Gå til innhold

Var læreren urimelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt klar for disiplin, og sønnen din har kanskje forstyrret resten av klassen. Synes ikke noe om å bli sendt på gangen for noe slikt da.

Hadde ringt læreren i kveld, for å få hennes versjon. Å sende noen på gangen, for så å ikke hente de inn igjen er jo bare tull. Uansett har det jo tydeligvis gått inn på sønnen din.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt klar for disiplin, og sønnen din har kanskje forstyrret resten av klassen. Synes ikke noe om å bli sendt på gangen for noe slikt da.

Hadde ringt læreren i kveld, for å få hennes versjon. Å sende noen på gangen, for så å ikke hente de inn igjen er jo bare tull. Uansett har det jo tydeligvis gått inn på sønnen din.

Ringt læreren i kveld?? Ta deg en bolle og ha en smule respekt for andres arbeidstid, værsåsnill. Ville du ringt legen på kveldstid? Mannen i kassa på butikken? Trodde ikke det, nei.

Anonymous poster hash: 34a2d...2e5

Skrevet

Unger syns gjerne det er flaut om vi foreldre må gripe inn i situasjoner som dette. Men da får du høre med gutten om han virkelig ønsker at dette blir løst eller om han bare vil legge det bak seg..

Min erfaring er at ting gjerne virker litt stort der og da, men når de får en dag eller to på seg så går det liksom litt over ;)

Hvis han virkelig ikke ønsker at du skal ta det videre så kan du respektere det i første omgang, men heller nevne det på neste foreldresamtale, f.eks?

Anonymous poster hash: bbb2b...007

Ja, jeg tror kanskje det er like greit. Liker ikke å gå bak ryggen på ham, samtidig som jeg ikke er særlig for å sende barn på gangen. HVorfor trenger denne læreren bruke denne metoden når kontaktlærer ikke trenger det på akkurat de samme barna? Syns det er en dårlig "oppdragelsesmetode" og elendig pedagogikk.

HI

Anonymous poster hash: 99070...65a

Jeg forstår heller ikke hva dette "sende-på-gangen"opplegget er. Trodde liksom man var kommet litt lenger enn det i år 2014.

Men hør med gutten om hva han ønsker å gjøre, evnt ikke gjøre, med det nå. Men jeg hadde nok tatt det opp med kontaktlærer på neste foreldresamtale uansett. For det kunne nok vært greit å få det ned i notatene, ihvertfall, uten å lage noe nummer ut av det.

Og det KAN jo være flere foreldre som har klaget på dette, og har de ikke det så vet læreren ihvertfall om problemet nå.

Men skolen kan jo ikke gjøre noe med det om de ikke er klar over problemet. ;)

Anonymous poster hash: bbb2b...007

Skrevet

Ringt læreren i kveld?? Ta deg en bolle og ha en smule respekt for andres arbeidstid, værsåsnill. Ville du ringt legen på kveldstid? Mannen i kassa på butikken? Trodde ikke det, nei.

Anonymous poster hash: 34a2d...2e5

Ja, her ringer vi faktisk lærerene på kveldstid om det er noe. Står faktisk på ukeplanen at det er iorden. Og det samme har læreren sagt på foreldresamtaler. 

Har som sagt aldri gjort det selv, men ved dette tilfelle hadde jeg gjort det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...