Gå til innhold

Dere som ikke vaksinerer barna deres


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke skaffet meg info vedrørende vaksiner her inne på dette forumet.

 

Anonymous poster hash: 6d387...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21676664

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19880568

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22235045

 

Om det er slik at enkelte viruser forårsaker autoimmune sykdommer,da kan man argumentere også at vaksiner som inneholder viruser (døde eller svekket) kanogså forårsake autoimmune sykdommer hos mennesker som er genetisk predisponert. Siden det er så mange autoimmume sykdommer,og vi ikke kjenner til den riktige mekanismen på hvordan de blir utløst,er det vanskelig å bevise at det var akkurat vaksinen(og bare den?) som var årsak til sykdommen. Man må være forsiktig med genetisk predisponerte mennesker,noe helsepersonell er overhode ikke. Det stilles lite spørsmål rundt familiebakgrunn f.eks. Og bare hvis foreldrene er engasjerte,blir det reell diskusjon rund vaksinering. Jeg har følelse at det går som "på bånd".

 

 

 

Anonymous poster hash: 47675...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Legemiddelindustrien er stor og mektig. Men den er heldigvis også ekstremt regulert og overvåket. Leger, professorer og forskere som jobber der er ikke skumle psykopater som gnir seg i hendene når de finner opp skadelig medisin eller vaksiner med grusomme bivirkninger ;) De er mennesker som deg og meg, opptatt av å gjøre en god jobb, lage gode produkter som kan hjelpe og redde menneskeliv. Men innimellom blir det oppdaget at denne bransjen holder forskning tilbake, eller kommer med villedende informasjon. Konsekvensene kan da bli store, de ilegges store bøter bare ved å gjøre en liten feilmerking på en medisineske.

 

Før en vaksine eller medisin blir godkjent må den igjennom mange år med testing og forskning, både på virkning og bivirkning. Dette er hovedgrunnen til at legemidler de årene de er patentert, ofte er dyre. Men dette gir oss en bra sikkerhet, i motsetning til "alternativ medisin" som er midler som ikke har dokumentert effekt, og som ikke er undersøkt for bivirkninger.

 

 

Dette var vel en litt vel rosenrød fremstilling av de ansvarlige for legemiddelindustrien, eller? Det virker også som om du bagatelliserer det denne bransjen gjør, når du sier i sammenhengen at de får millionerstatninger bare for å feilmerke en medisineske. Alvorligheten rundt det denne industrien tidvis gjør er langt mer alvorlig enn det du fremstiller her!

 

Det er 30 år siden sjefen for legemiddelprodusenten Merck, Henry Gadsden, uttalte at målet deres var å selge medisiner til friske mennesker (for der er det største markedet). Og det er de jo i god vei på å gjennomføre. Det kommer jo nå bl.a. mer og mer forskning som viser at mange som er satt på f.eks. kolesterolsenkende medisiner får høyere risiko for hjerte-kar-sykdommer ved å stå på disse medisinene, og det kommer utenom alle andre bivirkningene som kommer av disse medisinene og som koster samfunnet enorme summer årlig.

 

I 2004 ble medisinen Vioxx (fra legemiddelprodusenten Merck) trukket fra markedet - etter å ha forårsaket ca 60.000 dødsfall bare i USA. Det regnes med at flere hundre nordmenn også døde av bivirkningene av denne medisinen. På verdensbasis døde mange flere tusen av disse bivirkningene.

Bivirkninger produsenten var klar over, men holdt tilbake informasjon om...

Merck måtte betale store summer etter dette. Men står summene i forhold til antall mennesker de har tatt livet av ved å holde tilbake informasjon de visste om?

Bøtene/erstatningene når likevel ikke opp mot hvor mye firmaet tjente på medisinen. Legemiddelindustrien ser faktisk på slike saker hvor de må betale bøter og erstatninger som en del av sine forretningskostnader.

http://e24.no/utenriks/merck-holdt-tett-om-farlig-medisin/2371162

 

Du skriver "en feilmerking av en medisineske".... Vel, en slik liten "feilmerking" kan også kalles for svindel og bevisst handling, noe GlaxoSmithKlein innrømmet i denne saken hvor GSK erklærte seg skyldig i svindel samt å ha holdt tilbake informasjon om sikkerheten av preparater.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Legemiddelgigant-far-milliardbot-i-USA-6934350.html#xtor%3DRSS-3

 

Samme GlaxoSmithKlein (som forøvrig også stod bak pandemrix-vaksinen) anklages for å ha brukt 30 milliarder i bestikkelser i Kina for å få leger til å skrive ut deres medisiner.

http://www.nrk.no/verden/--legemiddelfirma-drev-bestikkelser-1.11132919

http://e24.no/lov-og-rett/britisk-direktoer-tatt-for-bestikkelser/22980470

 

Pfizer markedsførte medisinen Bextra for formål medisinen ikke hadde godkjenning for og måtte betale 14 milliarder for det.

http://e24.no/utenriks/betaler-14-mrd-i-forlik/3247852

 

Du nevnte Folkehelseinstituttet, Helsedirektoratet og Helse- og sosialdepartementet, og at disse bare vil det beste for befolkningen og ikke gjør bevisste feil. Meget mulig det, men når disse bygger beslutningene sine på informasjon fra legemiddelindustrien, som gang på gang på gang avsløres i å bevisst ha holdt tilbake informasjon om bivirkninger, da vil det si at norske myndigheter ikke alltid har riktig informasjon å ta beslutninger på.

 

Det er jo også et faktum at det norske oljefondet er så sterkt inne i flere av disse legemiddelgigantene at utgiftene med svineinfluensavaksinene er inntjent.

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.6855217

 

Legemiddelindustrien gjør mye bra, men man må ikke se så enkelt på denne industrien som det du tilsynelatende gjør her, Trimsi!

Du argumenterer med at patentene på medisiner gir oss stor sikkerhet fordi medisinene er undersøkt for bivirkninger. Hjelper lite akkurat det når industrien så altfor ofte blir tatt i å bevisst holde tilbake informasjon om både bivirkninger og virkninger, når de bevisst markedsfører en medisin som virksom mot noe den ikke er godkjent for osv. osv.

Hvor mye er det sunt å stole på en bransje som bare ett firma har brukt 30 milliarder (!!!) på bestikkelser i ett land for å få leger til å skrive ut deres medisiner? Disse beløpene sier noe om hvor enorme summer som er involvert i denne bransjen, og at de ikke står tilbake for korrupsjon for å nå sine mål om større profitt.

Dette er ikke noen konspirasjonsteori som du ofte liker å antyde, Trimsi, dette er fakta om disse firmaene.

Og det jeg har hentet frem av linker her er bare en liten del av bildet.

 

 

Mener du også nevnte i et innlegg på forrige side at det var 30 barn som var blitt dårlig etter svineinfluensavaksinen. Hittil er det minst 76 personer som har fått narkolepsi etter svineinfluensaen, og myndighetene mener at det fremdeles er store mørketall og at flere tilfeller, spesielt flere blant voksne, vil komme til de tallene som er kjent pr i dag. I tillegg kommer de som har fått andre tildels alvorlige bivirkninger etter denne vaksinen. I september var det totalt 91 som hadde fått erstatning etter vaksinen, deriblant også to med ME. Fremdeles er ca 100 andre tilfeller under behandling hos NPE. Og som sagt mener de fremdeles det er store mørketall.

 

Jeg er på ingen måte mot vestlig medisin (om du skulle finne på å påstå det) eller legemiddelindustrien, men jeg er mot å være naiv i troen på hva legemiddelindustrien gjør og hvem de gjør det for...

De driver big business, hverken mer eller mindre!

 

Anonymous poster hash: 08652...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er argumentene deres? Jeg er så i tvil hva jeg skal gjøre.

 

Anonymous poster hash: 45daf...ff6

 

Vil bare si at det er tragisk at ikke foreldre får vaksinert barna sine.

For det andre : tuberkulose vaksinen blei tatt bort i 2004 tror jeg det var pga liten fare for sykdommen. og NÅ er det mer som får denne pga utlendinger som kommer opp her. Er nettopp en hel barnehage som er under testing av dette pga en ansatt kan ha smittet dem (innlagd på sykehus)......... Så slutter en med vaksine , blusser sykdommer ofte opp og de barna som lider av sykdommer som f.eks kreft som ikke bør få dette, blir syke og det kan gå galt.

 

Jeg ville ikke hatt det på min samvittighet at mine barn skulle få en sykdom der utfallet er tragisk, bare for at jeg IKKE ville vaksinere. Når det faktisk er anbefalt!!!

Og kikhosten som også har blusset opp, som ikke er bra å få for babyer.Har hendt at det har gått galt med små barn som har hatt kikhoste.

Så tenk litt etter!!!

 

Anonymous poster hash: 31ae1...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger gode penger i vaksiner ihvertfall. Hvis du feks har brystkreft er det bare en relativt liten del av befolkningen som har det og enda mindre del av pasienter med brystkreft som skal bruke feks herceptin. Vi kan si at det er en liten del av kaken. Men om du ser på vaksinering da har du heeele befolkningen som vaksineres.(som barn)

 

Anonymous poster hash: 47675...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...