Gå til innhold

Er dette rettferdig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei jeg vet han kan ha veldig travle dager også, og da ser jeg det som en selvfølge at jeg tar i litt ekstra hjemme. Men det bør jo gå begge veier :)

 

HI



Anonymous poster hash: ada53...559
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er det jeg som har mulighet til å ha hjemmekontor innimellom. De dagene synes jeg det er en selvfølge at jeg faktisk setter på vaskemaskina, begynner på middagen, tar noen praktiske telefoner hvis det er påkrevet, betaler regninger, støvsuger over kjøkkengulvet osv. Altså sånne småting som ikke tar allverdens tid, men som jeg kan gjøre innimellom. hadde jeg sittet på jobb ahdde jeg sikkert uansett hatt småpauser i løpet av dagen hvor jeg sjekket facebook, hadde tatt en kaffepause med kolleger, spist lunch osv. sitter jeg hjemme, bruker jeg heller disse småpausene til praktiske ting!



Anonymous poster hash: 06eec...67c
Skrevet

Hjemmekontor er hjemmekontor, det forventes da at han svarer på en mail eller tlf med en gang ikke når han har fikset middag eller vasket stua!

Skrevet

 

Her i huset er det jeg som har mulighet til å ha hjemmekontor innimellom. De dagene synes jeg det er en selvfølge at jeg faktisk setter på vaskemaskina, begynner på middagen, tar noen praktiske telefoner hvis det er påkrevet, betaler regninger, støvsuger over kjøkkengulvet osv. Altså sånne småting som ikke tar allverdens tid, men som jeg kan gjøre innimellom. hadde jeg sittet på jobb ahdde jeg sikkert uansett hatt småpauser i løpet av dagen hvor jeg sjekket facebook, hadde tatt en kaffepause med kolleger, spist lunch osv. sitter jeg hjemme, bruker jeg heller disse småpausene til praktiske ting!

 

Anonymous poster hash: 06eec...67c

Det setter sikkert skjelden din pris på - høres ut som du bruker et par timer på husarbeid....

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

Skrevet

 

 

Her i huset er det jeg som har mulighet til å ha hjemmekontor innimellom. De dagene synes jeg det er en selvfølge at jeg faktisk setter på vaskemaskina, begynner på middagen, tar noen praktiske telefoner hvis det er påkrevet, betaler regninger, støvsuger over kjøkkengulvet osv. Altså sånne småting som ikke tar allverdens tid, men som jeg kan gjøre innimellom. hadde jeg sittet på jobb ahdde jeg sikkert uansett hatt småpauser i løpet av dagen hvor jeg sjekket facebook, hadde tatt en kaffepause med kolleger, spist lunch osv. sitter jeg hjemme, bruker jeg heller disse småpausene til praktiske ting!

 

Anonymous poster hash: 06eec...67c

Det setter sikkert skjelden din pris på - høres ut som du bruker et par timer på husarbeid....

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

*skjefen

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

Skrevet

 

 

 

Her i huset er det jeg som har mulighet til å ha hjemmekontor innimellom. De dagene synes jeg det er en selvfølge at jeg faktisk setter på vaskemaskina, begynner på middagen, tar noen praktiske telefoner hvis det er påkrevet, betaler regninger, støvsuger over kjøkkengulvet osv. Altså sånne småting som ikke tar allverdens tid, men som jeg kan gjøre innimellom. hadde jeg sittet på jobb ahdde jeg sikkert uansett hatt småpauser i løpet av dagen hvor jeg sjekket facebook, hadde tatt en kaffepause med kolleger, spist lunch osv. sitter jeg hjemme, bruker jeg heller disse småpausene til praktiske ting!

 

Anonymous poster hash: 06eec...67c

Det setter sikkert skjelden din pris på - høres ut som du bruker et par timer på husarbeid....

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

*skjefen

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

Gir opp ..

 

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

Skrevet

Jeg jobber fulltid fra 8-16:30 og mannen har hjemmekontor. Han kan har variert med arbeidsoppgaver, så noen ganger arbeider han fra jeg drar på jobb og til langt etter jeg er hjemme, og andre ganger har han 2-3 timers arbeid iløpet av en dag. Det som jeg synes er urettferdig er at jeg må ta i like mye hjemme som det han gjør. Han rydder riktignok kjøkkenet før jeg kommer hjem, samt at han kan sette på klær og tørke dem, men det er også det hele. Dette gjør han også gjerne rett før jeg kommer inn døra hjemme. Jeg kommer hjem etter full arbeidsdag og må hive meg i gang med middag til oss og de to barna. Støvsuging, støvtørking, rydding, vasking av bad og gulv osv er oppgaver han venter med til jeg kommer hjem.  Er det for ille av meg å tenke at jeg synes faktisk han kan ta husvasken aleine om det er ei uke han jobber halve dager? Eller lager middag til jeg og ungene kommer hjem? Føler meg sliten og irritert, men har bitt det i meg så langt.... Anonymous poster hash: ada53...559

Her hjemme deler vi på alt. Våkenetter, middag og husvask. Jeg er i permisjon enda to uker til, han jobber hundre prosent. Er det urettferdig og dele? Det e da like mye ditt ansvar som hans? Og han jobber da selvom han har kontor hjemme!!!

 

Anonymous poster hash: 1d7ff...849

Skrevet

 

Jeg jobber fulltid fra 8-16:30 og mannen har hjemmekontor. Han kan har variert med arbeidsoppgaver, så noen ganger arbeider han fra jeg drar på jobb og til langt etter jeg er hjemme, og andre ganger har han 2-3 timers arbeid iløpet av en dag. Det som jeg synes er urettferdig er at jeg må ta i like mye hjemme som det han gjør. Han rydder riktignok kjøkkenet før jeg kommer hjem, samt at han kan sette på klær og tørke dem, men det er også det hele. Dette gjør han også gjerne rett før jeg kommer inn døra hjemme. Jeg kommer hjem etter full arbeidsdag og må hive meg i gang med middag til oss og de to barna. Støvsuging, støvtørking, rydding, vasking av bad og gulv osv er oppgaver han venter med til jeg kommer hjem.  Er det for ille av meg å tenke at jeg synes faktisk han kan ta husvasken aleine om det er ei uke han jobber halve dager? Eller lager middag til jeg og ungene kommer hjem? Føler meg sliten og irritert, men har bitt det i meg så langt.... Anonymous poster hash: ada53...559

Her hjemme deler vi på alt. Våkenetter, middag og husvask. Jeg er i permisjon enda to uker til, han jobber hundre prosent. Er det urettferdig og dele? Det e da like mye ditt ansvar som hans? Og han jobber da selvom han har kontor hjemme!!!

 

Anonymous poster hash: 1d7ff...849

 

Som jeg sa tidligere, jeg er veldig for å dele på husarbeidet og jeg gjør min del og mer når han jobber mye. Det jeg mener er at jeg ikke synes det er rettferdig at han sitter å spiller flere timer om dagen fordi han ikke har arbeid, å da mange dager i strekk enkelte ganger, uten å en gang orke sette på potetene til vi kommer hjem? Jeg avlaster jo han når han jobber, hvorfor skal jeg være nødt å jobbe full dag og så komme hjem å lage middag til en fyr som likevel har sittet å klødd seg en viss plass fra klokka var 12 på ettermiddagen?

 

HI

 

Anonymous poster hash: ada53...559

Skrevet

 

 

 

Her i huset er det jeg som har mulighet til å ha hjemmekontor innimellom. De dagene synes jeg det er en selvfølge at jeg faktisk setter på vaskemaskina, begynner på middagen, tar noen praktiske telefoner hvis det er påkrevet, betaler regninger, støvsuger over kjøkkengulvet osv. Altså sånne småting som ikke tar allverdens tid, men som jeg kan gjøre innimellom. hadde jeg sittet på jobb ahdde jeg sikkert uansett hatt småpauser i løpet av dagen hvor jeg sjekket facebook, hadde tatt en kaffepause med kolleger, spist lunch osv. sitter jeg hjemme, bruker jeg heller disse småpausene til praktiske ting!

 

Anonymous poster hash: 06eec...67c

Det setter sikkert skjelden din pris på - høres ut som du bruker et par timer på husarbeid....

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

*skjefen

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

Gir opp ..

 

 

Anonymous poster hash: 91984...eb7

 

 

Ja, det har nok ikke sjefen min noe imot:)

Jeg bruker ikke noen timer på husarbeid altså. Det tar meg toppen et par minutter å sette på klesvask og oppvaskmaskin. Jeg har ubetalt lunchpause, så om jeg bruker den halvtimen til å støvsuge kjøkkenet og skrelle poteter, så er det faktisk helt OK.

I tillegg så har jeg krav på pauser fra PC'n i løpet av arbeidsdagen ellers også - faktisk anbefalt mikropause hver time :)

 

Og jeg fører kun timer for den tiden jeg faktisk jobber - ikke tid  jeg bruker til andre ting. Jeg kan ha arbeidsdager hvor jeg jobber type 10 timer eller andre dager hvor jeg kun jobber 5 timer. Da har jeg bedre tid til husarbeidet:)

 

Anonymous poster hash: 06eec...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...