Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #26 Skrevet 9. november 2014 Fødte på kk i Bergen to ganger, ikke storken. Etter fødsel fikk både jeg og samboer mat, saft, kaffe/te og flagg:) Anonymous poster hash: 4e62c...0fe
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #27 Skrevet 10. november 2014 Født 3 med ks på Drammen oh verken sett flagg eller brus... Men vet at de varter opp med flagg, mat og "champis" på Kongsberg. Hadde født på Kongsberg om jeg hadde fått lov. Drammen SUGER! Anonymous poster hash: aa61a...5d1
guggu Skrevet 10. november 2014 #28 Skrevet 10. november 2014 Fikk heller ingenting etter ks. Litt surt når hun som kom inn på rommet senere fikk både flagg og drikke i vinglass.... kommer nok veldig ann på hvem som er på jobb desverre :-(
Sint naken biltyv Skrevet 10. november 2014 #29 Skrevet 10. november 2014 Vaginalt med de to første og fikk flagg, god mat og drikke. Med tredjemann tok jeg ks og da fikk jeg ikke noe før jeg kom opp på barsel. Fikk ikke flagg da men god mat og full oppvarting et døgn før jeg bestemte at jeg ville klare alt selv.
MTF Skrevet 10. november 2014 #30 Skrevet 10. november 2014 Har hatt et ks og en vaginal fødsel. Flagg og jus i stetteglass etter jenta kom på normalt vis. Ingenting etter gutten kom med ks, men jeg tipper nok det har noe å gjøre med at når man har hatt et ks har man hatt en operasjon og ligger på oppvåkning etterpå og hele greia bare er litt annerledes...? Tenkte i hvertfall ikke over at det var en forskjell.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. november 2014 #31 Skrevet 10. november 2014 Fikk flagg, saft og lapskaus etter første. Brødskiver etter nr 2, og ingenting etter nr 3
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #32 Skrevet 10. november 2014 Fødte vaginalt på Haukeland. Etter fødselen kom de med flagg, og frokost på brett. Deilige ferske rundstykker med masse tilbehør. Koselig 😊😊😊 Anonymous poster hash: 2f1a9...545
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #33 Skrevet 10. november 2014 Jeg haddde ks på Ullevål. Der er det virkelig ikke noe hurra. Jeg ble derimot skjelt ut for at babyen hadde gått ned i vekt, for jeg kunne ikke ha jobbet nok med ammingen. Aldri mer Ullevål ihvertfall:) Mat fikk jeg forsåvidt, av en sykepleier som plasserte en brødskive på brystet mitt mens jeg sov. Anonymous poster hash: a70f4...2f7
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #34 Skrevet 10. november 2014 Fødte i Drammen og fikk juice i glass og flagg og et par brødskiver begge gangene. I Kirkenes fikk jeg ingenting. Alle fødslene var vaginale. Jeg er utenlandsk, så har ikke så stor tilknytning til norsk flagg, jeg hadde ikke blitt lei meg om jeg ikke fikk noe etter et KS. Mye viktigere er hvordan man blir tatt vare på under fødsel og etterpå, var ikke fornøyd med Drammen i det hele tatt i så henseende, så det hjalp overhode ikke med juice i champagneglass. Kirkenes var mye bedre på fødselsomsorg, og jeg kom faktisk ikke på at jeg ikke fikk noe etter fødselen før jeg leste denne tråden, over 1 år siden fødselen. Denne gangen skal jeg føde på ei lita fødestue, spent hvordan det blir her Anonymous poster hash: f3efd...77a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #35 Skrevet 10. november 2014 Keisersnitt med tvillinger på Riksen. Dårlig med flagg og høye glass, men jeg ble behandlet som en dronning likevel :-) Anonymous poster hash: a7bc4...164
Mia_73 Skrevet 10. november 2014 #36 Skrevet 10. november 2014 Jeg tror ikke jeg ble behandlet på en annen måte enn alle andre nybakte mødre, bortsett fra at jeg trenger mer oppfølging pga kronisk sykdom. Her på sykehus er det hverken flagg eller mozell i champagneglass, og selv hvis det fantes vil jeg anta at jeg hadde fått det.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #37 Skrevet 10. november 2014 født 2 ganger på haukeland en gang på storken, en gang på føden. Ingen flagg, mat eller brus i høye glass her Anonymous poster hash: 63bdc...a6e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #38 Skrevet 10. november 2014 Tydeligvis noe jeg har gått glipp av. Aldri hørt om at noen har fått flagg og høye glass, og fikk absolutt ingen oppvartning i det hele tatt på Ullevål. Måtte ordne alt selv. (Fikk ikke engang egen seng til babyen andre gang før etter 6 timer da de var gått tomme!) Anonymous poster hash: 67e71...ca8
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #39 Skrevet 10. november 2014 Aldri hørt om dette før! Kan ikke være vanlig på ullevål. Ikke er jeg lei meg for det heller, fikk veldig god omsorg av personalet etter ks ved for tidlig fødsel. Måtte ligge der i en uke før og to uker etterpå, på obs posten. Helt herlige folk, følte meg så trygg. Ønsker Ullevål neste gang også. Anonymous poster hash: 2ebfb...b79
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #40 Skrevet 10. november 2014 Har født 2 ganger vaginalt på Lillehammer. Mozell i champagneglass og flagg begge gangene, og fått mat servert. Vil tro det er litt annerledes etter et ks, men av de jeg har hørt som har hatt det her har de fått serveringen på rommet etterpå. Anonymous poster hash: 6c7e1...0ca
Mandala Skrevet 10. november 2014 #41 Skrevet 10. november 2014 Andre gang var det rikelig med både servering og dop. Anonymous poster hash: 47dfb...827 Rikelig med dop fordi du hadde klaget på at de ikke hadde det første gang? ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #42 Skrevet 10. november 2014 1 vaginal- ikke gjort stas på med flagg og saft, men 4 år senere med keisersnitt- mannen gjort stas på med flagg og saft på fødestue mens jeg lå på oppvåkning hadde det ikke blitt tatt bilde av det så hadde jeg aldri visst at det var noe man kunne få Anonymous poster hash: b831d...a99
Spire nr3 i magen=) Skrevet 10. november 2014 #43 Skrevet 10. november 2014 Første fødselen fikk ikke jeg det, fødte vaginalt men jeg måtte på opperasjonsstua og sy. mannen fikk flagg og brus i pent glass. Andre fødsel var også vaginal og alt gikk bra. Da fikk vi begge brus og flagg:-) mannen fikk beskjed om å ordne mat til oss:-)
**snuskeluska** Skrevet 10. november 2014 #44 Skrevet 10. november 2014 Som mange andre sier så varierer dette. Etter første fødsel fikk jeg ingenting, og det hadde nok med sitausjonen å gjøre (barnet fikk ikke komme rett til meg - ble lagt på intensiven). Ved fødsel nr 2 fikk både jeg og mannen juice i stetteglass og brødskiver.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #45 Skrevet 10. november 2014 Aldri hørt om flagg og drikke i høye glass for noen. Og på barsel fikser man seg mat selv, evt bare spør om det. Jeg har født i Oslo, Trondheim og Tromsø. Fikk det alle stedene. Ikke ks. De kan jo sikkert ikke gi det på operasjonsstuen. Og vi har fått det på føden rett etter fødsel alle gangene, ikke på barsel. Koselig, men uoppfordret fra personalet. Ordnet med mat selv ellers. Anonymous poster hash: 8d59b...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå