Gå til innhold

Det seriøst klikker for meg snart!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man går ikke inn til noen på den måten, det er usannsynlig frekt.

HI lå naken i sengen sin, naboene er hinsides frekke og de som mener HI er den som viser dårlig stil har ikke skjønt en tøddel av hva privatliv og eget hjem betyr.

Man oppfører seg bare ikke slik som disse naboene fra helvete gjorde.Anonymous poster hash: 211f6...383

Jeg er enig i at hjemmet er privat og alt det der, og naboen gikk langt over streken. Samtidig mener jeg at er man våken og det ringer på døra så åpner man. Jeg gjør hvert fall det, alltid. Jeg trudde det var normalt, men jeg ser jo at vi er uenig om akkurat det. Og det er helt i orden. Jeg respekterer også hi sitt valg, og forstår at hun ble sint og irritert. Personlig mener jeg det er dårlig stil å ikke åpne døra, svare når det ringer i telefonen osv.

Det kan være hundre grunner til at jeg ikke åpner døren.

Jeg sover

Jeg har sex

Jeg er i telefonen

Jeg dusjer

Jeg er på do

Jeg tar et bad

Jeg er syk

Osv osv

Man er ikke forpliktet til å åpne døren fordi det ringer på.Anonymous poster hash: 211f6...383

Jeg er klar over det, og det er helt i orden. Jeg sier bare vi er uenig, jeg trudde det var normalt å åpne. Det ringer vel på så sjelden hos meg da at når det først skjer om jeg så sitter på do kjapper jeg meg og springer på dør. Alle sender jo sms eller ringer før de kommer for tida så blir lite overraskelser, og jeg liker overraskelser :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, jeg blir helt satt ut. Hvis man ikke åpner døren, så gjør man ikke det! Spiller da ingen rolle hvorfor. Det har ingen noe med. Det hadde seriøst rablet for meg!!! Hvis noen hadde gått inn i mitt hus på den måten, hadde det vært stor fare for at de ikke kom ut igjen.

Anonymous poster hash: a57c6...0fc

Skrevet

Fy søren for noen frekke folk. Skjønner de virkelig ikke at det er en grunn til at dere ikke åpner døra selv om dere er hjemme? Håper dere fikk lært dem et og annet om folkeskikk.

Jeg jobber selv natt og åpner heller ikke hvis det ringer på. Hender jeg våkner, men hvis jeg skal stå opp for å åpne, risikerer jeg å våkne enda mer for så å ikke få sove igjen etterpå.

Husk å låse døra neste gang. Kan være lurt å koble ut ringeklokka også.

Skrevet

Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.

For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig?

Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.

Anonymous poster hash: d6299...29e

men det er ikke alle som vet at du har natt på dagtid da :D Du sier de kunne ringt, hvordan skulle de ha funnet ut telefonnummeret deres da?

Nei. Det er det ikke. Det er helt valgfritt å åpne døra. Gå inn hos noen som ikke har svart når du ringte på og ringe på mange ganger. Det er dårlig stil

Anonymous poster hash: c6b72...b16

Skrevet

Ja, det var utrolig frekt å gå inn i huset deres. Men du høres jo virkelig ikke spesielt hyggelig ut. Naboene kan ikke vite at dere jobber på natta. Du kunne vel ha åpnet døra?

Anonymous poster hash: 6d191...dd4
Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Altså, her er det ikke nøye hva naboene vet eller ikke vet. Man bare går IKKE inn i andres hus uten tillatelse. Hva om de hadde hatt sex på stua feks? Ett hjem er ganske privat, der foregår alt som ikke skjer utendørs, doturer, dusjing, sex, soving osv osv. Man bare går ikke inn i ett hus ubedt, uansett ! Det er normal folkeskikk !

Jeg jobber ikke natt jeg altså, men det er ikke alttid jeg vil åpne når noen ringer på fordi jeg feks bare ikke orker folk akkurat da. Hadd naboen min gått rett inn på stua da hadde det nok revnet for meg !

Da bor vi på forskjellige steder. Her vi bor går alle til hverandre uten å ringe først. Er døra åpen, banker man på og går inn. Hvis du vil ha sex i stua, låser du selvfølgelig døra.

Anonymous poster hash: 38b43...f9f

Ja det håper jeg virkelig vi gjør, har ikke noe ønske om at folk bare skal gå inn uten å ha ringt først eller at jeg åpner døra når de ringer på. Døra mi er såklart alltid låst uansett, man skal bo ganske langt på landet om døra skal stå ulåst.

Skrevet

HI må tåle (og det gjør hun) at noen ringer på døra. Men hun tålererer ikke at noen ringe i det uendelige, hår rundt huset og går inn døra!!

Jeg jobber ikke natt, men om jeg av en eller annen grunn velger å ikke åpne så er det mitt valg. Ringer tlf kan jeg la vær å ta den og ringer det på døra kan jeg la være å åpne. Om naboen så meg i vinduet 5 min tidligere spiller ingen rolle - jeg kan sove, være i dusjen, sitte på do eller hva som - det har Inge andre noe med. Mitt hus mitt valg!!

Anonymous poster hash: 45c8e...325

Skrevet

Jeg er nesten like sjokkert over at folk her faktisk forsvarer naboens oppførsel, som naboens faktiske oppførsel!! Det er da helt valgfritt å åpne døra! Jeg hadde blitt akkurat like rasende som deg HI. Noen mennesker er bare fullstendig grense- og antenneløse!

Anonymous poster hash: 1dc6e...676

Skrevet

Hei - skjønner godt at du ble grinete for all den styringen fra naboene og attpåtil at de kommer inn.

Håper dere sa fra til dem at dere har jobbet natt og derfor ikke åpnet... slik at de skjønte tegningen til evt neste gang.

Og aldri, aldri glem å låse døra!

Anonymous poster hash: 95665...415
Skrevet

Jeg er nesten like sjokkert over at folk her faktisk forsvarer naboens oppførsel, som naboens faktiske oppførsel!! Det er da helt valgfritt å åpne døra! Jeg hadde blitt akkurat like rasende som deg HI. Noen mennesker er bare fullstendig grense- og antenneløse! Anonymous poster hash: 1dc6e...676

Håper ikke du leser ut i fra mitt svar at jeg forsvarer naboen, for det gjør jeg ikke. Jeg bare trodde ikke noen valgte å ikke åpne opp når de var hjemme og hadde mulighet.

Skrevet

Så går nabokællen inn døra, gjennom to ganger nede og står ved trappa opp og roper: Jeg vet dere er der!!! Det er naboen, vi lurer på noe!

Jeg vet dere er der!!!  Herregud for noen gale folk. Litt psycho spør du meg.

Anonymous poster hash: 7941d...8e5
Skrevet

Naboene dine er langt utenfor folkeskikk! Jeg synes nok at din indignasjon over at de ringte på etter nattevakt, er litt tøysete. Utover det er jeg helt enig med deg. Man ringer på maks to ganger, man går ikke rundt huset og ser inn og man kjenner ikke på døra. Ved brann eller annet livstruende er det greit, men aldri ellers. Jeg tror det er viktig å gi disse folka klar beskjed. De blir sikkert sure, men det er neppe det største tapet dere kan lide.

I fremtiden ville jeg koblet fra ringeklokka etter nattevakt. Og alltid låst døra.

Skrevet

Har ikke ord HI. For noen naboer , og forresten jeg hadde klikka ( ikke bare snart som du sier) så de ville ikke gjort det igjen hehe

Skrevet

Jeg jobber selv natt og selv om jeg ikke kjenner hver eneste nabo i vårt nabolag så har jeg fått en viss anelse om hvem som jobber natt og hvem som har arbeidstid på dag. Når man skal ta kontakt med andre naboer så ringer man på en gang, venter og eventuelt prøver en gang til. Om de da ikke kommer ut så prøver en igjen senere, kanskje på ettermiddag eller en annen dag.. Er det noe som haster så finner en ut mobilnummer og sender en melding så får en svar når de ser den. Om noen av mine naboer hadde gjort noe slikt som du opplevde HI, så hadde de fått klar beskjed om hvor unødvendig dette er!

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.

For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig?Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.Anonymous poster hash: d6299...29e
Mulig ikke blid og hyggelig, men åpner gjør jeg jo. For noen år tilbake ringte naboen på klokken fem om morgenen, kona hadde ramla ned trappa. Glad jeg åpna den gang.Jeg skjønner at du opplevde naboene som frekke når ikke dem ga seg, og jeg mener ikke de hadde særlig god stil heller, men dere var to stykker hjemme og mannen din hadde vel ikke jobba natt?
Hvordan de skal finne telefonnummer?? Det står navna våre på postkassene de ville snakke med oss om. Begge nummerene er på opplysningen.Vi lå i senga, uten klær begge to. Mannen jobber også netter innimellom, da han har en svært krevende jobb med stort ansvar og ofte 17-18 timers vakter.Vi var i halvsøvne og orket ikke lukke opp for d vi trodde var selgere..Det er barnefelt egentlig, så det ringes på stup i ett.Når de gikk rundt huset gadd vi ikke lukke opp fordi vi ikke gadd å respondere på så dårlig manerer.Mannen fortet seg ned når de stod ved trappa for det hadde blitt et svært ublidt møte med meg...Folk må respektere privatlivets fred!Anonymous poster hash: d6299...29e

Men de fleste folk står faktisk opp på morgenen! Det er svært få som jobber natt. Mener du at de måtte leke stalker ved å oppsøke dere på nett, finne tlf nummer og ringe, med den konsekvens at dere sikkert ikke hadde svart fordi... la meg gjette, dere to solstråler svarer ikke på ukjente numre? Anonymous poster hash: 38b43...f9f

Øøøøh - du mener at å bruke 1881.no for å finne et tl.nr er å "leke stalker", men å kikke i vinduer og gå inn i andres hus er helt OK? Da er stalking et begrep som jeg legger noe annet i enn du gjør...

HI: koble ringeklokka fra når du legger deg.

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Håper din mann trampet illsint ned trappa og skrek "Hva faen, kan man ikke engang få fred til å ha sex i sitt eget hjem lenger" - før han truet med å anmelde de til politiet for trespassing.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...