Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 - er foreldrene dine også det? Hvertfall en av de? Hører det går i arv.... Anonymous poster hash: d7c84...911
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 I vår familie har vi en uføretrygdet, alle andre er i jobb. Anonymous poster hash: 3e198...77f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Jepp. Min mor er ufør. -vi har to heeeeeelt medisinsk forskjellige diagnoser. Men uførhet er sikkert arvelig...... Mulig dumskap også er det??? - i såfall er goreldra fine eksepsjonelt dumme!!!! Anonymous poster hash: fc66d...d58
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Nei, de er i full jobb i høye stillinger Anonymous poster hash: 21986...e73
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Nei. Faren min er ingeniør og moren min er lege. Tenk det! De er ikke slummete navere og ikke bor de i en campingvogn i skauen! Gud bedre, nå står ikke verden til påske! Anonymous poster hash: 5ce97...51d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Ååå... Så sinte vi ble. Tålte ikke høre at det faktisk er forsket på at uførhet ofte går i arv. Både pga. biologi, men og miljø. Hårsåre folk. Anonymous poster hash: d7c84...911
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Jeg står i fare for å bli uføretrygdet nå (nav vil at jeg uføretrygder meg). Årsak er svært sjelden fysisk diagnose. Min mor er uføretrygdet. Årsak er yrkesskade som har ødelagt mye av hennes kognitive evner. Ingen årsakssammenheng overhodet. HI, ble du inspirert av noen av svarene du får? Anonymous poster hash: e8025...abf
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Ååå... Så sinte vi ble. Tålte ikke høre at det faktisk er forsket på at uførhet ofte går i arv. Både pga. biologi, men og miljø. Hårsåre folk. Anonymous poster hash: d7c84...911 Folk reagerer på måten du fremstiller det, det sier litt om holdninger... og det bekrefter du her... Anonymous poster hash: e8025...abf
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Ååå... Så sinte vi ble. Tålte ikke høre at det faktisk er forsket på at uførhet ofte går i arv. Både pga. biologi, men og miljø. Hårsåre folk. Anonymous poster hash: d7c84...911 Hadde du spurt på en annen måte hadde jeg svart på en annen måte. Selvfølgelig blir man hårsår. Siden jeg ble ufør har jeg ikke hørt noe annet enn snyltere, ubrukelige navere og sosial arv. Anonymous poster hash: 5ce97...51d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Bestemor er uføretrygdet, pga kreft.Onkelen min er uføretrygdet, pga arbeidsulykke. Min far er uføretrygdet, pga arbeidsulykke og legefeil under behandling. Og jeg, men ingenting har gått i arv her Anonymous poster hash: e5f1c...395
Gjest lillehi Skrevet 1. november 2014 #11 Skrevet 1. november 2014 Nei mine foreldre er/var ikke det😃
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #12 Skrevet 1. november 2014 Kanskje HI bare ville ha bekreftet om det var tilfelle eller ikke at det gikk i arv? Sikkert 80% av de jeg kjenner som er det har også foreldre som er det. Uten at jeg sier det er noe gale med det.. Anonymous poster hash: d7c84...911
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #13 Skrevet 1. november 2014 Jeg er. Min mor og far også. Vært det i mange år. Har selv aldri ønsket meg et yrke eller jobb, og må ærlig innrømme at jeg har nok "utnyttet" min skade eller lyte til å heller få uføretrygd. Man BLIR påvirket av omgivelsene... Anonymous poster hash: d7c84...911
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #14 Skrevet 1. november 2014 Forskerne finner en klar årsakssammenheng. Når en forelder får uføretrygd øker deres voksne barns sjanse for selv å motta uføretrygd med seks prosentpoeng etter fem år, og med 12 prosentpoeng etter ti år. http://www.forskningsradet.no/no/Nyheter/Uforetrygd_gar_i_arv/1253993719505?m=t Anonymous poster hash: 70ce8...8d2
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #15 Skrevet 1. november 2014 Forskerne finner en klar årsakssammenheng. Når en forelder får uføretrygd øker deres voksne barns sjanse for selv å motta uføretrygd med seks prosentpoeng etter fem år, og med 12 prosentpoeng etter ti år. http://www.forskningsradet.no/no/Nyheter/Uforetrygd_gar_i_arv/1253993719505?m=t Anonymous poster hash: 70ce8...8d2 Jeg er heeelt sikker på at det ikke har noooe med arvelige sykdommer å gjøre... Anonymous poster hash: 5ce97...51d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #16 Skrevet 1. november 2014 http://stavrum.blogg.no/1394611198_ufre_i_arv.html Read it and weep. Anonymous poster hash: d7c84...911
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #17 Skrevet 1. november 2014 Tror ikke de som er i denne kategorien er der pga. sykdom som går i arv. Foreldre ER rollemodeller!! Anonymous poster hash: d7c84...911
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #18 Skrevet 1. november 2014 I min familie er min far ufør pga yrkesskade og min tante står i fare for å bli det pga narkolepsi(noe hun fikk av svineinfluensevaksinen). Hun prøver nå å omskolere seg i håp om å fortsette i arbeidslivet. Mine besteforeldre er ennå i jobb, i alder 77 og snart 72, de andre er døde. Så om jeg ikke dør tidlig har jeg oddsene med meg Anonymous poster hash: af762...f95
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #19 Skrevet 1. november 2014 Jeg tror at 'jeg gir opp' holdning går i arv!! Anonymous poster hash: 4abc6...494
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #20 Skrevet 1. november 2014 Mine foreldre er uføretrygdede. Min far er ikke høyt utannet, men han har flere forskjellige jobber innen forskjellige yrker. Ble uføretrygdet etter at han falt om hjemme, måtte ha en stor hjerteoperasjon med omfattende problemer og etterskader. Han har ikke kunne arbeidet siden. Min mor har pga diverse psykiske og fysiske problemer vært uføretrygdet hele livet. Har prøvd seg i diverse jobber, men ingenting fungerte. Har mange på både mors og farssiden som er uføre, sikkert 50% av alle. Noen er sikkert reelle, men ærlig talt tviler jeg på om flesteparten hadde fått uføretrygd i dag og tro nok vondten sitter mest i vilja. Der har virkelig trygda "gått i arv". Jeg har vært fast bestemt hele livet på at det siste jeg vil er å bli uføretrygdet. Jeg kan ikke se for meg en hverdag uten jobb! Holder nå på med min mastergrad innen økonomi. Jeg tror på statistikken og hva forskningen viser ang. at uføretrygd går i arv. Anonymous poster hash: a3f9e...949
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #21 Skrevet 1. november 2014 Ingen i min familie er uføretrygdet bortsett fra meg da såklart Anonymous poster hash: 5dd00...8b7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2014 #22 Skrevet 1. november 2014 Ref stavrum: "Årlig betaler staten ut 64 milliarder kroner i uføretrygd." Anonymous poster hash: 70ce8...8d2
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #23 Skrevet 2. november 2014 Gidder ikke å lese svarene du får her, men dette er ikke verken riktig måte å stille spørsmålet på, eller riktig sted å stille spørsmålet. Det er ikke de som svarer på tråder som dette som er "arvelig belastet" hva gjelder uførhet, skjønner du. De som svarer her, er enkeltpersoner som jeg er helt sikker på at hver og en av dem fortjener sin skarve uføretrygd fullt ut. Det er ikke her du finner de som snyter seg til uføretrygd, skjønner du. De finnes, og det er litt for mange av dem, og det er de som er opphavet til all nedrakkinga av uføretrygdede som homogen gruppe. Problemet er selvsagt at de uføretrygdede langt fra er en homogen gruppe. Forstå det først du, HI, og så kan du pønske ut en noe bedre strategi for å få stilt nysgjerrigheten din ved en senere anledning. Anonymous poster hash: 1a453...343
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #24 Skrevet 2. november 2014 Gidder ikke å lese svarene du får her, men dette er ikke verken riktig måte å stille spørsmålet på, eller riktig sted å stille spørsmålet. Det er ikke de som svarer på tråder som dette som er "arvelig belastet" hva gjelder uførhet, skjønner du. De som svarer her, er enkeltpersoner som jeg er helt sikker på at hver og en av dem fortjener sin skarve uføretrygd fullt ut. Det er ikke her du finner de som snyter seg til uføretrygd, skjønner du. De finnes, og det er litt for mange av dem, og det er de som er opphavet til all nedrakkinga av uføretrygdede som homogen gruppe. Problemet er selvsagt at de uføretrygdede langt fra er en homogen gruppe. Forstå det først du, HI, og så kan du pønske ut en noe bedre strategi for å få stilt nysgjerrigheten din ved en senere anledning. Anonymous poster hash: 1a453...343 Gidder ikke å lese svarene du får her, men dette er ikke verken riktig måte å stille spørsmålet på, eller riktig sted å stille spørsmålet. Det er ikke de som svarer på tråder som dette som er "arvelig belastet" hva gjelder uførhet, skjønner du. De som svarer her, er enkeltpersoner som jeg er helt sikker på at hver og en av dem fortjener sin skarve uføretrygd fullt ut. Det er ikke her du finner de som snyter seg til uføretrygd, skjønner du. De finnes, og det er litt for mange av dem, og det er de som er opphavet til all nedrakkinga av uføretrygdede som homogen gruppe. Problemet er selvsagt at de uføretrygdede langt fra er en homogen gruppe. Forstå det først du, HI, og så kan du pønske ut en noe bedre strategi for å få stilt nysgjerrigheten din ved en senere anledning. Anonymous poster hash: 1a453...343 Bravo! Anonymous poster hash: e8025...abf
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #25 Skrevet 2. november 2014 Tenkte litt på min egen familie her om dagen, arv og uføretrygd. Vi er en sammensatt søskenflokk på 6, vokst opp i 3 forskjellige familier uten kontakt i heletatt i oppveksten. Vi har felles far, men det er også alt. Det er stor aldersforskjell på oss søsken. Vår felles far jobbet til han døde, men han døde relativt ung. I min familie vokste jeg opp med mor som jobbet masse, og jeg har 2 søsken. Min mor ble ufør noen få år før hun ble pensjonist. Av oss 6 søsken: 1 ufør pga fysisk sykdom som hun er født med 2 ufør pga psykiske lidelser 3 ufør pga alvorlig arbeidsulykke 4 jobber 100% 5 på APP etter arbeidsulykke, håper å komme seg i jobb 6 ufør pga fysisk sykdom som oppsto midt i 20 årene, som hun aldri blir frisk av (forøvrig en helt annen sykdom enn nr 1) De som har vokst opp i de andre familiene, har også mødre og stefedre som har jobbet. Dårlige gener på søskenflokken gitt.... Anonymous poster hash: bd9be...8d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå