hvor skilsmissebarna har base den aktuelle dagen og regner med at det viktigste er at jeg får tak i en eller annen, om det er mor, far eller en steforelder bryr jeg meg ikke om. a tar jeg den jeg kjenner eller har nummeret til. Anonymous poster hash: eb91c...d9a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #19 Skrevet 10. november 2014 Jeg må bare spørre deg hvordan du trodde det skulle bli? Du flytter fra far til dine barn, du gir han hovedomsorgen, da får han og har han ansvaret for hverdagen. Det er naturlig at han er ansvarlig for å få ungene til helsesøster, tannlege, optiker etc. Han trenger ikke konsultere deg om barna skal gå på fotball eller ballett, han kan bare gjøre det. Om ungene får et rusk i øyet og må på legevakten å skrape, så gjør han selvfølgelig bare det, og det er helt naturlig at hans kone får dette med seg før deg. Hun bor der, du bor et annet sted. Du har valgt å flytte vek fra dine barn, klart du ikke er like involvert i hverdagen deres da, du er faktisk ikke fysisk til stede. Anonymous poster hash: ec7f9...f49 Hvor står det at han har hovedomsorg? Hvor står det at jeg har reist fra mine barn? Anonymous poster hash: 05c5e...4da
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #20 Skrevet 10. november 2014 At hun tar med barnet til legevakten synes jeg bare er fint av henne og ikke alltid noe man kan ringe om først, men at hun får info før deg osv. er da verken greit eller lov? Så sant det da ikke er fordi hun er med barnefaren på ting og hører det på den måten eller at folk ringer hjem til far og hun svarer ol? Når det gjelder andre ting som ikke går under info om viktige ting så er det vel helt vanlig at stemødre "blander" seg en del.. skulle bare mangle når man er en familie med dine-mine-våre osv. Men da gjerne når barnet er hos far da, og ikke ellers Anonymous poster hash: ac077...465 Hun hadde kommet etter bf på legevakt..så..ja Jeg føler meg rett og slett overkjørt som mor. Tipper det ikke er greit om stemor til hennes sønn(ei jeg kjenner) tar hennes sønn med til optiker for å teste syn(og da sitte på infoen) til tannlegen for å trekke tenner.. vil tro helsikke hadde brytt ut da Anonymous poster hash: 05c5e...4da Faen det er så taushetsbelagt at barnet trenger briller da? Si takk at hun bryr seg om sønnen sin! Hvilken statshemmelighet er det at barnet er nærsynt? Her er det ikke snakk om sensitive personlige opplysninger som kan misbrukes eller som kan være krenkende for barnet at andre enn foreldrene vet. Jeg tok en gang kompisen til sønnen til optiker, fordi det passet seg sånn (avklart med moren først selvfølgelig). Har aldri hørt at det er taushetsbelagt om barnet har -1 eller -5 i syn. Faren til ungen har heller ikke protestert på at jeg var med ham, begge foreldrene fikk jo skriv fra optiker hos meg etterpå. Men selvfølgelig, når man er stemor så gjør man alt feil og bør helst forsvinne fra jordens overflate. Anonymous poster hash: beea1...374
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #21 Skrevet 10. november 2014 At hun tar med barnet til legevakten synes jeg bare er fint av henne og ikke alltid noe man kan ringe om først, men at hun får info før deg osv. er da verken greit eller lov? Så sant det da ikke er fordi hun er med barnefaren på ting og hører det på den måten eller at folk ringer hjem til far og hun svarer ol? Når det gjelder andre ting som ikke går under info om viktige ting så er det vel helt vanlig at stemødre "blander" seg en del.. skulle bare mangle når man er en familie med dine-mine-våre osv. Men da gjerne når barnet er hos far da, og ikke ellers Anonymous poster hash: ac077...465 Hun hadde kommet etter bf på legevakt..så..ja Jeg føler meg rett og slett overkjørt som mor. Tipper det ikke er greit om stemor til hennes sønn(ei jeg kjenner) tar hennes sønn med til optiker for å teste syn(og da sitte på infoen) til tannlegen for å trekke tenner.. vil tro helsikke hadde brytt ut da Anonymous poster hash: 05c5e...4da Faen det er så taushetsbelagt at barnet trenger briller da? Si takk at hun bryr seg om sønnen sin! Hvilken statshemmelighet er det at barnet er nærsynt? Her er det ikke snakk om sensitive personlige opplysninger som kan misbrukes eller som kan være krenkende for barnet at andre enn foreldrene vet. Jeg tok en gang kompisen til sønnen til optiker, fordi det passet seg sånn (avklart med moren først selvfølgelig). Har aldri hørt at det er taushetsbelagt om barnet har -1 eller -5 i syn. Faren til ungen har heller ikke protestert på at jeg var med ham, begge foreldrene fikk jo skriv fra optiker hos meg etterpå. Men selvfølgelig, når man er stemor så gjør man alt feil og bør helst forsvinne fra jordens overflate. Anonymous poster hash: beea1...374 Ok, så det er helt greit for deg at noen andre tar med seg sønnen din til optiker, uten at du er informert?Tror de aller fleste forfedre foretrekker å vite hva som skjer i barnas liv, enten de trenger briller eller om de har havna på legevakta. At en stemor kommer inn i bildet endrer jo ikke på dette. Om ikke far selv skulle ta med ungen til optiker, så skulle jeg da virkelig ha gjort det selv! Anonymous poster hash: 36ef8...614
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #22 Skrevet 10. november 2014 Jeg må bare spørre deg hvordan du trodde det skulle bli? Du flytter fra far til dine barn, du gir han hovedomsorgen, da får han og har han ansvaret for hverdagen. Det er naturlig at han er ansvarlig for å få ungene til helsesøster, tannlege, optiker etc. Han trenger ikke konsultere deg om barna skal gå på fotball eller ballett, han kan bare gjøre det. Om ungene får et rusk i øyet og må på legevakten å skrape, så gjør han selvfølgelig bare det, og det er helt naturlig at hans kone får dette med seg før deg. Hun bor der, du bor et annet sted. Du har valgt å flytte vek fra dine barn, klart du ikke er like involvert i hverdagen deres da, du er faktisk ikke fysisk til stede. Anonymous poster hash: ec7f9...f49 Hvor står det at han har hovedomsorg? Hvor står det at jeg har reist fra mine barn? Anonymous poster hash: 05c5e...4da Sto det ikke oppi der da? Du får tydeligvis ikke brev fra helsetjenestene, og de blir jo sendt til folkeregistrert adresse. Den med folkeregistrert adresse, er den som har hovedomsorgen, og med 50-50, slik er bare regelverket. Og den som har hovedomsorgen, den har ansvaret for hverdagen. Ergo er det naturlig å tro at det i dette tilfellet er faren ettersom han deler folkerigsteradresse med barna. Jeg kan forstå at det er vanskelig å ikke være den som blir invilvert i ett og alt med egne unger, men du har vel reflektert litt over hvordan dette kom til å bli, før du sa du ville ha skilsmisse? Det betyr jo at man ikke kan være med ungene sine hver eneste dag slik som før. Det betyr jo at ens eks vil kanskje komme til å få en ny dame, som da får være med ens barn når man selv ikke er det. Det err nok mange som velger å bli rett og slett fordi de ikke ønsker å miste daglig kontakt med egne unger. Det er jo temmelig uunngåelig når man skiller seg. Anonymous poster hash: ec7f9...f49
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #23 Skrevet 10. november 2014 Dette høres veldig rart ut. Hvis stemor skal få taushetsbelagt info, f.eks fra skole eller lege, så skal begge foreldre ha signert på at det er greit. Anonymous poster hash: 36ef8...614 Seriøst? Om stemor er alene med barnet og det blir syk så kam hun ikke dra på legevakta? Selvsagt skal hun ikke være forelder på skole og aktiviteter men ved sykdom er hun pliktig å ta barnet til lege. Anonymous poster hash: 606d7...7aa
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #24 Skrevet 10. november 2014 Dette høres veldig rart ut. Hvis stemor skal få taushetsbelagt info, f.eks fra skole eller lege, så skal begge foreldre ha signert på at det er greit. Anonymous poster hash: 36ef8...614 Seriøst?Om stemor er alene med barnet og det blir syk så kam hun ikke dra på legevakta? Selvsagt skal hun ikke være forelder på skole og aktiviteter men ved sykdom er hun pliktig å ta barnet til lege. Anonymous poster hash: 606d7...7aa Selvsagt, enhver voksen som er alene med et barn som må på legevakta er forpliktet til å ta det med.Når det er sagt så hadde jeg forventet å bli kontaktet så snart som overhode mulig om barnet mitt ble akutt syk og måtte på legevakten, så jeg kunne dra dit og følge opp selv. Jeg prater mer om planlagte legebesøk. Anonymous poster hash: 36ef8...614
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #25 Skrevet 10. november 2014 Jeg må bare spørre deg hvordan du trodde det skulle bli? Du flytter fra far til dine barn, du gir han hovedomsorgen, da får han og har han ansvaret for hverdagen. Det er naturlig at han er ansvarlig for å få ungene til helsesøster, tannlege, optiker etc. Han trenger ikke konsultere deg om barna skal gå på fotball eller ballett, han kan bare gjøre det. Om ungene får et rusk i øyet og må på legevakten å skrape, så gjør han selvfølgelig bare det, og det er helt naturlig at hans kone får dette med seg før deg. Hun bor der, du bor et annet sted. Du har valgt å flytte vek fra dine barn, klart du ikke er like involvert i hverdagen deres da, du er faktisk ikke fysisk til stede. Anonymous poster hash: ec7f9...f49 Hvor står det at han har hovedomsorg? Hvor står det at jeg har reist fra mine barn? Anonymous poster hash: 05c5e...4da Sto det ikke oppi der da? Du får tydeligvis ikke brev fra helsetjenestene, og de blir jo sendt til folkeregistrert adresse. Den med folkeregistrert adresse, er den som har hovedomsorgen, og med 50-50, slik er bare regelverket. Og den som har hovedomsorgen, den har ansvaret for hverdagen. Ergo er det naturlig å tro at det i dette tilfellet er faren ettersom han deler folkerigsteradresse med barna. Jeg kan forstå at det er vanskelig å ikke være den som blir invilvert i ett og alt med egne unger, men du har vel reflektert litt over hvordan dette kom til å bli, før du sa du ville ha skilsmisse? Det betyr jo at man ikke kan være med ungene sine hver eneste dag slik som før. Det betyr jo at ens eks vil kanskje komme til å få en ny dame, som da får være med ens barn når man selv ikke er det. Det err nok mange som velger å bli rett og slett fordi de ikke ønsker å miste daglig kontakt med egne unger. Det er jo temmelig uunngåelig når man skiller seg. Anonymous poster hash: ec7f9...f49 Nå har du nok lest ting som IKKE står. Jeg valgte å gå etter hans utroskap, jeg tok med meg ungene, jeg har hovedomsorgen, de står folkeregistrert hos meg!!!! Men du vet man kan bestille time hos tannlege uten innkalling? Du vet man ikke får brev fra legevakt om barn har vært der? Han har barna noe ekstra av og til, fordi de selv har lyst å være der noen dager ekstra. Men har skjønnt at jeg som mor bare må la stemor kjøre på, og la meg overkjøre så til de grader. Men da trenger ikke jeg heller å blande inn far på ting, så kan min samboer være pappa her. Anonymous poster hash: 05c5e...4da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå