Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barnebarn:-(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 gutter, eldste er 18 år. Men jeg ønsker faktisk ikke at de skal få barn. Jeg vil ikke ha flere barn som jeg blir glad i og kommer til å bekymre meg for.

 

Det er så mye leit, vondt og skummelt som skjer i verden, og jeg liker det ikke. Russerne styrer på, nord-korea styrer også på, for ikke å snakke om IS.

 

HUFF:-(:-(

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da veldig som folk skulle krisemaksimere verden her idag.

Skrevet

Det var da veldig som folk skulle krisemaksimere verden her idag.

Sorry, har ikke fått med meg det. Har gått og tenkt på dette i flere dager egentlig...

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

Så det er greit at du selv fikk barn og gleden med barn, men du ønsker ikke at barna dine skal få den gleden... ja, det er jo fornuftig...

 

 

Du velger å dyrke det negative. Om du vil kan du velge å dyrke det positive.

 

Men det er ditt verdensbilde, du bestemmer hvor mye det skal påvirke livet ditt. Hva med å prøve å fokusere på alt som er positivt?



Anonymous poster hash: 892b1...405
Skrevet

Håper at du holder de tankene for deg selv? Selv unner jeg barna mine å få oppleve gleden med å bli mor/far. Det gir så utrolig mange gleder. Man kan ikke forsikre seg mot sorger her i livet.



Anonymous poster hash: 030cc...da4
Skrevet

Så det er greit at du selv fikk barn og gleden med barn, men du ønsker ikke at barna dine skal få den gleden... ja, det er jo fornuftig...  Du velger å dyrke det negative. Om du vil kan du velge å dyrke det positive. Men det er ditt verdensbilde, du bestemmer hvor mye det skal påvirke livet ditt. Hva med å prøve å fokusere på alt som er positivt? Anonymous poster hash: 892b1...405

Det er har skjedd mye i løpet av de 18 årene jeg har fått være mamma. Synes det blir mer og mer skumle ting, som jeg ikke greier å beskytte dem mot. Skulle ønske verden var et tryggere sted, uten trusler fra IS, nord-korea, russland, al quaida osv. Hater det! Skulle gjerne sett at ungene var i en trygg verden, men sånn er det ikke og jeg ønsker ikke at de skal leve med og føle på de bekymringene jeg har overfor dem.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

Håper at du holder de tankene for deg selv? Selv unner jeg barna mine å få oppleve gleden med å bli mor/far. Det gir så utrolig mange gleder. Man kan ikke forsikre seg mot sorger her i livet. Anonymous poster hash: 030cc...da4

Sorger er en ting. Frykt og utrygghet er noe annet. Selvsagt sier jeg ikke noe.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

Hva er sannsynligheten for at dine barn og evt barnebarn i det hele tatt vil kjenne dette på kroppen? Vi leser om det i avisa, og ser det på tv. Det rammer andre enn oss. Vi er ekstremt heldige. Så hvor kommer frykten din egentlig fra?

Skrevet

 

Så det er greit at du selv fikk barn og gleden med barn, men du ønsker ikke at barna dine skal få den gleden... ja, det er jo fornuftig... Du velger å dyrke det negative. Om du vil kan du velge å dyrke det positive. Men det er ditt verdensbilde, du bestemmer hvor mye det skal påvirke livet ditt. Hva med å prøve å fokusere på alt som er positivt? Anonymous poster hash: 892b1...405

Det er har skjedd mye i løpet av de 18 årene jeg har fått være mamma. Synes det blir mer og mer skumle ting, som jeg ikke greier å beskytte dem mot. Skulle ønske verden var et tryggere sted, uten trusler fra IS, nord-korea, russland, al quaida osv. Hater det! Skulle gjerne sett at ungene var i en trygg verden, men sånn er det ikke og jeg ønsker ikke at de skal leve med og føle på de bekymringene jeg har overfor dem.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Ville du selv latt være å få barn hvis du var i den fasen i dag?

 

Anonymous poster hash: d0920...0be

Skrevet

Hva er sannsynligheten for at dine barn og evt barnebarn i det hele tatt vil kjenne dette på kroppen? Vi leser om det i avisa, og ser det på tv. Det rammer andre enn oss. Vi er ekstremt heldige. Så hvor kommer frykten din egentlig fra?

Føler det kommer bare nærmere oss, det skjer ikke bare andre...

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

Vi lever i Norge. Vi har det utrolig trygt og godt. Du burde ta deg en tur til Gaza, der sender de barna på skolen hver dag, og vet faktisk ikke om de kommer hjem. De lever med bomber og krig hver dag, og de har ingen mulighet til å flykte. Hadde du sett noe sånt, hadde du nok blitt så takknemlig, for at vi bor her, hvor det er fred, ingen stor fare for krig, hvor vi er trygge og har krav på så mange rettigheter.

Skrevet

Det er mye større sjanse for at de får kreft, eller at de mister noen de er glade i i en ulykke, eller at de faller om av hjerteinfarkt, enn at de merker noe som helst til IS og Nord Korea.

Frykt det som bør fryktes, ikke slike mediaskapte greier.



Anonymous poster hash: 39830...156
Skrevet

 

Hva er sannsynligheten for at dine barn og evt barnebarn i det hele tatt vil kjenne dette på kroppen? Vi leser om det i avisa, og ser det på tv. Det rammer andre enn oss. Vi er ekstremt heldige. Så hvor kommer frykten din egentlig fra?

Føler det kommer bare nærmere oss, det skjer ikke bare andre...

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Er dette dine følelser, eller noe du konkret kan vise eksempler på? Hva har egentlig skjedd i Norge siden ABB?

Skrevet

Jeg er klar over det, og jeg er takknemlig for at jeg er norsk og er født og oppvokst her! Vi har det rygt og godt nå, men det er liten garanti for at det kommer til å forbli slik.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

 

 

Hva er sannsynligheten for at dine barn og evt barnebarn i det hele tatt vil kjenne dette på kroppen? Vi leser om det i avisa, og ser det på tv. Det rammer andre enn oss. Vi er ekstremt heldige. Så hvor kommer frykten din egentlig fra?

Føler det kommer bare nærmere oss, det skjer ikke bare andre...Anonymous poster hash: 0483d...aab

Er dette dine følelser, eller noe du konkret kan vise eksempler på? Hva har egentlig skjedd i Norge siden ABB?

Mine følelser, min frykt. Ingenting konkret har skjedd i Norge, men vi må leve med trusselen om at det kommer til å skje ting.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

Hvilken trussel snakker du om? Det er ingen konkret trussel mot Norge. Prøver ikke å være slem, men syns du trenger helt konkret realitetsorientering. Klarer du å tenke fakta, og ikke følelser?

Skrevet

Jeg er redd for hva russerne kan finne på, hva nordkorea kan finne på. IS og deres fremferd og det at mange velger slutte seg til dem, kjempe på dere side. Enda så godt de kunne hatt det.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

Du glemte E-bolaen i Afrika :)



Anonymous poster hash: 841f3...e1f
Skrevet

Du trenger å gå til psykolog. Det er noe grunnleggende feil når irrasjonell angst og frykt tar over og begrenser livet på denne måten. Det du tenker er ikke normalt. 

Stakkars barna dine om de må vokse opp i skyggen av din frykt. 

 

OG dette er måten man vet at man har det altfor godt på, når man begynner å frykte helt ulogiske ting, mens det man faktisk BØR være redd for glemmer man. 



Anonymous poster hash: 39830...156
Skrevet

 

Så det er greit at du selv fikk barn og gleden med barn, men du ønsker ikke at barna dine skal få den gleden... ja, det er jo fornuftig...  Du velger å dyrke det negative. Om du vil kan du velge å dyrke det positive. Men det er ditt verdensbilde, du bestemmer hvor mye det skal påvirke livet ditt. Hva med å prøve å fokusere på alt som er positivt? Anonymous poster hash: 892b1...405

Det er har skjedd mye i løpet av de 18 årene jeg har fått være mamma. Synes det blir mer og mer skumle ting, som jeg ikke greier å beskytte dem mot. Skulle ønske verden var et tryggere sted, uten trusler fra IS, nord-korea, russland, al quaida osv. Hater det! Skulle gjerne sett at ungene var i en trygg verden, men sånn er det ikke og jeg ønsker ikke at de skal leve med og føle på de bekymringene jeg har overfor dem.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

 

Nå er det ikke så fryktelig lenge siden det var veldig skummelt å bo i Europa. Har du hørt om den kalde krigen. Da var der perioder hvor man daglig fryktet for atomkrig.

Sist jeg var veldig redd var 11. sept 2001. Da var jeg redd verden ville eksplodere i full on war.

 

Man kan ikke beskytte ungene sine likevel. Om det er mot Nord- Korea, kreft eller kjærestesorg. Slik er livet.

 

 

Anonymous poster hash: cfed5...f22

Skrevet

Jeg fikk oppleve krig da jeg var barn. Frykten for at det ikke skjer mine barn er stor. I tillegg har jeg en sånn følelse at jeg har brukt opp alle mine liv og neste evt krig blir jeg ikke så heldig. Ja,krigen sluttet for lenge siden og jeg bor i fre nå men jeg vet så veldig godt hvordan slike ting forandrer seg så veldig fort. Ja,det kan høre ut som uforståelig men frykten av å gå gjennom enda en krig er veldig stor. Jeg ville aldri maktet det igjen! Jeg forstår veldig godt nå hvorfor verdwnssamfunnet etter ww2 var så klar på at det ikke skjer igjen.

 

Anonymous poster hash: bf1b9...e4e

Skrevet

Tror du russerne vil starte en krig som rammer hele verden, og som får all import og eksport til å opphøre i mange år framover? At de vil risikere å skaffe seg enorme mengder fiender? Og hvis Nord-Korea går til angrep på noen, noe de ikke vil gjøre fordi de har et så og si samlet verdenssamfunn mot seg, så blir det iallefall ikke Norge. IS er utrolig tragisk, alle de som er drept og på flukt. Men de er ikke i Norge.

Skrevet

Jeg kan jo historien. Jeg ser ikke hvorfor dere mener frykten er irrasjonell og at jeg av den grunn har behov for psykolog. Men jeg leser svarene, og er jo på en måte glad for det dere skriver. Men likevel... Det gnager i meg.

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Skrevet

Hvis du ikke ser at frykten er irrasjonell, kan du da forklare hva som er rasjonelt? Helt konkret. Ikke bare nevn IS og russerne, men sett ord på hva som gjør de farlige for nettopp deg og din omkrets.

Skrevet

Vi har 3 gutter, eldste er 18 år. Men jeg ønsker faktisk ikke at de skal få barn. Jeg vil ikke ha flere barn som jeg blir glad i og kommer til å bekymre meg for.

 

Det er så mye leit, vondt og skummelt som skjer i verden, og jeg liker det ikke. Russerne styrer på, nord-korea styrer også på, for ikke å snakke om IS.

 

HUFF:-(:-(

 

Anonymous poster hash: 0483d...aab

Oiiii slik har jeg det også😕😐

 

 

Anonymous poster hash: 0704d...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...