Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Kan man sende et anonymt brev til bv og melde noen? Googlet og så at om man ringer forsvinner anonymiteten hvis det blir rettsak. Anonymous poster hash: 12233...603
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Så lenge du ikke oppgir navnet så er anonymiteten der. Så du kan fint ringe. Anonymous poster hash: 12b50...ed2
Anyne Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Ja du kan sende brev, du kan finne mal på nettet.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Jeg har vært hos barnevernet og lest min egen mappe fra barndommen, og der lå iallefall anonyme brev, så ja, er nok fullt mulig. Anonymous poster hash: 35ed5...e52
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Ja, det kan du. Du kan også ringe fra skjult telefonnummer og si at du ikke ønsker å oppgi navn. Anonymous poster hash: 10a8c...b81
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Skjult nr kan de jo finne. Jeg sender heller brev da siden det var mulig. Takk. Hi Anonymous poster hash: 12233...603
beibilykke Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Hvis du oppriktig mener det er grunn til bekymring syns jeg det rett og slett er feigt å levere anonymt brev. Stå for det du mener.
kristinehufine Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Jeg har gjort det og vet brevet kom frem og ble tatt tak i.. Hadde bekjente på "innsiden" av familien jeg meldte og fikk høre det i etterkant. Så det nytter!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Hvis du oppriktig mener det er grunn til bekymring syns jeg det rett og slett er feigt å levere anonymt brev. Stå for det du mener. Det er ofte flere hensyn å ta enn å selv måtte stå for hva man mener... Et tilfelle jeg vet om ble et helvete for sønnen til hun som meldte fordi det foreldreparet som ble meldt fortalte sine barn hvem som hadde meldt dem og det kom selvfølgelig ut på skolen. Det ble vanskelig for "Per" i skolegården når han plutselig ble sønnen til hun som anmeldte foreldre til barnevernet. Anonymous poster hash: 20004...bb5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Jeg tror nok det er et større problem med de som aldri blir meldt til barnevernet selv om mange ser at barna ikke har det godt, enn de som blir meldt pga hevnaksjoner altså. Det å kunne melde anonymt har reddet mange barn og sånn håper jeg det fortsetter å bli. Å melde med fullt navn når man f.eks hører at nabomannen denger og slår kona si mens barna er hjemme er ikke bare lett, ingen vil ha enn slik mann etter seg. Samme med rusmisbuk o.l., om folk må melde med fullt navn så mannen får vite hvem som har meldt tør de ikke melde... Anonymous poster hash: 20004...bb5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Jeg tror nok det er et større problem med de som aldri blir meldt til barnevernet selv om mange ser at barna ikke har det godt, enn de som blir meldt pga hevnaksjoner altså. Det å kunne melde anonymt har reddet mange barn og sånn håper jeg det fortsetter å bli. Å melde med fullt navn når man f.eks hører at nabomannen denger og slår kona si mens barna er hjemme er ikke bare lett, ingen vil ha enn slik mann etter seg. Samme med rusmisbuk o.l., om folk må melde med fullt navn så mannen får vite hvem som har meldt tør de ikke melde... Anonymous poster hash: 20004...bb5 En mann som slår sin kone skal man melde til politiet, ikke til barnevernet. Vet du virkelig ikke det? Politiet har plikt til å rykke ut på stedet, mens barnevernet har saksbehandlingsregler/køer/kapasitet osv å forholde seg til. Det er politiets oppgave å varsle barnevernet. Anmeldelse til politiet kan leveres anonymt, og familievold etterforskes og straffes SELV OM anmeldelsen trekkes tilbake senere. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Uenig. Skjønner såklart hva du mener, men jeg tenker heller med redsel på hvor mange færre som ville turt å melde fra da. Og det ville barna lidd under. De skjønner det fort om det er en hevngjerrig ex etc.. Om ryktene ikke har grobunn vil heller ikke barnevernet finne noe ved hjemmebesøk.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Uenig. Skjønner såklart hva du mener, men jeg tenker heller med redsel på hvor mange færre som ville turt å melde fra da. Og det ville barna lidd under. De skjønner det fort om det er en hevngjerrig ex etc.. Om ryktene ikke har grobunn vil heller ikke barnevernet finne noe ved hjemmebesøk. Nei, men den ene venninna mi fikk store deler av året ødelagt, selv om saken ble henlagt. Den som anmeldte har også spredt rykter om at de er meldt til barnevernet, slik at barna hennes ble uglesett og foreldre til deres kamerater nektet å sende dem på besøk dit. Beskyldninger var helt groteske, barnevernet vektla i tillegg at hun var fra tidligere Jugoslavia og begynte ordentlig heksejakt. De krevde at hun tok fri fra jobb flere ganger i uka for å ha flere timers møte med dem hjemme hos seg selv, pirket på to-tre leker som lå strødd fordi barna har lekt med dem og var ufyselige. Hun måtte klage på behandlingen hun fikk og bytte saksbehandler. Etter det ble alt mye bedre, og saken ble henlagt. Hun ble meldt for blant annet å slå barna sine, bruke narkotika og selge sex hjemmefra. Det er snakk om en dame som verken rører alkohol eller røyk, er snill mot barna, har alltid åpent hus for barnas kamerater, kjører dem hit og dit og har hatt to kjærester i løpet av sitt liv. Hun går nå til psykolog for å bearbeide det presset hun ble utsatt for. Hun kan heller ikke anmelde eksen til politiet da hun ikke har skriftlige bevis på at det var han som anmeldte. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Jeg tror nok det er et større problem med de som aldri blir meldt til barnevernet selv om mange ser at barna ikke har det godt, enn de som blir meldt pga hevnaksjoner altså. Det å kunne melde anonymt har reddet mange barn og sånn håper jeg det fortsetter å bli. Å melde med fullt navn når man f.eks hører at nabomannen denger og slår kona si mens barna er hjemme er ikke bare lett, ingen vil ha enn slik mann etter seg. Samme med rusmisbuk o.l., om folk må melde med fullt navn så mannen får vite hvem som har meldt tør de ikke melde... Anonymous poster hash: 20004...bb5 En mann som slår sin kone skal man melde til politiet, ikke til barnevernet. Vet du virkelig ikke det? Politiet har plikt til å rykke ut på stedet, mens barnevernet har saksbehandlingsregler/køer/kapasitet osv å forholde seg til. Det er politiets oppgave å varsle barnevernet. Anmeldelse til politiet kan leveres anonymt, og familievold etterforskes og straffes SELV OM anmeldelsen trekkes tilbake senere. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Ok, dumt eksempel. Jeg ville egentlig bare frem til at frykt for personen man melder, at man ikke vil ha denne personen "etter seg" vil gjøre at folk ikke tør melde under fullt navn. Det er en del ustabile og "rare" mennesker der ute man helst ikke vil at skal vite navnet vårt, og da vil man kanskje heller ikke melde fra om mistankene sine om omsorgssvikt fordi man er redd for sitt eget skinn. Anonymous poster hash: 20004...bb5
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. november 2014 #16 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Uenig. Skjønner såklart hva du mener, men jeg tenker heller med redsel på hvor mange færre som ville turt å melde fra da. Og det ville barna lidd under. De skjønner det fort om det er en hevngjerrig ex etc.. Om ryktene ikke har grobunn vil heller ikke barnevernet finne noe ved hjemmebesøk. Nei, men den ene venninna mi fikk store deler av året ødelagt, selv om saken ble henlagt. Den som anmeldte har også spredt rykter om at de er meldt til barnevernet, slik at barna hennes ble uglesett og foreldre til deres kamerater nektet å sende dem på besøk dit. Beskyldninger var helt groteske, barnevernet vektla i tillegg at hun var fra tidligere Jugoslavia og begynte ordentlig heksejakt. De krevde at hun tok fri fra jobb flere ganger i uka for å ha flere timers møte med dem hjemme hos seg selv, pirket på to-tre leker som lå strødd fordi barna har lekt med dem og var ufyselige. Hun måtte klage på behandlingen hun fikk og bytte saksbehandler. Etter det ble alt mye bedre, og saken ble henlagt. Hun ble meldt for blant annet å slå barna sine, bruke narkotika og selge sex hjemmefra. Det er snakk om en dame som verken rører alkohol eller røyk, er snill mot barna, har alltid åpent hus for barnas kamerater, kjører dem hit og dit og har hatt to kjærester i løpet av sitt liv. Hun går nå til psykolog for å bearbeide det presset hun ble utsatt for. Hun kan heller ikke anmelde eksen til politiet da hun ikke har skriftlige bevis på at det var han som anmeldte. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Ser fremdeles hva du mener. Jeg kjenner også et par som sliter enda med at de ble falskt anklaget. MEN heller en falsk klage for mye enn at noen lar vær å melde noe alvorlig. Synd men sant. Vi voksne kan jobbe oss gjennom det og heve oss igjen.. Et barn kan få hele livet sitt ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #17 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Uenig. Skjønner såklart hva du mener, men jeg tenker heller med redsel på hvor mange færre som ville turt å melde fra da. Og det ville barna lidd under. De skjønner det fort om det er en hevngjerrig ex etc.. Om ryktene ikke har grobunn vil heller ikke barnevernet finne noe ved hjemmebesøk. Nei, men den ene venninna mi fikk store deler av året ødelagt, selv om saken ble henlagt. Den som anmeldte har også spredt rykter om at de er meldt til barnevernet, slik at barna hennes ble uglesett og foreldre til deres kamerater nektet å sende dem på besøk dit. Beskyldninger var helt groteske, barnevernet vektla i tillegg at hun var fra tidligere Jugoslavia og begynte ordentlig heksejakt. De krevde at hun tok fri fra jobb flere ganger i uka for å ha flere timers møte med dem hjemme hos seg selv, pirket på to-tre leker som lå strødd fordi barna har lekt med dem og var ufyselige. Hun måtte klage på behandlingen hun fikk og bytte saksbehandler. Etter det ble alt mye bedre, og saken ble henlagt. Hun ble meldt for blant annet å slå barna sine, bruke narkotika og selge sex hjemmefra. Det er snakk om en dame som verken rører alkohol eller røyk, er snill mot barna, har alltid åpent hus for barnas kamerater, kjører dem hit og dit og har hatt to kjærester i løpet av sitt liv. Hun går nå til psykolog for å bearbeide det presset hun ble utsatt for. Hun kan heller ikke anmelde eksen til politiet da hun ikke har skriftlige bevis på at det var han som anmeldte. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Ser fremdeles hva du mener. Jeg kjenner også et par som sliter enda med at de ble falskt anklaget. MEN heller en falsk klage for mye enn at noen lar vær å melde noe alvorlig. Synd men sant. Vi voksne kan jobbe oss gjennom det og heve oss igjen.. Et barn kan få hele livet sitt ødelagt. Ikke alle voksne kan jobbe seg gjennom det og heve seg igjen. Denne dama ble misbrukt av sin stefar da hun var liten, dette ble selvfølgelig dratt frem i undersøkelsessaken i vurderingen om hennes morsevner, saksbehandler nr 1 (som hun fikk byttet heldigvis) mente at det at hun ble seksuelt misbrukt og slått medførte stor fare for at hun ville misbruke egne barn, slik at saksbehandler trodde på anklagen. Tenk først å bli misbrukt seksuelt fra du er 4 år og så beskyldt for at det var DET som gjør at du er dårlig mor, pluss bli beskyldt for prostitusjon når man allerede har utrolig anstrengt forhold til sex og kropp. Hun er enda ikke bra, gråter mye og er preget, 3 år etter. Ingen har imidlertid forståelse for hennes plager, alle sier at det har gått så lang tid at hun bare må "suck it up" og slutte å klage. Hun ble meldt enda en gang etter det på falsk grunnlag, med de samme anklagene, men den nye saksbehandleren så heldigvis gjennom hva som var på ferdet, og kom på en liten halvtimes kaffebesøk, så ble saken henlagt. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #18 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Uenig. Skjønner såklart hva du mener, men jeg tenker heller med redsel på hvor mange færre som ville turt å melde fra da. Og det ville barna lidd under. De skjønner det fort om det er en hevngjerrig ex etc.. Om ryktene ikke har grobunn vil heller ikke barnevernet finne noe ved hjemmebesøk. Nei, men den ene venninna mi fikk store deler av året ødelagt, selv om saken ble henlagt. Den som anmeldte har også spredt rykter om at de er meldt til barnevernet, slik at barna hennes ble uglesett og foreldre til deres kamerater nektet å sende dem på besøk dit. Beskyldninger var helt groteske, barnevernet vektla i tillegg at hun var fra tidligere Jugoslavia og begynte ordentlig heksejakt. De krevde at hun tok fri fra jobb flere ganger i uka for å ha flere timers møte med dem hjemme hos seg selv, pirket på to-tre leker som lå strødd fordi barna har lekt med dem og var ufyselige. Hun måtte klage på behandlingen hun fikk og bytte saksbehandler. Etter det ble alt mye bedre, og saken ble henlagt. Hun ble meldt for blant annet å slå barna sine, bruke narkotika og selge sex hjemmefra. Det er snakk om en dame som verken rører alkohol eller røyk, er snill mot barna, har alltid åpent hus for barnas kamerater, kjører dem hit og dit og har hatt to kjærester i løpet av sitt liv. Hun går nå til psykolog for å bearbeide det presset hun ble utsatt for. Hun kan heller ikke anmelde eksen til politiet da hun ikke har skriftlige bevis på at det var han som anmeldte. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Ser fremdeles hva du mener. Jeg kjenner også et par som sliter enda med at de ble falskt anklaget. MEN heller en falsk klage for mye enn at noen lar vær å melde noe alvorlig. Synd men sant. Vi voksne kan jobbe oss gjennom det og heve oss igjen.. Et barn kan få hele livet sitt ødelagt. Ikke alle voksne kan jobbe seg gjennom det og heve seg igjen. Denne dama ble misbrukt av sin stefar da hun var liten, dette ble selvfølgelig dratt frem i undersøkelsessaken i vurderingen om hennes morsevner, saksbehandler nr 1 (som hun fikk byttet heldigvis) mente at det at hun ble seksuelt misbrukt og slått medførte stor fare for at hun ville misbruke egne barn, slik at saksbehandler trodde på anklagen. Tenk først å bli misbrukt seksuelt fra du er 4 år og så beskyldt for at det var DET som gjør at du er dårlig mor, pluss bli beskyldt for prostitusjon når man allerede har utrolig anstrengt forhold til sex og kropp. Hun er enda ikke bra, gråter mye og er preget, 3 år etter. Ingen har imidlertid forståelse for hennes plager, alle sier at det har gått så lang tid at hun bare må "suck it up" og slutte å klage. Hun ble meldt enda en gang etter det på falsk grunnlag, med de samme anklagene, men den nye saksbehandleren så heldigvis gjennom hva som var på ferdet, og kom på en liten halvtimes kaffebesøk, så ble saken henlagt. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Men her er det jo saksbehandlingen fra bv som er hovedproblemet, ikke det at meldingen ble sendt anonymt. Anonymous poster hash: 48919...8f5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #19 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Uenig. Skjønner såklart hva du mener, men jeg tenker heller med redsel på hvor mange færre som ville turt å melde fra da. Og det ville barna lidd under. De skjønner det fort om det er en hevngjerrig ex etc.. Om ryktene ikke har grobunn vil heller ikke barnevernet finne noe ved hjemmebesøk. Nei, men den ene venninna mi fikk store deler av året ødelagt, selv om saken ble henlagt. Den som anmeldte har også spredt rykter om at de er meldt til barnevernet, slik at barna hennes ble uglesett og foreldre til deres kamerater nektet å sende dem på besøk dit. Beskyldninger var helt groteske, barnevernet vektla i tillegg at hun var fra tidligere Jugoslavia og begynte ordentlig heksejakt. De krevde at hun tok fri fra jobb flere ganger i uka for å ha flere timers møte med dem hjemme hos seg selv, pirket på to-tre leker som lå strødd fordi barna har lekt med dem og var ufyselige. Hun måtte klage på behandlingen hun fikk og bytte saksbehandler. Etter det ble alt mye bedre, og saken ble henlagt. Hun ble meldt for blant annet å slå barna sine, bruke narkotika og selge sex hjemmefra. Det er snakk om en dame som verken rører alkohol eller røyk, er snill mot barna, har alltid åpent hus for barnas kamerater, kjører dem hit og dit og har hatt to kjærester i løpet av sitt liv. Hun går nå til psykolog for å bearbeide det presset hun ble utsatt for. Hun kan heller ikke anmelde eksen til politiet da hun ikke har skriftlige bevis på at det var han som anmeldte. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Ser fremdeles hva du mener. Jeg kjenner også et par som sliter enda med at de ble falskt anklaget. MEN heller en falsk klage for mye enn at noen lar vær å melde noe alvorlig. Synd men sant. Vi voksne kan jobbe oss gjennom det og heve oss igjen.. Et barn kan få hele livet sitt ødelagt. Ikke alle voksne kan jobbe seg gjennom det og heve seg igjen. Denne dama ble misbrukt av sin stefar da hun var liten, dette ble selvfølgelig dratt frem i undersøkelsessaken i vurderingen om hennes morsevner, saksbehandler nr 1 (som hun fikk byttet heldigvis) mente at det at hun ble seksuelt misbrukt og slått medførte stor fare for at hun ville misbruke egne barn, slik at saksbehandler trodde på anklagen. Tenk først å bli misbrukt seksuelt fra du er 4 år og så beskyldt for at det var DET som gjør at du er dårlig mor, pluss bli beskyldt for prostitusjon når man allerede har utrolig anstrengt forhold til sex og kropp. Hun er enda ikke bra, gråter mye og er preget, 3 år etter. Ingen har imidlertid forståelse for hennes plager, alle sier at det har gått så lang tid at hun bare må "suck it up" og slutte å klage. Hun ble meldt enda en gang etter det på falsk grunnlag, med de samme anklagene, men den nye saksbehandleren så heldigvis gjennom hva som var på ferdet, og kom på en liten halvtimes kaffebesøk, så ble saken henlagt. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Men så skjør psyke burde hun skaffe seg hjelp, man skal tåle litt når man oppdrar barn, ikke knekke som ett strå med en gang motgang dukker opp. Å slite tre år etter når man faktisk hadde sitt på det rene er ikke normalt. Anonymous poster hash: 133c6...56f
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. november 2014 #20 Skrevet 5. november 2014 Jeg for min del håper at de opphever muligheten til anonymitet ved lov. Så mange som misbruker dette, hevngjerrige ekser, ufyselige naboer osv. Her på DiB ville en dame anmelde far til barnet sitt til barnevernet fordi barnet fikk cola midt i uka! Og hun er nok ikke alene om det. Hvis man har levert hevngjerrig løgnaktig melding anonymt, blir det umulig for den skadelidende å finne ut hvem som har sendt brevet og anmelde vedkommende til politiet for trakassering. Og nei, jeg har aldri blitt anmeldt til barnevernet selv, men har hatt et par tilfeller nært meg der mødre ble fullstendig ødelagt av undersøkelser, mistenkeliggjøring, rykter, invasjon av privatlivet som resultat av løgnaktige meldinger på hevngrunnlag. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Uenig. Skjønner såklart hva du mener, men jeg tenker heller med redsel på hvor mange færre som ville turt å melde fra da. Og det ville barna lidd under. De skjønner det fort om det er en hevngjerrig ex etc.. Om ryktene ikke har grobunn vil heller ikke barnevernet finne noe ved hjemmebesøk. Nei, men den ene venninna mi fikk store deler av året ødelagt, selv om saken ble henlagt. Den som anmeldte har også spredt rykter om at de er meldt til barnevernet, slik at barna hennes ble uglesett og foreldre til deres kamerater nektet å sende dem på besøk dit. Beskyldninger var helt groteske, barnevernet vektla i tillegg at hun var fra tidligere Jugoslavia og begynte ordentlig heksejakt. De krevde at hun tok fri fra jobb flere ganger i uka for å ha flere timers møte med dem hjemme hos seg selv, pirket på to-tre leker som lå strødd fordi barna har lekt med dem og var ufyselige. Hun måtte klage på behandlingen hun fikk og bytte saksbehandler. Etter det ble alt mye bedre, og saken ble henlagt. Hun ble meldt for blant annet å slå barna sine, bruke narkotika og selge sex hjemmefra. Det er snakk om en dame som verken rører alkohol eller røyk, er snill mot barna, har alltid åpent hus for barnas kamerater, kjører dem hit og dit og har hatt to kjærester i løpet av sitt liv. Hun går nå til psykolog for å bearbeide det presset hun ble utsatt for. Hun kan heller ikke anmelde eksen til politiet da hun ikke har skriftlige bevis på at det var han som anmeldte. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 Ser fremdeles hva du mener. Jeg kjenner også et par som sliter enda med at de ble falskt anklaget. MEN heller en falsk klage for mye enn at noen lar vær å melde noe alvorlig. Synd men sant. Vi voksne kan jobbe oss gjennom det og heve oss igjen.. Et barn kan få hele livet sitt ødelagt. Ikke alle voksne kan jobbe seg gjennom det og heve seg igjen. Denne dama ble misbrukt av sin stefar da hun var liten, dette ble selvfølgelig dratt frem i undersøkelsessaken i vurderingen om hennes morsevner, saksbehandler nr 1 (som hun fikk byttet heldigvis) mente at det at hun ble seksuelt misbrukt og slått medførte stor fare for at hun ville misbruke egne barn, slik at saksbehandler trodde på anklagen. Tenk først å bli misbrukt seksuelt fra du er 4 år og så beskyldt for at det var DET som gjør at du er dårlig mor, pluss bli beskyldt for prostitusjon når man allerede har utrolig anstrengt forhold til sex og kropp. Hun er enda ikke bra, gråter mye og er preget, 3 år etter. Ingen har imidlertid forståelse for hennes plager, alle sier at det har gått så lang tid at hun bare må "suck it up" og slutte å klage. Hun ble meldt enda en gang etter det på falsk grunnlag, med de samme anklagene, men den nye saksbehandleren så heldigvis gjennom hva som var på ferdet, og kom på en liten halvtimes kaffebesøk, så ble saken henlagt. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7 For all del, det finnes mange skjebner. Tenk for et lite barn da, som kanskje blir sexuelt misbrukt og lever i terror.. Tenk at det ikke tør si ifra, men alt det ønsker er at noen skal skjønne at noe er galt.. Og ingen melder fra, slik st dette barnet må leve midt i dette i mange år til. Desverre er det mange voksne som ikke hadde turt å melde fra om de trodde noe var galt, om de måtte oppgi navn. Så jeg håper virkelig de ikke fjerner anonymiteten. Har på ingen måte ment at det som skjer med venninna di er riktig, forferdelig for henne såklart, men jeg mener likevel at barna er det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #21 Skrevet 5. november 2014 Dere burde (nok en gang) slutte å diskutere ting dere ikke vet noe om. Du anonym 56f, og du heltlykkelig, tenker dere på at det står barn bak disse mødrene? barn som gjerne må inn til dommeravhør, flerfoldige run der med sakkyndige, som blir utsatt for press på skolen etc? 56f, en flåsete kommentar om at mor må tåle mer, det viser meg en eneste ting: Du har virkelig ingen som helst peiling på hva du snakker om. Du viser en uhyre liten evne til å sette deg inn i andres situasjon. Og du heltlykkelig som ikke ser barna bak mor, tenk deg om en gang til. Selvfølgelig er det ikke lett å skulle melde uten anonymitet, men det burde ikke være mulig å melde helt anonymt, heller. Barnevernet for eksempel bør kunne vite hvem som står bak en melding, om ikke den meldte selv informeres. Tro meg, jeg vet akkurat hvor tøft det er å melde en bekymring om noen til barnevernet. Jeg har gjort det selv. jeg har stått opp og vitnet i retten (og kommer saken for retten kan du ikke lenger være anonym), jeg har hatt søvnløse netter og vært redd. Men jeg har gjort det og jeg står for det. Jeg vet om feige feige personer, løgnere og sladrere, som har meldt usanne ting. De har ødelagt både en mor og flere barn. Ingen ting ble funnet under utredningene, far ble faktisk dømt i retten. Men mor og barna er skadet for alltid, tror jeg. Tre barn har PTSD-diagnose på grunn av belastningene de har måttet tåle gjennom denne prosessen. Det har tatt år, og det har gjort dem skadelidende overfor lokalsamfunnet, overfor skolearbeid og venner. Hadde denne melderen ikke kunnet gjemme seg bak anonymiteten hadde saken vært raskere ute av verden. Anonymous poster hash: 74d85...8d5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #22 Skrevet 5. november 2014 Dere burde (nok en gang) slutte å diskutere ting dere ikke vet noe om. Du anonym 56f, og du heltlykkelig, tenker dere på at det står barn bak disse mødrene? barn som gjerne må inn til dommeravhør, flerfoldige run der med sakkyndige, som blir utsatt for press på skolen etc? 56f, en flåsete kommentar om at mor må tåle mer, det viser meg en eneste ting: Du har virkelig ingen som helst peiling på hva du snakker om. Du viser en uhyre liten evne til å sette deg inn i andres situasjon. Og du heltlykkelig som ikke ser barna bak mor, tenk deg om en gang til. Selvfølgelig er det ikke lett å skulle melde uten anonymitet, men det burde ikke være mulig å melde helt anonymt, heller. Barnevernet for eksempel bør kunne vite hvem som står bak en melding, om ikke den meldte selv informeres. Tro meg, jeg vet akkurat hvor tøft det er å melde en bekymring om noen til barnevernet. Jeg har gjort det selv. jeg har stått opp og vitnet i retten (og kommer saken for retten kan du ikke lenger være anonym), jeg har hatt søvnløse netter og vært redd. Men jeg har gjort det og jeg står for det. Jeg vet om feige feige personer, løgnere og sladrere, som har meldt usanne ting. De har ødelagt både en mor og flere barn. Ingen ting ble funnet under utredningene, far ble faktisk dømt i retten. Men mor og barna er skadet for alltid, tror jeg. Tre barn har PTSD-diagnose på grunn av belastningene de har måttet tåle gjennom denne prosessen. Det har tatt år, og det har gjort dem skadelidende overfor lokalsamfunnet, overfor skolearbeid og venner. Hadde denne melderen ikke kunnet gjemme seg bak anonymiteten hadde saken vært raskere ute av verden. Anonymous poster hash: 74d85...8d5 Barna til venninna mi måtte tåle flere runder med avhør hos barnevernet, og mistet vennene sine siden anmelder spredte rykter om at de var meldt til barnevernet på grunn av prostitusjon, narkobruk og vold. Selvfølgelig ingen foreldre ville sende barna dit eller invitere hennes barn på besøk, i bursdager, de ble utelatt fra juledisko på skolen, og fikk forklart at det var fordi mor var en prostituert som ruset seg. Tenk hvordan det var for barna? Enkelte av foreldrene er skeptiske enda og ser stygt på mora, selv om det er lenge siden saken ble henlagt. Anonymous poster hash: 1e16e...cd7
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. november 2014 #23 Skrevet 5. november 2014 (endret) Dere burde (nok en gang) slutte å diskutere ting dere ikke vet noe om. Du anonym 56f, og du heltlykkelig, tenker dere på at det står barn bak disse mødrene? barn som gjerne må inn til dommeravhør, flerfoldige run der med sakkyndige, som blir utsatt for press på skolen etc? 56f, en flåsete kommentar om at mor må tåle mer, det viser meg en eneste ting: Du har virkelig ingen som helst peiling på hva du snakker om. Du viser en uhyre liten evne til å sette deg inn i andres situasjon. Og du heltlykkelig som ikke ser barna bak mor, tenk deg om en gang til. Selvfølgelig er det ikke lett å skulle melde uten anonymitet, men det burde ikke være mulig å melde helt anonymt, heller. Barnevernet for eksempel bør kunne vite hvem som står bak en melding, om ikke den meldte selv informeres. Tro meg, jeg vet akkurat hvor tøft det er å melde en bekymring om noen til barnevernet. Jeg har gjort det selv. jeg har stått opp og vitnet i retten (og kommer saken for retten kan du ikke lenger være anonym), jeg har hatt søvnløse netter og vært redd. Men jeg har gjort det og jeg står for det. Jeg vet om feige feige personer, løgnere og sladrere, som har meldt usanne ting. De har ødelagt både en mor og flere barn. Ingen ting ble funnet under utredningene, far ble faktisk dømt i retten. Men mor og barna er skadet for alltid, tror jeg. Tre barn har PTSD-diagnose på grunn av belastningene de har måttet tåle gjennom denne prosessen. Det har tatt år, og det har gjort dem skadelidende overfor lokalsamfunnet, overfor skolearbeid og venner. Hadde denne melderen ikke kunnet gjemme seg bak anonymiteten hadde saken vært raskere ute av verden. Anonymous poster hash: 74d85...8d5 Snakk om å dra konklusjoner ut fra et par setninger jeg skrev. Du vet heller ingenting om meg eller hva jeg vet. Klart jeg vet om at det står barn bak disse mødrene. Snakk om å blåse opp ting. JEG mener man ikke bør ta vekk muligheten til å melde anonymt, det er en mening. JEG mener også at det vil være langt flere skadelidende barn om man ikke har muligheten til dette. At jeg ikke forstår omfanget har du absolutt ikke grunnlag for å si. Snakk for deg selv og din mening, vær gjerne uenig med meg.. Men å påstå at folk ikke har peiling bør du holde deg for god til. Og det er jo en grunn for at det er mulig å melde anonymt, så noen må jo være enig med meg Endret 5. november 2014 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #24 Skrevet 5. november 2014 Fins jo også en rekke ting som kan avsløre anonymiteten. Som detaljerte opplysninger i brevet som avslører avsenderen, eller at bv ved en feil glipper ut med navnet, enten muntlig eller skriftlig. Ansatte i det offentlige melder til stadighet, ved navn. Og det er sjelden de blir utsatt for mer enn trusler. De hevder jo at trusler er veldig belastende, da. Men som flere er inne på - det er sannelig også belastende å bli utsatt for anklager og mistanker over en lengre periode. Syns logikken svikter når det blir slik at foreldres verdi reduseres til null, fordi de har fått barn som har en veldig høy verdi. Da har noen bestemt at det settes et skille mellom foreldrenes verdi og barnas verdi. Altså fordi de har en mistanke om at foreldrene er så onde eller talentløse, at de ikke er verdige sine egne barn. Det er absolutt ikke uventet at enkelte får varige psykiske problemer av bv-undersøkelser. Anonymous poster hash: 131a1...a43
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #25 Skrevet 5. november 2014 Det er jo et problem når folk melder for tullete ting som bv må bruke ressurser på å undersøke. Sjalu ekser, nabokrangler ol. Når det virkelig gjelder har de ikke tid til å undersøke ordentlig så jeg synes all melding bør foregå med fullt navn så man må stå inne for det man mener skjer. Anonymous poster hash: 1e19c...df8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå