Gå til innhold

Hva skal dere lage i julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å lage sjokolade og annen konfekt. Flere av de som får slike gaver har favoritter som blir ønsket år etter år. Blir alltid noen nye eksperimenter og noen gamle favoritter.

Anonymous poster hash: 82353...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sydd en del, toalettmapper, smykkeoppbevaring (til reisebruk), skoposer, og så blir det vaniljeessens, fruktkake, litt julegodter og slikt. Håper jeg får hjemmelaget granola fra en av venninnene, for det er hun så god på, og votter og sokker av en annen. Jeg gleder meg til jul!!

Skrevet

Jeg lager ikke gaver, vil heller gi folk noe de vil ha.Anonymous poster hash: 009e1...ccd

Husk at alle kan klare å lage noe. At du hittil har prøvd en hel del men ikke fått det til, eller at du ikke klarer å gjøre det fint nok må du ikke tenke mer på. Prøv noe nytt, så klarer du det du også, skal du se. Anonymous poster hash: f4f8d...d53
Det er vel heller det at jeg ikke greier lage duplo, eller kjøkkenkniv, eller den boka noen ønsket seg. Flott for deg om du greier lage sånt, men annen hjemmelagd dritt er det ikke mange som ønsker deg altså... Om det ikke er fra barn da. Er du et barn?Anonymous poster hash: 009e1...ccd
Hjemmelaget dritt?Det er ingen som tvinger deg til å svare i denne tråden, meningen din er ganske uinteressant Anonymous poster hash: 80522...9ae
Ja, det er noen som bare vil strykes med hårene og bare vil høre det e vil høre. Fakta er vel at veldig få virkelig setter pris på hjemmelagde gaver... Man sier selvsagt ikke det til giver, men litt trist at folk er så gjerrige at de ikke kan kjøpe noe synes jeg.Anonymous poster hash: 009e1...ccd

Snakk om å vite prisen på alt, og verdien av ingenting..

Jeg vil heller at noen tar seg bryet, tiden, og ikke minst pengene som skal til for å strikke meg en ordentlig genser, enn at de kjøper noe ræl som jeg ikke har bruk for, og ikke synes er fint.

At du tror at det er billig med hjemmelagede gaver er jo trist, men ikke noe å gjøre noe med. At du heller ikke setter pris på arbeidet og omtanken er bare trist..

Det ligger en mye bedre tanke bak å gi noe en vet personen vil ha, en å sitte å lage noe med "omtanke" som personen ikke vil ha/trenger/passer/liker. Tanken er vel å glede den andre en gir til? Ikke at man skal være så glad selv for å få gitt bort en genser man har lagd?

Anonymous poster hash: 009e1...ccd

Ikke jeg som har svart deg over her, men det er faktisk en del som ønsker seg hjemmelagde ting. F.eks genser, lue, skjerf ol. At du kaller det dritt er bare utrolig barnslig.

Jeg lager ikke nips og pynt til folk som ikke har ønsket seg det, men har flere i familien som ønsker seg hjemmestrikka spesifikt hvert år.

Jeg skal strikke genser til min søster i år. Og et pannebånd. Det er det hun ønsker seg. Hun har mye penger, og bestemt smak. Så hun kjøper seg ting hun liker selv. Derimot liker hun ikke bruke tid på håndarbeid som hun liker, så det ønsker hun seg.

Anonymous poster hash: c2b53...6a7

Skrevet

Jeg lager ikke gaver, vil heller gi folk noe de vil ha.Anonymous poster hash: 009e1...ccd

Husk at alle kan klare å lage noe. At du hittil har prøvd en hel del men ikke fått det til, eller at du ikke klarer å gjøre det fint nok må du ikke tenke mer på. Prøv noe nytt, så klarer du det du også, skal du se.   Anonymous poster hash: f4f8d...d53
Det er vel heller det at jeg ikke greier lage duplo, eller kjøkkenkniv, eller den boka noen ønsket seg. Flott for deg om du greier lage sånt, men annen hjemmelagd dritt er det ikke mange som ønsker deg altså... Om det ikke er fra barn da. Er du et barn?Anonymous poster hash: 009e1...ccd
Hjemmelaget dritt?Det er ingen som tvinger deg til å svare i denne tråden, meningen din er ganske uinteressant Anonymous poster hash: 80522...9ae

Ja, det er noen som bare vil strykes med hårene og bare vil høre det e vil høre. Fakta er vel at veldig få virkelig setter pris på hjemmelagde gaver... Man sier selvsagt ikke det til giver, men litt trist at folk er så gjerrige at de ikke kan kjøpe noe synes jeg.Anonymous poster hash: 009e1...ccd

Snakk om å vite prisen på alt, og verdien av ingenting..

Jeg vil heller at noen tar seg bryet, tiden, og ikke minst pengene som skal til for å strikke meg en ordentlig genser, enn at de kjøper noe ræl som jeg ikke har bruk for, og ikke synes er fint.

At du tror at det er billig med hjemmelagede gaver er jo trist, men ikke noe å gjøre noe med. At du heller ikke setter pris på arbeidet og omtanken er bare trist..

Det ligger en mye bedre tanke bak å gi noe en vet personen vil ha, en å sitte å lage noe med "omtanke" som personen ikke vil ha/trenger/passer/liker. Tanken er vel å glede den andre en gir til? Ikke at man skal være så glad selv for å få gitt bort en genser man har lagd?

Anonymous poster hash: 009e1...ccd

Jeg er til en viss grad enig med deg i at en gave ikke nødvendig vis er god selv om den er hjemmelaget. Skal du gi noe du har laget selv bør det akkurat som med gaver du kjøper tilpasses mottakeren og du bør være flink til å lage det. Jeg har selv fått hjemmelagde gaver som var helt bak mål. En gang fikk jeg for eksempel 1/3 krydderkake som hadde ligget så lenge at den var muggen og en gang fikk jeg hjemmelagde duftlys som stinket om mulig værre enn duftlys fra butikken. Da er ikke hjemmelaget noe jeg blir spessielt glad for, men sån er det jo med kjøpegaver også. Noen ganger får man noe som er helt bak mål og som heller ikke kan byttes.

Som regel når jeg får hjemmelagde ting er det noe giveren vet jeg vil like. Jeg har for eksempel fått et stort trau av en som driver med treskjæring, en linduk som tok nøyaktig fargene fra stua fra en som vever, brente mandler fra en som vet at det er en av mine store favoritter og en del andre ting. Da vet jeg at gavene er nøye uttenkt.

Anonymous poster hash: 4f5a9...d21

Skrevet

Jeg pleier å lage sjokolade og annen konfekt. Flere av de som får slike gaver har favoritter som blir ønsket år etter år. Blir alltid noen nye eksperimenter og noen gamle favoritter.

Anonymous poster hash: 82353...880

Samme her. Og det er jammen ikke noe "billig dritt", kjøper Valrhona-sjokolade og andre kvalitetsingredienser. Har flere i familien som begynner å spise gaven sin til kaffen på julaften, så det kan ikke være så ille.

Skrevet

Ingen hjemmelagede julegaver fra meg, en kombinasjon av at jeg er lite handy og har lite tid i år.

Men jeg ønsker meg absolutt hjemmelagede gaver! Strikkesokker, tovet sitteunderlag, chutney, syltetøy, saft og konfekt bl.a.

Anonymous poster hash: 8dfb2...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...