Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 I en andreklasse er det ganske vanlig å feire bursdager sammen. Tre av guttene i en klasse har bursdag omtrent samtidig, det er naturlig å feire samme helg. Mødrene til to av guttene er venninner og planlegger at deres to skal feire sammen. Mora til den tredje spør om de ikke de kan feire i lag alle tre, men de andre sier nei. De to guttene som skal feire sammen prater masse om dette på skolen. Den utelatte gutten er lei seg. Synspunkter? Anonymous poster hash: e216a...68e
Tante Gustava Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Veldig spesielt å si nei... Man kan jo selvsagt ikke tvinge noen til å feire bursdag sammen med sitt barn, men så mye fokus som det er på barns sosiale miljø nå så syns jeg det er rart at mødrene til de to andre guttene ikke ser at dette er uheldig.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Glad jeg slipper å sende mitt barn i bursdag for 3. Trippel pris for 1 bursdag er flåeri av foreldre. Vær glad for at han ene får all oppmerksomhet alene på sin bursdag. Syntes det er greit at venninner (mødre) ordner til for sine barn uten at en 3. part skal 'kreve' å få bli med. Anonymous poster hash: a23dd...040
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Glad jeg slipper å sende mitt barn i bursdag for 3. Trippel pris for 1 bursdag er flåeri av foreldre. Vær glad for at han ene får all oppmerksomhet alene på sin bursdag. Syntes det er greit at venninner (mødre) ordner til for sine barn uten at en 3. part skal 'kreve' å få bli med. Anonymous poster hash: a23dd...040 Enig. Når ble det slik at man som venner ikke kan la barna feire sammen uten at man må ta med absolutt alle andre også? Anonymous poster hash: 9c762...7c5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Glad jeg slipper å sende mitt barn i bursdag for 3. Trippel pris for 1 bursdag er flåeri av foreldre. Vær glad for at han ene får all oppmerksomhet alene på sin bursdag. Syntes det er greit at venninner (mødre) ordner til for sine barn uten at en 3. part skal 'kreve' å få bli med.Anonymous poster hash: a23dd...040 Det der skjønte jeg ikke. Om ungene feire ruver for seg eller sammen, det blir da ikke noe dyrere for de andre likevel? Uansett, det er snakk om akkurat de sammen ungene, samme helg. Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Feire ruver = feirer hver Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Glad jeg slipper å sende mitt barn i bursdag for 3. Trippel pris for 1 bursdag er flåeri av foreldre.Vær glad for at han ene får all oppmerksomhet alene på sin bursdag. Syntes det er greit at venninner (mødre) ordner til for sine barn uten at en 3. part skal 'kreve' å få bli med.Anonymous poster hash: a23dd...040 Enig.Når ble det slik at man som venner ikke kan la barna feire sammen uten at man må ta med absolutt alle andre også? Anonymous poster hash: 9c762...7c5 Ikke "absolutt alle andre", men en til. Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Glad jeg slipper å sende mitt barn i bursdag for 3. Trippel pris for 1 bursdag er flåeri av foreldre.Vær glad for at han ene får all oppmerksomhet alene på sin bursdag. Syntes det er greit at venninner (mødre) ordner til for sine barn uten at en 3. part skal 'kreve' å få bli med.Anonymous poster hash: a23dd...040 Enig.Når ble det slik at man som venner ikke kan la barna feire sammen uten at man må ta med absolutt alle andre også? Anonymous poster hash: 9c762...7c5 Ikke "absolutt alle andre", men en til. Anonymous poster hash: e216a...68e De kjenner sikker 3-4 andre som også har bursdag rundt samme tid uten at de har de med. Anonymous poster hash: 9c762...7c5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Glad jeg slipper å sende mitt barn i bursdag for 3. Trippel pris for 1 bursdag er flåeri av foreldre. Vær glad for at han ene får all oppmerksomhet alene på sin bursdag. Syntes det er greit at venninner (mødre) ordner til for sine barn uten at en 3. part skal 'kreve' å få bli med.Anonymous poster hash: a23dd...040 Det der skjønte jeg ikke. Om ungene feire ruver for seg eller sammen, det blir da ikke noe dyrere for de andre likevel? Uansett, det er snakk om akkurat de sammen ungene, samme helg. Anonymous poster hash: e216a...68e Value for money er at barnet får gå i 3 bursdager a 100-150 kr. Flåeri er å gå i 1 bursdag og betale 300-450 kr. Anonymous poster hash: a23dd...040
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Glad jeg slipper å sende mitt barn i bursdag for 3. Trippel pris for 1 bursdag er flåeri av foreldre. Vær glad for at han ene får all oppmerksomhet alene på sin bursdag. Syntes det er greit at venninner (mødre) ordner til for sine barn uten at en 3. part skal 'kreve' å få bli med.Anonymous poster hash: a23dd...040 Det der skjønte jeg ikke. Om ungene feire ruver for seg eller sammen, det blir da ikke noe dyrere for de andre likevel? Uansett, det er snakk om akkurat de sammen ungene, samme helg.Anonymous poster hash: e216a...68e Value for money er at barnet får gå i 3 bursdager a 100-150 kr. Flåeri er å gå i 1 bursdag og betale 300-450 kr. Anonymous poster hash: a23dd...040 Value for money? Når ble det er kriterie? I denne klassen er det som nevnt vanlig å feire sammen. Var det noen som fikk med seg at det ene bursdagsbarnet ble lei seg? Det spiller kanskje ingen rolle, så lenge gjestene får "Vaule for money". Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Dessuten er vanlig gavestørrelse i denne klassen 50-75 kroner. Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Jeg synes det er veldig rart å si nei... det hadde ikke falt meg inn uansett hvor lite jeg hadde likt det. Med mindre det tredje barnet var en som mobbet barnet mitt eller noe. Anonymous poster hash: f30a4...12a
Seriøst Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Har aldri tenkt på at "value for money" skulle være en sak. Den tanken har faktisk aldri slått meg en gang. Jeg er glad for at noen velger å feire sammen med andre, det har også mine barn gjort. Syns det var sært av de to å si nei, men kanskje også litt sært av den som spurte, siden det virker som om de allerede var godt i gang med planleggingen når spørsmålet kom.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 Har aldri tenkt på at "value for money" skulle være en sak. Den tanken har faktisk aldri slått meg en gang. Jeg er glad for at noen velger å feire sammen med andre, det har også mine barn gjort. Syns det var sært av de to å si nei, men kanskje også litt sært av den som spurte, siden det virker som om de allerede var godt i gang med planleggingen når spørsmålet kom. Mora spurte halvannen måned i forveien. Hvor lang tid bruke roman på å planlegge syvårsdager? Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Bruke roman = bruker man (pokkers ipad) Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #16 Skrevet 5. november 2014 Dersom de to første er venner og den tredje kun klassekamerat så syns jeg faktisk det må være greit for de to å feire sammen... Anonymous poster hash: c782d...cf1
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #17 Skrevet 5. november 2014 Dersom de to første er venner og den tredje kun klassekamerat så syns jeg faktisk det må være greit for de to å feire sammen...Anonymous poster hash: c782d...cf1 Enig med denne. Anonymous poster hash: 325a0...df5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #18 Skrevet 5. november 2014 Jeg hadde aldri sagt nei, rett og slett fordi jeg er for høflig. Men jeg hadde blitt irritert og synes at denne moren var innpåtrengende. Anonymous poster hash: 325a0...df5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #19 Skrevet 5. november 2014 Her er det 4 gutter som har bursdag på under en uke. 3 av de er mye sammen og vil feire sammen med alle guttene. Det siste barnet har bursdag på samme dag som mitt barn. Jeg syns det blir veldig ekskluderende dersom vi ikke spør det siste barnet om å bli med på en eventuell felles feiring. Anonymous poster hash: 5598c...cdd
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #20 Skrevet 5. november 2014 Klart man skal være inkluderende å si ja til mammaen som spurte. Og skikkelig smålig å tenke på valuta for pengene. Anonymous poster hash: de93a...286
Gjest Antarctica Skrevet 5. november 2014 #21 Skrevet 5. november 2014 "Klart"? Andre folk har NULL med hvordan jeg feirer mitt barns bursdag, enten det blir aleine, sammen med én annen, sammen med fem andre eller hva jeg velger. Kanskje de to mødrene ikke klarer trynet på hun tredje? Kanskje de har prøvd å samarbeide om noe annet en tidligere gang, og oppdaget at de ble stående med alt arbeidet?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #22 Skrevet 6. november 2014 I min datters klasse er det også tre barn som har bursdag i løpet av en uke. De skal feire sammen. Jeg synes det er helt greit å velge og feire alene, men ikke OK å nekte noen å delta i en klassebursdag. I fjor feiret de hver for seg, og innen den tredje bursdagen begynte både foreldre og barn å bli leie. Kan faktisk bli for mye av det gode. Her er gaveprisen 50,-, så det er faktisk dyrere å arrangere alene. Merkelig allikevel å tenke på avkastning, det skal jo være en feiring. Det er vårt ansvar som voksne å skape gode relasjoner mellom elevene, og da strekker man seg ganske langt for å gjøre dette. Da bør grunnen være bedre enn at man bare ikke vil inkludere en tredjepart. Nå er det stort fokus på mobbing og inkludering av de som er ressurssvake på vår skole, og når jeg ser hvordan enkelte mødre tenker og hvordan skoler ignorerer ekskluderende oppførsel, blir jeg bare mer og mer glad for at mine barn går på den sjolen de gjør - hvor hjem og skole spiller på lag. Anonymous poster hash: 74c72...cd8
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #23 Skrevet 6. november 2014 "Klart"? Andre folk har NULL med hvordan jeg feirer mitt barns bursdag, enten det blir aleine, sammen med én annen, sammen med fem andre eller hva jeg velger. Kanskje de to mødrene ikke klarer trynet på hun tredje? Kanskje de har prøvd å samarbeide om noe annet en tidligere gang, og oppdaget at de ble stående med alt arbeidet? Det er ingen slike foruroligende årsaker. Selvsagt skal alle få feire som de vil, men her er det altså snakk om de samme ungene, samme helga, fra samme klasse. De to guttene som skal feire sammen er kanskje litt mer kompiser enn den tredje, men de er slett ikke uvenner og leker en del sammen. Den siste gutten er altså veldig lei seg, har dere registrert det? Spiller det ingen rolle, i det hele tatt? Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #24 Skrevet 6. november 2014 Foruroligende = forutliggende Anonymous poster hash: e216a...68e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #25 Skrevet 6. november 2014 Da kan vel det tredje barnets mor feire en annen helg. Det virker i dette tilfellet som det er mer mødrene som stenger ute og ikke barna. Forøvrig så syns jeg to venner må kunne feire sammen uten å måtte ta med en tredje som henger seg på på slutten. Anonymous poster hash: c782d...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå