Gjest gangstersquad Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Jeg fikk brev fra borettslaget her i går om at fellesutgiftene skal gå opp med 1000-1500,- per måned. Hvorfor? Jo, fordi noen *********** i borettslaget her har tatt noe på forsikringa, så har borettslagets felleskalle betalt for egenandelen. Nå har styret sagt at de det gjelder må betale egenandelen selv, men det går ikke de med på... selvfølgelig. Så nå går det utover hele fellesskapet. Nå går husleia opp til 9500 i mnd, og det er jo helt sinnsykt at noen ikke klarer å se borettslaget som et fellesskap og skal griske til seg alt mulig av goder. Det skal være et møte i borettslaget på torsdag, og jeg har lyst til å sette meg HELT på bakbeina, og det regner jeg med at de fleste andre har også, med unntak av de personene som får egenandelen sin dekt. Synes det er dårlig gjort ovenfor alle oss andre. Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Signerer denne - jeg skjønte ikke dette jeg altså.... Anonymous poster hash: 2ef72...a3a
sug lut Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Sikker på at det ikke er en engangsgreie? Eller er det et bittelite borettslag på bare seks-sju stykker? For 1500 mer i måneden fra hver enhet permanent er da voldsomt mye penger i de fleste borettslag.
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Signerer denne - jeg skjønte ikke dette jeg altså.... Anonymous poster hash: 2ef72...a3a Skjønner ikke sjøl jeg... Må være en h*** stor egenandel.
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Sikker på at det ikke er en engangsgreie? Eller er det et bittelite borettslag på bare seks-sju stykker? For 1500 mer i måneden fra hver enhet permanent er da voldsomt mye penger i de fleste borettslag. Det sto ganske klart og tydelig at den skulle gå opp fast. En engangssum hadde vært greit nok, men fra 8000,- til 9500,- er ganske mye spør du meg. Og jeg vil tro de andre i borettslaget er enig også. Det er et ganske stort borettslag, tror de snakka om at det er 36 stykker her, så det blir jo en betydelig sum...
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt.
sug lut Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt. Forlang dokumentasjon fra forsikringssaken. Det virker veldig spesielt.
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt. Forlang dokumentasjon fra forsikringssaken. Det virker veldig spesielt. Da stiller jeg streng og kritisk på møtet på torsdag!
sug lut Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt. Forlang dokumentasjon fra forsikringssaken. Det virker veldig spesielt. Da stiller jeg streng og kritisk på møtet på torsdag! Det er en god plan. Om du kjenner noen med litt juss-bakgrunn (evt OBOS eller hva dere nå tilhører sentralt) ville jeg også forhørt meg.
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt. Forlang dokumentasjon fra forsikringssaken. Det virker veldig spesielt. Da stiller jeg streng og kritisk på møtet på torsdag! Det er en god plan. Om du kjenner noen med litt juss-bakgrunn (evt OBOS eller hva dere nå tilhører sentralt) ville jeg også forhørt meg. Styreleder har jo selvfølgelig kommet oss i forkjøpet og vært i kontakt med jurist i LABO, og de hever fellesutgifter med "rettigheter" fra juristen. Nok en gang - merkelig. Men takk for tips
Jezebel Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt. Forlang dokumentasjon fra forsikringssaken. Det virker veldig spesielt. Da stiller jeg streng og kritisk på møtet på torsdag! Det tror jeg du trygt kan gjøre. Det her høres helt latterlig ut, med mindre egenandelen er på 100 000 og dere er fem personer i borettslaget.
sug lut Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt. Forlang dokumentasjon fra forsikringssaken. Det virker veldig spesielt. Da stiller jeg streng og kritisk på møtet på torsdag! Det er en god plan. Om du kjenner noen med litt juss-bakgrunn (evt OBOS eller hva dere nå tilhører sentralt) ville jeg også forhørt meg. Styreleder har jo selvfølgelig kommet oss i forkjøpet og vært i kontakt med jurist i LABO, og de hever fellesutgifter med "rettigheter" fra juristen. Nok en gang - merkelig. Men takk for tips Undersøk likevel. Det må da være noe som ikke stemmer, hva gjelder forsikringssaken?
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Men hvor mye kan den egenandelen være på om månedsutgiftene går opp så mye permanent? Anonymous poster hash: 56db3...272 Det står det ingenting om. Jeg kjenner at jeg blir veldig skeptisk! For jeg vet at de som sitter på toppen i styret nå akkurat har pussa opp hele leiligheten, og nå som de nettopp er ferdig skal de plutselig sette opp husleia. Og masse andre regler til fordel for de, bla. med dyrehold osv. Jeg TROR de prøver å dra mye fordeler av å sitte i styret, uten at jeg vet om det er riktig, men jeg synes hele opplegget er spesielt. Forlang dokumentasjon fra forsikringssaken. Det virker veldig spesielt. Da stiller jeg streng og kritisk på møtet på torsdag! Det er en god plan. Om du kjenner noen med litt juss-bakgrunn (evt OBOS eller hva dere nå tilhører sentralt) ville jeg også forhørt meg. Styreleder har jo selvfølgelig kommet oss i forkjøpet og vært i kontakt med jurist i LABO, og de hever fellesutgifter med "rettigheter" fra juristen. Nok en gang - merkelig. Men takk for tips Undersøk likevel. Det må da være noe som ikke stemmer, hva gjelder forsikringssaken? Aner ikke. Har ikke fått papir på noe bortsett fra brevet med masse nye regler og ditt og datt. Jeg skal be om bevis på alt på torsdag, for dette synes jeg rett og slett er råttent gjort av de som har gjort det!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Her er det nok noe du ikke har fått med deg! Det er ikke mulig for "noen" å "ta noe" på forsikringen sliik at egenandelen skal froedeles på alle andelene og dermed forårake at lene permanent øker såpass mye. Men det kan tenkes at hele borettslaget har hatt en stor forsikringssak, f.eks en vannlekkasje som har rammet flere boenheter, feikontruksjon av bad, vann i kjeller, ødeleggelser på tak eller balkonger pga rør osv. Anonymous poster hash: 30bcb...996
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Her er det nok noe du ikke har fått med deg! Det er ikke mulig for "noen" å "ta noe" på forsikringen sliik at egenandelen skal froedeles på alle andelene og dermed forårake at lene permanent øker såpass mye. Men det kan tenkes at hele borettslaget har hatt en stor forsikringssak, f.eks en vannlekkasje som har rammet flere boenheter, feikontruksjon av bad, vann i kjeller, ødeleggelser på tak eller balkonger pga rør osv. Anonymous poster hash: 30bcb...996 "Vi har også noen forsikringssaker hvoran BRL har betalt egenandelen. Dette er det kommet inn flere klager på og vi i styret har tatt en avgjørelse på at dette ikke er OK. Hver andelseier må betale sin egenandel. Det er kommet tilbakemelding ifra dem det gjelder at dette ikke er greit. Vi har tatt saken videre til jurist på LABO. Om BRL skal betale for hver enkelt leilighet når det er noe så vil dette bli nokså kostbart. Vi kan ikke tenke enkeltpersoner, men en enhet på 32 boliger. Det disse andelseierne har bestemt seg for, vil få en konsekvens for oss alle, da styret nå vurderer husleieøkning med 1000-1500,- kr. mnd. for å dekke utgiftene til andelseiere som kun ser seg selv og ikke BRL vårt som en helhet." Kan godt hende jeg er vrang og misforstår, men for meg så ser det ikke så lyst ut. Det må vel være noen paragrafer vi kan gjemme oss bak... vi som ikke har snylta på brl altså!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Hvem som skal betale egenandelene på forsikkringen står vell i avtalen. Om dere har en avtale der det står at egenandelen betales av brl så er det klart at de som har en skade krever det. Om det derimot bare er slik at brl er ansvarlig overfor forsikkringsselskapet (det er vanlig for å få en god avtale), men at den enkelte likevell skal betae sin egenandel må jo brl kreve pengene tilbake fra dem det gjelder på samme måte som andre ubetalte regninger. Ellers regner jeg med at det føres et skikklig regnskap for brl og settes opp et budsjett. Det bør du sette deg skikkelig inn i før møte. Hvis det ikke er klart hva det ligger i ulike sekkeposter så krev å få det spessefisert og forklart. I slike tilfeller finner man de fleste svarene i regnskap og busjett hvis man bare ser godt etter. Anonymous poster hash: 5be63...304
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Slik jeg leser det kan det kanskje forståes ved at de setter opp husleien såpass, ikke bare med tanke på den/de enhetene som har nektet å ta egenandelen selv, men også tar høyde for flere slike hendelser i fremtiden. Det er jo klart at hvis et par andelseiere nekter, så vil det jo være mye sannsynlig at det neste gang vil skje det samme, enten om det er de samme personene, eller en nabo som nå såklart har fått dette med seg og vil nekte han også. Slikt baller på seg. Enten det, eller så sier borettslaget med dette at de fra nå skal ta alle egenandeler, men med det følger en betydelig økning i husleie på alle. Surt er det uansett, men ser ikke ut for at det er noe du kan gjøre egentlig. Har selv argret meg over at husleien ble satt opp her, for å bl.a bygge tak over terassene til de som bor øverst. Dette er jo ikke noe som kommer fellesskapet tilgode, men alle må alikevel betale. lemte selvfølgelig ut hele møtet, så fikk ikke sagt noe. Men i økning vår ligger også nye inngangsdører og diverse, så det må vel bare godtas. Anonymous poster hash: 29d99...57e
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Slik jeg leser det kan det kanskje forståes ved at de setter opp husleien såpass, ikke bare med tanke på den/de enhetene som har nektet å ta egenandelen selv, men også tar høyde for flere slike hendelser i fremtiden. Det er jo klart at hvis et par andelseiere nekter, så vil det jo være mye sannsynlig at det neste gang vil skje det samme, enten om det er de samme personene, eller en nabo som nå såklart har fått dette med seg og vil nekte han også. Slikt baller på seg. Enten det, eller så sier borettslaget med dette at de fra nå skal ta alle egenandeler, men med det følger en betydelig økning i husleie på alle. Surt er det uansett, men ser ikke ut for at det er noe du kan gjøre egentlig. Har selv argret meg over at husleien ble satt opp her, for å bl.a bygge tak over terassene til de som bor øverst. Dette er jo ikke noe som kommer fellesskapet tilgode, men alle må alikevel betale. lemte selvfølgelig ut hele møtet, så fikk ikke sagt noe. Men i økning vår ligger også nye inngangsdører og diverse, så det må vel bare godtas. Anonymous poster hash: 29d99...57e Hvis det hadde vært noe jeg hadde noe fordel av, så hadde det vært "greit nok", men dette synes rett og slett er jævlig surt. Skjønner ikke hvordan de kan slippe unna med dette! Jeg skal kjempe med nebb og klør og få alt av fakta på bordet!
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 Slik jeg leser det kan det kanskje forståes ved at de setter opp husleien såpass, ikke bare med tanke på den/de enhetene som har nektet å ta egenandelen selv, men også tar høyde for flere slike hendelser i fremtiden. Det er jo klart at hvis et par andelseiere nekter, så vil det jo være mye sannsynlig at det neste gang vil skje det samme, enten om det er de samme personene, eller en nabo som nå såklart har fått dette med seg og vil nekte han også. Slikt baller på seg. Enten det, eller så sier borettslaget med dette at de fra nå skal ta alle egenandeler, men med det følger en betydelig økning i husleie på alle. Surt er det uansett, men ser ikke ut for at det er noe du kan gjøre egentlig. Har selv argret meg over at husleien ble satt opp her, for å bl.a bygge tak over terassene til de som bor øverst. Dette er jo ikke noe som kommer fellesskapet tilgode, men alle må alikevel betale. lemte selvfølgelig ut hele møtet, så fikk ikke sagt noe. Men i økning vår ligger også nye inngangsdører og diverse, så det må vel bare godtas. Anonymous poster hash: 29d99...57e Det finnes noen regler ja, men i dette borettslaget så er det ingen som tar hensyn til de... dessverre.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #21 Skrevet 4. november 2014 Slik jeg leser det kan det kanskje forståes ved at de setter opp husleien såpass, ikke bare med tanke på den/de enhetene som har nektet å ta egenandelen selv, men også tar høyde for flere slike hendelser i fremtiden. Det er jo klart at hvis et par andelseiere nekter, så vil det jo være mye sannsynlig at det neste gang vil skje det samme, enten om det er de samme personene, eller en nabo som nå såklart har fått dette med seg og vil nekte han også. Slikt baller på seg. Enten det, eller så sier borettslaget med dette at de fra nå skal ta alle egenandeler, men med det følger en betydelig økning i husleie på alle. Surt er det uansett, men ser ikke ut for at det er noe du kan gjøre egentlig. Har selv argret meg over at husleien ble satt opp her, for å bl.a bygge tak over terassene til de som bor øverst. Dette er jo ikke noe som kommer fellesskapet tilgode, men alle må alikevel betale. lemte selvfølgelig ut hele møtet, så fikk ikke sagt noe. Men i økning vår ligger også nye inngangsdører og diverse, så det må vel bare godtas. Anonymous poster hash: 29d99...57e Det finnes noen regler ja, men i dette borettslaget så er det ingen som tar hensyn til de... dessverre. Da må dere sørge for å kaste styret og heller velge et nytt med mer redlige folk. Anonymous poster hash: 5be63...304
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #22 Skrevet 4. november 2014 Slik jeg leser det kan det kanskje forståes ved at de setter opp husleien såpass, ikke bare med tanke på den/de enhetene som har nektet å ta egenandelen selv, men også tar høyde for flere slike hendelser i fremtiden. Det er jo klart at hvis et par andelseiere nekter, så vil det jo være mye sannsynlig at det neste gang vil skje det samme, enten om det er de samme personene, eller en nabo som nå såklart har fått dette med seg og vil nekte han også. Slikt baller på seg. Enten det, eller så sier borettslaget med dette at de fra nå skal ta alle egenandeler, men med det følger en betydelig økning i husleie på alle. Surt er det uansett, men ser ikke ut for at det er noe du kan gjøre egentlig. Har selv argret meg over at husleien ble satt opp her, for å bl.a bygge tak over terassene til de som bor øverst. Dette er jo ikke noe som kommer fellesskapet tilgode, men alle må alikevel betale. lemte selvfølgelig ut hele møtet, så fikk ikke sagt noe. Men i økning vår ligger også nye inngangsdører og diverse, så det må vel bare godtas. Anonymous poster hash: 29d99...57e Det finnes noen regler ja, men i dette borettslaget så er det ingen som tar hensyn til de... dessverre. Da må dere sørge for å kaste styret og heller velge et nytt med mer redlige folk. Anonymous poster hash: 5be63...304 Fikk nytt styre i sommer, og det ble bytta i høst fordi en av de flytta. Blir spennende å se hva møtet på torsdag bringer...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #23 Skrevet 4. november 2014 Da sees vi på torsdag hi! Du er nok ikke denne eneste i borettslaget som er forbanna! Så du er ikke alene og jeg skal søren meg krever dokumentasjon på alt, finner meg ikke i dette! Anonymous poster hash: d7430...beb
Gjest gangstersquad Skrevet 4. november 2014 #24 Skrevet 4. november 2014 Da sees vi på torsdag hi! Du er nok ikke denne eneste i borettslaget som er forbanna! Så du er ikke alene og jeg skal søren meg krever dokumentasjon på alt, finner meg ikke i dette! Anonymous poster hash: d7430...beb Ja, her får vi bare forberede oss på en lang kveld... eller natt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #25 Skrevet 4. november 2014 Om anonym virkelig er hi sin nabo, så burde dere ta et lite møte før møtet og snakke om ting, så ta det opp sammen på møtet. Jo flere dere er, jo sterkere er dere. og flere slår seg kanskje sammen med dere.. Anonymous poster hash: 9f14b...1df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå