Gå til innhold

Oppdaget stor flekk på putetrekket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk litt fort her istad ser jeg ;)

I september kjøpte jeg et dyrt sengesett. Brukt en gang og vasket en gang. Nylig oppdaget jeg en stor rosa flekk på ene putetrekket. Er helt sikker på at det ikke er av meg eller noe, flekken var der sikkert fra jeg fikk den bare at jeg ikke skjekket det.

Tok kontakt med nettbutikken og fikk beskjed om å sende bilde av den. Fikk svar om at det ikke var noe problem med reklamasjon så lenge varen er i sin original emballasje.

Jeg skrev at det er brukt en gang osv...

Og fikk til svar : så du ikke flekken da du fikk varen ? Det tok deg 2 mnd å se den flekken? Du kan få rabbatkode for det putetrekket til prisen da du kjøpte det. Ok.

Men hvis jeg skal bruke den rabbatkoden så må jeg kjøpe varer for over 300kr pluss frakt på 99kr for å få det putetrekket.

Huff, hva syns dere jeg skal gjøre?

Anonymous poster hash: c9f23...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du var heldig som faktisk får rabattkode!

Skrevet

Synes du var heldig som faktisk får rabattkode!

Ja det synes jeg å. Men hva hjelper det meg når jeg må handle varer på over 300kr pluss porto for å kunne bruke den koden?

Skrevet

Jeg syns det var en grei deal i og med at du ikke har krav på noe.

Skrevet

Ser du ikke selv hvor rart det ser ut?

Skjønner ikke at du i det heletatt forventer noe av butikken.

Vær fornøyd med rabattkoden, dette burde du oppdaget før hvis flekken faktisk var der fra du fikk settet.

Anonymous poster hash: 089df...15d

Skrevet

OK takk.

Skrevet

Du har lagt på puteterkket uten å se flekken, burukt det en runde, tatt det av, vasket det og lagt det vekk, fortsatt uten å oppdage flekken. Med mindre du er så godt som helt blind og det er noen andre som har gjort deg oppmerksom på denne flekken kan jeg ikke tenke meg annet enn at den har kommet etter at du kjøpte puteterekket. At du i det heletatt forsøker å få dette fra butikken er hunsidiges frekt.

Anonymous poster hash: beb2f...8d9
Skrevet

Du har lagt på puteterkket uten å se flekken, burukt det en runde, tatt det av, vasket det og lagt det vekk, fortsatt uten å oppdage flekken. Med mindre du er så godt som helt blind og det er noen andre som har gjort deg oppmerksom på denne flekken kan jeg ikke tenke meg annet enn at den har kommet etter at du kjøpte puteterekket. At du i det heletatt forsøker å få dette fra butikken er hunsidiges frekt. Anonymous poster hash: beb2f...8d9

Ojoj, først er jeg blind og nå er jeg frekk å. Wow, takk.

Skrevet

Kanskje hive på dum også?

Anonymous poster hash: 2ac69...155

Skrevet

Du har lagt på puteterkket uten å se flekken, burukt det en runde, tatt det av, vasket det og lagt det vekk, fortsatt uten å oppdage flekken. Med mindre du er så godt som helt blind og det er noen andre som har gjort deg oppmerksom på denne flekken kan jeg ikke tenke meg annet enn at den har kommet etter at du kjøpte puteterekket. At du i det heletatt forsøker å få dette fra butikken er hunsidiges frekt. Anonymous poster hash: beb2f...8d9

Ojoj, først er jeg blind og nå er jeg frekk å. Wow, takk.

Ikke blind og frekk, men blind eller frekk.

Anonymous poster hash: beb2f...8d9

Skrevet

Kanskje hive på dum også?Anonymous poster hash: 2ac69...155

Du er virkelig omtenksom. Greit å gjemme seg under Anonym da. Du er ikke tøff nok til å skrive dette under nicket ditt...

Skrevet

Hva du skal gjøre? Snu puta, og problemet er ute av verden.

Skrevet

Etter flere måneder ville jeg ikke en gang kommet på tanken å få refundert noe fra butikken. Hvordan kan du være helt sikker på at flekken ikke har oppstått ved vask eller bruk hjemme hos deg?

Skrevet

Her bør du ikke forvente å få reklamere all den tid det gikk 2 mnd fra kjøp til reklamasjon og at du faktisk har både brukt og vasket sengetøyet i mellomtiden. Var det er stor rosa flekk på putevaret da du mottok dette burde du ha oppdaget det da og reklamert med en gang. Er litt merkelig at du kan ha unngått å sett dette da du la på sengen i første omgang syns nå jeg. Her syns jeg ikke nettbutikken skylder deg noe som helst.

Anonymous poster hash: 8e476...1ea
Skrevet

Tipper det har ligget et vått, rødt plagg i skittentøyskurven, sammen med sengetøyet.

Anonymous poster hash: 48ecf...9ae
Skrevet

Tipper det har ligget et vått, rødt plagg i skittentøyskurven, sammen med sengetøyet. Anonymous poster hash: 48ecf...9ae

Der tar du feil gitt. Hva har våte plagg å gjøre i skitretøyskurven? Tror du jeg er gris? Æsj!

Skrevet

Tipper det har ligget et vått, rødt plagg i skittentøyskurven, sammen med sengetøyet. Anonymous poster hash: 48ecf...9ae

Der tar du feil gitt. Hva har våte plagg å gjøre i skitretøyskurven? Tror du jeg er gris? Æsj!

Nei, men du framstår jo helt fjern. Disse pengene tar du direkte fra lønnen til hun som eier butikken, stakkars henne. 

Anonymous poster hash: 722bb...bf9

Skrevet

Blind frekk dum gris, ler høyt :laugh: Tror vi plusser på humørløs også :fnise:

Anonymous poster hash: 48ecf...9ae
Skrevet

Når du får en vare skal du uten ugrunnet opphold undersøke varen, og reklamasjonsfristen er 14 dgr. Syntes du bør bære tapet etter så lang tid og uten å ha undersøkt varen tidligere. Kan ha skjedd da du vasket trekket også. Syntes du bør ta tapet på egen regning.

Anonymous poster hash: 286ee...f7e

Skrevet

Men hva slags flekk er det snakk om da?

Kan du ha vasket det sammen med noe som har farget av? Kanskje en rød sokk forvillet seg med i vaska? Kan mannen din ha hatt besøk i senga og hennes leppestift har smittet av på putetrekket? Eller har du selv sovnet med sminke på? Kan det være andre grunner til at flekken har oppstått eller ser du klart og tydelig at det er "fabrikkfeil"?

Hiver bare ut noen tanker/spørsmål her..

Anonymous poster hash: 9592f...20f

Skrevet

Når du får en vare skal du uten ugrunnet opphold undersøke varen, og reklamasjonsfristen er 14 dgr. Syntes du bør bære tapet etter så lang tid og uten å ha undersøkt varen tidligere. Kan ha skjedd da du vasket trekket også. Syntes du bør ta tapet på egen regning.

Anonymous poster hash: 286ee...f7e

Nei, det gjelder i så fall angreretten. Reklamasjonsretten mister man ikke etter 14 dager, men etter 2 år (eller 5 dersom varen er mest å vare mer enn 2 år). Feil og mangler kan jo selvsagt oppstå senere enn etter 14 dager fra mat mottok varen. Det viktige er å reklamere innen rimelig tid, dvs så snart man oppdager eller burde ha oppdaget feilen/mangelen (jeg mener jo at hi i dette tilfellet burde ha oppdaget en stor rosa flekk på putetrekket med en gang hun pakket det opp og at hun pga det har mistet sin reklamasjonsrett da hun ikke sier i fra før etter bruk og vask). I tillegg er det jo selvsagt et krav om at det er selger som skal ha ansvaret for feilen/mangelen, og i dette tilfellet er ikke det akkurat godtgjort siden hun har både brukt og vasket trekket før hun la merke til det.  

Anonymous poster hash: 8e476...1ea

Skrevet

Når du får en vare skal du uten ugrunnet opphold undersøke varen, og reklamasjonsfristen er 14 dgr. Syntes du bør bære tapet etter så lang tid og uten å ha undersøkt varen tidligere. Kan ha skjedd da du vasket trekket også. Syntes du bør ta tapet på egen regning.Anonymous poster hash: 286ee...f7e

Nei, det gjelder i så fall angreretten. Reklamasjonsretten mister man ikke etter 14 dager, men etter 2 år (eller 5 dersom varen er mest å vare mer enn 2 år). Feil og mangler kan jo selvsagt oppstå senere enn etter 14 dager fra mat mottok varen. Det viktige er å reklamere innen rimelig tid, dvs så snart man oppdager eller burde ha oppdaget feilen/mangelen (jeg mener jo at hi i dette tilfellet burde ha oppdaget en stor rosa flekk på putetrekket med en gang hun pakket det opp og at hun pga det har mistet sin reklamasjonsrett da hun ikke sier i fra før etter bruk og vask). I tillegg er det jo selvsagt et krav om at det er selger som skal ha ansvaret for feilen/mangelen, og i dette tilfellet er ikke det akkurat godtgjort siden hun har både brukt og vasket trekket før hun la merke til det.   Anonymous poster hash: 8e476...1ea

Takk for et så utfyllende og "normalt" svar, i forhold til andre som har svart.

Jeg vet at jeg ikke har rett på noe, jeg burde ha oppdaget flekken tidligere, men jeg var dessverre ikke så nøye etter å se da jeg mottok varen, noe jeg skal huske på neste gang.

Jeg vet bare med sikkerhet at jeg ikke har forårsaket denne flekken, jeg er så nøye med vask at feil kan aldri skje.

Takk nok en gang for svar :)

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du tror du har krav på noe fra butikken?

Anonymous poster hash: e9615...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...