Gå til innhold

Har jeg rett og burde jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lukter misunnelse lang vei her....

Det tenkte jeg også på.

Skrevet

Hei Hi :)
For å svare på spørsmålet, så tror jeg det ikke ville vært så smart å nevne det til venninna di, hun ville nok ha tatt det litt tungt, og reagert med litt sinne også, og det er virkelig ikke verdt vennskapet deres. Men syns det er kjempefint at du tenker på henne og mannen hennes sin nåværende økonomi og senere i fremtiden, siden du bekymrer deg for hvor mye penger hun bruker på sin lille hobby. Bare fint at du bryr deg, det er det virkelig! Men som sagt, reaksjonen hennes ville neppe blitt pen og det kunne endt ille med vennskapet deres.

Ikke ta det personlig det de andre svarer med her inne. Du bryr deg hvertfall om henne og mannen hennes. Er tanken som teller :)

Anonymous poster hash: bd1f5...e72
Skrevet

Kjære deg HI.

Jeg er selv arbeidsledig og tjener rund 200 000 i året på dette og småjobber.

Har en mann med god inntekt.

Når vi kjøper oss ting til huset så går vi for kvalitet, min erfaring er at dette lønner seg i lengden.

Anonymous poster hash: bb64e...3f8
Skrevet

Jeg er nettopp blitt uføretrygdet (alvorlig kronisk sykdom). Mannen min tjener bra og er medeier i firmaet så han får utbytte i tillegg. Jeg har noen gamle aksjer som gir bra utbytte hvert år.

Huset er verdt 6 mill men vi har ikke lån og har to forholdsvis nye biler. Reiser på ferier og kjøper det vi trenger.

Få vet at jeg har aksjer. Kanskje de får penger av familie, arv, aksjer eller andre ting du ikke vet om?

Anonymous poster hash: d46ff...375

Skrevet

Hun kjøpte de to lampene for 4000kr til sammen. Jeg ble målløs.

Hi

Anonymous poster hash: b5edc...786

Skrevet

Du kan jo tipse NAV

Anonymous poster hash: 1afb7...bd4

Skrevet

Ok, så hva bruker du pengene dine på?

Tenk over at det andre synes er å "sløse" er ofte snakk om prioriteringer. Noen bruker pengene de har på interiør. Andre bruker dem på klær. Noen bruker dem på reise. Eller på hobbyer.

Få av oss har råd til alt.

Selv om ikke dine interesser og prioriteringer er de samme som hennes, gir det deg ingen rett til å blande deg inn i hva hun prioriterer.

Jeg brukte omtrent alt jeg tjente på å reise i flere år. Og fikk høre av min "venninner" at de synes det var galskap å sløse bort så mye penger. Selv kjøpte de sofaer og gardiner. Og de synes at det var mye mer "fornuftig". Poenget er altså: La folk velge selv hva de prioriterer .

Skrevet (endret)

Du kan jo tipse NAV

Anonymous poster hash: 1afb7...bd4

Hva skal personen tipse nav om ? Hvordan hun velger å bruke sin AAP penger på ? Er jo ikke snakk om personen har krav på aap eller ikke. Dette handler om at HI er beskymret for pengebruken til familien.

Endret av Susa84
Skrevet

Mannen min kunstner (tjener så og si nada) og jeg har en normal inntekt (430 000,- i året). Vi har null gjeld på huset og vi har utrolig god råd. Det folk ikke vet er at jeg har 12mill. på konto som jeg arvet etter farfar.

Alt hva folk skal legge seg opp i. Jeg hadde blitt målløs om folk hadde lagt seg opp i vår private økonomi.

Anonymous poster hash: 6f5fa...1fb
Skrevet

Hvorfor skal du bry deg om dette? Du er misunnelig og har ingenting med deres økonomi. Kanskje de velger bort ferier? Jeg reiser lite og skjønner meg ikke på de som bruker 10 000+ på ferier, men det er ikke pga økonomien, men fordi jeg liker meg best hjemme. Slutt å bry deg om andres økonomi, dette har du ingenting med.

Eller så kan du jo oppdatere oss om hva hun svarer når du tar det opp med henne, det blir spennende.

Anonymous poster hash: 68df0...c89
Skrevet

Vi har helt normal økonomi med er relativt stort lån. Har masse fine ting i huset vårt, men jeg har spart ting i fem-seks år helt til den dagen vi fikk bygget nytt hus. Kanskje folk tenker vi lever over evne om en kun ser på tingene, men vi har en romslig økonomi og bruker ikke kredittkort. Sparer til barna og i fond til oss selv. Så jeg ville ikke ha sagt noe, de er voksne mennesker - går de på en smell, blir det hvertfall en lærepenge!

Anonymous poster hash: f6118...cda

Skrevet

Jeg jobber ikke. Mannen jobber og tjener bra. I tillegg jobber han ekstra som selvstendig. Vi har nytt hus, to biler og drar på god ferie hvert år. Vi kjøper det vi vil. Skal vi ikke det siden jeg ikke jobber??

Anonymous poster hash: d735b...721

Skrevet

Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja.

Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss!

HiAnonymous poster hash: b5edc...786

Wow, for ei venninne du er! Venninna di er heldig som har deg som tenker slik om henne bak hennes rygg.

Ble helt målløs jeg nå! Hva andre tenker om dem??? Virkelig? Håper at de ikke bryr seg sånn som du gjør, æsj for et menneske du er. Skam deg!

Hun er vel rett og slett bekymra som enhver god venninne ville vært! Jeg tenker selv at det kanskje er forbrukslån inni bildet.....

Anonymous poster hash: 6b620...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...