Gå til innhold

Blir man behandlet annerledes etter et keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forhold til de som har født vaginalt?

Alle mine kom med keisersnitt, og jeg har aldri fått flagg og drikke i høye glass. Aldri blitt tilbudt mat etterpå, det har mannen min måtte ta ansvar for.

Hører bare om andre som er blitt vartet opp etterpå, ikke at det er veldig viktig, bare føles litt sårt..

Anonymous poster hash: 2160c...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forhold til de som har født vaginalt?

Alle mine kom med keisersnitt, og jeg har aldri fått flagg og drikke i høye glass. Aldri blitt tilbudt mat etterpå, det har mannen min måtte ta ansvar for.

Hører bare om andre som er blitt vartet opp etterpå, ikke at det er veldig viktig, bare føles litt sårt..

Vil trønder har mer med forskjeller fra sykehus til sykehus, og at etter en operasjon er det kanskje ikke alltid mat og drikke du skal ha med en gang...

Anonymous poster hash: e6ac5...ee8

Skrevet

Aldri hørt om flagg og drikke i høye glass for noen. Og på barsel fikser man seg mat selv, evt bare spør om det.

Skrevet

Jeg har hatt keisersnitt + født vaginalt. Ble vartet mest opp etter keisersnittet. Fikk både mat og flagg. De tilbydde seg å hente mat til meg alle dagene jeg var der. Du har nok bare vært uheldig:(

Anonymous poster hash: 2cd6e...e98

Skrevet

Jeg fikk heller ikke champagnebrus og sånn, men mannen fikk det ja. Jeg måtte ligge på overvåkninga, kanskje det har noe med det å gjøre?

Derimot fikk jeg mer hjelp, tror jeg, fordi jeg ikke kunne løfte og gå og slike ting. Jeg følte ihvettfall at de hadde ekstra omsorg for meg.

Anonymous poster hash: 0fb2b...c83

Skrevet

Jeg fikk mat, høye glass og flagg da jeg ble trillet inn på rommet til mann og barn etter oppvåkninga etter keisersnitt. :-)

Anonymous poster hash: d5499...dd8

Skrevet

Jeg har født tre barn vaginalt og aldri har jeg fått flagg eller høye glass på føde/barsel. 

Skrevet

Det er nok forskjellig fra sykehus til sykehus. Her får man flagg, og brus i sjampanjeglass + mat rett etter fødselen.

Anonymous poster hash: fa420...dab

Skrevet

Født vaginalt. Fikk flagg, frokost, kaffe og mozell i champagneglass.

Anonymous poster hash: b7daa...42b

Skrevet

Å fysj! Mozell? Skjønner godt at dere ble skuffet, da :o

Skrevet

Har født 2 barn vaginalt, men hverken fått flagg eller drikke i høye glass.

Anonymous poster hash: d398d...f26
Skrevet

Er vel ikke KK i Bergen som driver med sånt? Da må jeg di tidene har forandret seg. Har gjort begge deler, og fødsel på ene eller andre måten var veldig samlebånd fikk jeg inntrykk av. Det var greit nok det altså, hadde verken forventninger eller ønske om annet. Stasen og festen var jo en privat lykke :-)

Anonymous poster hash: 2a434...3f3

Skrevet

Å fysj! Mozell? Skjønner godt at dere ble skuffet, da :o

Vi vet jo hva du vil ha mamman til nurket 😉

Anonymous poster hash: e6ac5...ee8

Skrevet

Her får ingen flagg eller mozell i høyglass. Vi fikk servert mat da.

Jeg skjønner at du er skuffet om det er vanlig på deres sykehus da..

Anonymous poster hash: 011e6...923
Skrevet

Har hatt to keisersnitt. Kommet opp på barsel på nattes tid begge gangene. Første gangen ble vi ikke gjort stas på, andre gangen var det finglass og flagg. Samme sykehus, ett år mellom. Tydeligvis avhengig av hvem som er på jobb. Glad vi ble gjort stas på andre gangen, for første gangen var jeg litt skuffa.

Anonymous poster hash: 34273...13d

Skrevet

Hm, det har ikke jeg heller. Aldri tenkt over det før du nevner det, men jeg vet jo at de driver med slikt på Riksen der mine er født (med keisersnitt). Jaja, liksom.

Første gang var barsel skikkelig bedritent, andre gang synes jeg de var supre. Første gang fikk jeg verken mat, oppmerksomhet eller noe som helst av informasjon. Andre gang var det rikelig med både servering og dop. Mye mulig fordi jeg hadde klaget ganske grundig på opplevelsen første gang, da.

Anonymous poster hash: 47dfb...827
Skrevet

Er vel ikke KK i Bergen som driver med sånt? Da må jeg di tidene har forandret seg. Har gjort begge deler, og fødsel på ene eller andre måten var veldig samlebånd fikk jeg inntrykk av. Det var greit nok det altså, hadde verken forventninger eller ønske om annet. Stasen og festen var jo en privat lykke :-)

Anonymous poster hash: 2a434...3f3

Jeg fikk champagnebrus og flagg på KK. Men det var på Storken, så var ikke etter keisersnitt.

Fikk det også når jeg fødte ved et annet sykehus.

Anonymous poster hash: 513a0...a1d

Skrevet

Tror ikke dette har noe med måten fødselen skjer på. Flagg og brus fikk jeg på første og siste fødsel, det var på samme sykehus. Fødsel nr 2 husker jeg ikke, det var på et annet sykehus. Ks har jeg ikke opplevd personlig.

Tror det er avhengig av skikken på det enkelte sykehuset, og hvem som er på vakt.

Selvfølgelig kan dette sikkert også gå i glemmeboken hvis det er veldig travelt på ei vakt. Hvis det fex er mange fødsler på en nattvakt og jordmødre og pleiere springer beina av seg blir kanskje ikke flagg og mozell prioritert...

Skrevet

Jeg har tre fødsler bak meg, to vaginale og ett keisersnitt. Har kun fått flagg og saft på den siste, som ikke var keisersnitt. 😊

Skrevet

Hæææ! Flagg? Hvorfor fikk ikke jeg det :P ? Har født vaginalt 2 ganger og var ingen flagg eller ekstra omsorg av den grunn ;) Ble behandlet normalt som de fleste andre på barsel vil jeg tro.

Kommer vel veldig ann på rutiner og hvem du møter på tenker jeg ;)

Skrevet

Da jeg fødte vaginalt fikk vi flagg, drikke i høye glass, frukt og greier. Etter keisersnittet fikk jeg ingenting. Syntes det var trasig. Samme sykehus.

Anonymous poster hash: 906e5...cb3

Skrevet

Ingenting noen av gangene (2"vanlige" og 1 ks)

Eneste forskjellen var at de var skikkelig ufine med meg etter KS. Jeg var skikkelig dårlig, hb på 6-7 og kateter (og fikk beskjed om å gå å skifte på ungen og klare meg selv, type 12 timer etter ks. (altså jeg vet man skal opp å gå og det klarte jeg med hjelp, men kom meg ikke ut senga alene. Og de satte opp sengehesten min om og om igjen, der låsen er i foteenden av senga ) 

Ikke hadde jeg noe å henge den urinposen i heller. Hærlig å gå ut på fellesstellerommet mens tårene renner av smerte og uriposen dinglende i sokken :-O

Anonymous poster hash: a3610...231
Skrevet

Ingenting noen av gangene (2"vanlige" og 1 ks)

Eneste forskjellen var at de var skikkelig ufine med meg etter KS. Jeg var skikkelig dårlig, hb på 6-7 og kateter (og fikk beskjed om å gå å skifte på ungen og klare meg selv, type 12 timer etter ks. (altså jeg vet man skal opp å gå og det klarte jeg med hjelp, men kom meg ikke ut senga alene. Og de satte opp sengehesten min om og om igjen, der låsen er i foteenden av senga )

Ikke hadde jeg noe å henge den urinposen i heller. Hærlig å gå ut på fellesstellerommet mens tårene renner av smerte og uriposen dinglende i sokken :-O

Anonymous poster hash: a3610...231

Trist å lese. Har hatt det litt på samme måten etter mine ks, kanskje derfor jeg syntes det med flagget ble ekstra sårt.

Som om jordmødrene mente jeg hadde hatt det enkelt, ga meg en paracet da jeg lå og gråt og vrei meg i smerte etterpå, klarte ikke å ha babyen hos meg.

Synd om det er sånne holdninger ute og går på norske sykehus:(

Hi

Skrevet

Fødte på KK i Bergen, ikke Storken, fikk flagg, høye glass og god mat! Tror det avhenger litt av hvem som er på vakt :-)

Skrevet

Fødte vaginalt. Fikk flagg, eplejus i hvitvinsglass og knekkebrød med jordbærsyltetøy (ungen kom midt på natta, så kjøkkenet på sykehuset var stengt)

Anonymous poster hash: 1ffcf...2c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...