Gå til innhold

Hva går barnetrygden til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går til fellesøkonomien. Vi studerer nå og prioriterer ikke låst sparing til barnet, men setter avside så vi har penger i bakhånd når det kommer større utgifter. Kjøpte sko i forrige uke og det utgjorde faktisk 5% av våre totale månedlige inntekter..

Når vi er ute i jobb begge to skal barnetrygden på barnets sparekonto eller utgiftskonto øremerket konfirmasjon/bunad/språkreiser ol. Har ikke helt bestemt oss enda :)

Anonymous poster hash: 9db23...332
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den går inn i fellesøkonomien. 

Vi har fast sparing hver måned, bufferkonto, så det kan godt sies at de havner der. Dette er ikke øremerket barna, men familien, og evt uforutsette utgifter. Dersom vi ikke bruker bufferkontoen og den får vokse til barna blir store, så blir det en mulighet for oss til å bidra med økonomisk støtte til dem når de skal ut og etablere seg for første gang. 

Anonymous poster hash: ca734...4d7
Skrevet

Går til mat, klær osv i husholdningen. Akkurat som det var ment når det en gang ble oppfunnet å gi foreldre tilskudd for å jevne ut forskjeller i samfunnet mellom familier med og uten barn. Barn koster selvsagt mye mer enn barnetrygden som kommer inn.

Anonymous poster hash: 3b6e7...a56

Skrevet

100 kr settes inn på sparekontoen til barnet, ca 300 kr går til barneforsikring. Resten blir stående på min brukskonto og brukes da til mat, klær, reiser osv.

Anonymous poster hash: 6a000...30f

Skrevet

I slukte, dvs bl.a til betaling av huslånet. Noe som er mye mer fornuftig enn å plassere de på sparekonto til ungene faktisk!

Anonymous poster hash: 3626d...e88

Skrevet

Hva får man i barnetrygd og når får man den ? (Jeg venter mitt første barn nå, og har ikke helt satt meg inn i dette med barnetrygd enda. ) 

Anonymous poster hash: c7193...3e1
Skrevet

Sparer 250 kr per barn. Resten går til mat, klær osv.

Anonymous poster hash: 2f82d...bc7

Skrevet

I slukte, dvs bl.a til betaling av huslånet. Noe som er mye mer fornuftig enn å plassere de på sparekonto til ungene faktisk!Anonymous poster hash: 3626d...e88

Begrunn det da, er du snill?

Anonymous poster hash: 7b07c...045

Skrevet

Barnehageregning og sfo regning

Anonymous poster hash: e0029...000

Skrevet

Hva får man i barnetrygd og når får man den ? (Jeg venter mitt første barn nå, og har ikke helt satt meg inn i dette med barnetrygd enda. )

Anonymous poster hash: c7193...3e1

970 kr pr barn, og man får de pengene siste dag hver måned. Siden ungen din ikke er kommet til verden enda, så kan jeg jo opplyst at du vil få etterbetalt den måned du fødes, f.eks babyen kommer til verden i november, vil du få utbetaling først i desember, og da får begge måneder.

Anonymous poster hash: 4bb3e...119

Skrevet

Rett inn på barnas sparekonto som står på mitt navn. Disse pengene vil bli brukt til litt dyre innkjøp som ski, sykkel, konfimasjon, lappen, kanskje egen kapitel til deres første hjem osv

Anonymous poster hash: 4bb3e...119

Skrevet

De går rett på sparekonto til barnet mitt 😊

At vi derfor ikke har rett på dem, syns jeg er tull.

Vi har ingenting til overs, men vi prioriterer barnet.

Jeg kjøper f.eks billigshampo og handler smart, bruker lite/ingen penger på klær til meg selv, bruker ikke penger på café/utemat..og vips så har man allikevel råd mener jeg (selvfølgelig ikke for alle!) 😉

Anonymous poster hash: 3a976...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...