Gå til innhold

Hva går barnetrygden til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bleier

Klær han trenger

våtservietter

leos

alt går til han,blir det noe igjen går det på kontoen hans :) . Er alene,så trenger ikke så mye penger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnetrygda kommer inn, og penger går ut. Pengene står sammen med lønna, og jeg bruker kortet når jeg trenger det. 

Vi sparer derimot 700 kroner til barnet i mnd, så kan vel sånn sett si at det går til sparing, og resten går i "fellespotten", som igjen går til blant annet sko og klær til barnet.

Anonymous poster hash: 233f6...d27
Skrevet

Det går rett i det store sluket sammen med alt annet som kommer inn. Men prøver å overføre 100-500 kr når vi har sjans inn på en annen konto som går til større utgifter på barnet. Har kjøpt bilstoler, trille, stor seng ol fra den kontoen. Det for å slippe å ta store summer fra det allerede innskrenka budsjette når han trenger større og dyrere ting. 

Anonymous poster hash: ee378...041
Skrevet

Rett inn på konto til barnet, aldri rørt og kommer aldri til å røre.

Anonymous poster hash: 523a1...faf

Skrevet

Alle 3 barna får den på konto.

Anonymous poster hash: 0495c...cb6

Skrevet

Barnetrygden regner vi ikke inn som en del av inntekten vår, så vi taper ingenting på å sette dem rett inn til sparing i barnets navn!

Anonymous poster hash: 7d5bb...c1e
Skrevet

Barnetrygden går rett inn på min konto ,og blir brukt på hele familien. Den er veldig ofte en life saver, sånn at jeg har nok penger til neste lønn. (har tre barn)

Jeg synes at de som klarer å spare denne barnetrygda VRIKELIG ikke trenger pengene! Disse pengene skal brukes på barna/familien, og ikke til å spare til lappen når barnet er 18 år..!

Anonymous poster hash: fa5bb...bed
Skrevet

Barnetrygden går rett inn på min konto ,og blir brukt på hele familien. Den er veldig ofte en life saver, sånn at jeg har nok penger til neste lønn. (har tre barn)

Jeg synes at de som klarer å spare denne barnetrygda VRIKELIG ikke trenger pengene! Disse pengene skal brukes på barna/familien, og ikke til å spare til lappen når barnet er 18 år..!

Anonymous poster hash: fa5bb...bed

Men nå er det sånn da, at barnetrygden kommer enten man trenger den eller ikke. Og den kommer faktisk uten føringer, så om noen vil spare den til barnet er 18 år så er det helt opp til dem.

Anonymous poster hash: 6657f...07a

Skrevet

Barnetrygden går rett inn på min konto ,og blir brukt på hele familien. Den er veldig ofte en life saver, sånn at jeg har nok penger til neste lønn. (har tre barn) Jeg synes at de som klarer å spare denne barnetrygda VRIKELIG ikke trenger pengene! Disse pengene skal brukes på barna/familien, og ikke til å spare til lappen når barnet er 18 år..! Anonymous poster hash: fa5bb...bed

Jeg er totalt uenig med deg! Barnetrygden kommer inn på brukskontoen min. Jeg har valgt å spare tusen kr i mnd til barnet mitt, som trekkes fra brukskontoen en gang i mnd. Jeg har ingen annen sparekonto sånn som mange andre har i forhold til ferie o.l. Så i utgangspunktet kan jeg si at jeg sparer tusen spenn fra lønna mi i mnd, men barnetrygden går til bleier, våtservietter og mme. Vi lever som sagt fra hånd til munn om dagen, har ikke noe ekstra å rutte med og kontoen står og brenner. Jeg er farlig nært ved å ta penger derifra hver mnd, men tenker at det kan komme dårligere tider og da skal vi ha det i backhand.

Skrevet

Bunads- og tannreguleringskonto!!

Anonymous poster hash: 6bdd2...ffb

Skrevet

Rett inn i det store sluket. Vi sparer en god del hver mnd, men barnet har ingen egen sparekonto.

Vi vet at besteforeldre på begge sider sparer en god del til henne hver mnd, og hun trenger derfor ikke en 3. sparekonto...

Skrevet

Rett inn på forskjellige fonds. Har aldri vært rørt, så det begynner allerede å bli noen kroner. Ja, jeg vet vi er heldige som ikke "trenger" disse pengene, jeg mener barnetrygden burde vært behovsprøvd.

Anonymous poster hash: e7c35...991

Skrevet

Nå mens vi er studenter går barnetrydga hver måned til å kjøpe ting barnet tenger. Om det er nye klær, votter, vinterdress, sko, osv.

Anonymous poster hash: ca0df...e2e

Skrevet

Sparing til barna. Vi har ikke spesielt god økonomi men prøver likevel å være fornuftige og ikke leve over evne. Eier ikke kredittkort. Setter barnetrygden rett inn på egen sparekonto som aldri røres

Anonymous poster hash: e062e...947

Skrevet

Betaler SFO regningen med den

Anonymous poster hash: c5e13...bf4

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis sånn at de som sparer den har høyere inntekt enn de som ikke sparer.

Vi kjøper svært billig mat og spiser nesten aldri ute, reiser sjelden på utenlandsferier (sist vi fløy var for tre år siden), shopper veldig lite, har ikke bil (reiser kollektivt) og har tatt taxi én gang på fem år.

Vi kunne fint brukt de 900 kr på andre ting men har selv brent oss på å ikke få noe hjelp økonomisk fra våre foreldre, måtte bruke mange år på å spare opp 500 000 i egenkapital (15% av boligens verdi). Så vi sparer de pengene til dattera vår. Når vi får igjen på skatten og får feriepenger setter vi også inn litt penger på sparekontoen hennes.

I tillegg betaler vi litt ekstra ned på topplånet vårt, og setter av to tusen kroner i mnd til en buffer, så vi nå har 50 000 kr stående i tilfelle uforutsette utgifter (til rørlegger, elektriker, andre ting). Det er på sikt mye billigere enn å bruke kredittkort eller ta opp forbrukslån.

Synes ikke man skal straffes for å være fornuftig eller at folk skal belønnes for å være ufonuftige

Anonymous poster hash: e062e...947

Skrevet

Sparing.

Det er ikke dermed sagt at barna får en stor sum i hendene den dagen de fyller 18 år. Kontoen står i mitt navn.

Vi har ingen annen familie enn hverandre, så hjelp til egenkapital osv. må komme fra oss. Huslånet er nedbetalt i god tid før barna er myndige.

Anonymous poster hash: 83402...2b6

Skrevet

På sparing til barna.

Anonymous poster hash: cf913...0ee

Skrevet

Vi har en egen konto som vi tar alle utgifter ifm barn fra, som klær, utstyr, barnehage etc. Barnetrygden går rett inn der. Vi kunne fint satt den av til sparing, men ønsker ikke at barna våre skal ha en slik pengesekk når de blir voksne. De bør lære seg å spare selv, og da mener vi det er riktig at de starter på null. Om vi ønsker å hjelpe dem med en større sum, kommer vi til å klare å hente den fra andre steder, for vi sparer mye ellers.Anonymous poster hash: cb386...9e9

Nei, fysj, tenk å finne på å hjelpe barna? Hvordan skulle det gå? Ærlig talt verste unnskyldning jeg har hørt!!

Anonymous poster hash: cf913...0ee

Skrevet

Den havner inn på min konto. Så den går enten til mat, interiør eller klær til meg/barna.

Skrevet

Sparer den og litt ekstra (totalt 1300kr/mnd) i bankkonto og fond i mitt navn (men øremerket barnetrygden). Ikke nødvendigvis for å gi pengene til han når han er voksen, men for å kunne ta større utgifter til han som måtte dukke opp (regulering, konfirmasjon, osv.). Det som står på bankontoen brukes til større utgifter underveis som skiskole og -utstyr. Dessuten vet man aldri hva som kan skje her i livet, at jeg har muligheten til å spare den nå betyr ikke at jeg skal ha mulighet til å spare den senere.

Anonymous poster hash: 8f39b...663

Skrevet

Jeg sparer den ene, til min egen sparekonto. Den andre går med i det store sluket. Sparer 200 kr til barna per mnd. Det gjør også min mor.

Skrevet

Forbruk. Vi ligger an til å kunne hjelpe barna om de trenger det, men nå har vi en vanlig familieøkonomi og pengene nyttes da best til å sunn mat og ting familien trenger.

Anonymous poster hash: 2548a...e81
Skrevet

Vi overfører til ungene sine bankkort og så kan de bruke de på det de ønsker.

Anonymous poster hash: a0e86...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...