Gå til innhold

Forlate baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var baby første gang du var borte fra den? Nå snakker jeg ikke nødvendigvis dager, men timer.

Jeg tok spasertur alene da baby var 1-2 uker, men det var i nærområdet, bare 30 minutter, mens samboer passet henne.

Da baby var 7 uker var jeg hos frisør mens samboer passet på babyen, hadde pumpet ut morsmelk og flaske stod klar. Var borte 2 1/4 time  og det gikk fint :)

Virker som en del folk blir overrasket når jeg sier at jeg har en baby hjemme.

Hvor gammel var barnet første gang du var borte fra det en dag eller mer?

Anonymous poster hash: 0c666...359
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer er det far til barnet eller ? 

Skal man ikke kunne gå ut en liten tur fordi om man har en baby ? 

Jeg er gravid og venter min første, så jeg aner ikke hva jeg prater om men. Syntes jo det du har gjort høres helt legetimt ut hvertfall! 

Anonymous poster hash: d8832...742
Skrevet

Jeg var alenemor, ekstremt redd for at noe skulle skje og hele verden min handlet om babyen. Var ikke borte fra han før han var over 1 år.. Kunne nok gått i fra noen timer før det, men så var jeg litt sånn " jeg skal klare alt selv" så ble ikke noe frisør, barnepass mens jeg tok en dusj, sov litt etc.. men fikk mange hyggelige tilbud da :)

Anonymous poster hash: 48c00...a45
Skrevet

Baby var 4 mnd. Jeg handlet mat, tok kanskje 30 min. Var min venninne som passet henne, fordi hun hadde så veeeeeldig lyst... Hun var gravid med første selv, og en veldig engasjert "tante". Så jeg gjorde noe fornuftig i mens de to trilte tur.

Anonymous poster hash: 99972...c89
Skrevet

Moren min passet babyen en time den dagen jeg kom hjem fra sykehuset, så jeg fikk dusjet og stelt meg litt. Da var han 4 dager gammel. (Husker ikke hvor mannen var...)

Så var jeg borte 5-6 timer da han var ca 7 mnd. Første gang jeg var borte fra ham over natten var han vel 10 mnd, like etter nattavvenningen.

Anonymous poster hash: 4c14b...1d8
Skrevet

Var på butikken å kjøpte ammebher (hadde kjøpt for små) når bebisen var en uke, da var han med pappan sin. Etter d var jeg ofte ute en time el to alene for små ærend, pappan var jo hjemme. Nå skal d sies at jeg hadde en sove baby, så viste at d fort gikk 3 timer når han sovna.

Kommer jo veldig ann på, noen henger jo i puppen døgnet rundt den første tiden. Jeg hadde mye melk, så hadde klart om han våknet slik at pappan kunne gi.

Anonymous poster hash: 41e3f...831
Skrevet

Jeg er gravid og venter min første, så jeg aner ikke hva jeg prater om men. Syntes jo det du har gjort høres helt legetimt ut hvertfall! 

Ja, samboer er far til barnet og han er helt bergtatt av datteren vår i likhet med meg :) Jeg tenker det er sunt at de kan knytte bånd også når jeg ikke er til stede. Hadde vært litt upraktisk og tatt baby med til frisør hvis hun skulle mates, dessuten tar det lengre tid å gå ut når jeg i tillegg må kle på henne. Går nesten daglige trilleturer med henne, så hun får nok frisk luft :)

Skrevet

Ja, samboer er far til barnet og han er helt bergtatt av datteren vår i likhet med meg :) Jeg tenker det er sunt at de kan knytte bånd også når jeg ikke er til stede. Hadde vært litt upraktisk og tatt baby med til frisør hvis hun skulle mates, dessuten tar det lengre tid å gå ut når jeg i tillegg må kle på henne. Går nesten daglige trilleturer med henne, så hun får nok frisk luft :)

Ja, jeg tenker å som deg. Bare fint at far og barn får tid sammen. Og så lenge man ikke har en baby som MÅ henge i puppen hele tiden, så går det jo fint :) 

Og hos dere så virker det jo som om det går bra. Så da er det bare å nyte det tenker jeg :) 

Skrevet

Jeg liker å ha med min på to uker, men om jeg stikker på butikken med eldste mens faren er hjemme med babyen er da ikke det noe problem. Baby roer seg fortere hos meg, så jeg hadde ikke gått ut hvis han hadde magevondt f.eks, men hvis han er i godt humør og sover rolig eller er våken og rolig har jeg ingen problemer med å gå ut en halvtime-time. Blir det mer enn det blir jeg stressa.

Anonymous poster hash: 72756...404
Skrevet

Babyen vår er rolig og fornøyd, skriker bare litt på kveldene pga hun er trøtt. Hun sover 3-7 timer i strekk om natta og sover en del på dagen også. Før jeg gikk ut matet jeg henne lenge, hun sovnet ved brystet og hun sov godt da jeg la henne i vugga. Hun skrek litt da hun våknet, men samboer klarte å roe henne mens jeg var borte :)

Skrevet

Her byttet jeg og pappaen på å passe babyen fra hun var nyfødt. Han var ofte alene med henne eller gikk tur med henne uten meg uten at det var noe rart. Måtte bare ikke være så lenge borte da hun ikke ville ha flaske. Han passer henne også allerede på sykehuset så jeg skulle få sove litt.

Skrevet

Hun sov bare korte lurer i starten, så lurte meg en kjapp tur ut på butikken da hun var 2-3 uker. Nå når hun er 4 måneder reiser jeg glatt ut en kveld da jeg vet hun sover til 23 ca. Dette har jeg gjort siden hun var tre mnd.

Skrevet

Husker ikke :) Mine har diet ca hver 4. time og i tillegg tatt flaske veldig fint så jeg har alltid hatt mulighet til å stikke av litt uten at det blir så styr at vinningen går opp i spinningen :)

Skrevet

Hvor gammel var baby første gang du var borte fra den? Nå snakker jeg ikke nødvendigvis dager, men timer.

Jeg tok spasertur alene da baby var 1-2 uker, men det var i nærområdet, bare 30 minutter, mens samboer passet henne.

Da baby var 7 uker var jeg hos frisør mens samboer passet på babyen, hadde pumpet ut morsmelk og flaske stod klar. Var borte 2 1/4 time  og det gikk fint :)

Ungen min er 7 mnd nå og jeg har da vært masse borte fra henne ( en time her, tre timer her). Kjøpesenter alene med kaffekoppen i hånda, uten henne og søstra på 5 år. LUKSUS. Trening, bruker 1 time totalt i kjøring fram og tilbake, og trener hvertfall 1,5 time hver gang. Prøver å ta det etter legging, men av og til blir det når de er våkne. Har jeg dårlig samvittighet for å la de være med faren? Neeh : ) Jeg forstår ikke de som tror de er livsviktige for babyen, spesielt om man ikke ammer. Nå har jeg kun delammet siden hun var 4 uker da og ammer ikke mere nå. 

Anonymous poster hash: ffc18...06e

Skrevet

Dagen etter fødsel.

MÅTTE på Meny og handle inn myke oster!!!

Anonymous poster hash: c97d4...8db

Skrevet

Da han var fire dager gammel. Måtte ha brystpumpe.

Anonymous poster hash: 42785...6b6

Skrevet

Jeg var på skoleavslutningen med førsteklassingen min da babyen var bare 10 dager gammel. I utgangspunktet synes jeg det er tidlig å være borte fra en baby som er så liten, men jeg ville så gjerne være tilstede da storesøster skulle fremføre med klassen sin og også for å forebygge sjalusi ønsket jeg å være tilstede for henne denne dagen. VI bor 2 min gangavstand fra skolen og babyen ble ammet og lå og sov hele tiden mens vi var borte, bestemoren satt hos henne og avtalen var at hvis babyen våknet skulle hun ringe og jeg skulle gå hjem.

Anonymous poster hash: db510...807
Skrevet

Da baby var 7 uker var jeg hos frisør mens samboer passet på babyen, hadde pumpet ut morsmelk og flaske stod klar. Var borte 2 1/4 time og det gikk fint :)

Har gått timesturer på kveldstid uten baby fra da hun var to uker. Var hos frisør da hun var 7 uker. Var på kveldsseminar med jobben da hun var 11 uker og skal snart på julebord (4 mnd) og være borte fra 18-03. Fullammer men hun tar flaske om jeg er borte. Far er hjemme med henne om jeg er ute. Synes hun er for liten til å være uten hovedomsorgspersonene sine enda, så hun har ikke opplevd at vi begge har vært vekke i flere timer.

Anonymous poster hash: 5e71b...23a

Skrevet

Fra dag én, siden han lo 1 uke på intensiven og jeg ikke kunne sove der.

Når vi kom hjem ble det ofte til at jeg stakk ut for å handle mens pappen passet han, eller at han trillet ut en tur mens jeg fikk en liten pause. Hadde en intens baby som var veldig våken på dagtid men som ikke hang på puppen, så det var godt å ha mulighet til en pause innimellom.

Mannen var veldig keen på å ta seg av babyen så mye som mulig, jeg fikk knapt tatt på gutten når han først var hjem fra jobben. Utenom amming kunne han fikse alt uten meg.

Anonymous poster hash: 92fd3...9e6

Skrevet

var på kino da eldste var 6 uker sammen med mannen min, mens besteforeldre passet. med tvillingene husker jeg ikke...

Tror det er dumt å ikke dra ut ofte og la mannen overta. 

Anonymous poster hash: 08eb7...764
Skrevet

Med nr 1 var jeg der heletiden, ingen som fikk passe eller trille før hun var 6mnd, hatet alle som skulle kysse kinnet på babyen selv om det var tanter eller besteforeldre av barnet også.  (Litt vell hønemor)

Var i 30års dag til en kompis av samboer mens min mor passet babyen da hun var 7mnd, tok 3 glass vin, satte heletiden å trippet hvordan det gikk der hjemme, endte opp at jeg dro først av alle og hadde det helt forferdelig :P Etter det gikk det 1år før noen fikk passe over lengre tid igjen.

Med nr 2 var han bare uker da min søster som den gang var 20 fikk lov å trille til butikken og slike små turer. Første overnatting hos mormor da han var 10mnd og sov natten igjennom.

Skrevet

For meg er det en selvfølge at pappa er akkurat like viktig for baby som det mamma er, så jeg var både på butikken og hos frisør ganske kjapt etter hjemkomst. Var borte natten over (2 netter, faktisk) da hun var ca. 1 måned, for da ble jeg innlagt på sykehus. Siden pappa da var vant til å ha henne var det ikke noe problem i det heletatt.

Man legger opp til slikt selv. Vil man ha en baby som er avhengig av bare mamma så holder man seg hjemme og tror at ingen andre duger, vil man ha en baby som er blid og fornøyd med både mamma og pappa så legger man opp til det ved å la han ta like stor del i barseltiden. Det blir akkurat det samme med besteforeldre og tanter og onkler. 

Skrevet

Kino med eldste da baby var 6 uker. Pappan var med babyen hjemme.

Skrevet

Fortell meg, sier dere at pappaen passer barnet deres? Er det ikke en selvfølge at faren til barnet kan kose seg sammen med barnet, mens mor gjør noe for seg selv? Far er da også forelder til barnet, det skulle da bare mangle at han "passet" barnet mens mor handler/går seg en tur/er ute og spise osv osv. Og spesielt dersom barnet tar flaske, da er det bare rett at far trør til slik at mor får luftet seg.

Min første fikk flaske, så da måtte pappaen fint finne seg i at jeg også dro litt ut på kveldene. Da måtte han ta legginga, matinga og synginga, mens jeg dro ut og spiste middag og drakk litt vin med venninner. Eller så tok jeg meg en tur til frisøren på en lørdags formiddag, etterfulgt av litt shopping og en tur på kafé med venner.

Den nye babyen vil bare ha pupp, men sover godt. Så derfor har jeg flere ganger tatt med meg eldste på kafé eller lignende, mens pappa og baby er hjemme. Dersom baby våkner og slår seg helt vrang, så ringer pappa og vi drar hjem. Enkelt og greit. Han prøver først å gi flaske, og av og til vil baby ha, og av og til ikke.

Anonymous poster hash: c7d89...039

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt trist på en del pappaers vegne av å lese hvor degradert de er i forhold til sine egne barn. BF? Passet? Sier han det samme om deg når han møter kompiser? "Barnemor passer babyen i dag så jeg kom meg på trening". Hadde gledet meg å sett det månelyset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...