Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Har ei venninne som ikke har det helt bra psykisk, hun sliter med depresjon og angst. Hun jobber ikke men er på Aap, har vært det i 2 år. Hun og mannen har ikke barn, men de har nylig kjøpt seg nytt hus, selv om hun er på aap og ikke har noe jobb, mannen jobber da. Det jeg reagerer på er at hun har en veldig dyr hobby, og det er at hun hele tiden kjøper interiørting som koster mye. Hun kjøper det ikke på bohus, Nille, kremmerhuset ol men på riviera Maison og nettet. Spisestuen deres koster 35 tusen kroner og den kjøpte det nylig. Hun har kaffeglass til 179kr stk, glass til 198kr stk, sengetøy til 1800kr, bilderammer til 600kr. Og det som fikk meg til å se stjerner er at hun vil kjøpe to lamper til 2000kr stk. Hva i h ?? Jeg synes at det er helt absurd. Hva tenker dere? Skal jeg si noe eller passe mine egne saker? Anonymous poster hash: b5edc...786
MissYou Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg syns at du burde passe dine egne saker ja. Hva andre bruker penger på har verken du eller noen andre med.
Love my kidz Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg tenker at dette har du ingenting med faktisk. Dersom hun handler over evne er det god lærdom den dagen det blir krise. Eller så har de jo faktisk råd til det da ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Ja du har helt rett. Nei, du burde ikke si noe. Anonymous poster hash: ea0f8...ba9
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Ville ikke sagt noe. De handler kanskje over evne, men vil ikke tro det kommer noe godt ut av at du bryr deg, når hun selv ikke ser det nå så vil det nok ikke gå opp et lys kun fordi du nevner det.. Anonymous poster hash: b9e71...21e
Nettisen:) Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Du bør absolutt passe dine egne saker. Du har neppe full innsikt i deres økonomi og har heller ikke noe med hva de prioriterer.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Har de god økonomi så gjør de som de vil. Du har ingenting med det. men hvis hun begynner å suttre om økonomien sin, da kan du heller stikke i henne noen kommentarer. Anonymous poster hash: 3cd74...224
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #9 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja. Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss! Hi Anonymous poster hash: b5edc...786
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 31. oktober 2014 #10 Skrevet 31. oktober 2014 Du skal passe dine egne saker. Voksne folk blander seg da ikke i andres økonomi med mindre man blir bedt om å gjøre det. Kanskje de har råd til dette? Hva vet du om mannens økonomi? Kanskje han har arvet penger tidligere, kanskje han tjener bedre enn du tror.. Han hadde nok ikke latt dama sitte og strø rundt seg med penger på aap om de ikke hadde råd til det.. Og om de ikke har råd til det, ja, da er de begge litt trangsynte og vil nok gå på en smell og lære en dag.. Men det er ikke opp til deg å fortelle noen at de forvalter pengene sine feil.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #11 Skrevet 31. oktober 2014 Kanskje mannen er stinn av gryn? Kjenner ei som ikke jobber, fordi hun ikke har lyst. Mannen tjener mer enn nok til de begge. Pappa er gift med ei som heller ikke jobber, hun får ukepenger av han. Hun kjøper og nye ting _hele_ tiden, fordi hun kan. Det er jo ikke noe problem for deg dette, eller? Anonymous poster hash: 0f20c...c80
Susa84 Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Kan hende dem har råd til det. Jeg gikk på aap, min xmann jobbet. Vi kjøpte hus og kunne leve slik som dem. Hadde ingen kreditt gjeld eller. Mannen kan tjene veldig bra. Så pass på deg selv. Endret 31. oktober 2014 av Susa84
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #13 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg synes nå det å kjøpt ting til de prisene er idioti uansett hvor mye penger man har jeg da. Men jeg lever kanskje i en helt annen verden. Anonymous poster hash: ea0f8...ba9
MissYou Skrevet 31. oktober 2014 #14 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja. Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss! HiAnonymous poster hash: b5edc...786 Wow, for ei venninne du er! Venninna di er heldig som har deg som tenker slik om henne bak hennes rygg. Ble helt målløs jeg nå! Hva andre tenker om dem??? Virkelig? Håper at de ikke bryr seg sånn som du gjør, æsj for et menneske du er. Skam deg!
Berta_78 Skrevet 31. oktober 2014 #15 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja. Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss! Hi Anonymous poster hash: b5edc...786 Hæ? Grøss hva da? Er du redd for at hun sliter, kan du spørre om hun har det bra, og si at hun gjerne kan snakke med deg hvis hun trenger en ventil. Men du snakker som om det er en eller annen objektiv umoral i det hun driver med. Dessuten har du guffen stålkontroll på utgiftene deres. Og det får meg til å grøsse.
soleia Skrevet 31. oktober 2014 #16 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja. Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss! Hi Anonymous poster hash: b5edc...786 Men kvifor skal dei tenkje meir på kva andre tenkjer om dei, enn korleis dei sjølve ynskjer å disponere pengane sine? Pengar kan berre brukast ein gang, skilnadane ligg i kva vi prioriterar å bruke dei til. Så lenge dei ikkje tek opp forbrukslån eller masar om at dei har for lite pengar, så seier du sjølvsagt ingen ting om vala dei gjer økonomien sin. - Eller tenkte du at ho skulle seie i frå seg AAP fordi dei har nok pengar? Det vert i såfall ei politisk sak om ektefeller skal påleggast forsørgarplikt overfor den andre, og ikkje noko du bør forvente at ho skal gjere av rein og skjær idealisme og kjensle av plikt for samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #17 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg syns det virker så stusselig ut å være så opptatt av andre. Skaff deg heller en hobby. Jeg er også på AAP. Etter å ha vært sengeliggende i et år er jeg nå på bedringens vei. Det er deilig å være ute av senga. - selv om vi nettopp har kjøpt ny til 35000. Huset kjøpt i fjor var dyrt. I dag prøver jeg å gjøre rent litt. Vasker spisestuen som kostet 30 000. Lampen som henger over kostet 4000 på salg. For å ikke snakke om lykten til 1000.. Dette er ikke skryt. Jeg leide en liten leilighet før og hadde knapt råd til et kubbelys til helgekosen. Jeg er ikke mer lykkelig nå enn da. Poenget mitt er at vi har råd til tingene vi kjøper. Tross at jeg får AAP. Om det er lottogevinst, mannens lønn, arv eller kredittkort som betaler det vi kjøper - det burde være revnende likegyldig for andre folk. Anonymous poster hash: d8829...aef
Tjofsen Skrevet 31. oktober 2014 #18 Skrevet 31. oktober 2014 Det blir opp til hver enkelt hva man vil bruke penger på. Regner med du ikke har oversikt over økonomien dems. Det kan hende de har banken full. Mannen kan tjene godt. Ellers er ikke aap ensbetydende med dårlig råd. Kan hende din venninne har en uføreforsikring som hun får utbetalt.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #19 Skrevet 31. oktober 2014 Uff, det demret aldri for meg hva andre måtte tenke om meg da jeg gikk på AAP (mannen tjener godt) og vi kjøpte nytt hus (solgte det andre med over en mill i fortjeneste), pusset opp og fylte det med nye møbler. Nei og nei, hva må folk ha tenkt... Anonymous poster hash: f0ff6...e82
*Miss Marple* Skrevet 31. oktober 2014 #20 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja. Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss! Hi Anonymous poster hash: b5edc...786 Kanskje de er voksne nok til å ikke bry seg filla om hva andre mener og tror om dem?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #21 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja. Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss! Hi Anonymous poster hash: b5edc...786 God venninne du er da.... Anonymous poster hash: 6d1d5...800
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #22 Skrevet 31. oktober 2014 Har ei venninne som er i mammapermisjon men blir arbeidsledig etterpå, allikevel bygger de hus nå til ca 5 mill. Tenker mitt men sier ikke noe, mannnen må tjene veldig bra. Anonymous poster hash: d1782...cd9
sug lut Skrevet 31. oktober 2014 #23 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg visste at det skulle komme slike svar, så da passer jeg mine egne saker ja. Men at de ikke tenker over hva folk måtte tenke om dem? Kona jobber ikke men de har nytt hus og kjøper alltid dyre ting. Grøss! Hi Anonymous poster hash: b5edc...786 Hæ? Grøss hva da? Er du redd for at hun sliter, kan du spørre om hun har det bra, og si at hun gjerne kan snakke med deg hvis hun trenger en ventil. Men du snakker som om det er en eller annen objektiv umoral i det hun driver med. Dessuten har du guffen stålkontroll på utgiftene deres. Og det får meg til å grøsse. Det hun sa.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #24 Skrevet 31. oktober 2014 Har ei venninne som er i mammapermisjon men blir arbeidsledig etterpå, allikevel bygger de hus nå til ca 5 mill. Tenker mitt men sier ikke noe, mannnen må tjene veldig bra. Anonymous poster hash: d1782...cd9 Men hennes man gjør ikke det, han tjener rundt 28tusen og de har huslånet og billånet. Hi Anonymous poster hash: b5edc...786
Susa84 Skrevet 31. oktober 2014 #25 Skrevet 31. oktober 2014 Hans 28 000, og si henne har minstesats på AAP som er ca 5200,- hver 14 dag utbetalt. Rundt 10400,. da har dem 38000,- i mnd å rutte med. det er ikke så ille det, jeg og xmannen min hadde mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå