Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg jobber fulltid fra 8-16:30 og mannen har hjemmekontor. Han kan har variert med arbeidsoppgaver, så noen ganger arbeider han fra jeg drar på jobb og til langt etter jeg er hjemme, og andre ganger har han 2-3 timers arbeid iløpet av en dag. Det som jeg synes er urettferdig er at jeg må ta i like mye hjemme som det han gjør. Han rydder riktignok kjøkkenet før jeg kommer hjem, samt at han kan sette på klær og tørke dem, men det er også det hele. Dette gjør han også gjerne rett før jeg kommer inn døra hjemme. Jeg kommer hjem etter full arbeidsdag og må hive meg i gang med middag til oss og de to barna. Støvsuging, støvtørking, rydding, vasking av bad og gulv osv er oppgaver han venter med til jeg kommer hjem. Er det for ille av meg å tenke at jeg synes faktisk han kan ta husvasken aleine om det er ei uke han jobber halve dager? Eller lager middag til jeg og ungene kommer hjem? Føler meg sliten og irritert, men har bitt det i meg så langt.... Anonymous poster hash: ada53...559
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Han jobber vel 100%, selv om dagene er skjevt fordelt. Jeg synes han fortjener litt av formiddagen til å slappe av etter noen lange dager. Her vil jeg si at husarbeidet bør fordeles likt. Også kan man heller diskutere når det bør gjøres. Anonymous poster hash: 120dc...fff
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg sitter med inntrykk av at situasjonen egentlig er motsatt og at du håper på svar som gagner og at server din mann som forventer at du gjør husarbeidetvi arbeidstiden... Nei, du kan ikke forvente at den som har hjemmekontor gjør mer husarbeid. At sen som jobber hjemme ikke griser til huset Ila dagen kan man forvente, og dersom den som jobber utenfor har veldig lang reisevei kan man forvente litt mer av den som jobber hjemme, men ikke at man bruker arbeidstiden på husvask og middagslaging nei. Anonymous poster hash: 91984...eb7
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg sitter med inntrykk av at situasjonen egentlig er motsatt og at du håper på svar som gagner deg og at situasjonen er at mannen din forventer at du gjør husarbeidet i arbeidstiden... Nei, du kan ikke forvente at den som har hjemmekontor gjør mer husarbeid. At sen som jobber hjemme ikke griser til huset Ila dagen kan man forvente, og dersom den som jobber utenfor har veldig lang reisevei kan man forvente litt mer av den som jobber hjemme, men ikke at man bruker arbeidstiden på husvask og middagslaging nei. Anonymous poster hash: 91984...eb7 Mye feil - se korrigert over Anonymous poster hash: 91984...eb7
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #5 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg forventer jo ikke at han skal fungere som hushjelp, men jeg synes jo at når han har tid å sitte å spille på pc'en i fire timer, da har han kanskje også tid å ta i støvsugeren og evt koke posesuppa til jeg og ungene kommer hjem? HI Anonymous poster hash: ada53...559
*Miss Marple* Skrevet 30. oktober 2014 #6 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg syns at du kan forvente å komme hjem til ferdig middag etter 'regelen' om at den som kommer føret hjem starter på maten. Ellers kommer det andre helt an på hva han gjør de dagene han har lite arbeid? Om han bruker de timene til å spille, lese osv syns jeg at du kan forvente at han gjør litt mer enn deg - det tror jeg de fleste kvinner hadde gjort. Ellers har dere begge minst 100 % stilling og bør dele likt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg hadde forventet at han hadde gjort noe de dagene han har korte dager og så hadde jeg forventet at jeg måtte gjøre alt de dagene han har korte dager. Anonymous poster hash: fd678...370
LittLykkelig Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 Si at han kan lage middag så tar du heller klesvasken Middag er mest prekært. Ellers burde d være 50-50
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #9 Skrevet 30. oktober 2014 men han sparer vel mye tid på å ha hjemmekontor ved å slippe å forflytte seg? Jeg mener det er HELT rimelig at du krever at den toiden du bruker på å reise til og fra jobb (og sikert levere/hente unger) bør han bruke på husarbeid. Dette vil jo gagne dere som familie, at middag er klar, og at klær er vasket, så kan dere bruke med tid sammen som en familie? Jeg mener dette er den mest demokratiske løsningen Anonymous poster hash: 34b3f...c8a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 Hvor ofte tørker du støv og vasker huset egentlig? Anonymous poster hash: f9ac3...6c1
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #11 Skrevet 31. oktober 2014 Dersom du leverer og henter unger må han selvsagt gjøre noe tilsvarende. Men han har jo ikke hjemmekontor for å drive husarbeid. Det er jobb. Anonymous poster hash: 91984...eb7
klishe89 Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 Han jobber 100% og det gjør du og så da tenker jeg at 50/50 er grei fordeling, og nei, du kan ikke forvente at han gjør sin del i arbeidstiden. Det er uvesentlig at han er hjemme og kan gjøre det for han er egentlig på jobb.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #13 Skrevet 31. oktober 2014 Han jobber 100% og det gjør du og så da tenker jeg at 50/50 er grei fordeling, og nei, du kan ikke forvente at han gjør sin del i arbeidstiden. Det er uvesentlig at han er hjemme og kan gjøre det for han er egentlig på jobb. Ehrm leste du at han har tid til å spille dataspill i timesvis i den såkalte arbeidstiden? På jobb og på jobb fru blom... HI: Hvis dere begge jobber 100% og du må ta i ekstra hjemme når han jobber mye, så bør han selvfølgelig kompensere for det når han jobber lite. Hvis han fortsatt gjør halvparten hjemme de dagene han jobber mye, så trenger han nok den fritiden de dagene med lite jobb til å hente seg inn igjen. Han bør likevel som de fleste sier gjøre litt ekstra ettersom han slipper å bruke tid på å reise til og fra, hente barn osv. Anonymous poster hash: 18ef5...5fb
klishe89 Skrevet 31. oktober 2014 #14 Skrevet 31. oktober 2014 Han er på jobb selv om kontoret er hjemme. Han kunne sånn sett spilt 4 timer på et kontor og likevel "vært på jobb". Jeg tviler på at alle utelukkende bruker all tid på jobb til kun jobb, ingen snakk/pauser/facebook/forum. Forskjellen er bare at mannen til HI bruker tiden annerledes fordi han jobber hjemme. Jeg mener fortsatt 50/50 er rettferdig og at HI ikke kan klage over at ting blir gjort etter arbeidstiden.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #15 Skrevet 31. oktober 2014 Han er på jobb selv om kontoret er hjemme. Han kunne sånn sett spilt 4 timer på et kontor og likevel "vært på jobb". Jeg tviler på at alle utelukkende bruker all tid på jobb til kun jobb, ingen snakk/pauser/facebook/forum. Forskjellen er bare at mannen til HI bruker tiden annerledes fordi han jobber hjemme. Jeg mener fortsatt 50/50 er rettferdig og at HI ikke kan klage over at ting blir gjort etter arbeidstiden. Men hadde du hatt veldig variabel arbeidstid slik at du måtte jobbe overtid noen dager og hadde bare 2-3 timers arbeidsdager andre dager, så hadde du vel reist hjem når du var ferdig? Man blir jo ikke igjen på kontoret i 4 timer for å spille dataspill eller henge på forum. Anonymous poster hash: 18ef5...5fb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #16 Skrevet 31. oktober 2014 Han er på jobb selv om kontoret er hjemme. Han kunne sånn sett spilt 4 timer på et kontor og likevel "vært på jobb". Jeg tviler på at alle utelukkende bruker all tid på jobb til kun jobb, ingen snakk/pauser/facebook/forum. Forskjellen er bare at mannen til HI bruker tiden annerledes fordi han jobber hjemme. Jeg mener fortsatt 50/50 er rettferdig og at HI ikke kan klage over at ting blir gjort etter arbeidstiden. Men hadde du hatt veldig variabel arbeidstid slik at du måtte jobbe overtid noen dager og hadde bare 2-3 timers arbeidsdager andre dager, så hadde du vel reist hjem når du var ferdig? Man blir jo ikke igjen på kontoret i 4 timer for å spille dataspill eller henge på forum. Anonymous poster hash: 18ef5...5fb Jeg er for øvrig enig i at 50/50 (eller tilnærmet dette) er rettferdig hvis begge jobber 100% og han også tar sin halvpart de dagene han jobber ekstra mye. Anonymous poster hash: 18ef5...5fb
klishe89 Skrevet 31. oktober 2014 #17 Skrevet 31. oktober 2014 Han er på jobb selv om kontoret er hjemme. Han kunne sånn sett spilt 4 timer på et kontor og likevel "vært på jobb". Jeg tviler på at alle utelukkende bruker all tid på jobb til kun jobb, ingen snakk/pauser/facebook/forum. Forskjellen er bare at mannen til HI bruker tiden annerledes fordi han jobber hjemme. Jeg mener fortsatt 50/50 er rettferdig og at HI ikke kan klage over at ting blir gjort etter arbeidstiden. Men hadde du hatt veldig variabel arbeidstid slik at du måtte jobbe overtid noen dager og hadde bare 2-3 timers arbeidsdager andre dager, så hadde du vel reist hjem når du var ferdig? Man blir jo ikke igjen på kontoret i 4 timer for å spille dataspill eller henge på forum. Anonymous poster hash: 18ef5...5fb Det er ikke alle jobber du kan reise fra selv om du kun har 2-3 effektive arbeidstimer av 7,5/8. Og nei, jeg hadde nok blitt sittende på jobb eller kontoret, det har jeg gjort mange ganger.
labine Skrevet 31. oktober 2014 #18 Skrevet 31. oktober 2014 Syns dere burde ta ca like mye - MEN at han bør begynne på middag/ha middagen ferdig til du kommer hjem. Iallefall de dagene han er ferdig før deg. Kanskje tilogmed hente unger og la de være med å lage middag.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #19 Skrevet 31. oktober 2014 Vi har det sånn at den som er først hjemme lager middagen klar til den andre kommer hjem. Da er det som oftest den som kommer sist som henter i barnehagen sånn at den som lager middag for fred og ro til det. Vi handler alltid en fast dag i uka på kveldstid så har alltid det vi trenger til middagen Anonymous poster hash: e5492...665
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #20 Skrevet 31. oktober 2014 Her har vi det omvendt. På grunn av hans arbeidssituasjon jobber jeg så mye jeg kan hjemmefra. Dermed har jeg også gått i fellen om at jeg tar alt av samtaler med bhg/skole, følger opp alle legetimer og timer hos helsestasjon (har vært en del) og tar en uforholdsmessig stor del av husarbeid, oppfølging av lekser, treninger etc. Med fire barn blir det alt i alt ganske mye, og det jeg sitter igjen med er en utrolig dårlig samvittighet over aldri å strekke til samt mengder av kveldsarbeid. Synes du kan forvente at han jobber mer de dagene han har korte dager, og at du gjør tilsvarende de dagene han jobber lenge. Anonymous poster hash: 682aa...4bd
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #21 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg jobber fulltid fra 8-16:30 og mannen har hjemmekontor. Han kan har variert med arbeidsoppgaver, så noen ganger arbeider han fra jeg drar på jobb og til langt etter jeg er hjemme, og andre ganger har han 2-3 timers arbeid iløpet av en dag. Det som jeg synes er urettferdig er at jeg må ta i like mye hjemme som det han gjør. Han rydder riktignok kjøkkenet før jeg kommer hjem, samt at han kan sette på klær og tørke dem, men det er også det hele. Dette gjør han også gjerne rett før jeg kommer inn døra hjemme. Jeg kommer hjem etter full arbeidsdag og må hive meg i gang med middag til oss og de to barna. Støvsuging, støvtørking, rydding, vasking av bad og gulv osv er oppgaver han venter med til jeg kommer hjem. Er det for ille av meg å tenke at jeg synes faktisk han kan ta husvasken aleine om det er ei uke han jobber halve dager? Eller lager middag til jeg og ungene kommer hjem? Føler meg sliten og irritert, men har bitt det i meg så langt.... Anonymous poster hash: ada53...559 Herregud da! Jeg gjør det samme hver dag jeg kommer hjem, og jeg klager ikke. Fy faen så urimelig og sytete du er! Anonymous poster hash: ab3aa...685
*Yuna* Skrevet 31. oktober 2014 #22 Skrevet 31. oktober 2014 Tja, ikke helt enig med deg. Har hjemmekontor selv, men mannen må fortsatt gjøre en del husarbeid. Der hender jeg slutter tidlig, andre dager må jeg også jobbe kveld. Så innimellom når jeg fks er ferdig klokken 12, så benytter jeg sjansen til å slappe av rett og slett. Da har jeg gjerne jobbet kvelden før. Men det blir gjerne til at jeg vasker klær, setter på oppvaskmaskin osv siden jeg er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #23 Skrevet 31. oktober 2014 For noe svar, syter virkelig hi? Mannen jobber hjemmefra, noen dager er lange andre er korte, men uansett om han jobber 10 timer så er middagen ferdig når jeg og ungene kommer hjem, så gjør jeg husarbeid og legger unger mens han jobber videre, Han lager middag hver dag uansett, ungene prioriteres før jobb, Anonymous poster hash: 2d6f0...bf6
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2014 #24 Skrevet 31. oktober 2014 Oj, her var det mange delte meninger. Jeg tar jo selvsagt min del av husarbeidet, jeg forventer da ikke at mannen skal ta alt selv om han har hjemmekontor. Poenget mitt er, at om han har så lite å gjøre at han kan sette seg ned å spille spill, så kunne han brukt 20 min på å støvsuge huset også? De dagene han jobber mye tar jo jeg meg av det meste av husarbeid, derfor var tanken min at han kanskje kunne ta i litt mer de dagene han ikke har så mye å gjøre. Er veldig for at det skal være likt så langt det går, så ja til deg som spurte her oppe. Jeg tar faktisk tak i husarbeidet jeg og HI Anonymous poster hash: ada53...559
*Yuna* Skrevet 31. oktober 2014 #25 Skrevet 31. oktober 2014 Oj, her var det mange delte meninger. Jeg tar jo selvsagt min del av husarbeidet, jeg forventer da ikke at mannen skal ta alt selv om han har hjemmekontor. Poenget mitt er, at om han har så lite å gjøre at han kan sette seg ned å spille spill, så kunne han brukt 20 min på å støvsuge huset også? De dagene han jobber mye tar jo jeg meg av det meste av husarbeid, derfor var tanken min at han kanskje kunne ta i litt mer de dagene han ikke har så mye å gjøre. Er veldig for at det skal være likt så langt det går, så ja til deg som spurte her oppe. Jeg tar faktisk tak i husarbeidet jeg og HI Anonymous poster hash: ada53...559 Ja hvis du generelt gjør mer, så syns jeg absolutt han kan gjøre litt ekstra de dagene han har tid til overs. Jeg får ofte inntrykk av generelt at folk tror de som har hjemmekontor har mindre å gjøre og dermed har så god tid til husarbeid osv. Sier ikke at det gjelder deg altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå