Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Vi kjenner ikke naboene veldig godt. Jeg jobber netter og derav sover jeg ofte på dagtid. Det er stadig selgere og ting på døra så jeg åpner ikke opp når d ringer på døren på dagtid. Her om dagen så ringte naboene på døra på tidlig formiddag. Vi har aldri snakket med dem. Jeg hadde halvveis stått opp så mannen og jeg gadd ikke lukke opp. Vi har svært hektiske liv og vil nyte avslapping når vi kan. Barnet var med venner bort. Det ringer på INTENST, og vi hører det er naboene, altså to av husene. Jeg blir provosert over at noen får seg til å stå sånn og ringe på døra, så jeg og mannen orket fortsatt ikke lukke opp. Så hører vi: - Jeg veeeeet dem er hjemme, begge bilene er her!! Så går de rundt huset og ser! Til slutt så tar de i døra, jeg hadde ikke låst. Så går nabokællen inn døra, gjennom to ganger nede og står ved trappa opp og roper: Jeg vet dere er der!!! Det er naboen, vi lurer på noe! DA gikk mannen ned for han skjønte at d var like før ho her sprakk!! De lurte på noe ang postkassene. Seriøst, jeg var sur i to dager på de. Makan til frekkhet! Anonymous poster hash: d6299...29e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Vi kjenner ikke naboene veldig godt. Jeg jobber netter og derav sover jeg ofte på dagtid. Det er stadig selgere og ting på døra så jeg åpner ikke opp når d ringer på døren på dagtid. Her om dagen så ringte naboene på døra på tidlig formiddag. Vi har aldri snakket med dem. Jeg hadde halvveis stått opp så mannen og jeg gadd ikke lukke opp. Vi har svært hektiske liv og vil nyte avslapping når vi kan. Barnet var med venner bort. Det ringer på INTENST, og vi hører det er naboene, altså to av husene. Jeg blir provosert over at noen får seg til å stå sånn og ringe på døra, så jeg og mannen orket fortsatt ikke lukke opp. Så hører vi: - Jeg veeeeet dem er hjemme, begge bilene er her!! Så går de rundt huset og ser! Til slutt så tar de i døra, jeg hadde ikke låst. Så går nabokællen inn døra, gjennom to ganger nede og står ved trappa opp og roper: Jeg vet dere er der!!! Det er naboen, vi lurer på noe! DA gikk mannen ned for han skjønte at d var like før ho her sprakk!! De lurte på noe ang postkassene. Seriøst, jeg var sur i to dager på de. Makan til frekkhet! Anonymous poster hash: d6299...29e Trykka litt fort!Jo, og nå har det ringt og ringt på døren igjen! Hva med å ringe? Respektere at enkelte jobber på natta? Anonymous poster hash: d6299...29e
Marriet Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp. For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig? Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det. Anonymous poster hash: d6299...29e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Fy flate så frekt!!! Dårlig stil å ikke åpne? Tull! de dagene jeg er hjemme på dagtid kan jeg finne på å ligge i badekaret en times tid, eller ta meg en dusj, og da er det ganske uaktuelt å gå og åpne døra! Hører ofte på musikk mens jeg studerer eller gjør husarbeid, og hører ikke at det ringer på. Om naboen plutselig dukker opp hadde jeg blitt livredd og jagd vedkommende på dør ganske kjapt! Eller sønn som nå i det siste, har lagt på sofaen med en nyoperert fot, ikke pokker om jeg humper meg ned i halvsvime for å åpne døra! Selvfølgelig er det noe annet om noen har ringt på forhånd, men jeg liker dårlig uanmeldt besøk.. Anonymous poster hash: f245e...935
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Herrefred så utrolig frekt av dem!! SÅNT gjør en BARE IKKE! Trenger seg inn i andres hjem, de måtte da ha skjønt hintet når de "visste" dere var hjemme og ikke lukka opp... Seriøst helt sjukt.. Håper mannen din opplyste dem at dere har hektiske liv og du jobber natt? Fy søren, frekkere enn min gamle nabo jo. Anonymous poster hash: b52fc...094
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Herregud, håper dere sa KRAFTIG i fra om at det ikke er ok? Når du jobber natt er du virkelig ikke interessert i at folk terroriserer dere på den måten.. og seriøst, en postkasse.. hvor viktig kan det ha vært som ikke kunne vente? Fy flate så frekke.. Anonymous poster hash: 4b097...a1d
Luksusdyret Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp. For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig? Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det. Anonymous poster hash: d6299...29e men det er ikke alle som vet at du har natt på dagtid da Du sier de kunne ringt, hvordan skulle de ha funnet ut telefonnummeret deres da?
*Lissi* Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Jobber selv turnus, så vet hvor irriterende de er å bli vekt. Hadde blitt så forbanna at de ikke hadde ringt på flere ganger or å si det slik
Marriet Skrevet 7. november 2014 #11 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp. For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig? Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.Anonymous poster hash: d6299...29e Mulig ikke blid og hyggelig, men åpner gjør jeg jo. For noen år tilbake ringte naboen på klokken fem om morgenen, kona hadde ramla ned trappa. Glad jeg åpna den gang. Jeg skjønner at du opplevde naboene som frekke når ikke dem ga seg, og jeg mener ikke de hadde særlig god stil heller, men dere var to stykker hjemme og mannen din hadde vel ikke jobba natt?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #12 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig?Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.Anonymous poster hash: d6299...29e Mulig ikke blid og hyggelig, men åpner gjør jeg jo. For noen år tilbake ringte naboen på klokken fem om morgenen, kona hadde ramla ned trappa. Glad jeg åpna den gang. Jeg skjønner at du opplevde naboene som frekke når ikke dem ga seg, og jeg mener ikke de hadde særlig god stil heller, men dere var to stykker hjemme og mannen din hadde vel ikke jobba natt? Hvordan de skal finne telefonnummer?? Det står navna våre på postkassene de ville snakke med oss om. Begge nummerene er på opplysningen. Vi lå i senga, uten klær begge to. Mannen jobber også netter innimellom, da han har en svært krevende jobb med stort ansvar og ofte 17-18 timers vakter. Vi var i halvsøvne og orket ikke lukke opp for d vi trodde var selgere.. Det er barnefelt egentlig, så det ringes på stup i ett. Når de gikk rundt huset gadd vi ikke lukke opp fordi vi ikke gadd å respondere på så dårlig manerer. Mannen fortet seg ned når de stod ved trappa for det hadde blitt et svært ublidt møte med meg... Folk må respektere privatlivets fred! Anonymous poster hash: d6299...29e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #13 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig?Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.Anonymous poster hash: d6299...29e Mulig ikke blid og hyggelig, men åpner gjør jeg jo. For noen år tilbake ringte naboen på klokken fem om morgenen, kona hadde ramla ned trappa. Glad jeg åpna den gang. Jeg skjønner at du opplevde naboene som frekke når ikke dem ga seg, og jeg mener ikke de hadde særlig god stil heller, men dere var to stykker hjemme og mannen din hadde vel ikke jobba natt? Hvordan de skal finne telefonnummer?? Det står navna våre på postkassene de ville snakke med oss om. Begge nummerene er på opplysningen. Vi lå i senga, uten klær begge to. Mannen jobber også netter innimellom, da han har en svært krevende jobb med stort ansvar og ofte 17-18 timers vakter. Vi var i halvsøvne og orket ikke lukke opp for d vi trodde var selgere.. Det er barnefelt egentlig, så det ringes på stup i ett. Når de gikk rundt huset gadd vi ikke lukke opp fordi vi ikke gadd å respondere på så dårlig manerer. Mannen fortet seg ned når de stod ved trappa for det hadde blitt et svært ublidt møte med meg... Folk må respektere privatlivets fred! Anonymous poster hash: d6299...29e Men de fleste folk står faktisk opp på morgenen! Det er svært få som jobber natt. Mener du at de måtte leke stalker ved å oppsøke dere på nett, finne tlf nummer og ringe, med den konsekvens at dere sikkert ikke hadde svart fordi... la meg gjette, dere to solstråler svarer ikke på ukjente numre? Anonymous poster hash: 38b43...f9f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #14 Skrevet 7. november 2014 Ja, antakeligvis. Du klarte ikke å stable ordene i riktig rekkefølge... Anonymous poster hash: 47c3d...0af
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 7. november 2014 #15 Skrevet 7. november 2014 Altså, her er det ikke nøye hva naboene vet eller ikke vet. Man bare går IKKE inn i andres hus uten tillatelse. Hva om de hadde hatt sex på stua feks? Ett hjem er ganske privat, der foregår alt som ikke skjer utendørs, doturer, dusjing, sex, soving osv osv. Man bare går ikke inn i ett hus ubedt, uansett ! Det er normal folkeskikk ! Jeg jobber ikke natt jeg altså, men det er ikke alttid jeg vil åpne når noen ringer på fordi jeg feks bare ikke orker folk akkurat da. Hadd naboen min gått rett inn på stua da hadde det nok revnet for meg !
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #16 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig?Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.Anonymous poster hash: d6299...29e Mulig ikke blid og hyggelig, men åpner gjør jeg jo. For noen år tilbake ringte naboen på klokken fem om morgenen, kona hadde ramla ned trappa. Glad jeg åpna den gang. Jeg skjønner at du opplevde naboene som frekke når ikke dem ga seg, og jeg mener ikke de hadde særlig god stil heller, men dere var to stykker hjemme og mannen din hadde vel ikke jobba natt? Hvordan de skal finne telefonnummer?? Det står navna våre på postkassene de ville snakke med oss om. Begge nummerene er på opplysningen. Vi lå i senga, uten klær begge to. Mannen jobber også netter innimellom, da han har en svært krevende jobb med stort ansvar og ofte 17-18 timers vakter. Vi var i halvsøvne og orket ikke lukke opp for d vi trodde var selgere.. Det er barnefelt egentlig, så det ringes på stup i ett. Når de gikk rundt huset gadd vi ikke lukke opp fordi vi ikke gadd å respondere på så dårlig manerer. Mannen fortet seg ned når de stod ved trappa for det hadde blitt et svært ublidt møte med meg... Folk må respektere privatlivets fred! Anonymous poster hash: d6299...29e Men de fleste folk står faktisk opp på morgenen! Det er svært få som jobber natt. Mener du at de måtte leke stalker ved å oppsøke dere på nett, finne tlf nummer og ringe, med den konsekvens at dere sikkert ikke hadde svart fordi... la meg gjette, dere to solstråler svarer ikke på ukjente numre? Anonymous poster hash: 38b43...f9f Det hender faktisk at mennesker ønsker å sove og ikke snakke med andre mennesker. For oss er det viktig som jobber med syke mennesker, pårørende, mye press, mye jobb osv.Vi kan ikke være tilgjengelig 24/7, vi må få lov til å sove ut etter jobb og hvile uten og alltid være på vakt. Anonymous poster hash: d6299...29e
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. november 2014 #17 Skrevet 7. november 2014 Lås døra for det første! Hvem går og legger sdg med åpen dør i et boligfelt? Og koble ut dørklokka på dagtid når du sover. Enig i at det er frekt å ikke gi seg. Hadde jeg ringt på hos naboen og ingen åpnet så hadde jeg gått hjem. Hadde ikke ringt på flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #18 Skrevet 7. november 2014 Altså, her er det ikke nøye hva naboene vet eller ikke vet. Man bare går IKKE inn i andres hus uten tillatelse. Hva om de hadde hatt sex på stua feks? Ett hjem er ganske privat, der foregår alt som ikke skjer utendørs, doturer, dusjing, sex, soving osv osv. Man bare går ikke inn i ett hus ubedt, uansett ! Det er normal folkeskikk ! Jeg jobber ikke natt jeg altså, men det er ikke alttid jeg vil åpne når noen ringer på fordi jeg feks bare ikke orker folk akkurat da. Hadd naboen min gått rett inn på stua da hadde det nok revnet for meg ! Da bor vi på forskjellige steder. Her vi bor går alle til hverandre uten å ringe først. Er døra åpen, banker man på og går inn. Hvis du vil ha sex i stua, låser du selvfølgelig døra. Anonymous poster hash: 38b43...f9f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #19 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig?Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.Anonymous poster hash: d6299...29e Mulig ikke blid og hyggelig, men åpner gjør jeg jo. For noen år tilbake ringte naboen på klokken fem om morgenen, kona hadde ramla ned trappa. Glad jeg åpna den gang. Jeg skjønner at du opplevde naboene som frekke når ikke dem ga seg, og jeg mener ikke de hadde særlig god stil heller, men dere var to stykker hjemme og mannen din hadde vel ikke jobba natt? Hvordan de skal finne telefonnummer?? Det står navna våre på postkassene de ville snakke med oss om. Begge nummerene er på opplysningen. Vi lå i senga, uten klær begge to. Mannen jobber også netter innimellom, da han har en svært krevende jobb med stort ansvar og ofte 17-18 timers vakter. Vi var i halvsøvne og orket ikke lukke opp for d vi trodde var selgere.. Det er barnefelt egentlig, så det ringes på stup i ett. Når de gikk rundt huset gadd vi ikke lukke opp fordi vi ikke gadd å respondere på så dårlig manerer. Mannen fortet seg ned når de stod ved trappa for det hadde blitt et svært ublidt møte med meg... Folk må respektere privatlivets fred! Anonymous poster hash: d6299...29e Men de fleste folk står faktisk opp på morgenen! Det er svært få som jobber natt. Mener du at de måtte leke stalker ved å oppsøke dere på nett, finne tlf nummer og ringe, med den konsekvens at dere sikkert ikke hadde svart fordi... la meg gjette, dere to solstråler svarer ikke på ukjente numre? Anonymous poster hash: 38b43...f9f Det hender faktisk at mennesker ønsker å sove og ikke snakke med andre mennesker. For oss er det viktig som jobber med syke mennesker, pårørende, mye press, mye jobb osv.Vi kan ikke være tilgjengelig 24/7, vi må få lov til å sove ut etter jobb og hvile uten og alltid være på vakt. Anonymous poster hash: d6299...29e men alle jobber og sover til forskjellige tider! Mener du at det er frekt å ringe kl 8 fordi du har vært på nattevakt, kl 12 fordi mannen kom full hjem fra byen kl 7 og vil sove, kl 16 fordi du ønsker deg en middagslur, eller kl 21 fordi da har du lagt deg? Da får naboene aldri tak i deg... Anonymous poster hash: 38b43...f9f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #20 Skrevet 7. november 2014 Altså, her er det ikke nøye hva naboene vet eller ikke vet. Man bare går IKKE inn i andres hus uten tillatelse. Hva om de hadde hatt sex på stua feks? Ett hjem er ganske privat, der foregår alt som ikke skjer utendørs, doturer, dusjing, sex, soving osv osv. Man bare går ikke inn i ett hus ubedt, uansett ! Det er normal folkeskikk ! Jeg jobber ikke natt jeg altså, men det er ikke alttid jeg vil åpne når noen ringer på fordi jeg feks bare ikke orker folk akkurat da. Hadd naboen min gått rett inn på stua da hadde det nok revnet for meg ! Da bor vi på forskjellige steder. Her vi bor går alle til hverandre uten å ringe først. Er døra åpen, banker man på og går inn. Hvis du vil ha sex i stua, låser du selvfølgelig døra. Anonymous poster hash: 38b43...f9f Vi låser egentlig alltid døra så det var en forglemmelse.Men at de tittet i vinduer, gikk rundt huset, for så og gå inn for å snakke om postkasser?? Jeg ble mildt sagt forbanna. Anonymous poster hash: d6299...29e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #21 Skrevet 7. november 2014 Synes faktisk det er dårlig stil og ikke åpne opp.For meg blir det som å lukke opp midt på natta. Min natt er dagtid, ville du stått opp om natten og vært blid og hyggelig?Ring gjerne på døra en og to gng, men DA holder det.Anonymous poster hash: d6299...29e Mulig ikke blid og hyggelig, men åpner gjør jeg jo. For noen år tilbake ringte naboen på klokken fem om morgenen, kona hadde ramla ned trappa. Glad jeg åpna den gang. Jeg skjønner at du opplevde naboene som frekke når ikke dem ga seg, og jeg mener ikke de hadde særlig god stil heller, men dere var to stykker hjemme og mannen din hadde vel ikke jobba natt? Hvordan de skal finne telefonnummer?? Det står navna våre på postkassene de ville snakke med oss om. Begge nummerene er på opplysningen. Vi lå i senga, uten klær begge to. Mannen jobber også netter innimellom, da han har en svært krevende jobb med stort ansvar og ofte 17-18 timers vakter. Vi var i halvsøvne og orket ikke lukke opp for d vi trodde var selgere.. Det er barnefelt egentlig, så det ringes på stup i ett. Når de gikk rundt huset gadd vi ikke lukke opp fordi vi ikke gadd å respondere på så dårlig manerer. Mannen fortet seg ned når de stod ved trappa for det hadde blitt et svært ublidt møte med meg... Folk må respektere privatlivets fred! Anonymous poster hash: d6299...29e Men de fleste folk står faktisk opp på morgenen! Det er svært få som jobber natt. Mener du at de måtte leke stalker ved å oppsøke dere på nett, finne tlf nummer og ringe, med den konsekvens at dere sikkert ikke hadde svart fordi... la meg gjette, dere to solstråler svarer ikke på ukjente numre? Anonymous poster hash: 38b43...f9f Det hender faktisk at mennesker ønsker å sove og ikke snakke med andre mennesker. For oss er det viktig som jobber med syke mennesker, pårørende, mye press, mye jobb osv.Vi kan ikke være tilgjengelig 24/7, vi må få lov til å sove ut etter jobb og hvile uten og alltid være på vakt. Anonymous poster hash: d6299...29e men alle jobber og sover til forskjellige tider! Mener du at det er frekt å ringe kl 8 fordi du har vært på nattevakt, kl 12 fordi mannen kom full hjem fra byen kl 7 og vil sove, kl 16 fordi du ønsker deg en middagslur, eller kl 21 fordi da har du lagt deg? Da får naboene aldri tak i deg... Anonymous poster hash: 38b43...f9f Kjære vene! Nå dras det ut i proposjoner!Som jeg skrev: Ring gjerne på en eller to ganger, det skjer ofte, og jeg sovner igjen. Men man står vel ikke og terroriserer folk og går inn hos andre? Anonymous poster hash: d6299...29e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #22 Skrevet 7. november 2014 Man går ikke inn til noen på den måten, det er usannsynlig frekt. HI lå naken i sengen sin, naboene er hinsides frekke og de som mener HI er den som viser dårlig stil har ikke skjønt en tøddel av hva privatliv og eget hjem betyr. Man oppfører seg bare ikke slik som disse naboene fra helvete gjorde. Anonymous poster hash: 211f6...383
Marriet Skrevet 7. november 2014 #23 Skrevet 7. november 2014 Man går ikke inn til noen på den måten, det er usannsynlig frekt. HI lå naken i sengen sin, naboene er hinsides frekke og de som mener HI er den som viser dårlig stil har ikke skjønt en tøddel av hva privatliv og eget hjem betyr. Man oppfører seg bare ikke slik som disse naboene fra helvete gjorde.Anonymous poster hash: 211f6...383 Jeg er enig i at hjemmet er privat og alt det der, og naboen gikk langt over streken. Samtidig mener jeg at er man våken og det ringer på døra så åpner man. Jeg gjør hvert fall det, alltid. Jeg trudde det var normalt, men jeg ser jo at vi er uenig om akkurat det. Og det er helt i orden. Jeg respekterer også hi sitt valg, og forstår at hun ble sint og irritert. Personlig mener jeg det er dårlig stil å ikke åpne døra, svare når det ringer i telefonen osv.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #24 Skrevet 7. november 2014 Man går ikke inn til noen på den måten, det er usannsynlig frekt. HI lå naken i sengen sin, naboene er hinsides frekke og de som mener HI er den som viser dårlig stil har ikke skjønt en tøddel av hva privatliv og eget hjem betyr. Man oppfører seg bare ikke slik som disse naboene fra helvete gjorde.Anonymous poster hash: 211f6...383 Jeg er enig i at hjemmet er privat og alt det der, og naboen gikk langt over streken. Samtidig mener jeg at er man våken og det ringer på døra så åpner man. Jeg gjør hvert fall det, alltid. Jeg trudde det var normalt, men jeg ser jo at vi er uenig om akkurat det. Og det er helt i orden. Jeg respekterer også hi sitt valg, og forstår at hun ble sint og irritert. Personlig mener jeg det er dårlig stil å ikke åpne døra, svare når det ringer i telefonen osv. Det kan være hundre grunner til at jeg ikke åpner døren. Jeg sover Jeg har sex Jeg er i telefonen Jeg dusjer Jeg er på do Jeg tar et bad Jeg er syk Osv osv Man er ikke forpliktet til å åpne døren fordi det ringer på. Anonymous poster hash: 211f6...383
sug lut Skrevet 7. november 2014 #25 Skrevet 7. november 2014 Man åpner døren hvis man har lyst. Det er ingen som har lov til å henge på klokka om man ikke gjør det, og å så inn ubedt er mordgrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå