Gå til innhold

Og hvor er alle deltidsjobbene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens regjering vil at alle trygdede skal ta ut restarbeidsevnen sin. Men hvor er alle deltidsjobbene for oss som er vant til kontorjobber? Ser at kommuner/staten skriver at man kan søke uavhengig av funksjonsnivå mm, samtidig som de ønsker noen med stor arbeidskapasitet. Mange med funksjonsnedsettelse orker ikke å jobbe 100%. Er dette bare fagre ord?

Anonymous poster hash: 0efbe...785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deltidsjobbene finner du i helsesektoren, alltid ledige 3 hver helg.

Skrevet

Jeg jobbet i årevis i 20% stilling. Denne var utlyst som vanlig, og i perioder hvor jeg orket det, kunne jeg arbeide mer. 

Anonymous poster hash: cac5e...fdb
Skrevet

Ikke alle som er helseutdannet. Hva med oss kontorrotter?

Skrevet

Prosjektsekretær.

Flere av sekretærene innenfor min bransje jobber 20% på et prosjekt og kanskje 30% på et annet. Alt ettersom hvor mye prosjektet har behov for deg.

Anonymous poster hash: ac95a...58e

Skrevet

Ikke alle som er helseutdannet. Hva med oss kontorrotter?Anonymous poster hash: 0efbe...785

Og ikke alle som orker "tøffe tak" og tunge løft, selv om de har restarbeidsevne.

Anonymous poster hash: b156c...d8c

Skrevet

Jeg har jobbet som assistent på PU-bolig i 20% stilling. En dag i uken var jeg på besøk hos en bruker, holdt henne med selskap og tok henne med rundt på besøk eller aktiviteter. Ikke akkurat fysisk slitsomt. Litt papirarbeid, men ikke uoverkommelig.

Har ei venninne som jobber 40% som telefonvakt på kommunehuset. Og en kamerat av meg følger en psykisk utviklingshemmet på jobb i panten på Kiwi. Heller ikke så slitsomt, og dette er to halve normalarbeidsdager. Det finnes jobber for mange, men ofte må man lete litt. Det nytter ikke om man bare har bestemt seg for at det går ikke.

Anonymous poster hash: cac5e...fdb
Skrevet

Du vet at i det offentlige så kan du søke en stor stilling for så å søke reduksjon i stillingsstørrelse pga redusert arbeidsevne??

Anonymous poster hash: 408ea...062
Skrevet

Jeg jobber 40% i en interiørbutikk.

Mammaen til min datters klassevenninne jobber 2-3 timer om dagen i kantina på ungdomsskolen (elevstyrt kantine, men de må jo ha en voksen til hjelp med organiseringen. Ikke akkurat tung jobb)

Men slike jobber vokser ikke på trær nei...

Anonymous poster hash: 9b565...b5b

Skrevet

De finnes ikke.

Det som er av deltidsjobber er overhodet ikke tilpasset en arbeidsstyrke med uforutsigbar helse, sesongvariasjoner, gode og dårlige dager osv.

Anonymous poster hash: 2ab05...7e2
Skrevet

De finnes ikke.

Det som er av deltidsjobber er overhodet ikke tilpasset en arbeidsstyrke med uforutsigbar helse, sesongvariasjoner, gode og dårlige dager osv.

Anonymous poster hash: 2ab05...7e2

Klart det finnes deltidsjobber!!

Det er mange i deltidsarbeid som ikke er uforutsigbar arbeidskraft! Ikke alle som har redusert arbeidsevne har store sessongvariasjoner, er fruktelig ustabile eller har veldig mange dårlige dager. Mange er fakrisk svært stabile, gode arbeidstakere. De klarer bare ikke 100% arbeid:)

Skrevet

Du vet at i det offentlige så kan du søke en stor stilling for så å søke reduksjon i stillingsstørrelse pga redusert arbeidsevne??

Anonymous poster hash: 408ea...062

Nei det har jeg aldri hørt om. Kan du fortelle om det? Kan man søke en 100% stilling dersom man ex er 60% ufør eller på AAP og så regne med å få jobben om man er kvalifiser? Høres fantastisk ut i så fall.

Skrevet

Hele NAV er lite formålstjenelig, vi forholder oss til deler av virkeligheten.

Nå er vi er nettopp ferdig med å få alle konverrtittene vekk fra konvertittlista. Vel det ble mange uførepensjoner. De lykkest ikke NAV å få de ut i arbeid da de var på AAP og kunne nytte seg av tiltak gjennom NAV, men nå skal de ut i arbeid som ferdig uføre? 

Det skkjærer meg i hjertet at folk blirholdt på AAP i åresvis, med begrenset oppfølging, uten hensiktsmessige tiltak, for å bli ferdig avklart til ordinært arbeid, og blir føyst over på sosialhjelp, da de faktisk står uten arbeidsevne og uten jobb, helt uten inntekt. 

Ingen vet når neste inntekt kommer, ingen vet hva de har å leve av, ingen har noe som helst forutberegnelighet i livet. 

Det virker helt ukritisk den tilliten folk har til NAV, til arbeidsmarkedet. Det er en enorm uvitenhet om kroniske sykdommer og arbeidsmarkedet. Det er faktisk helt vanvittig trist. 

Anonymous poster hash: 38555...6a9
Skrevet

Jeg opplever også ekstremt mangel på deltidsjobber. Jeg er ikke syk eller uføretrygdet eller noe, men student uten rett på mer studielån - ergo jeg må jobbe deltid for å få hjulene til å gå rundt. Jeg finner daglig jobber jeg har lyst på og som jeg er valifisert til, men de er 100 % stilling alle sammen! De få deltidsstillingene som har passet for meg passet også for x antall andre, så det ble altfor mange om beinet. 

Nå er jeg ringevikar i bhg. Det er helt greit, men det er ustabilt (ofte nye steder) og man kan ikke planlegge noe særlig ift studier og familieliv. 

Anonymous poster hash: 1136d...9ef
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å finne en deltidsjobb ved siden av studier.

Hva foreslår du at regjeringen skal gjøre da? Vi er over dobbelt så mye syke som våre naboer. Hvor skal pengene til sykelønn, uføre, sykemeldte, omskolering osv hentes fra?

Anonymous poster hash: 07801...8b8

Skrevet

Ikke alle som er helseutdannet. Hva med oss kontorrotter?

Det er jo ingen selvfølge å fortsette i samme type jobb hele livet. Hvis det ikke er mulig å få en jobb du har utdanning til i en stillingsprosent du makter må du selvfølgelig lete i andre bransjer.

Anonymous poster hash: 8d9ec...9ba

Skrevet

Har aldri hatt problemer med å finne en deltidsjobb ved siden av studier.

Hva foreslår du at regjeringen skal gjøre da? Vi er over dobbelt så mye syke som våre naboer. Hvor skal pengene til sykelønn, uføre, sykemeldte, omskolering osv hentes fra?

Anonymous poster hash: 07801...8b8

Jeg er så glad for at du spør hva de kan gjøre. De kan ex be departementene, stat og kommunene om å dele opp tiltrengte stillinger, ex at en 100% stilling gjøres om til 2 50% stllinger ved utlysning. Da vil man spare inn NAVs utgifter i andre enden.

Skrevet

Det er da vel det største problemet at det er for mange deltidsjobber.

Jeg er enig med deg i at det er et dårlig "utvalg" av slike for "kontorrotter". Jeg har imildertid slik stilling, men jeg ble ufør mens jeg jobbet der (delvis ufør).

Anonymous poster hash: 1c1e8...005
Skrevet

Det er da vel det største problemet at det er for mange deltidsjobber.

Jeg er enig med deg i at det er et dårlig "utvalg" av slike for "kontorrotter". Jeg har imildertid slik stilling, men jeg ble ufør mens jeg jobbet der (delvis ufør).

Anonymous poster hash: 1c1e8...005

I helsesektoren er det for mange deltidsstillinger. Der er det mange som vil jobbe mer. "Kontorrotte" stillinger på deltid er det alt for få av. Vanskelig å komme inn på arb.markedet når man har redusert kapasitet. Ikke lavere kvalitet på jobben.

Skrevet

Deltidsjobb finner mann også i butikk. Jeg jobber selv i butikk og vi har en hel haug med småstilinger alt fra 10-100% stillinger. Utenom har vi ringehjelp som på papiret ikke har noen faste timer.

Skrevet

Deltidsjobb finner mann også i butikk. Jeg jobber selv i butikk og vi har en hel haug med småstilinger alt fra 10-100% stillinger. Utenom har vi ringehjelp som på papiret ikke har noen faste timer.

... men ikke akkurat en "kontorrotte" jobb for de med akademisk bakgrunn da...

Skrevet

Jeg jobbet deltid ved siden av studiene, ikke noe fysisk slitsomt. Ene jobben var kundeservice på tlf og mail, andre var i butikk. Hvis du kontakter et vikarbyrå er det sikkert mulig å finne noe:)

Anonymous poster hash: bc8cb...183

Skrevet

Nei, men man kan ikke velge og vrake. Jeg måtte vaske toaletter i min forrige jobb til tross for at jeg holdt på med master. Sånn er det.

Skrevet

Nei, men man kan ikke velge og vrake. Jeg måtte vaske toaletter i min forrige jobb til tross for at jeg holdt på med master. Sånn er det.

Men når du er ferdig med masteren kan du vel stille litt høyere krav enn å vaske toaletter?

Selv har jeg masse erfaring også som seksjonsleder og budsjettansvar på flere mrd. En kontorrotte jobb hadde fortsatt vært tingen, bare redusert pga funksjonsnedsettelse. Det henger ikke på greip at myndighetene vil ha alle i jobb og at alle skal ta ut sin restarbeidsevne, samtidig som de ikke tilrettelegger for det selv ved å ha deltidsjobber. På veldig mange jobber står det også at man trenger stor arbeidskapasitet.

Andre store kritikere av delvis uføre/uføre er også de siste til å ville ansette disse selv.

Skrevet

... men ikke akkurat en "kontorrotte" jobb for de med akademisk bakgrunn da...Anonymous poster hash: 0efbe...785

Nei, men man kan ikke velge og vrake. Jeg måtte vaske toaletter i min forrige jobb til tross for at jeg holdt på med master. Sånn er det. Anonymous poster hash: bc8cb...183

Det var vel strengt tatt en studentjobb, det da?

Har ikke tall på hvor mange dass jeg vasket mens jeg studérte. Etterpå, derimot, har jeg kun vasket mitt eget,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...