Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #51 Skrevet 8. november 2014 Her slår vi sammen 6 bursdager i desember. Da arrangerer vi en mer forseggjort og dyrere feiring med underholdning og aktiviteter. Hvis en eller annen tilfeldig søring føler det er flåeri får de bare føle det! Kjenner jeg blir lattermild av sånne holdninger Anonymous poster hash: 98eb8...ef0 Hvordan klarer du å få inn dette med søring?? Har jeg gått glipp av noe ? Anonymous poster hash: c782d...cf1 Haha! Det skulle være sÆring 😊 Anonymous poster hash: 98eb8...ef0 Å kalle noen en særing i en diskusjon er en hersketeknikk. Gikk du tom for argumenter? Ta ballen ikke mannen. Anonymous poster hash: a23dd...040 Nei, det trenger ikke være en hersketeknikk. Det kan rett og slett være en korrekt beskrivelse. Verden er full av særinger. Sære foreldre reagerer på for mange bursdager, bursdager i helger, bursdager på ettermiddager, bursdager på lekeland, bursdager uten sukker, bursdager med sukker, bursdager som slås sammen. Det er uhorvelig sært og tåpelig. Får man en invitasjon som ikke passer en takker man bare nei. Anonymous poster hash: 98eb8...ef0 Du beskriver du meg som en særing fordi jeg tenker økonomi. Trodde det var ganske vanlig jeg da. Og det føles som en hersketeknikk å bli kalt særing i en seriøs diskusjon. Det er et ord jeg aldri ville slengt i fjeset på noen under en diskusjon, ei heller her på 'anonyme' nettet. Anonymous poster hash: a23dd...040 Om det feires 4 bursdager på 14 dager eller en bursdag med 4 bursdagsbarn så er det ingen forskjell i prisen på gaver! Hvis ikke du er så sær at du siler bursdager barnet ditt får gå i da, basert på hvor nære venner han er med bursdagsbarnet. Jeg ser hvordan det kan oppleves uokonomisk hvis man er så sær. Anonymous poster hash: 98eb8...ef0 Jeg er økonom og jeg syntes det blir dyrt med4×150=600 kr for 2 timer morro. Dersom det var 4 separate bursdager er det 8 timer morro for samme utgift til gaver. Skjønner foreldrene som velger å slå sammen da, fordi de sparer utrolig mye jobb og får 4 å dele utgiften med. Når det er sagt skal dere vite at vi har flotte og inkluderende feiringer med barna her i gården. Til Halloween hadde vi alle guttene i klassen her (nærmere 20 stk), og det gjorde vi selvsagt ikke for å få gaver, men for å få et godt klassemiljø. Anonymous poster hash: a23dd...040 Dette er akkurat like sært som de som beregner prisen på bryllupsgaver utfra ca pris på kuverten. Her skal man ha full uttelling for investeringen! Jeg bare rister på hodet og ler. Egoistsamfunnet blir stadig verre. Anonymous poster hash: 98eb8...ef0
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #52 Skrevet 8. november 2014 Jeg tenker at jeg håper vi holder oss i utlandet helt til gutten er ferdig med å feire bursdag, for det er blitt så himla komplisert og kodifisert å arrangere at moroen forsvinner. Og her er de voksne gjerne barnsligere enn barna. Nei, man fikser ikke problemet med ekskludering ved å tvinge alle til å feire bursdag med de samme folkene hele tiden og på tilnærmer samme vis hele tiden. Man oppnår bare en skinninkludering der noen barn kan føle seg mer alene enn noensinne. Men det man oppnår som voksen er den gode følelsen av at man "har gjort noe for at alle skal være inkludert". Hva med å heller fokusere på respekt og grunnleggende humanistiske verdier? Rart det der, men her vi bor er det uvanlig å invitere mer enn 3-4 barn i bursdag, og da gjerne ikke bare fra klassen. Samtidig er det fokus på at barna skal vise respekt for hverandre mens uten at de tvinges til å late som de er venner med alle. Det går faktisk veldig fint, og ingen lager issues av hvem som er invitert hvor og hvem som gjør hva i bursdag. Understreker at barnet mitt slettes ikke er blant de mest populære, og jeg var selv ikke blant de "utvalgte" i klassen min, før noen anklager meg for å tale de populæres sak. Jeg taler heller for de som har venner utenfor de tradisjonnelle "kjønn" og "klasse" kategorien, og som ergrer seg over å bli tvunget til å ha bursdag med andre enn sine nærmeste. Anonymous poster hash: ca386...08e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #53 Skrevet 8. november 2014 Jeg kan ikke mene at det er greit eller ikke når jeg hverken kjenner barna eller de voksene som er innblandet. Er det noen uenigheter eller negativ historie mellom de voksne? Er hun en person som vil overkjøre og presse fram sine meninger og ønsker? Har noen av de eller andre de kjenner planlagt ting med henne før og endt opp med all jobb og betaling? Har de andre alt planlagt hele bursdagen og så vil hun bare slenge seg med? Går guttene faktisk godt sammen og liker de samme ting? Jeg har selv prøvd å feire mitt barns bursdag sammen med en annen mor og endte med å stå for 90 prosent av planlegging, gjennomføring og jeg betalte sikkert 60% av mat samt at jeg måtte legge ut for leie av lokale og fikk aldri pengene for deres del. Neste år feirer vi sammen et annet barn da de er mange som har bursdag i samme tidsperiode. Og skulle denne moren vi feiret med i fjor spørre om å være med der kommer jeg helt klart til å si nei. Poenget med å feire to sammen er å dele kostnader og jobb, ikke øke min mengde av begge deler. Og la noen andre være gratispassasjerer. Anonymous poster hash: 93d12...f5d
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2014 #54 Skrevet 8. november 2014 Jeg skjønner veldig godt at noen syns det er ekskluderende å ikke bli BEDT i bursdag til noen de leker med og går i klasse med. Jeg kan likevel ikke se at det er ekskludering å være kun gjest i noen andres bursdag, selv om det selskapet holdes for to barn. Hvis det må være så totalt, ender det med at klassen må holde en eneste bursdag i året, der alle er gjest og alle er jubilant.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #55 Skrevet 8. november 2014 Jeg kan ikke mene at det er greit eller ikke når jeg hverken kjenner barna eller de voksene som er innblandet.Er det noen uenigheter eller negativ historie mellom de voksne?Er hun en person som vil overkjøre og presse fram sine meninger og ønsker?Har noen av de eller andre de kjenner planlagt ting med henne før og endt opp med all jobb og betaling?Har de andre alt planlagt hele bursdagen og så vil hun bare slenge seg med? Går guttene faktisk godt sammen og liker de samme ting? Jeg har selv prøvd å feire mitt barns bursdag sammen med en annen mor og endte med å stå for 90 prosent av planlegging, gjennomføring og jeg betalte sikkert 60% av mat samt at jeg måtte legge ut for leie av lokale og fikk aldri pengene for deres del.Neste år feirer vi sammen et annet barn da de er mange som har bursdag i samme tidsperiode. Og skulle denne moren vi feiret med i fjor spørre om å være med der kommer jeg helt klart til å si nei.Poenget med å feire to sammen er å dele kostnader og jobb, ikke øke min mengde av begge deler. Og la noen andre være gratispassasjerer. Anonymous poster hash: 93d12...f5d Svaret er nei på alle spørsmålene, bortsett fra det siste. HI Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #56 Skrevet 8. november 2014 Jeg skjønner veldig godt at noen syns det er ekskluderende å ikke bli BEDT i bursdag til noen de leker med og går i klasse med. Jeg kan likevel ikke se at det er ekskludering å være kun gjest i noen andres bursdag, selv om det selskapet holdes for to barn. Hvis det må være så totalt, ender det med at klassen må holde en eneste bursdag i året, der alle er gjest og alle er jubilant. Nei, det er snakk om tre gutter som har bursdag meget tett, ikke "hele klassen". Ingen andre har bursdag i nærheten av disse. Det er som nevnt ellers veldig vanlig i klassen å slå sammen bursdager når man har tette dager. (Har barn i samme klasse, det er derfor jeg vet dette) Hi Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #57 Skrevet 8. november 2014 Jeg skjønner veldig godt at noen syns det er ekskluderende å ikke bli BEDT i bursdag til noen de leker med og går i klasse med. Jeg kan likevel ikke se at det er ekskludering å være kun gjest i noen andres bursdag, selv om det selskapet holdes for to barn. Hvis det må være så totalt, ender det med at klassen må holde en eneste bursdag i året, der alle er gjest og alle er jubilant. Nei, det er snakk om tre gutter som har bursdag meget tett, ikke "hele klassen". Ingen andre har bursdag i nærheten av disse. Det er som nevnt ellers veldig vanlig i klassen å slå sammen bursdager når man har tette dager. (Har barn i samme klasse, det er derfor jeg vet dette) Hi Anonymous poster hash: e216a...68e Men hvorfor engasjerer dette deg så voldsomt hi når dette ikke er ditt barn? Er det tredje barnet et som blir mobbet i klassen? Anonymous poster hash: c782d...cf1
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #58 Skrevet 8. november 2014 Jeg skjønner veldig godt at noen syns det er ekskluderende å ikke bli BEDT i bursdag til noen de leker med og går i klasse med. Jeg kan likevel ikke se at det er ekskludering å være kun gjest i noen andres bursdag, selv om det selskapet holdes for to barn. Hvis det må være så totalt, ender det med at klassen må holde en eneste bursdag i året, der alle er gjest og alle er jubilant. Nei, det er snakk om tre gutter som har bursdag meget tett, ikke "hele klassen". Ingen andre har bursdag i nærheten av disse. Det er som nevnt ellers veldig vanlig i klassen å slå sammen bursdager når man har tette dager. (Har barn i samme klasse, det er derfor jeg vet dette) Hi Anonymous poster hash: e216a...68e Men hvorfor engasjerer dette deg så voldsomt hi når dette ikke er ditt barn? Er det tredje barnet et som blir mobbet i klassen? Anonymous poster hash: c782d...cf1 Spiller det noen rolle? Temaet engasjerer tydeligvis flere enn meg. Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #59 Skrevet 8. november 2014 Jeg skjønner veldig godt at noen syns det er ekskluderende å ikke bli BEDT i bursdag til noen de leker med og går i klasse med. Jeg kan likevel ikke se at det er ekskludering å være kun gjest i noen andres bursdag, selv om det selskapet holdes for to barn. Hvis det må være så totalt, ender det med at klassen må holde en eneste bursdag i året, der alle er gjest og alle er jubilant. Nei, det er snakk om tre gutter som har bursdag meget tett, ikke "hele klassen". Ingen andre har bursdag i nærheten av disse. Det er som nevnt ellers veldig vanlig i klassen å slå sammen bursdager når man har tette dager. (Har barn i samme klasse, det er derfor jeg vet dette) Hi Anonymous poster hash: e216a...68e Men hvorfor engasjerer dette deg så voldsomt hi når dette ikke er ditt barn? Er det tredje barnet et som blir mobbet i klassen? Anonymous poster hash: c782d...cf1 Spiller det noen rolle? Temaet engasjerer tydeligvis flere enn meg. Anonymous poster hash: e216a...68e Ja jeg lurer på om dette er et barn som alltid blir holdt utenfor/mobbet eller om det er en bråkmaker som mobber de andre guttene eller om det er prinsippet at alle må få være med på alt de vil... Vi her inne kjenner jo ikke denne situasjonen, så det kan jo være ting som gjør at jeg kunne skiftet mening. Eksempelvis dersom dette er et barn som "alltid" sitter alene på bursdagen for ingen gidder å komme, så hadde jeg tatt en prat med mitt barn om å også inkludere dette tredje barnet.... Anonymous poster hash: c782d...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #60 Skrevet 9. november 2014 Nei, dette er en helt "vanlig" gutt som er venner med alle, inkludert de andre to i dette tilfellet. Klassen har generelt en del problemer med utestenging etc, men det gjelde altså ikke i dette tilfellet. Det er heller ingenting spesielt mellom mødrene el.l., de omgås som vanlig når man har barn i samme klasse. Så om det er en "grunn" er det en godt bevart hemmelighet. Anonymous poster hash: e216a...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå